Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
site

[Opinie] cal.pl

Polecane posty

...

 

Czy inni użytkownicy posiadający domeny w tej firmie mają podobne problemy ze zmianą DNSów?

 

 

Dlatego z tych względów i innych poprzenosiłem swoje domeny do Adriana (czyt. masternet.pl) :P

 

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dlatego z tych względów i innych poprzenosiłem swoje domeny do Adriana (czyt. masternet.pl) ;)

 

pozdro

Polak mądry po szkodzie... pamiętaj :)

 

Na szczęście jak już wspomniałem w poprzednim poście, również rozpocząłem transfer domeny, ale do dhosting.pl. No i pomimo braku działania domeny (brak możliwości przekierowania jej na właściwe adresy DNS) w której mam swój główny adres e-mail, (nie mogłem potwierdzić ewentualnej prośby o transfer z ResellOne) udało się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żenada.

Kumpel ma konto w cal.pl więc zanim sobie u nich wykupiłem przetestowałem czy moja strona chodzi na ich serwerach.

Chodziła więc zamówiłem usługę. Wgrywam bazę i patrzę kicha... nie mam uprawnień do tworzenia procedur składowanych. Oto moja konwersacja z nimi:

 

----------

edit

------------

 

Dyskusja się toczy ale oczywiście kasy oddawać nie chcą.

Edytowano przez nrm
Zmoderowano na prośbę autora postu (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

poprosiłem Pana o kontakt z administratorem, aby ustalić szczegoly więc nie widzę żadnego problemu. Proszę także czytać dyrektywy i przepisy o Ochronie Konsumentów, a szczegolnie to, kim jest Konsument, a kim jest Klient. Klientów ta Ochrona nie dotyczy - to w kwestii, na którą się Pan powołuje.

 

Administratorów forum proszę o usunięcie naszej strony korespondecji, nie wyraziliśmy zgody na ich publikowanie. Ich publikacja jest niestosowna, bez wcześniejszego zapytania o zgodę.

 

PS. Co do domen z postów poprzednich. Problem dotyczył domeny globalnej, przetransferowanej do nas z innej firmy i nieodświeżenia się pełnych danych w registry. Problem nie występuje dla żadnej domeny w chwili obecnej.

 

PS.2

Ceny odnowień domen PL spadły do 45 zł netto - ceny możemy negocjować dość poważnie, więc zapraszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pan michalt potwierdził w korespondencji, że jego firma świadczy niepełnowartościową usługę, której nie chce wynagrodzić ani zwrotem pieniędzy ani wydłużeniem okresu abonamentowego o czas przez który usługa nie działa poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pan michalt potwierdził w korespondencji, że jego firma świadczy niepełnowartościową usługę, której nie chce wynagrodzić ani zwrotem pieniędzy ani wydłużeniem okresu abonamentowego o czas przez który usługa nie działa poprawnie.

 

Odpisaliśmy, że jest to w przebudowie. Opcja ta nie była dostępna i póki co nie jest. Dalszą korespondecję proszę kierować tylko i wyłącznie na bok@cal.pl.

 

poważnie negocjować ceny domen to znaczy jak ?

 

poniżej 40zł netto ?

 

Nie, poniżej ceny wyjściowej nie - minimum 40 zł za odnowienie przy dużych ilościach. Cena ogólnie w przedziale 40-45 zł w zależności od ilości domen i rozmowy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem ich klientem od Lipca 2006, mam tam dwa konta, w sumie okolo dziesieciu serwisow na nich.

Co mnie do nich przyciagnelo? Oczywiscie w pierwszej kolejnosci to cena a w drugiej multihosting i daja SSH bez laski.

 

Od Stycznia 2009 zaczolem rejestrowac u nich domeny, ceny na .pl maja super!

 

Ogolnie hosting warty polecenia, bardzo dobra cena, szybko odpisuja na emaile, wiekszych awarii nie zanotowalem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

wcześniej już pisałem tutaj pod nickiem xanik (mam problemy z tamtym kontem na forum).

Dzisiaj cal.pl wycięło kolejny numer.

 

Administratorzy dowiedzieli się o potencjalnych problemach bezpieczeństwa w dotychczas

stosowanym oprogramowaniu webmail. Oprogramowanie zostało zatem wyłączone i po

jakimś czasie zmienione na inne (które początkowo nie działało).

 

O planowanej zmianie oprogramowania nie otrzymałem żadnej informacji - o zmianie dowiedziałem

się rano od jednego z użytkowników poczty na moim serwerze.

Oficjalny mailing o zmianie został wysłany o 11:36 - długo po zmianie.

 

Do tej pory strona z nowym webmailem wyświetla krzaki w polskich literach, BOK cal.pl oczywiście

problemu nie widzi i jak zwykle twierdzi, że to coś po mojej stronie (niby tylko ja mam z tym problem).

Odbijając piłeczkę powiem, że mam defaultową konfigurację obu posiadanych przeglądarek i problem

kodowania występuje tylko na tej stronie (chociażby czytane w tym momencie forum wyświetla się OK).

 

Kolejnym problemem jest niby błaha a jednak istotna z punktu widzenia wcześniej wspomnianego użytkownika

sprawa książki adresowej. Po przejściu na nowy webmail oczywiście wszystkie kontakty zniknęły.

Program pewnie zapisuje gdzie indziej swoją konfigurację i tamte dane po prostu nie są ładowane.

Odpowiedź z BOK "Zrobiliśmy wszystko co można zrobić". Rozumiem, żę narzędzia typu phpmyadmin

i inne sql browsery są administratorom obce - domyślam się, że danemu użytkownikowi wystarczyłby

dump odpowiedniej tabelki ale jak widać to przekracza kompetencje 'administratorów'.

 

Podsumowując: jest tak jak zawsze: awaria, coś robią bez żadnego uprzedzenia a potem "rżną głupa", że nic się

nie stało i co złego to nie oni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

wcześniej już pisałem tutaj pod nickiem xanik (mam problemy z tamtym kontem na forum).

Dzisiaj cal.pl wycięło kolejny numer.

 

Administratorzy dowiedzieli się o potencjalnych problemach bezpieczeństwa w dotychczas

stosowanym oprogramowaniu webmail. Oprogramowanie zostało zatem wyłączone i po

jakimś czasie zmienione na inne (które początkowo nie działało).

 

O planowanej zmianie oprogramowania nie otrzymałem żadnej informacji - o zmianie dowiedziałem

się rano od jednego z użytkowników poczty na moim serwerze.

Oficjalny mailing o zmianie został wysłany o 11:36 - długo po zmianie.

 

Do tej pory strona z nowym webmailem wyświetla krzaki w polskich literach, BOK cal.pl oczywiście

problemu nie widzi i jak zwykle twierdzi, że to coś po mojej stronie (niby tylko ja mam z tym problem).

Odbijając piłeczkę powiem, że mam defaultową konfigurację obu posiadanych przeglądarek i problem

kodowania występuje tylko na tej stronie (chociażby czytane w tym momencie forum wyświetla się OK).

 

Kolejnym problemem jest niby błaha a jednak istotna z punktu widzenia wcześniej wspomnianego użytkownika

sprawa książki adresowej. Po przejściu na nowy webmail oczywiście wszystkie kontakty zniknęły.

Program pewnie zapisuje gdzie indziej swoją konfigurację i tamte dane po prostu nie są ładowane.

Odpowiedź z BOK "Zrobiliśmy wszystko co można zrobić". Rozumiem, żę narzędzia typu phpmyadmin

i inne sql browsery są administratorom obce - domyślam się, że danemu użytkownikowi wystarczyłby

dump odpowiedniej tabelki ale jak widać to przekracza kompetencje 'administratorów'.

 

Podsumowując: jest tak jak zawsze: awaria, coś robią bez żadnego uprzedzenia a potem "rżną głupa", że nic się

nie stało i co złego to nie oni.

 

Odpowiem tylko roundcube - znawcy tematu wiedzą jakie są exploity... Nic więcej raczej nie potrzeba mówić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba juz są łatki, o ile pamiętam ... chyba Patryk pisał, że już załatane ale nie dam sobie główy uciąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolejnym problemem jest niby błaha a jednak istotna z punktu widzenia wcześniej wspomnianego użytkownika

sprawa książki adresowej. Po przejściu na nowy webmail oczywiście wszystkie kontakty zniknęły.

Program pewnie zapisuje gdzie indziej swoją konfigurację i tamte dane po prostu nie są ładowane.

Odpowiedź z BOK "Zrobiliśmy wszystko co można zrobić". Rozumiem, żę narzędzia typu phpmyadmin

i inne sql browsery są administratorom obce - domyślam się, że danemu użytkownikowi wystarczyłby

dump odpowiedniej tabelki ale jak widać to przekracza kompetencje 'administratorów'.

 

 

yhy... no zawsze odzywa się ten co najwięcej wie na ten temat...

 

 

Ale chyba juz są łatki, o ile pamiętam ... chyba Patryk pisał, że już załatane ale nie dam sobie główy uciąć.

 

tak są :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bardzo sporadycznie uzywam emaila z przegladarki, tak to tylko i wylacznie POP3.

A jak juz cos to loguje sie na SquirrelMail, to zawsze dziala bez problemu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Odpowiem tylko roundcube - znawcy tematu wiedzą jakie są exploity... Nic więcej raczej nie potrzeba mówić.

Roundcube-a można załatać + odpowiednio odpalać.

Nie widzę sensu jego usuwania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Active-Hosting
Roundcube-a można załatać + odpowiednio odpalać.

Nie widzę sensu jego usuwania.

 

Sam łatałem na kilku serwerach i działa nadal jak ma działać najdmen masz racje, po co usuwać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Odpowiem tylko roundcube - znawcy tematu wiedzą jakie są exploity... Nic więcej raczej nie potrzeba mówić.

 

Cudownie, proszę jednak powiedzieć - czemu ja ponoszę odpowiedzialność za to, że akurat taki system

macie zainstalowany?

Jak już wspomniałem: żadnych ostrzeżeń tylko nagle się ocknęli i bum! nie ma webmaila.

 

Ja rozumiem, że zmiana była podyktowana względami bezpieczeństwa. Tego nie zanegowałem, chodzi tylko

(jak zwykle u Was) o sposób podejścia do klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ręcznie nie umie załatać, a tylko czeka na opcję UPDATE DA, to nie ma się co dziwić, że lepiej go wyłączyć... niż śmiecić po sieci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yhy... no zawsze odzywa się ten co najwięcej wie na ten temat...

 

Nie będę się sprzeczał kto ile wie na temat. Powiedz tylko czy rozsądny administrator zmienia

oprogramowanie jeżeli nie potrafi wykonać migracji danych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli ktoś ręcznie nie umie załatać, a tylko czeka na opcję UPDATE DA, to nie ma się co dziwić, że lepiej go wyłączyć... niż śmiecić po sieci.

 

jest ;>

 

http://www.directadmin.com/forum/showthrea...7344#post147344

 

//edit.

 

@up

nie mi to oceniać :) a migracje przeważnie nie są tak łatwe niż się wydaje..

o ile są możliwe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja tam bardzo sporadycznie uzywam emaila z przegladarki, tak to tylko i wylacznie POP3.

A jak juz cos to loguje sie na SquirrelMail, to zawsze dziala bez problemu :)

 

Widzę, że to jakiś etatowy miłośnik cal.pl ;P

 

Też używam webmaila sporadycznie, dla mnie dużo wygodniejszy jest jakikolwiek przyzwoity

klient pop3, jednak nie mogę zmuszać do tego innych użytkowników.

 

Sqmail może i jest fajny i szybki, niestety pech chciał, że maile w htmlu stały się popularne

i mimo iż regularnie próbuję uświadamiać ludzi, że są one bardziej problematyczne niż

pożyteczne, zawsze znajdzie się ktoś kto chce wysłać taką wiadomość. Zainstalowany na

cal.pl sqmail takiej możliwości nie daje.

 

@up

nie mi to oceniać :) a migracje przeważnie nie są tak łatwe niż się wydaje..

o ile są możliwe :)

 

a nie uważasz, że w wypadku gdy ktoś takiej migracji wykonać nie umie,

warto by było wcześniej poinformować użytkowników?

 

Problem ze zgubieniem tych danych już wcześniej się na cal.pl pojawił

(wtedy to był ten sam program tylko inny serwer) i go zgłaszałem więc

chyba powinni wiedzieć, że komuś może na tym zależeć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na poczte polecam google apps :) uniezaleznisz sobie poczte od hostingu i dziala to o wiele lepiej (i moze wiecej zrobic) niz w nie jednej firmie hostingowej za kase.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość patrys
na poczte polecam google apps smile.gif uniezaleznisz sobie poczte od hostingu i dziala to o wiele lepiej (i moze wiecej zrobic) niz w nie jednej firmie hostingowej za kase.

proszę Cie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczam, że forum to nie żadne BOK ani nic w tym stylu więc raczej zadawanie pytań do nas na forum jest trochę niestosowne.

 

Co do umiejętności łatania to nie będę się wypowiadał w tej sprawie. Łatwiej nam na szybko podlinkować inny webmail niż załatać ten co istnieje. Jak powiedziałem, jeżeli roundcube zostanie załatany zostanie przywrócony - został tylko zdezaktywowany ( baza danych nie została naruszona ). Nie wiem ile to potrwa, ale dołożymy starań aby po weekendzie było to zrobione.

 

Nie wiem tylko jak Pan sobie wyobraża migrację danych między roundcube i uebi miau, bo tak Pan o tym pisze...

 

W chwili obecnej wdrażamy system rejestracji domen i na nim się skupiamy. Jako partner NASK zaproponuję wszystkim użytkownikom forum odnawianie domen przetransferowanych do cal.pl w atrakcyjnej ofercie. JAk ktoś jest zainteresowany już teraz proszę o kontakt na priv. To tak nawiasem napisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem tylko jak Pan sobie wyobraża migrację danych między roundcube i uebi miau, bo tak Pan o tym pisze...

 

Dla chcącego nic trudnego... ale jak ktoś idzie po linii najmniejszego oporu, to faktycznie nie chce się troszkę pogłówkować na strukturą DB obu skryptów.

Bo IMO to nawet trudniejsze, niż załatanie RC...

 

 

Ale cóż :) firma Cal daje tym sposobem świadectwo o swoim poziomie technicznym (wg waszych wypowiedzi, to tylko one-click-update w DA potraficie zrobić)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panie Michale,

 

Nie pierwszy raz próbuje Pan zakończyć dyskusję odsyłając mnie do BOK.

Z BOK kontaktowałem się wielokrotnie i proszę mnie nie prowokować do

dalszych wypowiedzi na jego temat.

 

Rozumiem, że nie na rękę jest Panu rozmowa na forum na temat jakości 'usług' cal.pl, jednak, o ile dobrze zrozumiałem, właśnie takim wypowiedziom niniejsze forum służy.

 

Dzisiejszy problem z webmailem był de facto bardzo błahy (poniekąd rozumiem paniczną reakcję na wieść o dziurze w oprogramowaniu) i proszę mi wierzyć, że gdyby nie sposób reakcji Państwa na zgłaszane problemy (ten i wszystkie poprzednie) a także kompletny brak wcześniejszego uprzedzania klientów o planowanych zmianach (jakoś 'promocje' mailingiem śmigają, że aż miło), nie zawracałbym sobie głowy i nie tracił czasu na tego rodzaju komentarze.

 

Szczerze mówiąc wolałbym rekomendować firmę hostingową niż wytykać czyjeś błędy, jednak może moje a także innych wypowiedzi zmobilizują Państwa do zmiany nastawienia do klienta gdyż ten, mimo wszystko, czasem ma rację i ma prawo oczekiwać pomocy oraz zwykłego 'przepraszamy, daliśmy ciała ale się poprawimy'. Sugestię innego klienta aby udać się na szkolenie z komunikacji z klientem może warto potraktować poważnie? :)

 

Wracając jednak do tematu: na dzień dzisiejszy _odradzam_ korzystanie z usług cal.pl. Za niewielkie pieniądze jakie zapłaciłem za hosting napsułem sobie sporo zdrowia i straciłem równie sporo czasu. Jeżeli przed końcem abonamentu wydarzą się mniejsze bądź większe wpadki, z pewnością je tutaj opiszę. Aby jednak nie być bezwzględnym obiecuję napisać również jeżeli od dzisiaj zgrzyty się nie powtórzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować  

×