Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
site

[Opinie] cal.pl

Polecane posty

Witam

 

Chetnie rowniez sie wypowiem na temat firmy Cal.pl. Z duza przykroscia to robie, poniewaz moja opinia oznacza, ze nie jestem zadowolony z uslug tej firmy.

Moja przygoda z cal.pl trwa juz jakies 1,5 roku i nie wiem co mnie podkusilo, ze po roku przedluzylem umowe na rok kolejny. Juz wtedy mowilem sobie, ze tego nie zrobie, jednak chwilowy spokoj z dzialaniem serwera sprawil, ze uznalem, ze moze sie cos poprawilo i bedzie lepiej. Niestety sie mylilem.

Musze przyznac racje Panu Tuomollo, ktory napisal o problemach dotyczacych poczty. Przez okres, kiedy bylem klientem cal.pl kilkakrotnie zdarzaly sie usuniecia ksiazki adresowej, czy innych ustawien dotyczacych webmaila. Dla niektorych to nie problem, jednak sam musze bardzo czesto korzystac z webmaila i utrata w nim ksiazki adresowej wraz z archiwum maili konczyla sie dla mnie duzym problemem w skontaktowaniu sie z niektorymi ludzmi, do ktorych adresy zwyczajnie mi przepadly.

Program Roundcube zawsze dzialal zle. Kiedy pisalem do BOKu na ten temat, otrzymywalem maile, ze wszystko przeciez dziala, a kiedy nadal wytykalem bledy, dostalem odpowiedz, ze to przeciez wersja beta programu i moze wiele nie dzialac, wiec jak mi sie nie podoba to moge go nie uzywac i korzystac z Squirrelmail.

Z Uebimiau bylo jeszcze gorzej, bo prawie nic sie w nim nie da zrobic. Polowa funkcji nie dziala lub dziala nieprawidlowo. Wejscie do folderu z mailami wyslanymi wylogowuje z webmaila (dziwne!), niektore maile w ogole sie nie chca otworzyc - klikanie w nie po prostu nie przeladowuje strony. Pozostal mi wiec tylko Squirrelmail, ktory niestety nie oferuje niektorych potrzebnych mi opcji (glownie chodzi o maile w html, ktore on wyswietla nieprawidlowo).

 

Tyle tyczy sie webmaili.

Niestety moja litania jest duzo dluzsza. Wielokrotnie zglaszalem problemy z dzialaniem serwera. Nie dzialaly strony, nie dzialaly maile. Zawsze czekalem jakis czas, zeby nie pisac do BOKu nadaremnie - moze faktycznie cos robia i za chwile ruszy. Niestety BOK nie ma zwyczaju pisac wczesniej o planowanych zmianach i pracach, ktore odetna uzytkownikow na jakis czas. Przez moje 1,5 roku nie otrzymalem tego typu maila NIGDY, a przerw byly dziesiatki (niektore trwaly wiele godzin, nawet po 1-2 dni), chociaz na stronie cal.pl pisane jest, ze tego typu informacje beda zawsze wysylane. No wiec jest to nieprawda - nie sa wysylane nigdy.

Kiedy w koncu pisalem maila, ze cos nie dziala, otrzymywalem zwykle arogancka odpowiedz w tonie, ktory wskazuje na to, ze to ja zawinilem, bo u nich wszystko dziala. Jakims cudem zwykle po moich mailach wszystko zaczynalo dzialac (no cud!), a z tresci maila mialo wynikac, ze przeciez caly czas dzialalo. Raz otrzymalem jeszcze bardziej bezczelna odpowiedz, w ktorej pracownik BOK (niestety nie wiem kto, poniewaz nikt tam nie ma zwyczaju sie podpisywac pod mailami) napisal, ze moglem napisac wczesniej, a nie denerwowac sie bez potrzeby, bo przeciez u nich wszystko dziala (pisalem tego maila po trzecim dniu problemow z poczta). Co lepsze, pisalem wtedy o tym, ze nie moge wysylac w ogole mailow z mojej skrzynki, nawet do BOKu, wiec pisze z innego maila w tej sprawie. Odpowiedz jaka otrzymalem z BOKu brzmiala, ze nie moga przyjac mojego zgloszenia poniewaz nie napisalem do nich z "autoryzowanego maila"! Nadmienie, ze podpisalem sie wtedy numerem klienta i nazwiskiem, wiec zidentyfikowanie mnie nie bylo dla nich klopotem, a skoro pisalem wyraznie, ze nie moge wysylac maili z ichniego serwera, to odpowiadanie mi w ten sposob jest zwyklym robieniem ze mnie durnia i czystym chamstwem.

 

Niestety tego typu przypadkow bylo wiele. Nie jestem w stanie przytoczyc juz wszystkich. Dzwonilem do firmy rowniez wielokrotnie, jesli maile nie skutkowaly. Zawsze pan milym glosem staral mi sie powiedziec, ze on dopilnuje, zeby sprawa zostala zalatwiona i... kazal mi zawsze pisac kolejnego maila do BOKu. Skutki tego byly rozne. Na niektore maile BOK w ogole nie odpisuje. Byc moze zalezy to od humoru osoby odbierajacej maile...

 

Podsumowujac - wszelkiego typu rozmowy z BOK zawsze koncza sie jednakowo: otrzymuje odpowiedz "u nas dziala" + ew. krotki dopisek sugerujacy, ze to znowu ja cos zepsulem (dziwne, ze jak tak pisali, zwykle nagle "samo" sie tez naprawialo). Obsluga jest arogancka i bardzo antypatyczna, co jest dla mnie nie do przyjecia w miejscu, gdzie place za usluge, ktora dziala wadliwie i jeszcze musze sie uzerac z obsluga, zeby cos zrobila w tym kierunku, aby wreszcie zaczelo dzialac.

Samo dzialanie serwerow jest rozne. Sa dni, ze rzeczywiscie dziala ok. Sa takie, ze nic nie dziala, albo dziala drastycznie wolno lub czesciowo. O zadnych awariach i przerobkach klienci nie sa informowani.

 

Bardzo mi przykro, ze moja opinia o cal.pl jest az tak zla. Niestety firma sama zasluzyla na taka opinie, glownie przez sposob dzialan wobec klientow. Oczywisice niektorzy twierdza, ze tam nie ma klopotow. Jesli mniej uzywaja konta, moga miec mniej problemow. Sam korzystam bardzo duzo, poczte sprawdzam prawie 24h/dobe, stoi mi tam kilka stron i musi to dzialac bez przerwy i bez problemow. Tak niestety nie jest i bardzo zaluje, ze dalem sie skusic niska cena. Ale to nauczka dla mnie, zeby jednak nie oszczedzac na hostingu, bo lepiej zaplacic wiecej i miec uslugi wyzszej jakosci niz sie denerwowac przez caly okres trwania umowy.

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bardzo mi przykro, ze moja opinia o cal.pl jest az tak zla. Niestety firma sama zasluzyla na taka opinie, glownie przez sposob dzialan wobec klientow. Oczywisice niektorzy twierdza, ze tam nie ma klopotow. Jesli mniej uzywaja konta, moga miec mniej problemow. Sam korzystam bardzo duzo, poczte sprawdzam prawie 24h/dobe, stoi mi tam kilka stron i musi to dzialac bez przerwy i bez problemow. Tak niestety nie jest i bardzo zaluje, ze dalem sie skusic niska cena. Ale to nauczka dla mnie, zeby jednak nie oszczedzac na hostingu, bo lepiej zaplacic wiecej i miec uslugi wyzszej jakosci niz sie denerwowac przez caly okres trwania umowy.

 

pozdrawiam

 

 

 

Ja też również cieszę się, iż dużo ludzi zaczyna zauważać taki 'problem' i nie kupuje już hostingów po 30zł na rok i sugerują się jak najwyższym poziomem usług i bezawaryjnością! (co jednak można wykonać, nie bij Edart ;))

Aczkolwiek jeżeli jest dla ciebie ważna poczta bo kontaktujesz się z innymi osobami często, to jednak warto przeznaczyć te 200 zł > rocznie i raczej mieć spokojniejszą głowę, bo aczkolwiek wpadki większe i mniejsze każdemu się mogą/zdarzają ;)

 

 

Taki mały OT ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem tylko jak Pan sobie wyobraża migrację danych między roundcube i uebi miau, bo tak Pan o tym pisze...

Co się tyczy uebi miau nie wiem, której wersji Państwo używają ale jak jeszcze korzystałem z usług hostings.pl to występował błąd w Uebi a admini twierdzili, że powodem błędu jest Firefox !!!! Dopiero kiedy wskazałem im miejsce w kodzie i opisałem dlaczego tak się dzieje oraz napisałem na co mają zmienić to poprawili.

Problem wtedy występował z mailami kodowanymi w iso-8859-2 i funkcją html_entity_decode (na co zresztą wskazywał bład wyświetlany)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

narzekacie na pocztę, to proponuję przejście na Google dla domen - łatwe, proste i przyjemne. a poczta ma tam duuużo większy uptime niż poczta dostarczana przez providerów. dzięki temu Wasze problemy z pocztą się skończą...

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
narzekacie na pocztę, to proponuję przejście na Google dla domen - łatwe, proste i przyjemne. a poczta ma tam duuużo większy uptime niż poczta dostarczana przez providerów. dzięki temu Wasze problemy z pocztą się skończą...

 

Pozdrawiam

Patrząc na politykę google to teraz już chyba lepiej: http://domains.live.com/ ;) korzystam i polecam. Łatwiej i szybciej się konfiguruje:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patrząc na politykę google to teraz już chyba lepiej: http://domains.live.com/ ;) korzystam i polecam. Łatwiej i szybciej się konfiguruje:)

 

pfffff... a myślisz, że oni tak stosują do tysięcy osób? to tylko w sumie zapiski ;) No ale zawsze można wybrać płatną wersję, a tam chyba jak dobrze pamiętam jest inna polityka prywatności także wybór należy tylko do nas ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
narzekacie na pocztę, to proponuję przejście na Google dla domen - łatwe, proste i przyjemne. a poczta ma tam duuużo większy uptime niż poczta dostarczana przez providerów. dzięki temu Wasze problemy z pocztą się skończą...

 

Nie w tym jest problem, ze narzekamy, bo chcemy. Rzecz w tym, ze ludzie kupili konto za pieniadze, podpisali w ten sposob umowe i oczekuja wywiazania sie z niej przez firme, ktora konto sprzedala. Jezeli okazuje sie potem, ze dziala to zle, to kazdy ma prawo do pretensji i zadania naprawienia usterek. I wytlumaczenie "jak sie nie podoba, to sa inne poczty" jest wytlumaczeniem dokladnie na poziomie BOK firmy cal.pl.

Czyli po polsku - sie nie podoba, to won. Smutne! Na swiecie ludzie przechodza dlugie szkolenia z kontaktow z klientem, zeby umiec sie z klientami dogadac i zalatwiac wszystko polubownie. W Polsce nadal to raczkuje, a podejscie do klienta jest jak za komuny. Bylo w jakims filmie kiedys takie cos:

[klient]- dzien dobry, poprosze gazete i papierosy

[sprzedawczyni]- zupe jem przeciez!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy artykuł na temat Gmaila i awarii jest na antywebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro juz przy temacie awarii GMail jestesmy, to chyba rowniez warto nauczyc sie czegos od lepszych i firma cal.pl powinna TAK wlasnie sie zachowac w przypadku awarii. Przeprosic, dac info o sytuacji i o planowanym terminie zakonczenia problemow. Kiedy GMail padl (akurat korzystalem, to widzialem) w ciagu kilku minut na forum helpa Google byla informacja o problemach i przewidywanym czasie naprawy. I to ja rozumiem i zastrzezen nie mam (szczegolnie, ze wowczas w USA byla noc!). Jednak firma cal.pl ma klopoty z komunikacja i tego typu informacje przekraczaja jej mozliwosci. Poza tym nie widze powodow do smiechu - GMail zwykle dziala bez zarzutu, a jak juz sie zdarzyla awaria to byl szum na caly swiat. Kiedy serwer cal.pl przestaje dzialac, nie ma w tym juz nic dziwnego, bo uzytkownicy sa juz do tego przyzwyczajeni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
..a roundcube na cal.pl znów nie działa. Póki co zero informacji od bok.

 

Nie popieram/akceptuję jak najbardziej działania Cal.pl ale...

... skoro są takie problemy z ichszym Roundcube, to może warto postawić swoją instancję na koncie po prostu? Oszczędzi się wielu problemów np. z tym, że baza kontaktów się wyczyści, a i w razie czego przeniesienie całości będzie znacznie łatwiejsze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomysł dobry ale nie po to płacę, żeby samemu robić. Obecnie już mi się nie chce w to bawić gdyż do końca abonamentu niewiele czasu pozostało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, rzeczywiście dużo płacisz :P  Ręczna nstalacja skryptu zajmuję chwile, więc ja nie widzę w tym niewiadomo jakiego problemu... Posiadam hosting w cal.pl i jestem z niego zadowolony. Z kontaktem z BOK nie mam problemu, strony i fora u nich hostowane chodzą dobrze. Cena odpowiada Jakości  :) Zresztą taka zasada panuje praktycznie wszędzie  :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widzimy cennik ich usług i na ten temat możemy coś powiedzieć - jest to jeden z tańszych usługodawców, chyba że się umówiłeś z nimi i specjalnie 3 razy więcej płacisz za te same parametry;-)

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a skąd wiesz ile płacę?

 

Najdroższa oferta cal.pl to 45zł miesięcznie... Jeśli chodzi o cene, to nie jest ona wysoka, zwłasza za oferowane parametry... Dla przykładu - wynajem administratora który będzie od czasu do czasu sprawdzal Twoj serwer np. vps, to wydatek nie mniejszy niz 200zl...

 

Sytuację można przedstawic tak: Kupiles zabawkę made in china, bo wkoncu jest tania. Zabawka się zepsuła, a Ty z powodu, że kupiłeś taką a nie droższą, nie czepiasz się producenta  :P Za profesjonalizm też się płaci :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety muszę się zgodzić z wszystkimi negatywnymi opiniami na temat "firmy" Cal.pl :) Faktem jest tylko to, że nie ma z nimi problemów jak wszystko działa. W momencie gdy coś nie działa nawet nie próbuj kontaktować się z "Biurem Obsługi Klienta"! Tylko napsujesz sobie nerwów i w najlepszym wypadku wymusisz naprawienie usterki. Kontakt jest totalnie na odczep i nie boję się powiedzieć, jak już było tutaj na forum wspominane, arogancki czy nawet bezczelny. Klient jest od razu na straconej pozycji, "Klient nasz Pan"? - wolne żarty :) Panowie rzeczywiście powinni załatwić sobie szkolenie z zakresu public relations albo uruchomić własny dział PR (p.s. na stronie internetowej cal widnieje zdjęcie ładnej, uśmiechniętej pani z mikrofonem - nie daj się zwieść :)). Samo ucinanie dyskusji na forum tylko potwierdza niski (nawet chamski) poziom rozmów na kanałach prywatnych.

 

Cena hostingu jest nawet bardzo niska w porównaniu z innymi. Niestety tak samo niski jest poziom tej "firmy" w kontaktach z "problematycznymi" klientami. Jeżeli chcesz się sugerować pozytywnymi opiniami tylko poczekaj, aż coś się zepsuje :)

 

Ta dyskusja oraz wątek poniżej dobitnie podkreślają z kim mamy doczynienia:

 

http://www.webhostingtalk.pl/index.php?showtopic=13434

 

Z takim niemoralnym traktowaniem człowieka należy walczyć wszystkimi możliwymi sposobami. Powodzenia!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowe ceny na CAL, niestety wyzsze, i to sporo. Czas poszukac alternatywy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowe ceny na CAL, niestety wyzsze, i to sporo. Czas poszukac alternatywy.

 

Nom... Sądzę, że to za sprawą kursu euro, bo cal.pl hostuje się w ovh  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

raczej tak. Nie sądzę aby zmiana była podyktowana chęcią podniesienia jakości.

Nie dostałem żadnego mailingu odnośnie zmiany ceny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nom... Sądzę, że to za sprawą kursu euro, bo cal.pl hostuje się w ovh  ;)
...w związku z czym płaci w złotówkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raczej tak. Nie sądzę aby zmiana była podyktowana chęcią podniesienia jakości.

Nie dostałem żadnego mailingu odnośnie zmiany ceny.

 

Ja także nie dostałem żadnej wiadomości o podniesieniu cen.... Może to tylko dla nowych klientów  :P Dowiem się jak mi przyjdzie proforma  ;)

 

...w związku z czym płaci w złotówkach.
Chodzi mi o to, że może oni mają wykupione w centrali ovh w euro, jakiś server o parametrach nie uwzględnionych w ofercie stałej ovh... Zresztą 3zł więcej miesięcznie mogę przecierpiec  :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niby czemu mieliby wysyłać email do wszystkich, że podnoszą ceny??

Przecież nie każą starym klientom dopłacać do nowych cen ;) A jak skończy im się umowa, to nowa jest zawierana na nowych warunkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam serwer ten najmniejszy za 50 zł od prawie roku. Wlasciwie to serwer wygasa mi we wrzesniu. Czytając wasze komentarze przyznam, że trochę się zaniepokoiłem jeśli chodzi o serwer tzn

 

Osobiście przez ten okres nie miałem, żadnych problemów z serwerem. Poczta działa mi prawidłowo nie straciłem kontaktów po zmianie.

Strona w lutym zużyła ok 400 mb transferu i to było najwięcej przez ten czas a mam 15gb.

 

Zaskoczyło mnie tylko to, ze w opisie hostingu jest napisane, ze obsługa ssl. Fakt jest katalog private_html jednak po wrzuceniu plików i strony do folderu i odpaleniu strony w przeglądarcę dostaję komunikat, że skończyła się ważność certyfikatu hmm ....

 

Jeśli chodzi o obsługę zawsze dostaje szybkie odpowiedz na maile.

 

Co do nowych cen bo też zobaczyłem, ze wzrosły. Napisałem do Bok z pytaniem czy nowe ceny są dla nowych klientów czy dla wszystkich, którzy mają już wykupiony serwer.

 

Szybko dostałem odpowiedz, że dla nowych klientów. więc podejrzewam, że osoby takie jak ja, które mają już wcześniej wykupiony serwer będą płącić po staremu.

 

Nie mam jako takich zastrzeżeń do hostingu. jednak muszę przyznac, że po przeczytaniu wszystkich postów w tym temacie nie przedłużę na kolejny rok umowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować  

×