Skocz do zawartości
trustnet

co zrobić użytkownikowi

Polecane posty

Tak się zastanawiam co robią inni - dzisiaj na jednym z serwerów hostingowych zwiększyłem czas łapania do slow-loga MySQLowego i dodałem opcję, żeby mi łapał nie tyle wolne zapytania, co zapytania bez indeksów.

 

W ciągu dwóch godzin było ich:

 

# cat /var/log/mysql/mysql-slow.log |grep "use " |wc -l

16686

 

trochę dużo nie uważacie ? Co robić z takimi userami ? W sumie pakiety hostingowe nie maja nigdzie zapisów, że nie wolno używać zapytań bez indeksów. Ci użytkownicy w sumie też nic nie przekraczają ... ale jednak obciążają znacznie serwer MySQL.

 

Co Wy robicie ?

 

Wojtek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

eeee Przeczytaj jeszcze raz o co zapytałem. Znaczy z jakim administratorem mam się skontaktować ? To nie jest pytanie techniczne ... tylko dotyczące ogólnych zasad postępowania.

 

Wojtek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zasady proste są ?

Większy pakiet lub przejście na vps w przypadku wielu firm odnosi to skutek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, to niby oczywiste, ale czy pokazanie klientowi, że ma zapytania do bazy bez indeksów jest gdzieś zapisane w regulaminie, że "tak nie wolno" ? Rozumiem, że zawsze można niby powiedzieć "że obciąża i już" - ale jednak żadnych formalnych "limitów bezpieczeństwa" - jak to ładnie wszyscy nazywają - nie przekracza. Dlatego pytam bardziej o "umotywowanie" a mniej o kwestie techniczne shared > vps

 

Wojtek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piszesz

ze jego serwer obciąża, i zalecasz przenosiny na vps jak nie to zegnam i już

dwa ciężko użytkownikowi to zaakceptować albo przejdzie do innej firmy albo przejdzie na vps.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, to niby oczywiste, ale czy pokazanie klientowi, że ma zapytania do bazy bez indeksów jest

 

Napisz mu, że system wykrył nieoptymalne zapytania i zasugeruj poprawienie. Dodaj, że jego strona dzięki poprawkom będzie wykonywała się szybciej. Wskaż jakie zapytania są nieefektywne.

 

Każdy chce by jego strona generowała się krócej, a mniej rekordów do przerzucenia to niższy czas zapytania sql.

 

Lepiej wytłumaczyć klientowi stan faktyczny niż go straszyć migracją czy wyrzuceniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja nie rozumiem tych odpowiedzi - skoro użytkownik nie przekracza limitów konta, to na jakiej podstawie ma być "migrowany"? Jeśli chce to może sobie tam zrobić 1 plik wywoływany cronem, który zadaje 100 losowych zapytań do mysql - jeśli taka jego wola i nie przekracza limitów to ma do tego prawo, chyba że w regulaminie jest zapis o tym, że zapytania muszą być optymalne.

 

Tyle tylko, że dzisiaj będziemy czepiać się braku indeksów, a jutro jakiś niuansów typu kolejność warunków w where itp.

 

Jedyne sensowne rozwiązanie to to zaproponowane przez BH - czyli kulturalne zwrócenie uwagi, że można coś poprawić. Jak user nie poprawi, a mieści się w limitach to jego sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ku takiej odpowiedzi się skłaniam - tylko teraz: czy faktycznie tak robią inni ? To już dopytuje się z ciekawości.

 

Wojtek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ku takiej odpowiedzi się skłaniam - tylko teraz: czy faktycznie tak robią inni ? To już dopytuje się z ciekawości.

 

Wojtek

 

Nigdy w życiu nie dostałem takiej informacji od firmy. Ogólnie jeśli ujmiesz to zgrabnie to klient może to potraktować jako plus, że proponujesz mu ulepszenie skryptu. Jest jednak wielkie prawdopodobieństwo, że w przyszłości będzie oczekiwał od Ciebie porad czy zmian w jego skrypcie zgodnie z zasadą "daj palec...". Jeśli sam wyjdziesz z propozycjami optymalizacji skryptu to imo istnieje sporo prawdopodobieństwo, że obróci się to przeciwko Tobie, bo ludzie teraz mają bardzo roszczeniowe nastawienie - zwłaszcza obserwuje to u klientów tanich hostingów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też nigdy takowej nie dostałem. Była natomiast informacja o przejściu na wyższy pakiet albo dedyk. Pewnego dnia znajomy programista przeglądał moją stronę i mówi, że nie wierzy, że działa tak wolno i się spytał o indeksy. To było ponad 10 lat temu i wtedy jeszcze nie wiedziałem co to. Oczywiście zabrałem się do nauki i różnica w działaniu była diametralna.

Jednak myśle, że warto klientowi zwrocić uwagę na obciążenie bazy spowodowane brakiem użycia indeksów i powiedzieć, że brak reakcji na to może w przyszłym czasie spowodować konieczność migracji. Bez żadnych konkretów, bo jak athbus napisał, może klient potem oczekiwać porad. Hosting to nie jest miejsce na takie porady. To tak jakby na dyskotece oczekiwać, że bramkarze będą pomagać wyrywać panny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×