T 6 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 Myśleliście, że to statystycznie niemożliwe? Ja też, ale cxc.pl (cały czas "since 1990", a jakże) kolejny raz mnie zaskoczyło. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
hyhyhy 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 www.jor.pl/uptime.php :> Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
i 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 www.jor.pl/uptime.php :> Szkoda ze brakuje informacji o tym, od kiedy uptime jest mierzony, na jakiej podstawie (ktorego portu itd.) itd. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość patrick Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 Jest to mozliwe jak badamy co 60 min ale jak badaniedostepnosci bedzie co 1 min to watpie by ich uptime wyniosl nawet te 100%. Z tego co sie orientuje to zaden powazny polski - zagraniczny hosting nie oferuje 100% uptime. Ale moze cxc ma dobry load balacing i nie zawodony sprzet Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
michalpc 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 Uptime czego ? Maszyny czy WebSerwera ? Moja odpowiada na pingi nawet jak sie Apache wiesi A sup.pl akurat niezbyt dobrze mierzy zwarzywszy ze z ich strony dowiadujemy się "Uptime kont: 97.34%" Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość patrick Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 Ale w uptime hostingu wazny jest port 80 a nie to czy maszyna odpowiada na zapytania. W sumie jak by glebiej pomyslec to paroma zagrywkami slownymi mozna ladnie zmwylic klienta Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
i 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 Ale w uptime hostingu wazny jest port 80 a nie to czy maszyna odpowiada na zapytania. W sumie jak by glebiej pomyslec to paroma zagrywkami slownymi mozna ladnie zmwylic klienta Rownie dobrze mozna mierzyc uptime switcha czy czegos podobnego ... zdaje sie ze ktorys z uzytkownikow swego czasu podawal ip do testu i nie bylo to dokladnie ip jego serwera, lecz jakiegos punktu dostepowego gdzies po drodze (nie pamietam dokladnie jak to bylo), co rzekomo mialo sie rownac temu samemu, co sprawdzanie polaczenia bezposrednio jego serwera. Hmm co ja przez to chcialem napisac ? Uptime nie jest wyznacznikiem jakosci serwera : ) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 Uptime nie jest wyznacznikiem jakosci serwera : ) Jest ale w druga strone ;-) 100% uptime znaczy albo ze dziala mechanizm load-balancingowy (watpliwe, nie przy zwyklym hostingu) albo maszyna nie jest wogole restartowana. A to znaczy, ze m.in. kernel *musi* byc hm.. nieswiezy pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
fujara 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 cxc ma dobry load balacing i nie zawodony sprzet Dokładnie Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
T 6 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 cxc ma dobry load balacing i nie zawodony sprzet Dokładnie Gwarantujecie taki uptime? Jak rekompensujecie odstępstwo od tych 100%? Gdzie można zapoznać się ze stosowną umową? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Fobi Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 Ja rowniez chcialbym prosic o przeslanie mi umowy SLA . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
draye 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 Cos wysoko te cxc.pl mierzy Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
T 6 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 www.jor.pl/uptime.php :> No fajnie, ale czego to dowodzi? Uptime z zasady ma naturę binarną czyli albo jest (100%) albo go nie ma (0%) a to o czym mówimy to średni uptime. Na podanej stronie nie ma informacji o tym, jakiego okresu dotyczy ten pomiar (a także w jaki dokładnie sposób się odbywa). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
fujara 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 Jeżeli jest napisane że gwarantujemy uptime 100% to znaczy że tak jest w umowie. Odstępstwo jest wprost proporcjonalne do ceny- można obliczyć na podstawie ilości godzin offline oraz ceny. Klient nie otrzymuje umowy na konta WWW - jedynie dla serwerów dedykowanych lub w wypadku zakupu konta www z płatnością na rok z góry. Myśleliście, że to statystycznie niemożliwe? Ja też, Bądź tak miły i nie manipuluj odpowiedziamy forumowiczy Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
p 3 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 Odstępstwo jest wprost proporcjonalne do ceny- można obliczyć na podstawie ilości godzin offline oraz ceny. Smieszne. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
T 6 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 Jeżeli jest napisane że gwarantujemy uptime 100% to znaczy że tak jest w umowie. Odstępstwo jest wprost proporcjonalne do ceny- można obliczyć na podstawie ilości godzin offline oraz ceny. Czyli jeśli zapłacę za konto roczne powiedzmy 100 zł i nie będzie działać we wszystkie weekendy, to zwrócicie mi jakieś 30 zł? Klient nie otrzymuje umowy na konta WWW - jedynie dla serwerów dedykowanych lub w wypadku zakupu konta www z płatnością na rok z góry. ROTFL! To na jakiej zasadzie świadczycie swoje usługi? Myśleliście, że to statystycznie niemożliwe? Ja też, Bądź tak miły i nie manipuluj odpowiedziamy forumowiczy To nie jest manipulacja tylko stwierdzenie faktu -- zachowanie uptime-u 100% w dłuższym okresie czasu nie jest statystycznie możliwe. Jeśli by się komuś udało, to może mówić wyłącznie o szczęściu (ktore może go zaraz potem opuścić). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
patryk 451 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 ROTFL! To na jakiej zasadzie świadczycie swoje usługi? Myślę, że mimo wybujałych obietnic CXC świadczy usługi na takiej zasadzie jak wszędzie - mają regulamin, którego zaakceptowanie wiąże się z zawarciem umowy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
fujara 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 ROTFL! To na jakiej zasadzie świadczycie swoje usługi? Użyj szarych komórek - mowimy tutaj o umowie którą klient dostaje razem z fakturą vat na podane dane adresowe a NIE o regulaminie który akceptuje uzytkownik 'którego zaakceptowanie wiąże się z zawarciem umowy.' Czyli jeśli zapłacę za konto roczne powiedzmy 100 zł To bedziesz szczesliwym posiadaczem konta w Polsce w naszym DC ( dla ulatwienia dodam , że niewielu providerow oferuje tego typu usługi ) nie będzie działać we wszystkie weekendy, to zwrócicie mi jakieś 30 zł? Przenalizuj , pomysl , policz w dłuższym okresie czasu nie jest statystycznie możliwe Pozostaje mi jedynie napisac "ROTFL" i zaapelować o uzupełnienie brakow wiedzowych ... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Karol Głowacki 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 No to w końcu gwarantujecie czy nie gwarantujecie? Skoro używasz fujara takiego hasła wszyscy mają na myśli że twoja firma wypłaci jakieś specjalne odszkodowanie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
fujara 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 Jeżeli jest napisane że gwarantujemy uptime 100% to znaczy że tak jest w umowie. Odstępstwo jest wprost proporcjonalne do ceny- można obliczyć na podstawie ilości godzin offline oraz ceny Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 Jeżeli jest napisane że gwarantujemy uptime 100% to znaczy że tak jest w umowie. Odstępstwo jest wprost proporcjonalne do ceny- można obliczyć na podstawie ilości godzin offline oraz ceny Ja mysle ze nie ma sie w sumie czego czepiac. Gwarantuja 100%, a jezeli sie z tego nie wywiaza - ponosza jakiestam konsekwencje (ktore okresla zaakceptowany regulamin). Nikt przeciez nie napisal, ze serwer bedzie mial uptime 100%, a po minucie downtime'u adminowi automatycznie scinany bedzie lep ;-) Wiec nie ma co narzekac -> jezeli ktos na taki regulamin sie zgodzi, to jego sprawa Ale haslo "to u nas narodzil sie hosting..." mnie dalej denerwuje pozdr. Wysłany 2006-01-06, 21:54: No dobra, jednak jest sie czego czepiac.. A juz chcialem raz zrobic dobrze fujarze ;-) Wystarczy zajrzec do regulaminu: http://cxc.pl/regulamin/Regulamin%20cXc.pl%20.pdf Kwiatuszki: 3. Operator zastrzega sobie prawo do wylaczenia serwera Abonenta na maksymalnie 24 godziny w ciagu miesiaca w celu przeprowadzenia prac konserwacyjnych. [...] 4. Operator nie ponosi odpowiedzialnosci za ewentualne przerwy w dzialaniu serwera, badz szkody Abonentow wynikle z przyczyn nie zaleznych od niego (np. z powodu nie wywiazywania sie z obowiazkow firm kooperujacych z Operatorem. Czyli ogolnie - moga wylaczyc serwer na 24h w ciagu miesiaca, bez zadnych konsekwencji (przypomne ze w tym wypadku gwarantowane jest juz wylacznie 96,66%). Nie ponosza tez odpowiedzialnosci za "nie wywiazywanie sie z obowiazkow firm kooperujacych z Operatorem", czyli np. nie odpowiadaja za awarie lacza TPNET, czy dowolna inna.. Generalnie regulamin mozna zinterpretowac tak, ze klient nie ma *zadnych* gwarancji, ani *zadnych* bonusow za ew. pady. Coz.. czytac regulaminy i nie dac sie nabrac, a na chłyty matetingowe fujary patrzec z przymrozeniem oka pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
T 6 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 Ja mysle ze nie ma sie w sumie czego czepiac. Gwarantuja 100%, a jezeli sie z tego nie wywiaza - ponosza jakiestam konsekwencje (ktore okresla zaakceptowany regulamin). Nikt przeciez nie napisal, ze serwer bedzie mial uptime 100%, a po minucie downtime'u adminowi automatycznie scinany bedzie lep ;-) No dobrze, ale czym w takim razie różni się "gwarancja 100% uptime-u" od braku tej gwarancji? Fakt rekompensaty za okres downtime-u jest raczej oczywisty i zwykle znacznie przekracza to co zapewnia fujara, czyli proporcjonalną rekompensatę. Ja np. daję za każdą zauważalną przerwę przynajmniej jeden dzień ważności konta gratis (chociaż z pewnych przyczyn nie mam tego w regulaminie). Co w takim razie powinienem napisać? Uptime 300%? 4. Operator nie ponosi odpowiedzialnosci za ewentualne przerwy w dzialaniu serwera, badz szkody Abonentow wynikle z przyczyn nie zaleznych od niego (np. z powodu nie wywiazywania sie z obowiazkow firm kooperujacych z Operatorem. Tutaj bym akurat polemizował, taki punkt raczej nie jest niczym szczególnie dziwnym czy złym. Oczywiście, jeśli firma traktuje go jako zabezpieczenie, a mimo wszystko stara się zrekompensować klientom awarie nie wynikające z jej winy (jest to zresztą w jej interesie -- inaczej wielu z nich straci). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
i 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 A juz chcialem raz zrobic dobrze fujarze ;-) Po glebszym przemysleniu stwierdzam oficjalnie, ze nick 'fujara' nie jest do konca trafiony W sumie nie mam nic przeciwko, ale rozne kwiatki jezykowe moga wyjsc z jego uzyciem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
adx 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 kernel *musi* byc hm.. nieswiezy Myślę, że np. na takim BSD świeżość kernela nie jest tak istotna. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
fujara 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 6, 2006 przerwę przynajmniej jeden dzień ważności konta gratis Widze ze wziales przykład promocji z Tani-Hosting , u Ciebie rowniez płacisz za pół roku drugie dostajesz gratis? ( o tej porze mały zarcik ) ! "gwarancja 100% uptime-u" od braku tej gwarancji? 99,8% gwarancja uptimu pod normalne konta cxc, 100% pod to konto w Polsce . Tutaj bym akurat polemizował, taki punkt raczej nie jest niczym szczególnie dziwnym czy złym. Oczywiście, jeśli firma traktuje go jako zabezpieczenie, a mimo wszystko stara się zrekompensować klientom awarie nie wynikające z jej winy (jest to zresztą w jej interesie -- inaczej wielu z nich straci). Zgadzam się w 100%... A juz chcialem raz zrobic dobrze fujarze A jednal boli brak fizycznego kontaktu z maszynami [ chyba wiesz o czym mowie ]? Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach