Skocz do zawartości
Marek607

System nie wykrywa dysku zewnętrznego.

Polecane posty

Witajcie. Potrzebuje pomocy.

 

Dzisiaj doszedł do mnie dysk :

 

http://allegro.pl/1tb-dysk-hitachi-xl1000-usb-2-0-32mb-7200-mpr-i1537595386.html

 

Po podłączeniu do systemu Windows 7 pokazuje się komunikat "Urządzenie nie zostalo zainstalowane poprawnie". Następnie w celu rozwiązania problemu pobiera sterowniki "mcp55_chipset_732_mb"

Po zainstalowaniu sterowników i ponownym uruchomieniu systemu dysk nie jest wogóle widoczny - ani w Mój komputer, ani po podłączeniu. Jedyne co to w menedzerze urządzeń pokazuje inne urządzenie jako kooprocesor.

 

Po podlączeniu pod windows xp wogóle nie reaguje, to samo się dzieje po podłączeniu do laptopa z windows vista - brak jakiejkolwiek reakcji systemu.

 

Prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A słuchać/czuć, że dysk się kręci jak podłączasz zasilacz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podłączałeś to paru kompów z różnymi systemami i nigdzie nie chodzi, to znaczy, że jest ustrzelony albo dysk, albo zasilacz - tylko wymiana na gwarancji wchodzi w grę, nawet nie próbuj nic kombinować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Próbowalem przez przednie i przez tylne, przez inny kabel, podlączyłem do 2 innych kompów.

 

Jak pisałem : xp wogole nie czuł że podlączyłem coś, vista takżę. Jedynie 7 poinformowała że niepoprawnie zainstalowane.

 

EDIt:

d.v. - ten wkurzający napis "Hitachi" świeci się więc chyba zasilacz działa.

 

Zauważyłem jeszcze jedno:

 

Jak podłącze przy wylączonym komputerze to mi si e napisa wogóle nie zaświecił mimo iż uruchomiłem system.

 

Dopiero po odlączeniu zasilania dysku i podłączeniu napis się zaświecil.

Edytowano przez Marek607 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra, może palnę głupotę ale czy nie jest tak że nie wykryje Ci poprawnie dysku jak nie będzie na nim założonych partycji ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@crazyluki:

Dyski są gotowe do użycia (sformatowane) dysk jest automatycznie

rozpoznawany przez system operacyjny

 

Sprzedawca powiedział że skontaktuje się z hitachi a jak nie to wymieni sprzęt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Partycje na dysku zewnętrzym są zrobione i dysk jest gotowy do uzytku od razu, powinien mieć tam nawet jakieś testowe oprogramowanie do wykonania backupów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość GrandBB

Dobra, może palnę głupotę ale czy nie jest tak że nie wykryje Ci poprawnie dysku jak nie będzie na nim założonych partycji ?

 

Spokojnie nikt Cię nie skarci za to minusem, od tego jest Forum żeby się czegoś nauczyć. Tak masz rację ale tylko w przypadku działającego dysku jeśli nie są utworzone partycje wówczas go nie odczyta. Jeżeli jest nowszy komputer a raczej BIOS wówczas jest możliwość wczytania takiego dysku zewnętrznego do boot managera windows, jeśli natomiast to jakaś "padlina" to raczej starszy bios tego nie odczyta.

 

Poleciłem Markowi sprawdzenie multimetrem czy na wyjściu złącz USB będzie opór i odpowiedni prąd. Dane techniczne są zawarte w datasheet dla zwykłego portu USB oraz tego dysku twardego. Trzeba poczekać, dać mu szansę i zobaczymy co z tego wyniknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość hdmagc

1. wpisz w linii poleceń:

diskpart /enter

w otwartej konsoli będziesz miał

 

DISKPART>

 

teraz wpisz list disk /enter

 

sprawdz, czy dysk jest na wykazie.

 

Jesli go nie ma problem jest w HDD i/lub kablu. Przy złaczech miniusb czesto wystepuje zabrudzenie, problem polaczeń.

 

Jesli jest na liscie mozesz uzyc help i po kolei zainicjowac dysk

 

Jesli wolisz wersje okienkowa wejdz w Narzedzia administratora/zarzadzanie komputerem/dyski i tam bedzie na czarno twoj HDD. LPM i wybierasz opcje aktywacji HDD i partycjonoania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
(...)

Poleciłem Markowi sprawdzenie multimetrem czy na wyjściu złącz USB będzie opór i odpowiedni prąd. Dane techniczne są zawarte w datasheet dla zwykłego portu USB oraz tego dysku twardego. Trzeba poczekać, dać mu szansę i zobaczymy co z tego wyniknie.

W zasadzie dobre rady dajesz, ale prawda jest taka, że obecnie sprzęt jest raczej prosty w użytkowaniu, to nie lata 80-te, gdzie wszystko trzeba było samemu poskładać do kupy, kombinować, ustawiać, naprawiać. Jeśli sprzęt, który kupujesz obecnie po wyjęciu z pudełka nie działa, to go zwyczajnie wymieniasz na działający. Bez względu na to, czy opór i napięcia są w porządku czy nie. Po to masz gwarancję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma plomb na obudowie, to możesz wyciągnąć twardziela i podłączyć bezpośrednio pod sata i zasilacz.

Może po prostu sata -> usb jest uwalone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość GrandBB

Jeśli nie ma plomb na obudowie, to możesz wyciągnąć twardziela i podłączyć bezpośrednio pod sata i zasilacz.

Może po prostu sata -> usb jest uwalone.

 

Dokładnie. Jednak skoro ma tę gwarancję a Marek napisał:

Sprzedawca powiedział że skontaktuje się z hitachi a jak nie to wymieni sprzęt.
i o ile sprzedawca jest rzetelny wówczas otrzyma nowy egzemplarz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1. wpisz w linii poleceń:

diskpart /enter

w otwartej konsoli będziesz miał

 

DISKPART>

 

teraz wpisz list disk /enter

 

sprawdz, czy dysk jest na wykazie.

 

Jesli go nie ma problem jest w HDD i/lub kablu. Przy złaczech miniusb czesto wystepuje zabrudzenie, problem polaczeń.

 

Jesli jest na liscie mozesz uzyc help i po kolei zainicjowac dysk

 

Jesli wolisz wersje okienkowa wejdz w Narzedzia administratora/zarzadzanie komputerem/dyski i tam bedzie na czarno twoj HDD. LPM i wybierasz opcje aktywacji HDD i partycjonoania.

 

jest tylko ten co jest w komputerze.

Jeśli nie ma plomb na obudowie, to możesz wyciągnąć twardziela i podłączyć bezpośrednio pod sata i zasilacz.

Może po prostu sata -> usb jest uwalone.

 

Niestety jest plomba

 

 

Póki co męczę się z mikrometrem, a sprzedawca napisał ze dał wiadomośc do dystrybutora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że masz gwarancję producenta, a także zgodność towaru z umową, zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. i ten okres wynosi 2 lata. Więc spokojnie towar możesz reklamować jako niesprawny u sprzedawcy. Jeśli nie minęło 6 miesięcy od zakupu to domniema się, iż był on niezgodny z umową w momencie zakupu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No teraz to czekam na odzew sprzedawcy co mam z tą ceglą zrobić.

 

Tylko,że straci na transporcie.

 

Wydalem 230 na dysk to i dołoże te 30 byleby tylko mieć sprawny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poleciłem Markowi sprawdzenie multimetrem czy na wyjściu złącz USB będzie opór i odpowiedni prąd.

Ajć... Zdajesz sobie sprawę, co napisałeś?

 

A odnośnie meritum - to taka jeszcze mała rada - sprawdź kabel USB>PC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Zagadaj niech jeszcze pokryje koszt przesyłki (nie twoja wina że dostałeś uszkodzony, a on gwarantuje że sprzęt jest dobry).

 

Pisał że sprawdzał z drugim kablem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak sprawdzałem z 2 innymi kablami - zero rezultatu.

 

Zaraz spakuje pudło, zadzwonie i wyśle im spowrotem. Albo wymienią albo oddadzą kase.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Matmaxalez

Spokojnie nikt Cię nie skarci za to minusem, od tego jest Forum żeby się czegoś nauczyć.

 

Ja sie przekonalem ze nie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×