Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam wszystkich,

 

Firma, w której pracuję ma obecnie dwa dedyki w serwerowni w USA. Przymierzamy się do przejścia do Amazon AWS (do jednej Extra Large Instance + co tam będzie potrzebne). Obecnie w cenie dedyków mamy od razu zarządzanie serwerem, co jest mi na rękę bo admin ze mnie żaden. Pod pojęciem zarządzanie mam na myśli:

  • postawienie bezpiecznego systemu
  • natychmiastowe reagowanie bez czekania na zgłoszenie z mojej strony w przypadku gdy Apache/MySQL się wysypał lub serwer padł z dowolnego powodu
  • organizowanie backupów
  • uaktualnianie systemu/usług do najnowszej wersji
  • ew. pomoc w "tuningowaniu" konfiguracji Apache itp. gdy coś działa za wolno itd.

Nadmienię, że firma, w której mamy serwery zapewnia naprawdę świetny support - piszę to jako były programista jednej z największych firm hostingowych. Ich nadzorowanie serwerami jest jednakowoż mocno zautomatyzowane (stąd np. wymóg posiadania WHM/CPanel, który mi jest średnio potrzebny), więc wydaje mi się mało możliwe, aby byli w stanie przejąć nadzorowanie serwerm, który nie jest w ich serwerowni i ma odmienny setup od reszty, dochodzi do tego specyfika oferty samego Amazona, z którą wolałbym aby administrator był zaznajomiony,

 

Amazon w ramach swojego supportu nie oferuje nic z tych rzeczy, które wymieniłem, nawet za te $400/miesiąc. Twoja instancja nagle zniknęła, albo Apache padł? Wyślij ticketa, zajmiemy sie tym... W tym sęk, że o 3 w nocy to ja śpię i nawet jak ustawię sobie monitoring serwera w jakiejś innej firmie z wysyłaniem SMS-ów to będe musiał podejść do durnego kompa i wysłać ticketa dry.png

 

Zatem sensownym rozwiązniem wydaje się znalezienie firmy oferującej administrację/opiekę nad serwerem jako osobną usługę. Musi to być w systemie 24/7, bo czy to wielkanoc czy nowy rok, serwer musi śmigać.

 

Jako, że serwery trzymają ważne dane, nie chciałbym ich powierzyć pierwszej lepszej osobie. Tym bardziej, że trzymamy na nich chociażby zamówienia klientów oraz praktycznie to z czego żyjemy.

 

Zatrudnianie administratora w fimie, żeby się nudził nie ma sensu, bo i tak nie będzie dostępny 24/7. Poza tym serwer sobie przecież chodzi przez ~99.9% czasu bez stresu, jeśli jest w profesjonalnych rękach.

 

I tak oto po tym długim i nudnym wywodzie dochodzimy do pytania: czy jest w Polsce fajna firma, która zagwarantuje profesjonalną opiekę 24/7 nad "serwerem" w Amazonie? I która np. może pochwalić się jakimiś klientami świadczącymi o tym, że zna się na rzeczy.

 

(znajomość rozwiązań Amazona mile widziana)

 

Będę wdzięczny za jakiekolwiek typy.

Edytowano przez admin_admin1 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jaki budżet masz przeznaczone na takie monitorowanie 24/7, to nie będzie tanie.

Lepiej chyba wstać o tej 3 jak będzie sms o awarii wink.png

 

U nas w firmie jest pakiet zarządzania dla serwerów na cPanel, koszt i czas reakcji jest już zależny od ceny.

Edytowano przez www.mzone-net.eu (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... a ile to kosztuje? Rackspace dorzuca server management za $190/miesiąc. Gold support w Amazonie to $400, ale on mnie średnio urządza. Fajny nowy serwer (na dyskach SSD) w naszej dotychczasowej serwerowni z ichniejszym zarzadzaniem to jakieś maks $600/miesiąc (tyle, że my chcemy przenieść się z tej serwerowni).

Z naszej strony potrzebujemy jak już wspomniałem:

  • cykliczne updejty, żeby nie zostać z lukami w systemie
  • poprawne (s)konfigurowanie usług
  • gotowość i profesjonalizm w przypadku awarii
  • automatyczna reakcja na awarie w systemie 24/7
  • backupowanie
  • + najlepiej znajomość Amazona, aby wiedzieć jak to wszystko postawić, żeby nie zamartwiać się na wypadek awarii po ich stronie. Mają awarie rzadziej, ale mimo wszystko mają.

Jeśli chodzi o sposób płatności - może to być miesięczny abonament + dodatkowo od godziny pracy technika itd. Obojętne, byle nie wyszła jakaś kosmiczna kwota.

Edytowano przez admin_admin1 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisz do Miłosza z sys-com.pl, na pewno Ci jakąś ofertę przygotuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No właśnie... a ile to kosztuje? Rackspace dorzuca server management za $190/miesiąc.

Podstawowe zarządzanie u nas to koszt 400 złotych miesięcznie za każdy serwer, bez limitów z czasem reakcji do 4H.

Przy natychmiastowej reakcji cena znacznie by wzrosła, cena zawiera wykonanie codziennej kopii zapasowej przez system backupowy.

 

Serwer byłby podłączony pod nasz monitoring, tak więc jakby coś się stało od razu reagujemy.

Zarządzanie jest tylko dla paneli cPanel, ponieważ są to osoby przeszkolone tylko pod konkretny system.

Edytowano przez www.mzone-net.eu (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

admin_admin1: nie potrzebujesz tylko admina, ale także odpowiedniego SLA w serwerowni. Bo co da Ci admin dostępny 24/7, jeśli to Amazon da ciała (a takie rzeczy się już pare razy zdarzyły).

 

Dostępność (restart usług, monitoring) itd może zapewnić pierwszy lepszy skrypt monitoringu, a resztę nawet "dorywczy" admin, ale bardziej bym się jednak martwił o warstwę sprzętowo-hardwarową. Teraz mając jednocześnie administrację i sprzęt w jednej firmie sytuacja jest łatwa. W momencie gdy przejdziesz na cloud'a to się trochę zmienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tytułem wyjaśnienia: do czasu przejścia na Amazon mamy jeszcze z 1-2 miesiące.

 

@patryk - no własnie. Chodzi tutaj jednoczesnie o firmę z kimś, kto ma pojęcie na temat amazona / lub chętnego przyswoić sobie temat. Zdarza im się nawet podobno "zgubić" jaką instancję, ale żeby się przed tym maksymalnie zabezpieczyć mamy przeciez możliwośc robienia snapshotów i wrzucenia ich gdzieś na S3, oraz oprócz tego skonfigurować RAIDa dla samego EC2 (sam Amazon ocenia annual failure rate ich EBS-a na 0.1-0.5%, czyli tyle co SSD Intela).

 

W przypadku gdy Amazon totalnie się wyłoży, nie pozostanie nam nic innego jak czekac aż zacznie działać, trudno. Ważne, aby "nigdy" nie stało się to: z podwodu padu naszego systemu, oraz aby awaria w Amazonie nie spowodowała utraty naszych danych.

 

@www.mzone-net.eu Jeśli chodzi o czas reakcji, raczej mówimy o gwarantowanym do 30 min-1h (im niższy tym lepiej). Przy czym średnia fajnie aby była na poziomie naszej dotychczasowej serwerowni - 10-15 minut.

Edytowano przez admin_admin1 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
@www.mzone-net.eu Jeśli chodzi o czas reakcji, raczej mówimy o gwarantowanym do 30 min-1h. Przy czym średnia fajnie aby była na poziomie naszej dotychczasowej serwerowni - 10-15 minut.

Oczywiście nie ma problemu, ale to nie za tą cenę co podałem, po za tym weź jednak pod uwagę to co napisał patryk. Żaden admin nie przeskoczy furty w Amazon jak coś nie będzie u nich działać, najlepiej administracja z bezpośrednim dostępem do serwera (fizycznym). My takie możemy zaoferować, ale na terenie UK, jeśli szukasz serwera w Polsce sprawdź Miłosza z sys-com.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Tak jak piszą poprzednicy, napisz do Miłosza z Sys-Com.pl. Dostaniesz indywidualną ofertę, będziesz zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żaden admin nie przeskoczy furty w Amazon jak coś nie będzie u nich działać, najlepiej administracja z bezpośrednim dostępem do serwera (fizycznym). My takie możemy zaoferować, ale na terenie UK, jeśli szukasz serwera w Polsce sprawdź Miłosza z sys-com.pl

Mam pełną świadomość, że bez kontroli fizycznej nad serwerem sprawa wygląda trochę inaczej i pomoc technika wówczas niestety może jedynie polegać na wysłaniu ticketa do Amazona (po angielsku).

 

Zawsze pozostaje jeszcze opcja pozostania z serwerem na miejscu tam gdzie byliśmy i skorzystania z Amazon CloudFront, żeby mieć jedynie szybkiego CDN-a. Tyle, że wówczas w przypadku (odpukać) wiekszej awarii lub włamu, odzyskiwanie z backupów gigabajtów danych to z lekka masakra. Na Amazonie mamy możliwość robienia snapshota całego systemu gotowego od razu do pracy, o ile czegoś nie przegapiłem, pomijając zwykłe backupy na wypadek uszkodzenia jakichś tabel, skasowania pliku itp.

 

 

@d.v, @Pawel_15 - dzięki.

Edytowano przez admin_admin1 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

@patryk - no własnie. Chodzi tutaj jednoczesnie o firmę z kimś, kto ma pojęcie na temat amazona / lub chętnego przyswoić sobie temat.

 

Myślę, że tu bardziej wskazana jest nie "firma z kimś", ale firma utrzymująca dyżurujący zespół NOC 24/7. Jeśli operator dyżurny nie jest w stanie poradzić sobie z problemem wtedy obudzi "kolejną linię wsparcia".

 

Może warto skorzystać z obsługi jakiegoś polskiego centrum danych posiadającego w swojej ofercie usługi typu cloud + zarządzanie z gwarancją czasu reakcji?

 

Zdaje się, że ATM SI ma usługi zarządzania dołączone do swojej oferty "cloud services":

http://www.atm-si.com.pl/uslugi/cloud_computing_services

 

ATM ma w swoim portfolio dość wymagających klientów, może i w tym przypadku dadzą radę? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ATMAN skosi jak za zboże, albo i więcej biggrin.png

 

To prawda cena nie będzie niska, ale jeśli najważniejsza jest jakość a cena ma drugorzędne znaczenie wtedy warto to rozważyć.

Z wypowiedzi autora wątku wnioskuję, że chodzi przede wszystkim o jakość w postaci natychmiastowej reakcji w razie problemów co zagwarantuje właściwa umowa z firmą o odpowiednim potencjale.

 

Jakość MUSI kosztować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że podpisanie odpowiedniej umowy z firmą zza oceanu a następnie jej ewentualne egzekwowanie na drodze sądowej może być trudne.

 

Wiadomo, że bez podpisania umowy trudno mówić o jakichkolwiek gwarancjach. Z polską firmą będzie zdecydowanie łatwiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm

ATMAN skosi jak za zboże, albo i więcej biggrin.png

ale tam ktoś FAKTYCZNIE siedzi 24h 365. A nie ma telefon pod poduszką ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • postawienie bezpiecznego systemu
  • natychmiastowe reagowanie bez czekania na zgłoszenie z mojej strony w przypadku gdy Apache/MySQL się wysypał lub serwer padł z dowolnego powodu

 

usługa pełnej administracji 24h z limitem czasu reakcji 1h i limitem pracy miesięcznie 50 godzin to u nas kwota ok. 5 000 zl netto

za drugi serwer rabat 50%, czyli łącznie 7 500 zl netto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

usługa pełnej administracji 24h z limitem czasu reakcji 1h i limitem pracy miesięcznie 50 godzin to u nas kwota ok. 5 000 zl netto

za drugi serwer rabat 50%, czyli łącznie 7 500 zl netto

 

Dzięki za odpowiedź. Gwoli wyjaśnienia - na razie zbieram jedynie dane, bo decyzja co do Amazona nie została jeszcze ostatecznie podjęta - proszę się nie zrażać ew. brakiem kontaktu z mojej strony.

 

W tzw. międzyczasie wyszło, że nasz developer ulokowany w Chinach ma prędkość pobierania z testowego CDN-a postawionego na Amazon Cloudfront w wysokości... 100 bajtów/s (co mnie lekko zaskoczyło). Nie chcemy się odcinać od Chin na własne życzenie, a wygląda na to, że "Great Firewall" może powodować problemy jesli się tam przeniesiemy (do zbadania).

 

Co do ceny 5000zł. Tak jak wspominałem fajny serwer w USA w obecnej serwerowni wraz z administracją to $600/miesiąc, więc oferowana kwota wydaje się trochę spora. Z drugiej strony, wiem że to kwestia skali (łatwiej zapewnić 24/7 mając np. 1000+ klientów), oraz zakładanej faktycznej ilości spędzanych godzin przy kliencie (wykorzystując całe 50h mamy 100zł/h, więc kwota w normie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja dorzucę swoje trzy grosze, bo temat jest mnie z pewnych względów bliski.

Nie da się robić *true* server managementu masowo -> 1K+ klientów,

ani w śmiesznych cenach typu 100 USD per serwer miesięcznie.

To nie jest i nigdy nie będzie usługa, którą się da się wyskalować cenowo/ilościowo jak hosting.

Wszelkie próby tego typu spowodują, że usługa będzie mocno wybrakowana,

a klient otrzyma iluzoryczne poczucie bezpieczeństwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedź.

 

Pozwolę sobie dopisać, że na razie niestety temat zamykam z mojej strony. Sumarycznie wyszło za mało zalet po stronie Amazona, żeby na razie się tam ze wszystkim pakować.

 

Niemniej jednak uważam temat za stosunkowo ciekawy, może ktoś inny będzie szukał podobnej usługi, więc z mojej strony nie ma problemu jeśli ktoś dopisze swoją ofertę.

 

@bellerofont - z tym 1k serwerów, chodziło jedynie o to, że mając w miarę ustandaryzowany soft na serwerach i sporą ilość klientów, łatwiej z ekonomicznego punktu widzenia o zapewnienie stałego nadzoru kilku adminów np. w nocy. Minusem jest oczywiście to, że taki admin nie ma większego pojęcia jaka jest specyfika Twojego konkretnego serwera, w przypadku jakiegoś specyficznego setupu uruchomionych na nim usług/aplikacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×