Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Fahrenheit

Czy dedyk to wytrzyma?

Polecane posty

Witam,

 

Dużo słyszałem o tym jak to minecraft zjada dużo RAMu i proca i mam świadomość

tego, że tak rzeczywiście jest. Moje pytanie kieruje oczywiście do osób, które

znają się profesjonalnie na serwerach minecraft.

 

Posiadam serwer dedykowany o takich parametrach:

 

Procesor: i5 (4x 2.66+ GHz)

Architektura: 64 bity.

NIC: GigaEthernet

RAM: 16GB DDR3

łącze: 100 Mbps

No i przestrz. dyskowa 2TB.

 

I teraz takie pytanie: Czy takowy serwer dedykowany jest w stanie utrzymać bez większych

lagów trzy serwery do gry minecraft dajmy na to 20 lub 30 slotowę? Bardziej byłbym za tym,

żeby były one 30 slotowe. Mogę jeszcze tylko dodać, że na maszynie znajduje się aktualnie

serwer głosowy TeamSpeak3 na, którym w godzinach szczytu przebywa 400/450+ osób (zero lagów jak i pakietów...). TeamSpeak3 akurat zjada bardzo mało RAMu i prawie nic nie ciągnie po proca...

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Matmaxalez

Powinno działać bez problemu.

A ping nie będzie zbyt duży ? (jak mniemam to Kimsufi/OVH czyli Francja)

 

Nie będzie :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość GrandBB

Na GameHostingTalk.pl możesz się dowiedzieć wszystkiego na ten temat ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli bind, który można wykonać np. przez htop?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej polecenie taskset z parametrem -c przed całym poleceniem startowym.

Dzięki temu każdy nowy wątek procesu będzie również umieszczony na tym samym rdzeniu i nie będzie się powielał na innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To czy utrzyma takie serwery to nie jest do końca w stanie określić nikt bez większych informacji. Dużo zależy od wielkości mapy no i zainstalowanych na serwerze pluginów. Ale powiem Ci, że mój 16G ciągnął do nie dawna 3 serwery minecraft z średnią graczy 100-150(w sumie), do tego wszystkiego na serwerze matce były 2 serwery teamspeak3, serwery windows 2003(dwie sztuki) i większość śmigała bez żadnych problemów przy wirtualizacji openvz pod te zastosowania i debianie 6 przy minecrafcie. Moim zdaniem spokojnie utrzyma te liczbę slotów co podałeś. Dodatkowo powiem że przy minecrafcie pingi się tak nie liczą, te 35 które mam do OVH i inni co mają nawet i 50 jest w zupełności wystarczające do komfortowej gry. A co do serwera 16G to jeśli chcesz coś bardziej profesjonalnego to TYLKO z dwoma dyskami, u mnie właśnie największym problemem były opóźnienia I/O, które można np ramdyskiem zmniejszyć.

Edytowano przez Arkoso (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To czy utrzyma takie serwery to nie jest do końca w stanie określić nikt bez większych informacji. Dużo zależy od wielkości mapy no i zainstalowanych na serwerze pluginów. Ale powiem Ci, że mój 16G ciągnął do nie dawna 3 serwery minecraft z średnią graczy 100-150(w sumie), do tego wszystkiego na serwerze matce były 2 serwery teamspeak3, serwery windows 2003(dwie sztuki) i większość śmigała bez żadnych problemów przy wirtualizacji openvz pod te zastosowania i debianie 6 przy minecrafcie. Moim zdaniem spokojnie utrzyma te liczbę slotów co podałeś. Dodatkowo powiem że przy minecrafcie pingi się tak nie liczą, te 35 które mam do OVH i inni co mają nawet i 50 jest w zupełności wystarczające do komfortowej gry. A co do serwera 16G to jeśli chcesz coś bardziej profesjonalnego to TYLKO z dwoma dyskami, u mnie właśnie największym problemem były opóźnienia I/O, które można np ramdyskiem zmniejszyć.

 

Wirtualizacji OpenVZ do zwirtualizowania Windowsa? : )

 

H.C Andersen się chowa.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Kurde chciałem dać plusa i nie trafiłem :D

 

 

Serwer zapewne wytrzyma to bez większych problemów.

 

Licz sobie na spokojnie. Postawisz nawet więcej slotów. Rób to metodą prób i błędów (za dużo to zmniejszasz, ciągnie ładnie to zwiększasz) :) I tak jak wyżej dostosuj sobie zadania na CPU tak aby ci działało bez przeciążeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zależy też ile wrzucisz pluginów na te serwery, bo jak wrzucisz po 30 pluginów na serwer być może, że będzie przymulać. Z ramem nie będzie problemu, bardziej martwię się o procesor, jak wrzucisz dużo pluginów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za zadowalające mnie odpowiedz. Kimsufi to Francja, ale nie powinno być

z tym problemów. Tak jak pisze posiadamy serwer TeamSpeak3, którego przy 450osobach+

średni ping wynosi 50/60 czasem 70 a średni packetloss 0,20/0,40% czyli jest dobrze a nawet bardzo dobrze i nikt nie narzeka z graczy :). Na serwery MC napewno nie będzie ładowana masa pluginów.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Fahrenheit, podpowiem Ci, że mniej więcej jeden slot serwera gry Minecraft zjada w przybliżeniu 55mb ramu.Ale zawsze lepiej mieć kilkanaście, lub nawet kilkaset mb ramu w zapasie, w razie W.

Edytowano przez Kamil Szymański (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×