Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Disip

Konfiguracja w Hitme.net.pl

Polecane posty

Gość Kamikadze

Kurde ja dzisiaj od nich dostałem odpowiedź. Może źle określiłeś swoją wypowiedź w do nich?

 

 

23-04 - zapytanie / zgłoszenie problemu

24-04 - powiadomienie przeniesienia zgłoszenia na wyższy poziom

26-04 - naprawienie problemu

 

Problem dotyczył downgrade-u serwera (brak możliwości przez utworzoną wcześniej fakturę której nie chciałem płacić)... Nie potrzebowałem większego gdyż zwolniły mi się usługi na serwerze i połowa stała pusta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W piątek przed świętami jeden z moich klientów miał problem z VPS z oferty budget i bez problemu się dodzwoniłem i sprawa została rozwiązana w 30 minut i Pan Marek oddzwonił jak wszystko zostało naprawione i wyjaśnione. Podstawa to telefon, ewentualnie telefon + mail.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

No ja najpierw piszę a gdy dłuuugo nie ma odpowiedzi (co mi się jeszcze nie zdażyło) dzwonię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic nie jest źle, bo kilka dni temu dostałem odpowiedź, że zgłoszenie przeniesione na 3 poziom supportu (do administratora).

Przed chwilą faktycznie zadzwoniłem, bo leżą dwa zgłoszenia i na żadne nie ma odpowiedzi, co zaczyna już być żałosne... W ciągu 30 minut powinni się tym zająć, zobaczymy :>

Edytowano przez Disip (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W ciągu 30 minut powinni się tym zająć, zobaczymy :>

 

Zająć != rozwiązać problem.

 

Wykonaliśmy dla Pana nadobowiązkową operację - instalację systemu na HVM. Wybrał Pan obrazy FreeBSD do instalacji przez sieć, a próbował Pan instalować system z płyty CD. To nie mogło się udać.

 

Dane ma Pan wysłane we wiadomości mail.

 

Na przyszłość w pilnych sprawach proszę dzwonić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zająć != rozwiązać problem.

 

Wykonaliśmy dla Pana nadobowiązkową operację - instalację systemu na HVM. Wybrał Pan obrazy FreeBSD do instalacji przez sieć, a próbował Pan instalować system z płyty CD. To nie mogło się udać.

 

Dane ma Pan wysłane we wiadomości mail.

 

Na przyszłość w pilnych sprawach proszę dzwonić.

 

Teraz wszystko gra, dzięki za pomoc.

Tak, następnym razem od razu będę dzwonił, bo zgłoszenia jak widać nie mają sensu.

Edytowano przez Disip (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodam również, że macie do wyboru instalację systemów właśnie netinstall, a nigdzie nie podajecie dokładnej konfiguracji sieci, jaką trzeba wprowadzić by zainstalować system... IP, Maska podsieci, Brama - są, jednak Host (*****.serwervps.pl?), Domain(serwervps.pl?) - osoba niesiedząca w BSD (czyt. ja) musi zgadywać. Nameserver - domyślam się, że powinienem wpisać adres DNS, jednak mam do wyboru dwa - również muszę zgadywać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest sobie takie powiedzenie, że jak się nie umie prowadzić samochodu, to na tor rajdowy się nie wybiera.

Tak samo tutaj - jeśli nie jesteś w stanie poradzić sobie z tak elementarnymi pojęciami jak ustalenie hostname czy adresy DNS, to cóż... po co się za to zabierać?

 

PS: Hostname to raczej ty sobie powinieneś ustalić wewnątrz swojej domeny. A serwer DNS wylosuj sobie z tych dwóch, albo podaj w konfiguracji obydwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kissi

Jest sobie takie powiedzenie, że jak się nie umie prowadzić samochodu, to na tor rajdowy się nie wybiera.

Tak samo tutaj - jeśli nie jesteś w stanie poradzić sobie z tak elementarnymi pojęciami jak ustalenie hostname czy adresy DNS, to cóż... po co się za to zabierać?

 

Co za głupia wypowiedź!

 

Jak taki sprytny rajdowiec z Ciebie to ustal nameserver mając podany tylko IP.

 

Takie rzeczy wie tylko administrator i nie ma tu znaczenie czy ktoś pierwszy raz instaluje FreeBSD czy robi to 2987 raz. Konfiguracja sieci musi być podana przez administratora sieci i nie da sie tego przeskoczyć

 

W tym przypadku koledze chodziło o to, że takiej informacji nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kissi, powiedz mi jedno.

Od kiedy przy instalacji systemu operacyjnego podaje się w konfiguracji połączenia sieciowego nazwę kanoniczną serwera DNS? Mi tam zawsze wydawało się, że system ode mnie chce adres IP...

 

PS: Dla mnie konfiguracja sieci to adres IP, maska podsieci, brama domyślna, no i adresy IP serwerów DNS. A one chyba zostały podane :) Tylko ten użytkownik z nich skorzystać nie umie.

Edytowano przez kafi (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest sobie takie powiedzenie, że nie od razu Rzym zbudowano, a nie każdy rajdowiec od bobasa potrafił driftować.

 

Host mam podany, jednak nie mam pojęcia czy jest on prawidłowy. Domenę wywnioskowałem. DNS podawałem.

 

Może podam po prostu konfigurację, którą wpisuję (a jest błędna):

 

Host: nrmojegohvm.serwervps.pl

Domain: nrmojegohvm.serwervps.pl

IPv4 Gateway: podany adres bramy

Name server: jeden z dwóch DNSów

IPv4 Address: IP HVMa

Netmask: 255.255.255.0

 

Nie jest chyba niczym złym to, że pytam na forum o konfigurację? Jeśli każdy jest tak świetnie mądry, że nie może jej podać z prywatnych powodów (CBA, Policja, FBI i te sprawy :)), to proszę chociaż o naprowadzenie jak mogę podane informacje wykorzystać do samodzielnego wywnioskowania konfguracji.

 

Wiem, że mogę pisać/dzwonić do pracowników Hitme, ale po co mam ich od razu molestować, skoro jak sam stwierdziłeś mogę do takich danych mogę sam dojść, a skoro nie wiem jak - spytać o coś kogoś na forum.

 

PS: Dla mnie forum jest po to, by się czegoś nauczyć, dowiedzieć, poradzić. Tylko większość użytkowników tego nie rozumie.

 

 

Nie pytałbym o to, bo dostałem gotowy zainstalowany serwer, gdyby nie to, że przez moją totalną niewiedzę w FreeBSD dostałem dodatkowy problem z uruchomieniem systemu, z którym znów nie potrafię sobie poradzić.

 

bsd.jpg

(fsck nie działa, a przynajmniej tak mi się wydaje haha)

 

Śmiej się do woli, kupiłem ten serwer właśnie do nauki, gdybym się znał - wziąłbym wydajniejszy.

Edytowano przez Disip (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hostname możesz podać sobie nawet i krolik.bugs.local

Ogólnie jest to arbitralnie przyjęta nazwa serwera, która w teorii przy wydaniu polecenia nslookup powinna odwzorowywać twój serwer. Jednak podanie tam byleczego w sumie to nie wpływa (szczególnie przy nauce/zabawie) znacząco na nic.

 

Konfiguracja, którą podałeś wygląda na poprawną. Czemu twierdzisz, że coś jest źle?

 

A co do problemu z elf - może to http://freebsd.1045724.n5.nabble.com/recovery-from-terminated-make-installworld-td3895494.html będzie pomocne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hostname możesz podać sobie nawet i krolik.bugs.local

Ogólnie jest to arbitralnie przyjęta nazwa serwera, która w teorii przy wydaniu polecenia nslookup powinna odwzorowywać twój serwer. Jednak podanie tam byleczego w sumie to nie wpływa (szczególnie przy nauce/zabawie) znacząco na nic.

 

Konfiguracja, którą podałeś wygląda na poprawną. Czemu twierdzisz, że coś jest źle?

 

A co do problemu z elf - może to http://freebsd.10457...-td3895494.html będzie pomocne...

Dzięki za wytłumaczenie, choć ktoś faktycznie niesie pomoc, a nie tylko rozsyła jaki jest wielki.

 

Sądzę, że coś jest źle, ponieważ nie mogę się połączyć z żadnym serwerem FTP udostępniającym instalację systemu.

 

Co do tematu, który poleciłeś, kończy się on reinstalacją systemu, której mi przez złą konfigurację znów nie udaje się dokonać. Dalsze porady pokazują jak coś przywrócić odpalając LiveFS i wpisując komendy, podczas gdy u mnie LiveFS odpala od razu instalację, bez jakiejkolwiek możliwości wpisywania komend.

Edytowano przez Disip (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie wróżyć z fusów - odpal sobie jakąś bootable cd z linuksem, ustaw sobie przy pomocy poleceń

ifconfig
route add default gw
echo "nameserver 8.8.8.8" > /etc/resolv.conf

to, co podajesz jako dane i zobacz (np. poleceniem traceroute), czy wychodzisz na świat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie wróżyć z fusów - odpal sobie jakąś bootable cd z linuksem, ustaw sobie przy pomocy poleceń

ifconfig
route add default gw
echo "nameserver 8.8.8.8" > /etc/resolv.conf

to, co podajesz jako dane i zobacz (np. poleceniem traceroute), czy wychodzisz na świat.

 

Ok sprawdzę, ściągam jakiś ubuntu mini remix (mam nadzieję, że jest tam LiveCD ;o), by nie instalować gotowego systemu. Zobaczymy co z tego wyniknie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na innym systemie moja konfiguracja działa bez problemu. Tylko FreeBSD ma problem. Napisałem KOLEJNE zgłoszenie, co oni tam ze mną mają :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

A można wiedzieć czemu upierasz się przy tej dystrybucji? Jest ich wiele a skoro inne działają prócz tej to po co się w to pchać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo w celach nauki chcę zrobić serwer gry, który przystosowany jest tylko do FreeBSD. Pewnie jakoś się da przeportować, czy coś na linuxy, jednak na to dla mnie jeszcze za wcześnie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i jak zwykle, mimo tekstu "Ktoś się tym zajmie dziś wieczorem", jednak od 30 kwietnia zero kontaktu.

Dziś dostałem odpowiedź na inne zgłoszenie (nie związane z żadnym problemem).

Poprosiłem o zajęcie się moimi poprzednimi zgłoszeniami. Pan poprosił o ID tych zgłoszeń.

Podałem mu je i... nic. Cisza jak zwykle.

Nawet telefon już nie odbiera lub jest wyłączony.

 

Dodatkowo ostatnio poprosiłem o aktywowanie Wildcard'a dla domeny, na co dostałem odpowiedź z prośbą o ID i IP VPSa (?). I dalej zero odpowiedzi.

 

Nie chciałem komentować specjalnie tego supportu, ale coś tu jest naprawdę nie-halo...

Serwer wykupiony 22 kwietnia, i praktycznie od tego czasu nadal nie sprawny.

Edytowano przez Disip (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Webb

Ja na hitme.net.pl nie narzekam, ładnie mi panel directa zainstalowali dziś, odpisują w max 5 godzin.

No cóż... Za te pieniądze ;)

 

 

@edit

o 100 post

Edytowano przez Webb (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja na hitme.net.pl nie narzekam, ładnie mi panel directa zainstalowali dziś, odpisują w max 5 godzin.

No cóż... Za te pieniądze ;)

 

 

@edit

o 100 post

 

Zazdroszczę w takim razie. Może po prostu mnie nie lubią, ale żeby zaraz olewać zgłoszenia?

Rozumiem, gdyby to wszystko było "po znajomości", ale jednak za coś zapłaciłem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Może po prostu Twoje zgłoszenie jest na tyle zaawansowane że musi się zająć tym ktoś kto jest bardziej wykwalifikowany lub ma większe uprawnienia. Nie oszukujmy się ale byle koleś co siedzi i odpisuje na maile nie ma dostępu do Roota...

 

Skoro zgłoszenie zostało przekazane wyżej to znaczy że coś bardziej skomplikowanego dałeś...

 

 

 

A skoro wcześniej oni ci pomogli i działają inne rzeczy a to co ty chcesz zrobić akurat nie (dystrybucja) to warto skorzystać z innej wersji, rodzaju lub zlecić komuś a nie narzekanie aż ktoś zrobi to za darmo mimo że nie należy to do jego obowiązków...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kissi

 

Skoro zgłoszenie zostało przekazane wyżej to znaczy że coś bardziej skomplikowanego dałeś...

 

 

Sugerujesz ze znowu jak kiedyś zgłoszenia latają po departamentach?

 

Od departamentu dominika do departamentu marka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Niewykluczone :)

 

Ale tak czy inaczej tak będzie... Jak zatrudnią dodatkowe osoby to i tak będą zgłoszenia musiały śmigać po departamentach...

 

Co taki podstawowy pracownik supportu może robić: instalowanie aplikacji dla klienta (managed), wyjaśniać informacje odnośnie faktur (pewnie bez wglądu na konto) i wykonywać jakieś podstawowe rzeczy w panelach...

 

I tak każda bardziej skomplikowana rzecz będzie musiała iść wyżej do jednej-dwóch osób...

 

Bo utrzymanie administratora (wyższego poziomu) jest drogie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×