Saint 0 Zgłoś post Napisano Maj 28, 2007 Dzis mnie zamurowalo doslownie progresso usowa wszystkie access logi jesli chodzi o www w ciagu 24h od ich powstania. Ciekawy jestem takiej rzeczy czy jesli by nastapilo wlamanie z poziomu www i wszystkie logi by poszly do gazu to z czego udostepnili by material prokuraturze? Nie moga mi podac nawet podstawowych danych, gdyz mam jeden problem chodzilo o logowanie i uzycie jednego rekordu bazy niestety nie maja takich informacji, gdyz jak mowia usowaja je w ciagu 24h ciekawe, ze nikogo o tym nie informuja i twierdza, ze skoro nie jest to ujete w ofercie to znaczy, ze tego nie ma i nie musza o tym informowac. Ciekawe, ze takie kroliczki wychodza na jaw wlasnie w takich sytuacjach. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Maj 28, 2007 ciekawe, ze nikogo o tym nie informuja i twierdza, ze skoro nie jest to ujete w ofercie to znaczy, ze tego nie ma i nie musza o tym informowac. Porshe tez nie dajemy gratis do kazdego serwera. Musimy o tym pisac w ofercie ? pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
MasterNETpl 100 Zgłoś post Napisano Maj 28, 2007 Mimo wszystko czy logi nie powinny być archiwizowane? Choćby dla własnego spokoju... Osobiście nie mam nic przeciwko aby użytkownik miał dostęp online do logów serwera WWW z poziomu konta FTP. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Maj 28, 2007 Mimo wszystko czy logi nie powinny być archiwizowane?Choćby dla własnego spokoju... Dajemy to, co w ofercie. Ja tam jakos spie spokojnie bez archiwizacji logow (access_log, cala reszta - logi dostepu do poczty, ftp, shell etc oczywiscie jest trzymana znacznie dluzej) i rowniez bez porshe dla kazdego usera Uwazam, ze dwa dni "do tylu" rozwiazuje problem. Pozatym dajemy dostep do shella i kazdy uzytkownik ma dostep do swoich logow access_log - moze je sobie archiwizowac dowoli, w ramach swojego serwera. pozdr. Osobiście nie mam nic przeciwko aby użytkownik miał dostęp online do logów serwera WWW z poziomu konta FTP. U nas ma z poziomu extranetu (przegladarka online + mozliwosc sciagniecia calego pliku lub XX ostatnich wierszy, jezeli ktos sobie nie radzi z shellem) + shella. pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Tomasz Fiedoruk 98 Zgłoś post Napisano Maj 28, 2007 Chociaż Subaru Nam dajcie Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
dream3r 0 Zgłoś post Napisano Maj 28, 2007 Jeśli chodzi o tak poważną rzecz sugerowałbym kontakt telefoniczny. Dzwoniłem. Dowiedziałem się, że na 99% coś zostanie zrobione w tym temacie. Jak do tej pory cisza... Porshe tez nie dajemy gratis do kazdego serwera. Musimy o tym pisac w ofercie ? Jako, że na e-maila nie mogę sie doczekać odpowiedzi na moje zgłoszenie, to może tutaj na forum? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Maj 28, 2007 Jako, że na e-maila nie mogę sie doczekać odpowiedzi na moje zgłoszenie, to może tutaj na forum? Zapraszam na priv. Nie mam pojecia o jakie zgloszenie chodzi ? pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
dream3r 0 Zgłoś post Napisano Maj 28, 2007 Zapraszam na priv. Nie mam pojecia o jakie zgloszenie chodzi ? Numer zgłoszenia wysłałem na priv. Nasuwa się w takim razie pytanie: kto w takim razie kontroluje Helpdesk 24/7, jeśli administratorzy nie mają pojęcia o tym, które zgłoszenia oczekują na interwencję? Zgłoszenie nadal widnieje jako otwarte, wysłałem do niego dwie odpowiedzi. Ktoś to w ogóle czyta? Chyba nie o to chodzi, aby klient dobijał sie za każdym razem w celu uzyskania odpowiedzi i pomocy... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
rshmn 2 Zgłoś post Napisano Maj 28, 2007 Numer zgłoszenia wysłałem na priv. Nasuwa się w takim razie pytanie: kto w takim razie kontroluje Helpdesk 24/7, jeśli administratorzy nie mają pojęcia o tym, które zgłoszenia oczekują na interwencję? Mamy wielu klientow i wiele otwartych watkow -> testujemy rozne moduly, o ktore prosze klienci, czekamy na reakcje klienta lub osob trzecich. Nie potrafie Ci wyrecytowac wszystkich watkow. To chyba normalne - nie bawimy sie w zgadywanki. Jezeli chodzi o upgrady calych parserow to nie mozemy tego zrobic od reki, to wymaga przygotowania, mamy bardzo konkretne powody, dla ktorych ticket o zmianie wersji php sobie czekal. To tyle z naszej strony - teraz mozna wracac do bashowania progreso Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
dream3r 0 Zgłoś post Napisano Maj 28, 2007 Mamy wielu klientow i wiele otwartych watkow -> testujemy rozne moduly, o ktore prosze klienci, czekamy na reakcje klienta lub osob trzecich. Nie potrafie Ci wyrecytowac wszystkich watkow. To chyba normalne - nie bawimy sie w zgadywanki. Jezeli chodzi o upgrady calych parserow to nie mozemy tego zrobic od reki, to wymaga przygotowania, mamy bardzo konkretne powody, dla ktorych ticket o zmianie wersji php sobie czekal. To tyle z naszej strony - teraz mozna wracac do bashowania progreso Ja doskonale sobie zdaje sprawę z tego, że aktualizacja php nie będzie zrobiona od reki na moje życzenie. Problem w tym, że część serwisu nie działa. Dostaję informację o planowanej aktualizacji za kilka dni. Więc myślę, sobie OK, można poczekać parę dni. Jednak aktualizacja w planowanym czasie nie odbyła się, przeniesiona ją o dwa dni, po czym znowu NIC. Na moje kolejne pytania o termin aktualizacji nie odpowiedziałem żadnej odpowiedzi. Wysłałem kolejne wiadomości i... również bez reakcji.... Pytanie: co mam w takim razie robić jako klient? Dopiero wejście na forum poskutkowało jakąkolwiek reakcją ze strony Progreso. Aktywność na forum ma wyższy priorytet niż Helpdesk? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
rshmn 2 Zgłoś post Napisano Maj 28, 2007 Dopiero wejście na forum poskutkowało jakąkolwiek reakcją ze strony Progreso. Nie. Nie bedziemy jakis czas temu przekonalem sie, ze nie ma sensu tworzyc precedensow i uginac sie pod presja forum (niekonstruktywna presja). Kiedys pewien user zarzadal chorych znizek i na koniec dodal - jak nie dacie, to was tak obsmaruje na WHT, ze popamietacie. Stad taka polityka. Po prostu na dzis sobie to zaplanowalismy i jedziemy noda po nodzie z aktualizacja. Aktywność na forum ma wyższy priorytet niż Helpdesk? Nie, i nie ma zadnego wplywu na niego. Mielismy bardzo konkretny powod (nie dzialal pewien popularny, komercyjny sklep, gubil sciezki) i tyle. Wszystkie watki dot. nowego php5 wisialy i czekaly na zalatwienie sprawy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
dream3r 0 Zgłoś post Napisano Maj 28, 2007 Nie. Nie bedziemy jakis czas temu przekonalem sie, ze nie ma sensu tworzyc precedensow i uginac sie pod presja forum Nie w takim celu zacząłem pisać o tym na forum. Choć dobre i to, że w końcu udało się uzyskać jakąkolwiek odpowiedź... Nie, i nie ma zadnego wplywu na niego. Mielismy bardzo konkretny powod (nie dzialal pewien popularny, komercyjny sklep, gubil sciezki) i tyle. Wszystkie watki dot. nowego php5 wisialy i czekaly na zalatwienie sprawy. To dalej nie tłumaczy całkowitego braku kontaktu z waszej strony. Myślę, że większość ludzi którzy wybierają ofertę progreso po zasięgnięciu opinii z tego forum tego właśnie oczekuje z waszej strony: stabilnych serwerów i fachowej obsługi klienta. Przynajmniej nasza firma tego oczekiwała po przejściach z poprzednim usługodawcą. Mój przykład pokazał, że nie zawsze jest tak różowo jak by sie wydawało... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
rshmn 2 Zgłoś post Napisano Maj 28, 2007 Nie w takim celu zacząłem pisać o tym na forum. Choć dobre i to, że w końcu udało się uzyskać jakąkolwiek odpowiedź... Tlumaczylem - efekt zerowy. Na dzis przypadal Twoj serwer (node) i tyle. To dalej nie tłumaczy całkowitego braku kontaktu z waszej strony. Napisalismy, ze bedzie za kilka dni. Pozniej byl tylko hammering z Twojej strony, kiedy, kiedy, kiedy. Poprawimy sie nastepnym razem, tj. terminy bedziemy podawac z gigantycznym marginesem. Poki co korzystaj, masz jeszcze duzo czasu - wyrobisz sobie zdanie o nas. Nie jestesmy idealni, ale spokojnie - tacy zli tez chyba nie Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bald 0 Zgłoś post Napisano Maj 29, 2007 Poprawimy sie nastepnym razem, tj. terminy bedziemy podawac z gigantycznym marginesem. a moze warto pomyslec o jakims news-letterze lub zrobic na stronie jakis panel informacyjny - komunikaty systemowe ktore z duzym wyprzedzeniem informowaly by o jakichs zmianach (aktualizacja oprogramowania dotyczy wiekszej ilosci osob i zapewne wiele z nich jest ta sprawa zainteresowana) Nie jestesmy idealni, ale spokojnie - tacy zli tez chyba nie jesli ktos wydaje sie byc idealny to oznacza ze szykuje GRUBA niespodzianke :/ na szczescie u was jest ta "szczypta" wkurzajacych drobiazgow wiec normalny user ma o czym myslec ale nie jest zmuszony wysylac do was "egzekutorow" Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Tripix 0 Zgłoś post Napisano Maj 29, 2007 Nie jestesmy idealni, ale spokojnie - tacy zli tez chyba nie Jak to nie jesteście źli, a czemu mi RoundCube zabraliście z P8 :P A taki był fajny, amerykański Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
dream3r 0 Zgłoś post Napisano Maj 29, 2007 Napisalismy, ze bedzie za kilka dni. Nic takiego nie napisaliście (Helpdesk): Progresso: Wysłano: 2007-05-17 / 02:06[...] Najblizsza aktualizacja PHP5 odbedzie sie w najblizsza sobote - bedzie to dosyc spory skok bo z wersji 5.1.* na 5.2.*. Moze to poprawi sytuacje.[...] Czyli planowany update: 19 maja 2007 Progreso:Wysłano: 2007-05-21 / 01:35Aktualizacja troszeczke sie przeciagnie - powinna byc wykonana w najblizszy poniedzialek (21 maja) w godzinach wieczornych. pozdr. Ja: Wysłano: 2007-05-22 / 09:18 PHP 5.1.6 (cgi-fcgi) (built: Feb 15 2007 13:22:17) Mamy 22 maja. Kiedy ostatecznie można się spodziewać aktualizacji? Progreso: Wysłano: 2007-05-22 / 15:05 Witam, Mysle, ze w dniu dzisiejszym. pozdr. Następnego dnia nadal brak nowej wersji, tak więc po raz kolejny zapytałem się o termin 2007-05-23 / 09:59. Progreso: brak reakcji. Tego samego dani mój telefon do Progreso: usłyszałem: na 90% zrobimy aktualizację dziś, późno w nocy. 2007-05-25 / 13:39 - brak nowej wersji. Wysyłam kolejne pytanie o termin. 2007-05-27 - bez zmian. Kolejny mail z mojej strony. 2007-05-28 - aktualizacja PHP. Czas obsługi zgłoszenia 13 dni 10 godzin Pozniej byl tylko hammering z Twojej strony, kiedy, kiedy, kiedy. Zapewniam, że gdybym dostał z waszej strony jakąkolwiek odpowiedź, która pozwoliłaby mi na podjęcie jakiejś decyzji (niedziałający serwis to był mój problem, bo ja się nim w firmie zajmowałem) to nie byłoby kolejnych pytań: "kiedy, kiedy, kiedy". Wystarczyło napisać, że są problemy z kompatybilnością w przypadku niektórych skryptów i aktualizacja się przeciągnie do tego, a tego dnia. Zdaje sobie sprawę że nie jest to operacja którą przeprowadza się od ręki. Jeśli ktoś nie udziela mi odpowiedzi to pytam po raz kolejny. I nie było tak jak piszesz, że "Napisalismy, ze bedzie za kilka dni.". Jeżeli ja jestem zmuszony do naciskania was w sprawie udzielania odpowiedzi, to czy to świadczy źle o mnie czy może o drugiej stronie...? Tak jak już pisałem: kwestie olewania klienta przerabiałem już z inną firmą. Jeśli chcecie uniknąć tego typu pytań od klientów, to tak jak sugeruje @bald, może warto umieszczać takie informacje na stronie głównej lub w extranecie. Brak reakcji na pytania klientów to najgorsze z możliwych rozwiązań... To tyle. Z mojej strony EOT. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
patryk 451 Zgłoś post Napisano Maj 29, 2007 Dajemy to, co w ofercie. Ja tam jakos spie spokojnie bez archiwizacji logow (access_log, cala reszta - logi dostepu do poczty, ftp, shell etc oczywiscie jest trzymana znacznie dluzej) Trochę dziwna polityka. Załóżmy, że na stronę _bardzo ważnej firmy_ (nawet nie Ministerstwa Edukacji) którą hostujecie ktoś włamuje się przez panel CMSa w piątek o 18:01, kiedy już wszyscy z tej firmy poszli do domu. Rano w poniedziałek o 10 zauważają co się stało - pytają Was o logi www zeby sprawdzić kto i jak się zalogował.. A u Was ich nie ma? To taki dość lekki przykład bez angażowania ABW czy Policji . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bald 0 Zgłoś post Napisano Maj 31, 2007 przejmujecie sie logami a wlasnie p8 zdechlo calkiem :/ Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Maj 31, 2007 przejmujecie sie logami a wlasnie p8 zdechlo calkiem :/ Juz stoi. Awaria sprzetu. pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bobeq 0 Zgłoś post Napisano Maj 31, 2007 A kiedy orientacyjnie można się spodziewać tego nowego webmaila? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś post Napisano Maj 31, 2007 jak to kiedy.. przecież mówili.. po Świętach! : PPPP Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
WoofeR 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 10, 2007 woofer@p9:~$ df -hSystem plików rozm. użyte dost. %uż. zamont. na /dev/sda1 471M 137M 311M 31% / /dev/sda8 64G 61G 0 100% /home none 1.2G 0 1.2G 0% /dev/shm /dev/sda7 471M 129M 319M 29% /tmp /dev/sda5 950M 891M 12M 99% /usr /dev/sda6 950M 231M 671M 26% /var /dev/sdb8 64G 60G 768M 99% /backup/home /dev/sdb7 471M 8.4M 439M 2% /tmp2 85.219.199.248:/home/spamd/data 3.9G 730M 3.0G 20% /spamd Nie wiem, czy komentarz jest wymagany . Nie można zapisywać nowych plików (utworzone zajmują 0kb), nie można utworzyć folderów (błąd, nie można utworzyć zdalnego katalogu). Niedawno na ten temat rozmawiałem z BOSS'em, wówczas margines wolnej pojemności kształtował się na poziomie 1 giga. P.S. - niestety na swoje konto oraz konto forum powinienem móc wgrać jeszcze około 10 giga. Troszkę za duży ten overselling. P.S 2 - oczywiście problem zgłoszony do supportu Pozdr. Update: Problem wyeliminowany... Przy okazji został wyłączony dostęp do df Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
iGorr 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 18, 2007 Czy wysokie opienie o Progreso nadal aktualne? S?ysza?em i czyta?em o nich wiele pozytywnego. Lekk? obaw? budzi ostatni news z pa?dziernika 2006 (wiem wiem, to nie onet ale mimo wszystko wygl?da martwo) a tak?e fakt, i? trzeci dzie? czekam na odpowied? na maila... helpdesk pono? 24h. //edit Właśnie mi odpisali Niemniej pytanie o trzymanie jakości wciąż aktualne. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bobeq 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 18, 2007 Hmmm... w kwestii nowego webmaila cisza od pół roku(namolny jestem). Z serwera jestem super zadowolony - polecam. Z tym PR'em faktycznie cienko jest, ale helpdesk funkcjonuje bez zarzutu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś post Napisano Czerwiec 18, 2007 bobeq już mowili... nowy webmail będzie do końca roku.. i nie marudź ;;;;;; ))))) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach