strefapc 69 Zgłoś post Napisano Luty 8, 2015 Od wczoraj nie działają statystyki MRTG w panelu SYS. Czy u innych uzytkowników tez jest tak samo? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Marek607 655 Zgłoś post Napisano Luty 15, 2015 Czwarty dzień brak reakcji, gdyby kogoś to interesowało . Może jest jakiś ukryty regulamin na bazie którego wymieniają tylko sda, w razie padu, a już sdb nie. Z ciekawości - po ilu dniach w końcu go wymienili? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
patryk 451 Zgłoś post Napisano Luty 15, 2015 Dysk nie został wymieniony. Zgłoszenie poszło 1 lutego, dwa razy interweniowałem ale nic to nie dało, więc 5 lutego przerzuciłem zawartość tego serwera gdzie indziej. 11 lutego dostałem mail z polskiego OVH, że administrator prosi o smarta dla /dev/sda (a padło sdb) oraz potwierdzenie wykonania backupu (które wysyłałem zgodnie z zaleceniami w FAQ kimsufi), no ale już nie byłem zainteresowany... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość patrys Zgłoś post Napisano Luty 15, 2015 A na OVH.pl ostatnio nie dokończyłem zgłoszenia ( dodałem załącznik, ale nie kliknąłem "zgłoś" ), bo musiałem odejść od komputera i za chwilkę na telefonie wylądowały maile, że interwencja z wymianą dysku została zaplanowana/wykonana. Choć to akurat tylko z dyskami jest tak fajnie, przerabiałem w ubiegłym tygodniu problemy sieciowe... jakieś 5 dni trwało rozwiązanie ich. Dwa razy wymienili kabel, płytę, aż w końcu zabrali się do sugerowanego switcha... 1 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś post Napisano Luty 20, 2015 (edytowany) Jeśli kogoś to ciekawi to Oles przestał być (formalnie) CEO w OVH i jak rozumiem stał się kimś w rodzaju CTO. https://twitter.com/olesovhcom/status/563679922166964224 Może wreszcie ktoś uporządkuje ten burdel który tam panuje. Edytowano Luty 20, 2015 przez Gość (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć Zgłoś post Napisano Luty 20, 2015 Ale jak, wyrzucili go czy sam odpuścił i będzie zajmował się w ramach firmy kolejnym genialnym pomysłem? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
patryk 451 Zgłoś post Napisano Marzec 23, 2015 Ostatnio co przenoszę failovery z serwera na serwer (bo np. klient zmienia sobie serwer na jakiś z nowej oferty), to co któryś nie przepina się prawidłowo i nie pinguje po podpięciu ani na starej ani na nowej maszynie. W przypadku oferty z OVH było to załatwiane przeważnie w ciągu jednego dnia, teraz stało się to na jakimś starszym kimsufi, więc zapowiada się kolejna epopeja :-). Swoją drogą, mimo, że rzekomo serwery z nowej oferty potrafią obsługiwać 256 IP, to na jednej z takich maszyn przy 69 wywaliło w managerze "quota reached". Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
patryk 451 Zgłoś post Napisano Marzec 23, 2015 Potrzeba matką wynalazków - pomaga przeniesienie na jeszcze trzecią maszynę, podpięcie tam adresu pod eth, żeby się jakieś ARPy przeczyściły (IP dalej nie pinguje), a potem przeniesienie znów tam gdzie ma być i magicznie zaczyna działać :-)). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość patrys Zgłoś post Napisano Marzec 23, 2015 To się pojawiało + problem z wirtualnym MAC, gdzie pomagało jedynie usunięcie i stworzenie od nowa. Nie raz po dwa razy... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ArabSmall 118 Zgłoś post Napisano Kwiecień 6, 2015 Mam małe pytanie czy podczas przenoszenia do nich domeny powinienem zostać poinformowany na email? Kilku dni temu wykonałem transfer domeny .PL, ale nie otrzymałem żadnej wiadomości (z automatu), ani w panelu nic nie mam, że taka domena należy do mnie czy jakaś operacja została wykonana na niej (faktury). System OVH twierdzi, że nad domeną pracuje (nie mogę ponownie wykonać transferu na niej). Pisać na razie nie chce bo może tak to ma wyglądać dlatego i wystarczy poczekać. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Pan Kot 1535 Zgłoś post Napisano Kwiecień 6, 2015 Mam małe pytanie czy podczas przenoszenia do nich domeny powinienem zostać poinformowany na email? Kilku dni temu wykonałem transfer domeny .PL, ale nie otrzymałem żadnej wiadomości (z automatu), ani w panelu nic nie mam, że taka domena należy do mnie czy jakaś operacja została wykonana na niej (faktury). System OVH twierdzi, że nad domeną pracuje (nie mogę ponownie wykonać transferu na niej). Pisać na razie nie chce bo może tak to ma wyglądać dlatego i wystarczy poczekać. Święta są, daj im czas do środy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Lokator 137 Zgłoś post Napisano Kwiecień 15, 2015 Prosiłbym osoby korzystające z klasycznych vpsów w OVH o wyrażenie opinii w temacie aktualnej stabilności oraz uptime'u tych vps'ów. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Vasthi 74 Zgłoś post Napisano Kwiecień 15, 2015 Prosiłbym osoby korzystające z klasycznych vpsów w OVH o wyrażenie opinii w temacie aktualnej stabilności oraz uptime'u tych vps'ów. Korzystałem z Classic 2 około 3 miesiące. Był on wykorzystywany jako serwer WWW prostych stronek i serwer FTP. Uptime bez problemu był te 3 miesiące, aczkolwiek dwa razy padła sieć tak że do serwera nie dało się dostać i trwało to max 3 godziny. Ogólnie mogę polecić aczkolwiek to też trochę ruletka ponieważ jak trafisz na jakąś przeciążoną matkę to raczej nie będziesz zadowolony z wydajności. Dodatkowe informacje: speed test: http://www.speedtest.net/result/3961589729.png Wynik w Unix Bench: 1018.0 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zidek 18 Zgłoś post Napisano Kwiecień 15, 2015 Prosiłbym osoby korzystające z klasycznych vpsów w OVH o wyrażenie opinii w temacie aktualnej stabilności oraz uptime'u tych vps'ów. Classic 1: up 9 days, 53 min Classic 2: up 61 days, 15:22 6 kwietnia padł Classic 1. O 18:20 dostałem maila z informacją, że jest awaria, po 12 minutach dostałem kolejnego, że wszystko jest ok. O 19:29 dostałem kolejnego maila o awarii, po 7 minutach sytuacja wróciła do normy i VPS już działał. Classic 1 mam od 25 marca 2015, a Classic 2 od 29 grudnia 2014. To była jedyna tego typu awaria przez cały ten czas. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Lokator 137 Zgłoś post Napisano Kwiecień 15, 2015 Jakaś utrata danych była, albo coś się zepsuło na vps'ie, czy tylko downtime? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zidek 18 Zgłoś post Napisano Kwiecień 15, 2015 Tylko downtime Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Lokator 137 Zgłoś post Napisano Kwiecień 15, 2015 Dzięki za informacje : ) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jakub.krolikowski 1 Zgłoś post Napisano Czerwiec 8, 2015 (edytowany) Ta informacja może się komuś przydać, kto planuje zakup serwera: Kupiłem hosting w OVH (Hosting Performance, 500GB) ale gdy okazało się, że np. nie mam wpływu na prefix nazwy użytkownika do FTP, postanowiłem zrezygnować z serwera, następnego dnia po zakupie. Początkowo dostałem odmowę (bo zakup był na firmę), co jest dla mnie zaskakujące, bo nikt jeszcze nie robił mi problemów ze zwrotem w zakupach internetowych. Ostatecznie, po wielu mailach, zgodzili się na zwrot, ale bez domeny (10 zł), którą dostałem niby gratis z serwerem. To jeszcze jestem w stanie zrozumieć, bo pewnie musieli za nią zapłacić. Ale policzyli mi 30 zł (!) za wystawienie faktury korygującej. Za samą usługę wystawienia prostego dokumentu. Musiałem się na to zgodzić, bo inaczej nie dostałbym zwrotu. Tak więc jeśli ktoś rozważa zakup hostingu w tej firmie, warto upewnić się tak dalece jak to możliwe, że spełni oczekiwania. Albo kupić go na osobę prywatną, na wszelki wypadek, a potem ewentualnie zrobić cesję (choć nie wiem czy to jest możliwe). W innych firmach hostingowych jest te przynajmniej kilkanaście dni na sprawdzenie wszystkiego. Tu nie ma takiej opcji. Edytowano Czerwiec 8, 2015 przez jakub.krolikowski (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
strefapc 69 Zgłoś post Napisano Czerwiec 8, 2015 Zakup hostingu nie podlega zwrotowi jak towary zakupowane w sklepach internetowych. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jakub.krolikowski 1 Zgłoś post Napisano Czerwiec 8, 2015 Moim zdaniem zakup hostingu podlega dokładnie takim samym prawom jak inne zakupy w sklepach internetowych. Nie ma takiego wyjątku w przepisach. Tylko, że ja nie jestem konsumentem robiąc zakupy na firmę. Tak naprawdę w sklepach nie muszą przyjmować zwrotów, jeśli zakup jest na firmę. Wszyscy to jednak robią, bo takie reguły ustalił rynek. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
OneDistrict 12 Zgłoś post Napisano Czerwiec 8, 2015 (edytowany) Usługa nie jest towarem, a więc - zgodnie z prawem - nie podlega zwrotowi. Możesz mieć wiele zdań, ale to jest jednoznacznie określone i nie masz na to wpływu. Z powyższej wypowiedzi wynika, że domagałeś się zwrotu domeny (?), ale to też niemożliwe, bo tego nie zapewnia nawet NASK: https://www.dns.pl/opcje.html Cytuję: 12. Opłata wniesiona z tytułu uzyskania opcji nie podlega zwrotowi, również w przypadku rozwiązania Umowy, ani zaliczeniu na poczet opłaty za rejestrację i utrzymywanie nazwy domeny. Edit: Niedoczytanie; zauważyłem, że to dotyczy opcji na domenę. Ale to wystarczy: 28. Rozwiązanie Umowy podczas okresu rozliczeniowego, wyznaczonego na podstawie Cennika, nie jest podstawą do zwrotu w części lub w całości opłat określonych w Cenniku. Źródło: https://www.dns.pl/regulamin.html Edytowano Czerwiec 8, 2015 przez OneDistrict (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jakub.krolikowski 1 Zgłoś post Napisano Czerwiec 9, 2015 Panowie, nie jestem prawnikiem, ale, jak mniemam, Wy także. OneDistrict formułuje tezy nieuznające sprzeciwu, a moim zdaniem myli pojęcia i mija się z prawdą. Przede wszystkim, pisząc "zwrot towaru" używam przyjętego popularnie określenia, ale tak naprawdę prawo, które przysługuje konsumentowi to "Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość". Ta umowa może dotyczyć zakupu towarów, ale także usług, choć nie wszystkich. Bazuję na stronie UOKiK, tu jest wszystko dobrze opisane: http://ezakupy.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/zwrot-towaru-i-odstapienie-od-umowy/ W punkcie 9 jest odpowiedź na pytanie "Jakich towarów bądź usług nie obejmuje prawo zwrotu?". Moim zdaniem żaden z tych punktów nie wyklucza hostingu z listy usług, od których można odstąpić. Co więcej, sam regulamin OVH dopuszcza odstąpienie od umowy świadczenia usług hostingowych (ale oczywiście prawo takie przysługuje konsumentom, nie firmom). Inna sprawa to że wcale nie jest dla mnie takie oczywiste czy hosting jest usługą. Usługą na pewno może być instalacja oprogramowania. Ale sam hosting - ja bym go raczej klasyfikował jako towar. Nie mniej, ustawa nie rozróżnia zakupów na towary i usługi, to nie ma żadnego znaczenia. Ustawa mówi po prostu o prawie odstąpienia od umowy. Tu jej pełna treść: http://orka.sejm.gov.pl/proc7.nsf/ustawy/2076_u.htm Co do domeny - nie pisałem, że chciałem zwrotu kosztów rejestracji domeny. Problem polega na tym, że wykupując hosting w OVH, na końcowym etapie, okazuje się, że cena za hosting, podana np. na głównej stronie oferty, jest inna. Jest bowiem pomniejszona o wartość domeny, którą klient dostaje jakby w pakiecie i za którą musi zapłacić. I nie ma możliwości by tej domeny nie kupić, przy zakupie tego hostingu. Dokonując zakupu wyraziłem na to zgodę, na fakturze mam osobne dwie pozycje: za hosting i za domenę. I zgoda, w tej sytuacji za samą domenę zwrot mi się nie należy. Jednakże myślę, że prawnicy mogliby dyskutować czy taka forma sprzedaży tej domeny jest poprawna. Wybierając bowiem ofertę ze strony głównej OVH klient nie jest informowany, że tak naprawdę dokonuje także odpłatnego zakupu domeny. Informowany jest o tym dopiero w ostatnim etapie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość l3szcz Zgłoś post Napisano Czerwiec 9, 2015 A prawidłowo to klient powinien czytać moim zdaniem regulamin każdej oferty przed zakupem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
strefapc 69 Zgłoś post Napisano Czerwiec 9, 2015 Panowie, nie jestem prawnikiem, ale, jak mniemam, Wy także. OneDistrict formułuje tezy nieuznające sprzeciwu, a moim zdaniem myli pojęcia i mija się z prawdą. Przede wszystkim, pisząc "zwrot towaru" używam przyjętego popularnie określenia, ale tak naprawdę prawo, które przysługuje konsumentowi to "Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość". Ta umowa może dotyczyć zakupu towarów, ale także usług, choć nie wszystkich. Bazuję na stronie UOKiK, tu jest wszystko dobrze opisane: http://ezakupy.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/zwrot-towaru-i-odstapienie-od-umowy/ W punkcie 9 jest odpowiedź na pytanie "Jakich towarów bądź usług nie obejmuje prawo zwrotu?". Moim zdaniem żaden z tych punktów nie wyklucza hostingu z listy usług, od których można odstąpić. To jest twoje zdanie i ma się nijak do istniejących przepisów. Hosting jest usługą określoną w pkt. 1 przytoczonych przez Ciebie przepisów. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jakub.krolikowski 1 Zgłoś post Napisano Czerwiec 9, 2015 Ale znasz jakąś interpretację, jakieś rozporządzenie, które by na to wskazywało, czy po prostu tak zdecydowałeś? Przecież punkt 1 mówi wyraźne o usłudze wykonanej w pełni, ja hosting wykupiłem na rok, a więc zostanie ona wykonana w pełni za rok. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach