www.ionic.pl 535 Zgłoś post Napisano Marzec 3, 2009 Robimy, ale nie jest to zawarte w umowie między użytkownikiem. Pozdrawiam Edit: Na dniach się wiele zmieni w tym kwestia kopii zapasowych W sumie @p ma racje, co za problem z wysyłką posłać także bazy Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Chlorofil 0 Zgłoś post Napisano Marzec 3, 2009 Robimy, ale nie jest to zawarte w umowie między użytkownikiem. Chyba coś z tym rozumowaniem jest nie tak. To nie klienci spowodowali utratę swoich danych i proszą o kopię, tylko dane stracił usługodawca z wyniku awarii. Problem leżał całkowicie po stronie webh.pl. Rozpatrywanie, jak często miały być wykonywane kopie zapasowe i jakich plików mogłoby mieć zastosowanie, gdyby to sam klient utracił dane i chciał je odzyskać (choć tłumaczenie, że pliki bazy nie podlegają archiwizacji co 48h jak jest napisane na stronie też daje opinię o "najlepszym hostingu w Polsce" - cyt. z webh.pl). Jeśli jest inaczej, tzn. usługodawca nie odpowiada za bezpieczeństwo umieszczonych na serwerach danych i plików i zastrzega prawo do utraty danych użytkownika bez możliwości ich przywrócenia, to jest to novum i proponuję zaznaczyć na stronie. Pozdrawiam PS. Od administratorów chętnie się dowiem, co powoduje, że systematycznie ubywa wpisów w temacie o webh.pl Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
crazyluki 114 Zgłoś post Napisano Marzec 3, 2009 Chlorofil: ja Ci mogę powiedzieć dlaczego ubywa wpisów - powód - moderacja. offtop jest tutaj olbrzymi. Dyskusje na temat kopii robionych przez webh.pl można przenieść do innego działu. niekoniecznie to musi być tutaj. to jest temat tylko i wyłącznie z opiniami. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
regdos 1848 Zgłoś post Napisano Marzec 3, 2009 Jeśli jest inaczej, tzn. usługodawca nie odpowiada za bezpieczeństwo umieszczonych na serwerach danych i plików i zastrzega prawo do utraty danych użytkownika bez możliwości ich przywrócenia, to jest to novum i proponuję zaznaczyć na stronie. A pokaż mi w regulaminach, który usługodawca odpowiada za bezpieczeństwo umieszczonych danych na serwerach i za stratę w przypadku awarii ? Nawet jeśli to do kwoty za jaką został wykupiony hosting. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Chlorofil 0 Zgłoś post Napisano Marzec 3, 2009 To nie jest dyskusja o kopiach, tylko opinia o firmie wyrażona na podstawie konkretnych zdarzeń. Inaczej, każde konkretne uzasadnienie za wyjątkiem ogólnych "fajny hosting"/"głupi hosting" będzie offtopikiem, bo będzie odsyłać do konkretnych usług. Jak popatrzysz Crazyluki, to większość opinii z różnych wątków ma zresztą taką konstrukcję. A pokaż mi w regulaminach, który usługodawca odpowiada za bezpieczeństwo umieszczonych danych na serwerach i za stratę w przypadku awarii ? Nawet jeśli to do kwoty za jaką został wykupiony hosting. Nie piszę o odpowiedzialności finansowej ani wynagradzaniu strat, tylko realnej. Usługodawca zobowiązał się do "zapewnienia sprawności zakupionych usług", więc to on za to odpowiada za przywrócenie stanu sprzed awarii - trudno uznać, że nie odpowiada za to nikt albo że odpowiada klient. Jeśli tak się nie stało, to konsekwencje w postaci nadszarpniętej opinii, ponosi usługodawca. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
regdos 1848 Zgłoś post Napisano Marzec 3, 2009 Nie piszę o odpowiedzialności finansowej ani wynagradzaniu strat, tylko realnej. Usługodawca zobowiązał się do "zapewnienia sprawności zakupionych usług", więc to on za to odpowiada za przywrócenie stanu sprzed awarii - trudno uznać, że nie odpowiada za to nikt albo że odpowiada klient. Jeśli tak się nie stało, to konsekwencje w postaci nadszarpniętej opinii, ponosi usługodawca. No to pokaż mi w regulaminach firm hostingowych punkt gwarantujący przywrócenie danych sprzed awarii. Jest to tak naprawdę fizycznie niemożliwe, bo jezeli backup robi się o godz. np. 2:00 a cały dzień poświęcę na dodanie domeny, dodanie kont pocztowych, wgranie skryptów, wypełnienie treścią CMS-a, konfiguracje, itp a o godzinie 23:00 padnie dysk a na złość nawet oba w macierzy to firma nawet jak by się najbardziej starała nie przywróci Ci tych zrobionych rzeczy. Sytuacje jest wręcz odwrotna, przykład pierwszy z brzegu prohost.pl e) Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone Abonentowi, powstałe w wyniku: - utraty danych Abonenta - utraty lub błędnego wykonania kopi bezpieczeństwa - awarii podzespołów serwera - awarii łącz internetowych - awarii energetycznych - działania siły wyższej (kataklizmy, tornado, powodzie, itp.) - braku ciągłości usług nie z winy Operatora Faktycznie jedyne konsekwencje to nadszarpnięta opinia ale to Ci danych nie przywróci. Tak naprawdę jedyne rozwiązanie bezpiecznych danych to własny backup. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
www.ionic.pl 535 Zgłoś post Napisano Marzec 3, 2009 Tak naprawdę jedyne rozwiązanie bezpiecznych danych to własny backup. Nie prawda dobre zabezpieczenie danych to przykładowo: sprzętowy RAID backup lokalny co 24h backup zdalny na maszynę ze sprzętowym RAID-em co 24h z możliwością odzyskania kopii np z 7 dni wstecz Mamy regulamin podobnie skonstruowany jak każda firma, ale opisane czynności są wykonywane obligatoryjnie, dodatkowo backupy są codziennie sprawdzane.Oczywiście wszystko się może zdarzyć ... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Chlorofil 0 Zgłoś post Napisano Marzec 3, 2009 No to pokaż mi w regulaminach firm hostingowych punkt gwarantujący przywrócenie danych sprzed awarii. Jest to tak naprawdę fizycznie niemożliwe, bo jeżeli backup robi się o godz. np. 2:00 a cały dzień poświęcę na dodanie domeny, dodanie kont pocztowych, wgranie skryptów, wypełnienie treścią CMS-a, konfiguracje, itp a o godzinie 23:00 padnie dysk a na złość nawet oba w macierzy to firma nawet jak by się najbardziej starała nie przywróci Ci tych zrobionych rzeczy. (...) Faktycznie jedyne konsekwencje to nadszarpnięta opinia ale to Ci danych nie przywróci. Tak naprawdę jedyne rozwiązanie bezpiecznych danych to własny backup. Nie będę przeciągać niepotrzebnej dyskusji. Wyznajemy zupełnie inne poglądy nt. relacji usługodawca-klient. Regulaminy mogą sobie czasami brzmieć, jak dla koncertów rockowych, gdzie organizator ma prawo zmienić repertuar, odwołać koncert bądź wyrzucić kogokolwiek bez podania przyczyny i zwroty kasy, ale w żaden sposób przez to kompromitacja w razie odwołania koncertu nie przestanie być wtopą. Oczekuję, że idąc na np. Kult usłyszę Kult, a hostingodawca zapewnił taki poziom bezpieczeństwa gwarantujący zachowanie danych sprzed awarii ze zwyczajowym marginesem błędu. Mamy XXI wiek i to co fizycznie niemożliwe dla Ciebie, gdzie indziej jest standardem, który jest dotrzymywany. A abstrahując od tego, jako potencjalny klient w razie awarii na pewno nie chciałbym być w przypadku awarii zależnej od Ciebie tak potraktowany regulaminami. Pozdrawiam i kończę Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zrio 6 Zgłoś post Napisano Marzec 4, 2009 Dla mnie to jest śmieszne, aby firma hostingowa nie wykonywała kopii zapasowych baz danych. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Lan Hikari 3 Zgłoś post Napisano Marzec 4, 2009 Dla mnie to jest śmieszne, aby firma hostingowa nie wykonywała kopii zapasowych baz danych. A może im dyski z kopiami się spaliły no sytuacja jest dośc ciekawa... sam miałem kupowac vps'a w webh, ale postanowiłem chwilę poczekac i poobserwowac sytuację... już wtedy, gdy miałem chęc zakupu, byly problemy... jak narazie nie widac ich konca, a ja cieszę się vps'em u innej firmy Po obecnych wydarzeniach łatwo się domyślic, ze firma straci częsc klientow... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
webmaniac 0 Zgłoś post Napisano Marzec 5, 2009 sprzętowy RAID O sprzętowym RAID'zie na tej klasy serwerach (pecetowe płyty główne w ATX'ach)... ciężko. Firma póki co leci po kosztach, pewnie o poważnym sprzęcie myślą dopiero po rozwinięciu. PS: O przedłużeniu umowy NIE MA MOWY! Powolutku wycofuję się ze stronami z tej firmy. PS2: Przypomniało mi się, po co tu wszedłem... Od godziny znowu trwają wariacje pamięci... To samo co 12 dni temu. Zobaczymy czy do 7 rano będzie chodzić. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Art_ 0 Zgłoś post Napisano Marzec 6, 2009 sorry za lekki off .. ale tak z ciekawosci chciałem zapytać cały czas Kamil mówi że pracują nad rozwiązaniem, dyski ssd jakies inne "bzdety" a nie łatwiej po prostu dostawić kolejny serwer i zredukować liczbę użytkowników na maszynie ? przecież ktoś tam chyba u was obserwuje obciążenie .. nie można było tego uniknąć ? ( oczywiście że można było.. ale jak sie pakuje na serwer za dużo to tak to wychodzi .. moim zdaniem. ) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Lan Hikari 3 Zgłoś post Napisano Marzec 6, 2009 sorry za lekki off .. ale tak z ciekawosci chciałem zapytać cały czas Kamil mówi że pracują nad rozwiązaniem, dyski ssd jakies inne "bzdety" a nie łatwiej po prostu dostawić kolejny serwer i zredukować liczbę użytkowników na maszynie ? przecież ktoś tam chyba u was obserwuje obciążenie .. nie można było tego uniknąć ? ( oczywiście że można było.. ale jak sie pakuje na serwer za dużo to tak to wychodzi .. moim zdaniem. ) Jesli mowisz o hostingu www, to mozna tak zrobic choc z drugiej strony to tez jest bardzo zalezne od sprzetu i lacza... Posiadam hosta w cal.pl i na serwerze, na ktorym jestem hostowany jest duzo userow (nie pamietam dokladnie ile, a teraz zabezpieczyli server ), serwery posiadaja w ovh we francji i praktycznie nie ma problemow z hostingiem Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
webh.pl 229 Zgłoś post Napisano Marzec 6, 2009 Nowa maszyna stoi, klienci są sukcesywnie przenoszeni między serwerami. webmaniac, tutaj toczy sie dyskusja na temat hostingu www, temat z opiniami VPSów jest w odpowiednim dziale Pozdrawiam Ehh zapomniałem, maszyna oznaczona numerem "s1" bez problemu obsługiwała ruch. Awaria nie wystąpiła przez przeciążenie maszyny. Pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Malas 0 Zgłoś post Napisano Marzec 14, 2009 Od ok. tygodni probuje skontktowac sie z supportem, lecz glucho i na mailu i GG. Czy ktos z was - userow WHT ma podobny problem? @webh.pl Kamil, jezeli to czytasz to wyslij PW. moze tak sie dogadamy... A telefonu to już nie ma?:/ Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
maxuploadpl 1 Zgłoś post Napisano Marzec 14, 2009 A telefonu to już nie ma?:/ Jest, ale do tej pory kontaktowalem sie bez problem ww. sposobami, wiec pytam innych czy tez maja taka sytuacje jak ja? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
webh.pl 229 Zgłoś post Napisano Marzec 14, 2009 Pw poszło (gdyby podał Pan numer telefonu w zamówieniu oddzwoniłbym ) Pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
regdos 1848 Zgłoś post Napisano Marzec 17, 2009 zamówiłem VPS-a 15.03 - jak długo czeka się na zwrotny kontakt bo jak do tej pory zero odzewu i nawet zero mejla potwierdzajacego przyjęcie zamowienia . Więc de facto nei wiem czy mam czekac czy tez szukac gdzie indziej. To pytanie powinieneś zadać w BOK-u firmy webh.pl czy to mailowo czy to telefonicznie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach