munio 0 Zgłoś post Napisano Luty 27, 2012 Witam. W serwisie internetowym mam SEF urle i wszystko się ładnie zaindeksowało. Natomiast mam pytanie, ponieważ mam w nim 2 menu (jedno górne poziome - takie ładnie rozwijane, a drugie w lewej kolumnie zwykłe klikane) generalnie oba menu są tożsame - czy nie będzie to potraktowane jako Double Content? Są oba bo róznią się one funkcjonalnościa i wzajemnie dopełniają dla lepszej nawigacji (górne się szybko rozwija na podpoziomy i internauta nie musi klikać aby zejść na najniższy poziom) a lewe ma tę zaletę że podczas zagłębiania się w kategorie widzi jakie kategorie ma wyżej i niżej (jak w allegro pomaga to w nawigacji). Czy nie będzie to potraktowane jako Double Content? Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bartosz Stępień 75 Zgłoś post Napisano Luty 27, 2012 Double content liczy się z treści, ty będziesz mieć tylko więcej linków wewnętrznych, a one nie pogarszają pozycji w google z tego co wiem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
majkelfirst 34 Zgłoś post Napisano Luty 27, 2012 Nie będzie z tym problemu jeśli masz tam jeszcze jakąś treść poza tym, natomiast Duplicate Content zachodzi w przypadku np. dwóch różnych podstron i/lub na dwóch różnych domenach. W obrębie jednej podstrony nie rozpatruje się tego zjawiska Podsumowując podwójna nawigacja nie przeszkadza do czasu jak nie masz na każdej podstronie ogromnej ilości innych linków, które są istotne. Wtedy powielona nawigacja może powodować problemy z przemierzaniem i indeksowaniem zawartości serwisu przez roboty wyszukiwarek. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
munio 0 Zgłoś post Napisano Luty 27, 2012 Dzięki za odpowiedź. Zauważyłem natomiast że pojawia się inny problem z Double Content Mam w serwisie części do samochodów jako produkty i niekiedy jedna część jest przyporządkowana do paru kategorii. Przykładowo klocki hamulcowe o symbolu A1234 pojawią się w kategorii (wg autach do ktorych pasują) AUDI > 80B3 AUDI > 80B4 I teraz Google twierdzi że kontent jest podwójny, bo raz ma link: http://strona.pl/audi/80B3/A1234.html http://strona.pl/audi/80B4/A1234.html Ale część musi byc przyporządkowana do tylu kategorii bo inaczej klient jej nie znajdzie dla swojego modelu. Jak można sobie z tym poradzić ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
munio 0 Zgłoś post Napisano Luty 27, 2012 (edytowany) Czy wtedy wystarczy oznaczenie jednej z podstron atrybutem rel="canonical"? Czy to załatwi sprawę? Edytowano Luty 27, 2012 przez munio (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
majkelfirst 34 Zgłoś post Napisano Marzec 2, 2012 Generalnie robi się tak, że każdy produkt w sklepie ma mieć jeden unikatowy URL niezależnie od kategorii, natomiast jeśli to nie możliwe można spróbować wdrożyć canonical, ale to trzeba z głową wykonać aby nie namieszać. Po pierwsze musisz wiedzieć, który adres jest "kanoniczny" i tego konsekwentnie się trzymać przy wdrożeniu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski Zgłoś post Napisano Marzec 2, 2012 munio sprawa jest prosta, zadbaj aby title i description się różniły. http://strona.pl/audi/80B3/A1234.html http://strona.pl/audi/80B4/A1234.html Obstawiam, że mają taki sam title (bo url różne). Bardzo przydatne do tego jest Google webmasters, masz dokładne informacje co zostało potraktowane jako ta sama strona. Taka mała uwaga, duplicate content występuje tylko w obrębie jednego serwisu/domeny, nie ma problemu dwóch takich samych treść na różnych domenach, teoretycznie tam gdzie treść zaindeksowana pierwsza tam jest ta "właściwa". Kar za duplicate content z innych stron nie ma jako takich. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
munio 0 Zgłoś post Napisano Kwiecień 10, 2012 (edytowany) Zastosowałem rel="canonical" i sytuacja wygląda następująco najpierw z pozycji 19 w googlu wskoczyłem na 16 a nastepnie spadłem na 22 Jak długo google zaindeksuje ponownie wszystkie 6000 produktów. Na razie widzę że w Webmastertools podwójne meta opisy zamiast zmaleć wzrosły. O co kamann? Sam skrypt ładnie dopisuje mi do każdego produktu 1 canonical, a w webmastertoolsach mierne efekty dalej twierdzi że są zwielokrotnione. Co radzicie? Przykład : http://rc.susco.pl/sklep/details/1730/gs-racing---storm-cl-1-rtr.html http://rc.susco.pl/sklep/details/1730/2/samochody/auta-spalinowe-w-skali-1-8/gs-racing---storm-cl-1-rtr.html http://rc.susco.pl/sklep/details/1730/1/samochody/gs-racing---storm-cl-1-rtr.html <link href="http://rc.susco.pl/sklep/details/1730/gs-racing---storm-cl-1-rtr.html" rel="canonical" /> Edytowano Kwiecień 10, 2012 przez munio (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
munio 0 Zgłoś post Napisano Kwiecień 12, 2012 Up! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
lament 22 Zgłoś post Napisano Kwiecień 13, 2012 Szybkość indeksacji zależy od tego jak masz podlinkowaną stronę. Nie można jednoznacznie odpowiedzieć jaki dokładnie wymiar czasowy to zajmie. Czekaj cierpliwie. Nie korzystam z GWT, ale podejrzewam, że co jakiś czas aktualizują się tam dane. W szczególności, że masz sporo podstron. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach