Fahrenheit 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 13, 2011 Witam, Dużo słyszałem o tym jak to minecraft zjada dużo RAMu i proca i mam świadomość tego, że tak rzeczywiście jest. Moje pytanie kieruje oczywiście do osób, które znają się profesjonalnie na serwerach minecraft. Posiadam serwer dedykowany o takich parametrach: Procesor: i5 (4x 2.66+ GHz) Architektura: 64 bity. NIC: GigaEthernet RAM: 16GB DDR3 łącze: 100 Mbps No i przestrz. dyskowa 2TB. I teraz takie pytanie: Czy takowy serwer dedykowany jest w stanie utrzymać bez większych lagów trzy serwery do gry minecraft dajmy na to 20 lub 30 slotowę? Bardziej byłbym za tym, żeby były one 30 slotowe. Mogę jeszcze tylko dodać, że na maszynie znajduje się aktualnie serwer głosowy TeamSpeak3 na, którym w godzinach szczytu przebywa 400/450+ osób (zero lagów jak i pakietów...). TeamSpeak3 akurat zjada bardzo mało RAMu i prawie nic nie ciągnie po proca... Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Pienio69 4 Zgłoś post Napisano Sierpień 14, 2011 Powinno działać bez problemu. A ping nie będzie zbyt duży ? (jak mniemam to Kimsufi/OVH czyli Francja) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Matmaxalez Zgłoś post Napisano Sierpień 14, 2011 Powinno działać bez problemu. A ping nie będzie zbyt duży ? (jak mniemam to Kimsufi/OVH czyli Francja) Nie będzie :-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość GrandBB Zgłoś post Napisano Sierpień 14, 2011 Na GameHostingTalk.pl możesz się dowiedzieć wszystkiego na ten temat Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
HaPe 242 Zgłoś post Napisano Sierpień 14, 2011 Masz na myśli bind, który można wykonać np. przez htop? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
^^KaMaZZ~.^ 154 Zgłoś post Napisano Sierpień 14, 2011 Raczej polecenie taskset z parametrem -c przed całym poleceniem startowym. Dzięki temu każdy nowy wątek procesu będzie również umieszczony na tym samym rdzeniu i nie będzie się powielał na innych. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Arkadiusz N 46 Zgłoś post Napisano Sierpień 14, 2011 (edytowany) To czy utrzyma takie serwery to nie jest do końca w stanie określić nikt bez większych informacji. Dużo zależy od wielkości mapy no i zainstalowanych na serwerze pluginów. Ale powiem Ci, że mój 16G ciągnął do nie dawna 3 serwery minecraft z średnią graczy 100-150(w sumie), do tego wszystkiego na serwerze matce były 2 serwery teamspeak3, serwery windows 2003(dwie sztuki) i większość śmigała bez żadnych problemów przy wirtualizacji openvz pod te zastosowania i debianie 6 przy minecrafcie. Moim zdaniem spokojnie utrzyma te liczbę slotów co podałeś. Dodatkowo powiem że przy minecrafcie pingi się tak nie liczą, te 35 które mam do OVH i inni co mają nawet i 50 jest w zupełności wystarczające do komfortowej gry. A co do serwera 16G to jeśli chcesz coś bardziej profesjonalnego to TYLKO z dwoma dyskami, u mnie właśnie największym problemem były opóźnienia I/O, które można np ramdyskiem zmniejszyć. Edytowano Sierpień 14, 2011 przez Arkoso (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
malu 460 Zgłoś post Napisano Sierpień 14, 2011 To czy utrzyma takie serwery to nie jest do końca w stanie określić nikt bez większych informacji. Dużo zależy od wielkości mapy no i zainstalowanych na serwerze pluginów. Ale powiem Ci, że mój 16G ciągnął do nie dawna 3 serwery minecraft z średnią graczy 100-150(w sumie), do tego wszystkiego na serwerze matce były 2 serwery teamspeak3, serwery windows 2003(dwie sztuki) i większość śmigała bez żadnych problemów przy wirtualizacji openvz pod te zastosowania i debianie 6 przy minecrafcie. Moim zdaniem spokojnie utrzyma te liczbę slotów co podałeś. Dodatkowo powiem że przy minecrafcie pingi się tak nie liczą, te 35 które mam do OVH i inni co mają nawet i 50 jest w zupełności wystarczające do komfortowej gry. A co do serwera 16G to jeśli chcesz coś bardziej profesjonalnego to TYLKO z dwoma dyskami, u mnie właśnie największym problemem były opóźnienia I/O, które można np ramdyskiem zmniejszyć. Wirtualizacji OpenVZ do zwirtualizowania Windowsa? : ) H.C Andersen się chowa. 1 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze Zgłoś post Napisano Sierpień 14, 2011 Kurde chciałem dać plusa i nie trafiłem Serwer zapewne wytrzyma to bez większych problemów. Licz sobie na spokojnie. Postawisz nawet więcej slotów. Rób to metodą prób i błędów (za dużo to zmniejszasz, ciągnie ładnie to zwiększasz) I tak jak wyżej dostosuj sobie zadania na CPU tak aby ci działało bez przeciążeń. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Mark97 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 14, 2011 Zależy też ile wrzucisz pluginów na te serwery, bo jak wrzucisz po 30 pluginów na serwer być może, że będzie przymulać. Z ramem nie będzie problemu, bardziej martwię się o procesor, jak wrzucisz dużo pluginów. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Fahrenheit 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 14, 2011 Dzięki wszystkim za zadowalające mnie odpowiedz. Kimsufi to Francja, ale nie powinno być z tym problemów. Tak jak pisze posiadamy serwer TeamSpeak3, którego przy 450osobach+ średni ping wynosi 50/60 czasem 70 a średni packetloss 0,20/0,40% czyli jest dobrze a nawet bardzo dobrze i nikt nie narzeka z graczy . Na serwery MC napewno nie będzie ładowana masa pluginów. Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kamil Szymański 3 Zgłoś post Napisano Sierpień 14, 2011 (edytowany) @Fahrenheit, podpowiem Ci, że mniej więcej jeden slot serwera gry Minecraft zjada w przybliżeniu 55mb ramu.Ale zawsze lepiej mieć kilkanaście, lub nawet kilkaset mb ramu w zapasie, w razie W. Edytowano Sierpień 14, 2011 przez Kamil Szymański (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kabel 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 17, 2011 Na tym sprzęcie 3 serwery po 30 slotów może wciśniesz jeszcze jeden 20 slotowy Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach