Witam,
Chciałbym przestrzec wszystkich przed wykupieniem serwera dedykowanego z tej firmie. W tym celu też zamieszczam opis naszej przygody z ta firmą.
Z usług firmy Linuxpl korzystamy od wielu lat, najpierw były hostingi współdzielone które działają bardzo ładnie, od kliku lat mieliśmy VPS i nie było żadnych poważnych problemów. Teraz postanowiliśmy przejść na serwer dedykowany, co okazało się naszym dużym błędem. Najpierw problemy pojawiły się po stronie Home.pl, gdzie przez dwa dni nie mogli zmienić nam delegacji domeny na inne adresy IP - to był tylko zwiastun nadchodzących problemów.
Zapłaciliśmy za przeniesienie wszystkiego poprawnie działającego z VPS na serwer dedykowany, niestety nie zrobili tego do końca i jeszcze niepoprawnie. Przenoszenie z poprawnym uruchomieniem zajęło kilka dni!. Od samego początku pojawiły się bardzo duże problemy z działaniem prawie wszystkiego.
Lista problemów które były:
- w momencie zwykłej zmiany PHP dla domeny w Directadmin (w tym samym momencie) został usunięty katalog IMG! ze sklepu (przywrócone z kopii),
- nagle przepisywanie linków w sklepie przestało poprawnie działać, włączenie multiview apache pomogło,
- wywaliło nam wszystkie języki ze sklepu (to samo na dwóch oddzielnych sklepach dev i produkcyjnej),
- wywaliło wszystkie kraje ze sklepu i włączyło ceny w PLN zamiast EUR bez zmiany kwoty (to samo na DEV), ,
- zalogowanie się w sklepie pokazywało białą stronę trzeba było przeładować, problem z PHP,
- od początku było źle ustawione PHP na fpm zamiast fastcgi (wymagane do poprawnej pracy sklepu),
- domeny błędnie przekierowywały kilka razy, a nie miały żadnego przekierowania,
- domeny pamiętały stare pliki htaccess, które były wcześniej,
- po dwóch dniach udało zainstalować firmową chmurę, walka była 2 dni, wina serwera,
- nie działający kilka razy SSL - wywalało
- klika razy poczta,
- połączenia SFTP, SSH,
- wywaliło Dirtectadmin,
- w starym Dierctadmin było zainstalowane i skonfigurowane!: CustomBuild 2.0, CFS Firewall, Installatron. Niestety nie było przeniesione, dopiero na moje żądanie niektóre zainstalowane (niestety bez poprzedniej konfiguracji, szczególnie CFS) - zapłaciliśmy za przeniesienie wszystkiego, an nie zostało to zrobione,
- serwer nie przyjmował delegacji domeny zarejestrowanej w linuxpl, dopiero screeny ich przekonały że coś jest nie tak,
Wersja DEV i Produkcyjna naszego sklepu ma osobne katalogi i bazy danych, jedynie co je łączy to serwer!!.
Jeszcze dużo takich rzeczy jak:
- musiałem po kilka razy udowadniać że coś nie działa,
- czekałem na reakcję nie raz po kilkanaście godzin,
- dwa razy dopiero interwencja telefoniczna lub na GG przynosiła skutek,
- brak kontaktu na na żywo w trakcie przenoszenia serwera, tylko kontakt przez e-mail - jakieś nie porozumienie przy tylu problemach,
Teraz jest nasza walka od tygodnia z domeną shop.led-glass.eu, nie idzie zainstalować drugiego sklepu w osobnym podkatalogu, jest błąd "Pętla przekierowań, Podczas łączenia z serwerem shop.led-glass.eu wystąpił błąd."
Support linuxpl pisze że bez problemu strona się ładuje poprawnie https://shop.led-glass.eu/1.6/ tylko ze nigdzie nikomu nie udało się otworzyć tej strony, mało tego potem piszą że to nasz problem z htaccess w nadrzędnym katalogu, to znaczy że sami nie wiedzą czy strona działa czy nie. To jest kompletna bzdura bo na innej domenie taki sam układ sklep w katalogu sklepu działa poprawnie, do czego też nie potrafią się odnieść. Usunięcie htaccess też wcale nie pomaga. Piszę kilka razy! jaki jest błąd, w kolejnych e-mailach dostaję pytanie no to jaki jest błąd?!
Serwer ma problemy wydajnościowe jest 5 razy wolniejszy od hostingu współdzielonego. Podobno to wina naszych cronów, które odpalają się co jakiś czas! ale zużywają non stop dysk w 100% nie robiąc żadnych operacji na dyskach.
Trzy dni temu przestały działać przez wszystkie (11) subdomeny w domenie rateqr.com, tez podobno jest tylko nasza wina!, tylko że my nic nie robiliśmy z tym. Nasz wykonawca serwisu w domenie rateqr.com musi co chwila przywracać to czy tamto bo wywala tak jak te subdomeny, a my za te przywracania płacimy za godziny pracy.
Jako że faktury opłaciliśmy ponad miesiąc temu, wystąpiliśmy z rezygnacja usługi i zażądaliśmy zwrotu wszystkich opłat. Oczywiście odrzucili moje żądania (mogą zwrócić część) i według nich to normalne problemy. Myślałem że są mądrzejsi żeby sobie robić antyreklamę w internecie i dodatkowo ze sprawą idziemy do sądu.
Na dowód tego wszystkiego mam z 100 e-mail, screeny i nawet filmy.
Chcą zwrócić 2505 zł. z opłaconych miesiąc wcześniej 4501 za usługę na 12 mce, czy łamią swój własny regulamin:
§8 ROZWIĄZANIE UMOWY
3. W przypadku rezygnacji ze świadczonych usług ze strony Usługobiorcy, Usługodawca jest zobowiązany do zwrotu pieniędzy za niewykorzystany okres.
Roman Bendik
Firma Led-Glass