Skocz do zawartości

Polecane posty

Opinie o home.pl

Temat uaktualniany na bieżąco

 

Witam,

 

Chciałbym się dowiedzieć jakie macie zdanie na temat kont oferowanych przez home.pl?

 

Pozdrawiam.

 

 

Przydatne linki:

 

Moduł dodawania opinii o firmie: http://www.webhostingtalk.pl/opinie/dodaj_opinie/64-home-pl/

Profil firmy: http://www.webhostingtalk.pl/katalog/firma/64-home-pl/

Dyskusje o ofercie i firmie: Pytania, komentarze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Byłem klientem tej firmy 1 rok, pakiet Business Starter. Opinia jest ogólnie dobra.

 

Plusy:

- doskonała obsługa techniczna, chociaż czasem trzeba poczekać ładnych parę godzin

- strony ładują się szybko

- mała ilość SPAM'u

- rozdają podkładki pod myszkę oraz smycze z logiem Home.pl :P

 

Wady:

- dość często występujące problemy z błędem 503 (przeciążenie serwera)

- mała pojemność konta

- mała ilość baz danych MySQL

- słabe łącze (na moim 8 Mbps DSL'u miałem transfer ledwo 200-400 kB/s)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

byłem i jestem wciąż klientem firmy Home.pl

 

Utrzymuje tam bardzo duża ilość domen, a także platformę dedykowaną - hostingową

 

Bardzo sobie chwale, ceny mozna powiedziec dosc wysokie - ale podejscie do klienta, obsluga, kontakt z administratorami - perfekcyjny,

 

profesjonalne podejście do tematu - to czego się oczekuje,

 

z całą świadomością polecam,

 

juz dobre 3 lata trwa współpraca - i jeszcze na pewno kolejne 3 bedzie trwala

 

Pozdrawiam,

 

P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Korzystam z usług sieci home.pl już czwarty rok (Business Server PRO) i jestem bardzo zadowolony. Korzystałem również z innych usługodawców, więc mam odpowiednie podłoże do porównań. Cenię przede wszystkim jakość, więc cena gra drugoplanową rolę.

 

ZALETY:

 

+ bardzo dobry czas dostępu (ping < 10ms)

+ bardzo szybkie łącza (na uczelnianym łączu 1 Gbit/s osiągałem transfery rzędu 8 MB/s = 64 Mbit/s)

+ rewelacyjny uptime 100% - nigdy nie udało mi się zastać przerwy w działaniu

+ duża pojemność (20 GB)

+ najnowsze oprogramowanie (PHP 5.2.6, MySQL 5.0.33)

+ możliwość konfiguracji php.ini i pełne wspracie dla konfiguracji .htaccess

 

WADY:

 

- brak dostępu do SSH

- na Windows Hosting nie ma PHP/MySQL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za kilka dni pożegnam się z ofertą home.pl i będzie to dość szczęśliwy dzień w moim życiu. Za te pieniądze można oczekiwać znacznie więcej zwłaszcza że konkurencja już to daje :lol: Jedyny plus to własne IP. Reszta poniżej moich oczekiwań. Na dzień dzisiejszy wybrał bym raczej nazwa.pl Do biznesu to się najtańsze konta nie nadają bo 1 GB przeciętna firma zapełnia w 6 miesięcy (przestrzeń bolała mnie mocno). Ich panel jest przereklamowany. NIe ma tam wielu przydatnych opcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Strony działają koszmarnie wolno - zwłaszcza napisane z użyciem Zend Framework i Doctrine.<br />Brak dostępu do konta shellowego, co bardzo skutecznie utrudnia pracę nad utrzymaniem serwisu - nie można np. wgrać sobie projektu przez svn, wszystko trzeba robić przez wolne php :/

 

Zamiast home.pl polecam np. kei.pl, gdzie mamy dostęp do shella

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mehow

korzystam i korzystalem z uslug home.pl zarowno dla siebie jak i klientow pamietam jeszcze home z niebieskiej wersji ile to bylo lat temu a razem z zamowionym kontem dostawalo sie papierowa broszurke :P i moge powiedziec z perspektywy czasu ze w tej cenie mozna znalesc naprawde o wiele lepsze uslugi

 

przy pytaniach klientow o hosting na home mowie jedno " jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Home.pl? W jednym słowie? Dziadostwo :/

 

Wczoraj mnie coś podkusiło i w promocji zamówiłem konto. Dzisiaj chcę podpiąć domeny i szukam i szukam. Oczywiście nie da się, no trudno to mały chat z konsultantem i dalej.

 

Wrzuciłem tam jeden z najpopularniejszych skryptów blogowych WP.

 

Na początek fajna zabawa. Statystyki stat.home powodują iż nie działa panel admina ;) Taki mały bug. No trudno.

 

Dalej myślę sobie, znając podejście home do obciążających skryptów, że zainstaluję sobie plugin od cache. Jeden, drugi, trzeci i lipa. Żaden nie działa. Brakuje połowy funkcji :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

BOSS możesz dać konkretów więcej? heh ułatwi to identyfikację stopnia "dupowatości"... heh

 

chyba nie myślałeś, że Twój blog na tym "śmignie" ? : )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tam mój, wgrałem świeżą instalkę, żeby przetestować pracę :/ Błędów funkcji było dużo ale szczegółów dokładnie nie podam bo tylko migały i blog zdychał :/

 

Odpowiedź supportu oczywista: Błąd skryptu i proszę skontaktować się z autorami ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to przyszła pora żeby się wyżalić.

Gdzieś to z siebie muszę wypluć, bo jak tego nie zrobię to pęknę jak przedmuchany balon, a administratorowi home.pl boję się nabluzgać zanim nie przeniosę serwisu na inne serwery.

 

 

Otóż, mam serwer na home.pl od 3 lat.

W połowie grudnia zmienił nam się adres IP i od tego czasu strona zaczęła się ślimaczyć... ale nie przejmowałam się tym zbytnio, bo byłam pewna, że to jakieś chwilowe kłopoty.

 

Niestety z dnia na dzień było coraz gorzej i czas ładowania strony wydłużał się. (w 2006 miałam podobną sytuację ale problemy zniknęły po zgłoszeniu tego faktu do administracji).

 

Wysłałam więc i tym razem maila z dyspozycją analizy konta.

Dostałam logi, ale nie znalazłam w nich nic podejrzanego, mimo to postanowiliśmy odinstalować większość komponentów i modyfikacji skryptu (IPB)

 

I ponownie poprosiliśmy o logi, i ponownie otrzymaliśmy wiadomość, że w ramach serwera w dalszym ciągu funkcjonują skrypty, które mogą powodować znaczna utylizacje konta wirtualnego oraz statusy odpowiedzi serwera (błędy) 503 lub powolne ładowanie się strony.

 

Usiadłam więc nad kolejnymi przesłanymi mi logami i zaczęłam sprawdzać wszystko po kolei.

 

W pewnym momencie szlag mnie trafił ponieważ znalazłam w logach coś co nie należało do naszego serwera. Były to wywołania do tabel w bazie, których nigdy nie było i nie wiedziałam do czego służą.

Ale to jeszcze pikuś :) wywołania były a jakże, były nawet zwracane wyniki.

 

Myślę sobie: ki czort?!

 

Potem znalazłam odwołania do jakiegoś mambo i jakieś geodesic_classifieds ....

 

Zrobiliśmy więc sobie test: wyłączyliśmy wszystkie bazy, i serwis, tak, żeby na forum nic nie działało i wrzuciliśmy czysty index.html (61b!!!!!) i .... i zrobiliśmy screena, na którym było jak byk, że strona ładowała się 40 sekund.

 

Napisałam więc do home.pl maila w który wkleiłam te dziwne logi i poprosiłam o wyjaśnienie jak to jest możliwe.

 

Dostałam odpowiedź, że skoro przesłali mi takie logi to musiałam mieć takie bazy danych!

No chyba do k*rwy nędzy wiem co instaluję u siebie na serwerze?!

Beszczelne dupki!

Tak mnie wku*wili, że jak bym mogła to wytargałabym ich za kudły!! :)

 

-----------------------------------------------------------

 

Jestem rozżalona i zniesmaczona, bo te serwery u nich nie wychodziły nas wcale tak tanio... Roczny trafik starczał nam na kilka miesięcy i regularnie musieliśmy za niego dopłacać.

 

Zawsze wydawało mi się, że takiego klienta jak my powinno się szanować.

A tu: po każdej wymianie mailowej mam wrażenie, że kurek jest coraz bardziej przykręcany.

 

Nigdy już nikomu nie polecę serwerów w home.pl!

Firma zeszła na psy. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Nie wiem o co chodzi z tymi tabelami mambo i czy dobrze to przeanalizowaliście, ale jak słyszę "IPB" - czyli forum jakieś raczej niemałe + "roczny trafik robiliśmy w parę miesięcy" to raczej grubo jechaliście po serwerze : )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roczny trafik starczał nam na kilka miesięcy i regularnie musieliśmy za niego dopłacać.

Na ile? Jaki traffic na miesiąc? Ale tak na oko to ile to Was kosztowało rocznie 1k netto? Pomyśl o usłudze typu LUNA II w kei.pl lub któryś z topowych pakietów dhosting.pl lun nq.pl :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzisz my też nie wiemy o co chodzi z tymi tabelkami a administracja rżnie głupa.

 

 

Bywały sytuacje, że ktoś nas flodował albo zajeżdżał jakimiś botami i przy 10tys wywołań strony na raz serwer nawet nie pierdnął.

 

Standardowo w ciągu dnia bywało po 200 osób online i nic się nie działo.

 

Teraz już przy 30 nie da się nic zrobić.

 

Jeszcze wczoraj i przedwczoraj były jakieś zrywy, że było lepiej i szybciej, teraz już nawet tego nie ma...

Po prostu wieeelka dupa.

 

Na ile? Jaki traffic na miesiąc? Ale tak na oko to ile to Was kosztowało rocznie 1k netto?

Jakieś 100GB na miesiąc (ale wciąż rośniemy w siłę :))

Pomyśl o usłudze typu LUNA II w kei.pl lub któryś z topowych pakietów dhosting.pl lun nq.pl :)
No właśnie się tu rozglądamy za czymś co pozwoli nam się dalej rozwijać, bo home.pl na pewno rozwojowi nie sprzyja.... w chwili obecnej można się co najwyżej uwsteczniać.

Ale nie róbmy off topa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

100GB na miesiąc, 200 osób online.... nie no nie róbmy jaj : ) to i tak długo was trzymali u siebie, heh VPSik + admin się kłania, ew. Luna ale to z 10-15 procent pewnie minimum.. niech się wypowiedzą dokładniej inni, ale będzie drogo : )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konto: Główne konto

Od: "Administracja Sieci home.pl" <admin@home.pl> [Dodaj adres do Książki adresowej]

Do: ******@home.pl [Dodaj adres do Książki adresowej]

Data: 2009-01-16 15:26:13

Temat: Re: [home.pl #JBN-*****-***] Dyspozycja analizy konta

 

Witam

 

> Od miesiąca blisko prowadzimy tą dziwną korespondencję i dostajemy

> odpowiedź, że albo wszystko jest w porządku, albo że nasze skrypty generują

> nieoptymalne zapytania do bazy.

>

> Systematycznie likwidowaliśmy wszelkie dodatki odwołujące się do bazy i

> cały czas otrzymywaliśmy tą samą odpowiedź: "Państwa skrypt generuje

> nieoptymalne zapytania do bazy i utylizuje znaczne zasoby serwera"

>

> Wczoraj WYŁĄCZYLIŚMY serwis* w ogóle!! ( wszystkie!!)

> - pliki index.php zostały przez nas zamienione na kilkuznakowe komunikaty

> pisane czystym tekstem.

> - zmienione zostały nazwy katalogów roboczych skryptów rzekomo

> utylizujących znaczne zasoby serwera,

> - bazy danych (wszystkie 2szt) zostały w ogóle odłączone od skryptów przez*

> zmianę w plikach konfiguracyjnych i zmianę haseł.*

>

> I co??

>

> I nic! Przez kilkadziesiąt godzin (do tej pory!!) klikunasookrotne próby

> prostego wywołania pliku http://*****.home.pl/index.php albo kończyły się

> przekroczeniem czasu ładowania strony, albo ładowały się kilkadziesiąt

> sekund. (screen w załączeniu)

>

> Ta sama sytuacja jest jeśli chodzi o dostęp do phpMyAdmina, po mailu na

> który właśnie odpisuję próbowałem się zalogować. I co?? ładował się 1,43

> minuty!! (screen w załączeniu)

>

> I proszę mi nie pisać, że mogę sobie kopię zrobić takim, czy innym

> programem. Na szczęście potrafimy posłużyć się aplikacjami jak np. MySQL

> Administrator, bo inaczej nie mielibyśmy żadnego dostępu do bazy

> Albo jest dostęp do phpMyAdmina, albo go nie ma.

>

> Oczywiście w związku z powyższym serwer nie nadaje się do żadnego użytku -

> nie wiem jakie zasoby zostały nam przydzielone, że nie potrafią wyświetlić

> statycznej strony o wielkości 9B!!!!

>

> To nie jest serwer klasy Business, bo po co 20GB na dysku, po co 900GB

> trafficu, po co brak limitów na wielkość bazy skoro serwer nie potrafi

> odpowiedzieć na proste żądanie albo w ogóle, albo w normalnym czasie.

>

> To nie jest jakość, nie za 900 zł/netto!!!

>

> W związku z powyższym domagamy się stanowczo ustosunkowania się do

> WSZYSTKICH przedstawionych powyżej problemów

> i uznajemy, że od tej chwili wykupiona usługa nie jest świadczona w sposób

> umożliwiający korzystanie z niej.

Prosimy o informacje, jakie kroki podjeli Panstwo w celu optymalizacji skryptow funkcjonujacych w ramach Panstwa konta*.

Jednoczesnie chcielismy zwrocic uwage, iz obecny stan rzeczy spowodowany jest przekraczaniem dostepnych zasobow serwera wirtualnego.

W przypadku gdy optymalizacja skryptow zostanie przeprowadzona, mozliwe bedzie wykonanie powtornej analizy funkcjonowania Panstwa konta.

 

W przypadku dodatkowych pytan pozostajemy do dyspozycji.

 

--

Pozdrawiam

Michał Muczyński

Administracja sieci ----------------------------------

home.pl - http://home.pl - admin@home.pl - 0801 445555

 

 

Serwery zostały opróżnione ...

Pozostawimy to bez komentarza ....

 

Ale ciekawi jesteśmy czy jeszcze ktoś ma tak jak my?

 

 

 

*) celowe zaznaczenie tekstu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Plusy:

- doskonała obsługa techniczna, chociaż czasem trzeba poczekać ładnych parę godzin

- strony ładują się szybko

- mała ilość SPAM'u

- rozdają podkładki pod myszkę oraz smycze z logiem Home.pl :)

 

Wady:

- dość często występujące problemy z błędem 503 (przeciążenie serwera)

- mała pojemność konta

- mała ilość baz danych MySQL

- słabe łącze (na moim 8 Mbps DSL'u miałem transfer ledwo 200-400 kB/s)

 

Widzę, że podkładka pod myszkę ma rekompensować np. błąd 503. No extra :)

Nie dla wygody myszki kupuje się hosting w home.pl (podobno numer 1 w Polsce) tylko po to, aby działały strony internetowe. To taka mała dygresja...

 

W moim przypadku (zawodowym) home.pl dało ciała po całości. Hosting serwisu generującego średnio 500 GB transferu na miesiąc (dzienine około 400 000 stron WWW) generował niezłą fakturę. Co jak co ale wystawienie faktur działa w home.pl prawidłowo :)

 

503

Ta liczba jako błąd przeciążenia serwera kojarzyć mi sie będzie wyłącznie z home.pl . Trudno się dziwić, że wystepuje w hostingu, skoro czasem występuje również na ich własnej stronie WWW.

Tłumaczenia, żeby zwrócić uwagę na optymalizację zapytań do bazy są skierowane niewłaściwie - ich własne strony również generują błąd 503. Najgorsze jest to, że obsługa techniczna przyparta pytaniem o maksymalne parametry powodujące powstanie 503 nie udziela odpowiedzi. Nie ma również żadnego narzędzia pozwalającego na monitorowanie na co zwrócić w serwisie uwagę. Szczegółowe "odpytanie" obsługi pokazuje podstawową lukę w home.pl . Są doskonale przygotowani do sprzedaży ale nieprzygotowani do obsługi obciążających ich serwery hostingów. Sprawiają wrażenie nastawionych na zbieranie z rynku przeciętnych "Kowalskich" a nie obsługę firm.

 

Support

Obsługa, tu potwierdzam, jest dość szybka ale tylko... w wklejaniu "standardowych odpowiedzi" (zupełnie tak samo jak to robi Allegro). Dopiero 5-8 mail, w którym musimy udowodnić, że "mleko jest białe" powoduje kapitulację systemu. Jest wtedy szansa, że ktoś "myślący normalnie" przeczyta nasze zgłoszenie i przeanalizuje wystepujący problem. Z reguły jest to zwierzchnik pracowników technicznych.

 

Potrafią w korespondencji sami sobie zaprzeczyć. Dyskusje poprzez maile schodzą z zagadnienia problemu im znanego od lat (np. error 503) na cytowanie cytatów (zapętlają dialog do poziomu absurdu) prowadząc do wniosków paradoksalnych (sprzecznych).

 

Rozbrajająca i pokazująca metodę działania home.pl jest tłumaczenie optymalizacji serwisu WWW, żeby... dane trzymać w inkludowanych plikach.

 

Przyparci do muru ich własną ofertą hostingową potrafią w specyficzny sposób wytłumaczyć z pozoru bardzo proste sprawy.

 

Oferta

Owszem, dla prostych serwisów home jest dobrym wyborem. Dla klientów wymagających nieco więcej nie zrealizuje tego, co reklamuje na swoich stronach. Reklama jest przygotowana "marketingowo" ale oderwana od rzeczywistych parametrów. Myślę, że czasy "XX baz danych, YY GB na dysku i ZZ innych dupereli (podkładka pod myszkę)" dawno przestały się liczyć. Najbardziej istotna jest solidność wykonywanej usługi hostingu. Podkreślam - dla prostych serwisów home.pl jest dobrym wyborem.

 

Realizacja oferty

Oferta swoje a hosting swoje.

 

Przykład:

"Na potrzeby świadczonych usług zostało stworzone własne autorskie oprogramowanie serwera WWW, będące w stanie obsłużyć dziesiątki milionów połączeń dziennie." ( http://home.pl/serwery/specyfikacja#servers ) jest pustym sloganem.

 

Hosting, który u nich działa nie generuje "dziesiątków milionów połączeń dziennie" a mimo to są z nim problemy. Spytani o realizację tej części oferty nie wiedzą co odpowiedzieć. Sami sprawdźcie ;)

 

 

Wniosek

home.pl w czasach relacyjnych baz danych i dynamicznie generowanych stron WWW budowanych na modelu warstw (baza, program, prezentacja) sugeruje stosowanie technologii sprzed 20 lat stwarzając pozory szybkiej i sprawnej obsługi. Oprawione to wszystko jest w dość profesjonalny sposób. Diabeł jednak tkwi w szczegółach, które w home.pl irytują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Serwery zostały opróżnione ...

Pozostawimy to bez komentarza ....

 

Ale ciekawi jesteśmy czy jeszcze ktoś ma tak jak my?

 

 

 

*) celowe zaznaczenie tekstu

 

Decyzja jak wyżej. Koszmarnie wolne działanie stron, ciągły błąd 503, rozsypujące się tabele w bazie danych.

Odpowiedź obsługi? Skrypt wykonuje niezoptymalizowane zapytania do bazy danych, prosimy zoptymalizować skrypt, zwiększyć udział stron statycznych. Tylko, że strony html też otwierają się wiecznie, a phpmyadmin prawie nie działa (nie jest w stanie otworzyć się prawidłowo przez 2minuty).

I jeszcze jedno, pierwsze próby kontaktu po awarii, to jedna odpowiedź: "U nas wszystko działa. Proszę skontaktować się z administratorem oprogramowania, NA PEWNO ON coś zmienił".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Duży statek wolno tonie ...

 

 

wróżę im początek końca, chyba, że wezmą się w garść i wypierniczą z roboty tego, kto jest za te jaja odpowiedzialny... (szwagra Antka żony brat rodzony :P )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duży statek wolno tonie ...

 

Nie, duży statek ma bardzo dobrze rozbudowany marketing :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem klientem ich i najgorsze co mają to ..... pomoc.

 

Konsultanci on-line potrafią tylko odesłać do formularza kontaktowego do techników, którzy zareagują błyskawicznie, dzień .... dwa ... może trzy.

 

A chodzi o błąd który wkradł się po zmianie wyglądu. Dla tych co mają lub nie zauważli niech pod internet explorerem 7 lub 6 wyślą wiadomość z ich webmina do poczty , a dokładnie niech wybiorą adresata z książki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem na home.pl Hosting Windows PRO czyli nadroższy z oferty z 1 GB baza MSSQL. Koszt to 900, ja kupiłem w promocji za 90 zł i to chyba jedyny plus tego wszystkiego.

 

Na początek wsparcie techniczne, konsultanci z chata na ich stronie nie maja zbyt dużego pojecią o hostingu na windowsie, ich wiedza ogranicza się do tego co jest napisane w doumentacji. Mogą ewentualnie cos sprawdzić czy np. mogą sie połączyć z sql-em. Jeśli problem jest bardziej skomplikowany to wkelają regułke, że proszę się skontaktować z administracja, która odpowiada średnio dopiero po 2 dniach.

 

Kolejny problem to sql-server który działa jak 386. Mam bazę 1 GB ale nie mogę jej zapełnić bo to trwa wieki.

 

Panel administracyjny to jakaś kpina, po dodaniu konta np. ftp lub bazy sqla trzeba czekać niekoreślony czas. Dlaczego to nie może dziać sie natychmiast ? Obsługa każe czekać kilka godzin zanim baza będzie utworzona !

 

 

 

Patryk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

×