Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Czerwiec 21, 2007 O, macie support przez GG? Nieoficjalnie - owszem, mozna pisac np. do mnie pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Tomi 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 21, 2007 Przeprowadziłem ostatnio na localhost ponownie test prędkości sławnym skryptem któremu nie dawało rady Progreso. Po wymianie sprzętu, procek, płyta, pamięć, (wszystko ponad dwa razy szybsze w dodatku 64bit) i nowej instalacji softu Apache2, php5 wzrost prędkości wykonywania tego benchmarku to około 1-5%. Także jak widać prędkość maszyny jest policzalne ale składa się z tak wielu elementów, że w sumie polegam ostatnio na subiektywnym odczuciu. Jeśli skrypt ładuje się tyle co robienie sobie kawy a na innej maszynie trwa ułamek sekundy to sprawa jest prosta. Ludzie się Adam wpieniają bo widzą zmniejszenie wydajności w odczuwalny dla nich sposób. Skrypty, bazy, algorytmy, wszystko rośnie a w niektórych firmach sprzęt stoi w miejscu. Stąd wrażenie regresu. Wymiana na jakieś Optrony albo coś ze stajni Intela jest nieunikniona Bo to co macie przy cenniku Progreso powinno się już zamortyzować. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Czerwiec 21, 2007 Jeśli skrypt ładuje się tyle co robienie sobie kawy a na innej maszynie trwa ułamek sekundy to sprawa jest prosta. Owszem - o ile potrafisz sobie zrobic kawe w 0,2 sek ;-) Ludzie się Adam wpieniają bo widzą zmniejszenie wydajności w odczuwalny dla nich sposób. Skrypty, bazy, algorytmy, wszystko rośnie a w niektórych firmach sprzęt stoi w miejscu. Stąd wrażenie regresu. Wymiana na jakieś Optrony albo coś ze stajni Intela jest nieunikniona Bo to co macie przy cenniku Progreso powinno się już zamortyzować. Ale wiesz - ze zamiast brac 2 x mocniejsza maszyne wystarczy trzymac na tej slabszej 2 x mniej kont ? I realna (nie benchmarkowa) bedzie *identyczna* ? Owszem - jezeli mowimy o serwerze dedykowanym to moc moze miec znaczenie. Ale czy ja posadze 50 kont na dual pIII, czy 150 kont na dual Xeon - dla uzytkownika nie ma to zadnego wiekszego wplywu pozdr. Wymiana na jakieś Optrony albo coś ze stajni Intela jest nieunikniona Bo to co macie przy cenniku Progreso powinno się już zamortyzować. Po co wymieniac cos, co dziala i sprawdza sie b. dobrze ? Owszem nowe maszyny beda juz bardziej "potworkowate" ale jak pisalem wczesniej - wydajnosc nie zmieni sie za bardzo. Pamietajcie ze to hosting wirtualny - dla pojedynczego uzytkownika i tak przeznaczony jest tylko kawaleczek serwera. Czy kupujac codziennie mleko łaciate 3% - mialoby dla Ciebie znaczenie, czy kupisz go u producenta, w hurtowni, czy w sklepie, zakladajac ze potrzebujesz tylko 1l, a najmniejszy osiedlowy sklepik ma na stanie codziennie 100l ? pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Tomi 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 21, 2007 Ale wiesz - ze zamiast brac 2 x mocniejsza maszyne wystarczy trzymac na tej slabszej 2 x mniej kont ? I realna (nie benchmarkowa) bedzie *identyczna* ? Nie będzie. Przecież procesor zużywa się zawsze w ~100% (przynajmniej na takim teście), Pozostaje kwestia czasu wykonania procesu. Więc na dwa razy szybszej maszynie z dwukrotnie większą ilością klientów powinno być szybciej. Chyba, że klienci zaczynają się zdrowo bić o zasoby maszyny. Ale nie mówimy tutaj o przeciążeniach bo przeciążone usługi hostingowe nie kosztują 250 PLN netto/rok. Co do czasu robienia kawy nie miałem na myśli Progreso tylko ogólną sytuację. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
rshmn 2 Zgłoś post Napisano Czerwiec 21, 2007 IMO jakos uslugi jest beznadziejna, zaplacilem za serwer BIZNES PLUS 500 zl netto i jakosc uslug jest zerowa. Niestety mam wykupiony hosting na rok Po tym czasie znikam z progreso zreszta sami sobie robia antyreklame. Nie polecam pakowac w ten hosting pieniedzy. Widocznie progreso oszczedza na serwerach i ludziach i tylko z tego to sie bierze. Typowy bitchfest, festiwal jeczenia. Pisalem w tym watku PARE razy, ze mozesz spokojnie reklamowac usluge i zwracamy z mila checia pieniadze. Nie ma zgloszen od Ciebie, nie ma zadnej dyskusji. Chyba m.in. po to kupuje sie konta w sprawdzonej firmie, zeby miec dostep do normalnych procedur reklamacyjnych. Skoro to faktycznie dziala az tak, zle to czemu nie uderzacie z reklamacjami? Czemu nie ma konstruktywnych requestow w extranecie. Zamiast tego jest jeczenie kilku, zawsze tych samych osob, uzywanie WHT jako naszego helpdesku etc. HUH - jasno i wyraznie: reklamuj usluge, napisz precyzyjnie co doklandnie nie dziala (bo oszczedzamy na sprzecie), napisz kiedy nie uzyskales pomocy (bo oszczedzamy na ludziach). Wyslij to wszystko na jedyny sluszny adres pod ktorym uzyskasz pomoc: info@progreso.pl lub via Extranet. Jezeli zostanie zle obsluzony, to masz swiete prawo, a nawet obowiazek obsmarowac nas tu od gory do dolu. To przeciez tak dziala: PROBLEM -> HELPDESK: - jest pomoc - normalnie - nie ma pomocy - oszukalismy Cie, bo zaplaciles za pomoc i jej nie ma, zle dziala, a mialo dzialac, nie wywiazalismy sie z umowy, reklamacja, zwrot pieniedzy i piszesz posta na WHT z argumentami czemu i przestrzegasz innych przed progreso Powiedz mi jak to jest, ze inni sobie daja rade, sa zadowoleni z helpdesku, stabilnosci, a Tobie jednemu jest u nas zle? Wyglada na to, ze powod jest prozaiczny: miast uzywac naszej pomocy technicznej, uzywasz WHT, a to _nie zadziala_ Tradycyjnie apel, ciagle wierze, ze zacznie skutkowac: pytania dotyczace dzialania naszych uslug, uwagi, problemy i rady: info@progreso.pl, opinie o firmie - WHT, niemniej zanim ja wystawisz ewentualny przyszly kliencie dokladnie przeczytaj regulamin, przetestuj konto i w razie watpliwosci uzywaj tego, za co ew. zaplacisz, czyli helpdesku. Nos do gory, nie jestesmy tacy zli :] Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Czerwiec 21, 2007 Nie będzie. Przecież procesor zużywa się zawsze w ~100% (przynajmniej na takim teście), Pozostaje kwestia czasu wykonania procesu. Więc na dwa razy szybszej maszynie z dwukrotnie większą ilością klientów powinno być szybciej. OK, tylko do niektorych nie dociera, ze tak naprawde wydajnosc hostingu wirtualnego nie zalezy od mocy maszyny tylko od stopnia jej obciazenia W hostingu wirtualnym trzyma sie na jednej maszynie po kilkadziesiat kont. I ta sama strona na dual xeonie ze zbyt duza iloscia klientow bedzie dzialac wolniej niz na nieobciazonym pentium I 200 Mhz Dlatego nie ukrywam - czasem mi zylka zaczyna pulsowac jak ktos pisze ironicznie o naszych "malutkich wolniutkich pIII" nie znajac istoty rzeczy Owszem - benchmark, pojedyncza aplikacja uruchomiona na "pustej" maszynie bedzie 2-3-4 razy szybsza na dual xeonie ale nijak sie to nie ma do hostingu wirtualnego ktory jest srodowiskiem typowo multi-userowym i jednoczesnie dziala tu nie jeden, a np. 500 procesow. W najblizszym czasie wprowadzamy ulepszona wewnetrzna polityke jakosci i liczba klientow per maszyna jeszcze spadnie. Mozemy sobie na to pozwolic majac kilkadziesiat naszych "smiesznych dl360'tek" :-) Chyba, że klienci zaczynają się zdrowo bić o zasoby maszyny. Ale nie mówimy tutaj o przeciążeniach bo przeciążone usługi hostingowe nie kosztują 250 PLN netto/rok. To jasne. pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
gt8 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 23, 2007 Dziwna rzecz obserwuje. Pomijajac to, ze nagle mi jeden kluczowy skrypt przestal dzialac - pokazuje 404 z katalogu /backup/ :| to jeszcze od wczoraj mam w extranecie zajete 5MB na dysku, a powinno byc kolo 600MB. U was tez wystepuje takie cos? Pisalem do supportu ale cos mnie nie lubi bo juz ponad 1dzien z zapytaniem czekam a jeszcze kilka dni temu tak zadowolony bylem :/ edit: No i wkoncu udalo dojsc gdzie lezal blad - w zamian dostalem miesiac abonamentu gratis. Mysle, ze to uczciwe. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
koniu781 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 23, 2007 Typowy bitchfest, festiwal jeczenia. Pisalem w tym watku PARE razy, ze mozesz spokojnie reklamowac usluge i zwracamy z mila checia pieniadze. Nie ma zgloszen od Ciebie, nie ma zadnej dyskusji. Chyba m.in. po to kupuje sie konta w sprawdzonej firmie, zeby miec dostep do normalnych procedur reklamacyjnych. Panowie z Progreso padli ofiara wlasnej popularnosci na tym forum i - jakby na to nie patrzec - sezonowosci. Niczego nie ujmujac uzytkownikom forum, zawsze jest tak, ze wystarczy drobne zdarzenie, ktore eskaluje roznego typu negatywne uwagi. Drugi kluczowy przyklad to KEI, ktoremu zabraklo pradu przez godzine i nagle rozwiazal sie worek ze wspomnieniami :-) Nie znam Waszych uslug, ale skutecznie przyzwyczailiscie swoich userow do pisania na tym forum z kazda pierdolka. Zaczyna mi brakowac tylko podsylania jakis hasel czy danych :-) Jest to fajne, jesli opinie sa pozytywne, ale trzeba po mesku zniesc takze krytyke. Cytat powyzej tego nie potwierdza. Wiecej pokory, jesli wystawiacie sie na publiczna ocene. Pamietajcie, ze z anonimowym w wiekszosci tlumem nikt nie wygral. Tak BTW ostatnie opinie i znaczaca czesc tego watku nie ma nic wspolnego z tematem - czyz nie? :-) koniu Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
shive 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 23, 2007 Wakacje są, ludziom się nudzi więc będą pisać rozdmuchując każdą głupotę jakby to była co najmniej bomba atomowa zrzucona na któreś DC googla... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Michał Kordulewski 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 24, 2007 To dołączę małą pochwalę dla obu firm. Właśnie zalogowałem się na posiadane konta (w H i P), które to niebawem wygasną (pierwsze za 10 drugie za 40 dni). Akurat to konta, które dość rzadko doglądam. I na obu zonk - na obu przekroczony limit transferu o kilkadziesiąt procent. Miłe i raczej profesjonalne, że nie została zablokowana obsługa. Trochę dziwne, że nie zostałem poinformowany o tym fakcie i jednocześnie nie został skrócony okres abonamentowy ani wystawiona faktura. Info poszło także na helpdesk, bo w obu firmach posiadam inne konta i może to błąd. Edit 2007.07.05 ok. g.9.50: Jak głosi pradawne chińskie przysłowie "nie chwal hostingu przed zachodem słońca". Właśnie otrzymałem informację, że P nie jest zainteresowane dalszym świadczeniem usług. Z tym, że nie zrywają umowy a nie są zainteresowani przedłużeniem na kolejny okres rozliczeniowy. W chwili obecnej usługa jest realizowana. Pal licho, jak na razie obie spółki polecam a z niejednego pieca hosting miałem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Tripix 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 14, 2007 To ja dodam kolejny komentarz o Progreso.pl po roku użytkowania. Ogólnie polecam tą firmę, serwer działa dobrze i nie ma większych problemów. Jednak odnośnie supportu (a konkretnie supportu w sprawie panelu zarządzania kontem) mam dużo zastrzeżeń. Zgłaszałem kilka bugów co do jego działania i albo dostawałem odpowiedź "Niebawem naprawimy", "Za 2 tygodnie będzie gotowe" itp. albo w ogóle nie dostałem żadnej odpowiedzi. W zasadzie żadna uwaga dot. ww. panelu nie została zmieniona/naprawiona, a niektóre wiszą naprawdę długo (kilka miesięcy). Problemy dotyczą dość istotnych dla mnie kwestii dotyczących limitów na wielkość kont pocztowych czy blokowania domen po przekroczeniu danego transferu. W praktyce konto e-mail ma dwukrotnie przekroczony wielkości, a domeny po przekroczeniu limitu transferu działają nadal jakby nigdy nic. Rozumiem, że "trwają prace nad drugą wersją panelu", ale stary jest ciągle w użytku więc należałoby poprawić niedziałające funkcje albo po prostu je usunąć, aby nie myliły klientów "że są" skoro nie działają. Żeby być uczciwym w wystawianiu tej opinii dodam tylko, że sprawy związane stricte z samym serwerem nie stwarzają problemów i czas reakcji to kilka/kilkanaście godzin. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bobeq 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 14, 2007 Nowy extranet będzie przecież razem z webmailem, nie ma co się niecierpliwić. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś post Napisano Sierpień 14, 2007 ..trzeba koniecznie dodać, że nastąpi to już po Świętach! : - )))) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Litr 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 14, 2007 ..trzeba koniecznie dodać, że nastąpi to już po Świętach! : - )))) Od pewnego czasu nie poznaje Ciebie Sponsi. Gdzie podzial sie ten piewca Progreso? Swieta, swieta i po swietach. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś post Napisano Sierpień 14, 2007 Litr.. to raczej podejrzane by było, gdyby zachwycać się czymś, co nie trzyma fasonu... czyż nie? Mam dodawać "na dzień dzisiejszy" do każdego polecania? heh no nie bądź, jak nasi politycy swego czasu.... Wszystko się kiedyś kończy : P każda idylla.. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
EBEM 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 15, 2007 Dobra, teraz czas abym to ja wtrącił swoje 0,03 zł o Progreso. Sama procedura zakładania konta oraz jego użytkowania to prostota i funkcjonalność. Ogólnie konto przez pół roku działało, nie było żadnych problemów, cisza i spokój, sielanka w dobie dobrego hostingu, działa sprawdzona zasada: klient płaci i wymaga. Teoretycznie! A teraz + i - samego hostingu. Zalety: + extranet to bardzo prosty, czytelny i naprawdę intuicyjny panel, kawał świetnej roboty! + dostęp shell do serwera: bajka, komandor o północy to idealne rozwązanie dla webmastera, + bardzo dobry uptime serwerów, miałem konto od stycznia przez pół roku i ani razu nie widziałem aby serwer był off line (nie licząc ogólnych padów GTS Energis). Wady: - webmail - SPAM, SPAM, SPAM, SPAM ..... mógłbym tak bez końca, widać iż w Progreso filtr antyspamowy nie istnieje, dostaje pocztę z reklamą viagry, powiększenie peni.., graficzny spam, ogólnie pełno spamu trafia na konta, jedynie samemu ręcznie i mozolnie przez extranet można to blokować, to spory minus, w zwykłym Cpanelu działało to zdecydowanie lepiej, a w filtrach na blink.pl to już bez porównania, fuj... - bardzo słabe serwery, dostałem wypowiedzenie umowy hostingowej ponieważ moja strona (fakt, wykonana w PostNuke) generowała potworne obciążenie serwera, co ciekawe prze pół roku nie dostałem żadnej informacji że obciążam serwer, dopiero jak kończył się okres płatności to mnie wygoniono. To pierwsza i jedyna firma od 6 lat która mi to oznajmiła, na pytanie pomocy technicznej progreso.pl, co i tak obciąża serwer liczyłem na odrobinę profesjonalizmu czyli konkretną odpowiedź co się dzieje i co powoduje obciążenie (konkretnie: może zapytania do bazy SQL?), dostałem jedynie lakoniczną odpowiedź z .... podaniem nazwy mojej domeny ("obciążenie generuje domena xxxxx.pl"), zero konkretów, odbyło się to na zasadzie: "spadaj gościu". Patrząc obiektywnie, w ogólnej ocecnie: POLECAM! Na małe stronki, które nie zamulą serwera typu Compaq DL360, jak najbardziej się nadaje PS. Obecnie robię przebudowę mojej strony z PostNuke na inny system, po otrzymaniu wypowiedzenia testowałem moją stronę opartą na PostNuke na iq.pl, netarteria.pl, blink.pl -> na to wygląda iż te serwery są zdecydowanie bardziej wydajne od pgr.pl ... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
MasterNETpl 100 Zgłoś post Napisano Sierpień 15, 2007 To pierwsza i jedyna firma od 6 lat która mi to oznajmiła, na pytanie pomocy technicznej progreso.pl, co i tak obciąża serwer liczyłem na odrobinę profesjonalizmu czyli konkretną odpowiedź co się dzieje i co powoduje obciążenie (konkretnie: może zapytania do bazy SQL?), dostałem jedynie lakoniczną odpowiedź z .... podaniem nazwy mojej domeny ("obciążenie generuje domena xxxxx.pl"), zero konkretów Nadeszły czasy gdzie kupując zwykły hosting współdzielony do konta gratis dostajemy audyt posiadanych skryptów na koncie, mało tego... gdy nie da sie wykupić droższej opcji dostajemy jeszcze zwrot pozostałych kosztów abonamentu Żyć nie umierać... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
T 6 Zgłoś post Napisano Sierpień 16, 2007 - bardzo słabe serwery, dostałem wypowiedzenie umowy hostingowej ponieważ moja strona (fakt, wykonana w PostNuke) generowała potworne obciążenie serwera, co ciekawe prze pół roku nie dostałem żadnej informacji że obciążam serwer, dopiero jak kończył się okres płatności to mnie wygoniono. To chyba dobrze, że jak się kończył? Firma dopełniła umowy pomimo, że nie było to dla niej zapewne opłacalne i nie zgodziła się na jej przedłuzenie. Nie wiem o co można tutaj mieć pretensje. PS. Dual P3 z SCSI jest znacznie wydajniejszy w zastosowaniach hostingowych od w sumie czegokolwiek z dyskami SATA. Przestańcie pisać głupoty o "wolnych serwerach". Żeby coś rzeczywiście działało tam "wolno" musieliby po prostu przeciążyć te serwery umieszczając zbyt wiele kont na poszczególnych maszynach. Czy tak robią -- nie wiem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Sierpień 17, 2007 Patrząc obiektywnie, w ogólnej ocecnie: POLECAM! Na małe stronki, które nie zamulą serwera typu Compaq DL360, jak najbardziej się nadaje Ciesze sie, ze patrzysz na sprawe obiektywnie i nas polecasz. Ale jezeli sadzisz, ze jakakolwiek firma hostingowa da Ci za cene 250/500 pln netto (nie wiem jaki u nas miales pakiet) wiecej mocy niz caly DL360 to grubo sie mylisz Uzytkownikow ktorzy "wylatuja" w taki sposob jak Ty jest u nas w tym momencie na liscie tylko kilku. Prawie kazdy jest na *oddzielnej* maszynie. Jezeli w ten sposob "wyleciales" to musiales robic ogromne obciazenie. "Wyrzucamy" tylko takich uzytkownikow, ktorzy nadaja sie praktycznie wylacznie na hosting dedykowany. pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Tomi 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 17, 2007 Czasami lepiej podziękować za współpracę niż wrzucać klientów problematycznych na jedna zapchaną maszynę i potem wysłuchiwać jakie są słabe serwery. Przecież można zrobić jeden serwer i wszystkich problematycznych tam wepchnąć ale to pogarsza jeszcze sytuację. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Sierpień 17, 2007 Czasami lepiej podziękować za współpracę niż wrzucać klientów problematycznych na jedna zapchaną maszynę i potem wysłuchiwać jakie są słabe serwery. Przecież można zrobić jeden serwer i wszystkich problematycznych tam wepchnąć ale to pogarsza jeszcze sytuację. My takich klientow przerzucamy na maszyny ktore nie sa obciazone - DL360tek mamy od groma wiec nie jest dla nas problemem potrzymac takiego klienta nawet przez kilka miesiecy prawie jak na "dedyku", samego jednego. Jezeli taki klient nadal narzeka na wydajnosc to sorry - nie bedziemy sponsorowac mu przeciez core2duo za 300 pln na rok :-) pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
EBEM 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 18, 2007 W całej wypowiedzi, zasadniczo pozytywnej, chciałem przekazać informacje, która została odebrana inaczej niż sądziłem. To że firma podziękowała mi za współpracę całkowicie rozumiem, natomiast tutaj problemem jest podejście do klienta. Mam jak najbardziej żal do Progreso że nie poinformowało mnie o tym problemie, nic nie wiedziałem o fakcie że obciążam maszynę, jeżeli bym dostał taką informację wcześniej, jakiś monit że moja stronka pożera zasoby serwera to na pewno cała sprawa zakończyła by się inaczej. Na wydajność serwerów Progreso nigdy nie narzekałem! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
MarekG 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 26, 2007 Moja opinia na temat "progreso.pl" Mam u nich konto "BIZNES" od Listopada 2006 i trochę mogę o nich powiedzieć. Na początek plusy: 1. Stabilność serwera bardzo dobra (obecnie up 157 days) nie zauważyłem większych problemów. 2. Łącze z GTS'u bez większych problemów udaje się uzyskać 2000kB/s. 3. Helpdesk przyzwoity. Szybka reakcja zawsze (z wyjątkiem) udzielają odpowiedzi w miarę szybko. 4. Administratorzy idący użytkownikowi do pewnego stopnia na rękę. Gdy potrzebowałem coś wykraczającego po za standard nie było specjalnych problemów, chociaż nie wszystko się dało załatwić. 5. Extranet przyzwoity panel spełnia swoje zadanie, ale ma tez parę minusów. 6. Dostęp do shella, co prawda o prawach root'a można zapomnieć, ale zawsze to coś. Teraz minusy: 1. Serwer w konfiguracji, 2xPIII 1Ghz i 2.2GB RAM niestety czasami potrafi się przyciąć. 2. Backup - nie regularne wykonywanie kopii. Pierwszy problem pojawił się jakiś czas temu na moje pytanie stwierdzili ze padł im jeden z dysków i za jakiś czas wszystko wróci do normy. Owszem wróciło, ale po dość długim czasie. Ostatnio znowu mają problemy z regularnym robieniem kopii, na co im zwróciłem uwagę bez rezultatu. 3. Problem z wolnym miejscem. Raz zdarzyła się sytuacja ze zabrakło miejsca na serwerze w efekcie, czego nie mogłem wykorzystać wolnej przestrzeni konta. Dość nie miła sytuacja. 4. Helpdesk - raz im się zdążyło odpowiedzieć po 22 dniach! Argumentowali taką zwłokę tym ze zgłoszenie zostało źle oznaczone jako "zalatwiony". 5. Bazy sql i extranet - brak możliwości ustawienia limitu wielkości bazy. 6. Extranet - niektóre opcje nie działają prawidłowo a niektóre pozycje są puste. 7. Ubijanie niektórych procesów systemowych uruchomionych przez użytkownika. 8. E-mail - brak rozdzielenia konta pocztowego względem domeny, np. ktos@cos.pl będzie tym samym kontem, co ktos@gdzies.pl 9. Logi serwera przechowywane tylko przez 24H. 10. Zbyt wolno aktualizowane statystki transferu/ruchu. 11. Brak SSL dla SMTP. 12. Troszeczkę za słaby antyspam. 13. Ubogi webmail. Podsumowując Konta "progreso.pl" są dość dobre jak za te pieniądze, ale do perfekcji jeszcze brakuje paru kroków. Duża stabilność i szybkie łącze dobrzy administratorzy no i dostęp do shella. Rzeczy które jakoś specjalnie nie wadzą ale koniecznie trzeba by poprawić to "extranet" oraz ewentualnie szybsze serwery. Oceniam ich w skali 0/10 na 8+ z nadzieją ze pójdą w dobrym kierunku. Czy bym ich komuś polecił... Tak, ale tylko, jeśli nie jesteś za bardzo wymagający i nie prowadzisz dużego serwisu www, dla którego mało wydajny serwer był by problemem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś post Napisano Sierpień 26, 2007 MarekG..tylko pamiętaj, że to jest shared hosting, a nie reseller.. (to przede wszystkim a propos mejli w domenach).. myślę, że jak na taką cenę, to konfig jest ciekawy.. heh Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość normanos Zgłoś post Napisano Wrzesień 4, 2007 Hej, chciałem się z wami podzielić dobrą nowiną: za 6 dni kończy mi się abonamencik na ślimaku w Progreso i korzystając z promocji urodzinowej w home.pl przeniosłem tam firmówkę i bloga przy okazji. Po roku z Progreso mogę powiedzieć, że jestem bardzo rozczarowany. Jako, że posiadam już 2 serwery dedykowane (w USA) to kupiłem konto z 2 powodów: przede wszystkim dla NIEZAWODNEGO maila firmowego (i paru innych), który miał działać zawsze i szybko; oraz dla środowiska "webdeveloperskiego" do testu różnych aplikacji dla klientów. ad.1 - Maile na Progreso przychodzą bardzo często z opóźnieniem, nawet kilkunastominutowym. Nic tak nie WKUR*** jak klikanie 100 razy w "pobierz maile" wiedząc, że dany mail został już 10 minut temu wysłany. Na home.pl jestem dopiero pierwszy dzień więc nie mam co porównywać, powiem tylko tyle, że na razie ich mail chodzi jak burza, wiadomości testowe dotarły tak błyskawicznie, że jeszcze nie zdążyły się wszystkie wysłać a już zacząłem pierwsze odbierać ad.2 - To testowanie było takie na doczepkę bo bo głównie chodziło mi o emaile, nie mniej tu tak samo przeżyłem głębokie rozczarowanie: pierwsza wrzutka bloga i pierwszy szok - 6-10 sekund na 'zaskoczenie' serwera. Dramat. Potem jakieś poprawki, przerzucanie konta, 'coś tam', ostatecznie poprawa o parę sekund. Nadal wolno. Bardzo. Ciągle dostawałem sygnały od ludzi, że strony wleką mi się niemiłosiernie długo i żebym "nie korzystał z tych serwerów w usa" Chrzanić tego bloga - ale wszystko inne chodziło tak samo wolno - szczególnie zabawa z frameworkiem cakePHP zapadła mi w pamięć :/ Dramat. Do tego non-stop padały statystyki oparte na plikach (te same które na pozostałych serwerach działają mi juz z ponad 12 miesieczną historią), nie dało się z nich w ogóle korzystać. Reasumując: jeżeli ktoś jedzie na modemie i nie widzi różnicy - to po co przepłacać? Pozostałym odradzam, chyba, że mają stalowe nerwy, stronkę na 5 wejść dziennie i jednego maila na tydzień Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach