Skocz do zawartości
krdc.pl

koniec uslugi hostingowej a dane/pliki klientow

Polecane posty

typowa sytuacja

 

koniec okresu rozliczeniowego, klient oczywiscie nie zaplacil,

 

blokada konta, po tygodniu kasowanie

 

mija tydzien a klient sie budzi "nie wiedzial ze ma zaplacic!" ;)

 

i domaga sie wyslania mu jego plikow

 

ale de facto nie bedac klientem nie moze posiadac u nas zadnych danych

(chyba ze umowa stanowi inaczej)

 

my po tygodniu/max dwoch kasujemy pliki ex-klientow

 

a Wy jak do tematu podchodzicie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

My po prostu dłużej trzymamy dane przed ostatecznym usunięciem (ponad 1 miesiąc). Usługa nieaktywna, ruchu brak, tyle co miejsce zajmuje a klienci tacy się zdarzają co zdążą zapłacić w ostatnim dniu przed usunięciem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To chyba nic nie daje. Z autopsji. Od momentu pierwszego info o wygasaniu do usunięcia danych mija 2 miesiące (dłuższy wyjazd, urlop to nie problem). W tym czasie powiadomienia są regularne e-mail i sms, jeśli ktoś ustawił. Ale co z tego..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba trzymać trochę dłużej,

klienci mają "Swoje prawa" :D mi się ostatnio parę razy przytrafiło, że

klient zarzucał nam brak powiadomień, UWAGA odpowiadając na e-mail o tytule "przypomnienie o nieopłaconej fakturze" ;)

A nawet jeśli nie chcesz trzymać to na logikę, niby dlaczego miałoby to być robione - czy w systemie pre paid można dzwonić bez doładowania (środków na połączenia) konta opierając się na tym, że 3 razy było ono zasilane ostatnio ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tam ile razy się spotykałem to po niezapłaceniu za hosting jest on zawieszany i po tyg. wszystkie dane usunięte. W zasadzie to moja(czyli klienta) sprawa kiedy płacę. Pilnuje się swoich rachunków. I jeszcze się nie spotkałem, żeby nie było powiadomienia o zapłaceniu faktury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widzę że wszędzie podobnie, u mnie jest to różnie, czasem dane są trzymane dłużej czasem krócej, zależy jak wypadnie "sprzątanie" serwerów. Ale prawdą jest że klienci potrafią nawet po miesiącu albo dłużej zapytać o pliki, a nawet o domenę firmową (!) która już

zdążyła wrócić do puli wolnych lub ktoś inny zarejestrował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A takie rzeczy to się zdarzają wcale nie tak rzadko. Ba, klient potrafi zadzwonić w sprawie domeny która nie została opłacona i już przejęta przez np. premium.pl, mieć pretensje jak można było do tego dopuścić by "jakaś tam firma sobie zabrała moją domenę" rolleyes.gif

Edytowano przez Leriss (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Jak odchodziłem z Site5 to moje dzienne kopie trzymali równiutki miesiąc tak jak normalnym użyszkodnikom i 29 dni po rozwiązaniu umowy napisałem po kopię z ostatniego dnia i bez problemu ją dostałem.

Edytowano przez theqkash (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×