Gość nrm Zgłoś post Napisano Styczeń 9, 2011 Nie odpływajcie koledze od tematu, wszak nie było o kosztach. Ja wiem, że prowadzicie jednoosobowe działalności w mieszkaniach rodziców, na ogół z niskim ZUSem i praktycznie bez większych kosztów, ale powinniście chyba zrozumieć, że firmy zatrudniające ileś osób na etatach, płacące niestety ogromne koszty pracy, koszty biur i pokrewne NIE są w stanie robić softu za miskę ryżu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość nrm Zgłoś post Napisano Styczeń 9, 2011 To żeś ładnie plusów zgarnął chyba musiałem napisać coś sensownego Choć oczywiście dostałem minusa od jednego z forumowych mastahów powinienem się wykłócać? Wracając do tematu, z tych ogólnie dostępnych paneli. Jakie są twoje odczucia (pod warunkiem że testowałeś) To do mnie pytanie? Miałem okazję korzystać z AdminPanel i WHCMS, w tym widzieć kod AdmnPanel, który mnie przyprawił niemal o zawał serca. Tego pierwszego nie wziąłbym za darmo, ten drugi jest już tak długo produkowanym softem, że zawiera całkiem sporo dobrze przetestowanych funkcjonalności. Nie mniej my jesteśmy agencja software'ową, mamy dosyć specyficzne spojrzenie na świat oprogramowania więc po pierwsze: to by było dziwne, że korzystamy z WHCMS , po drugie: mamy pełną kontrolę, dopisujemy co chcemy, robimy jak chcemy, dopasowujemy jak chcemy. W innych miejscach można usłyszeć co najwyżej "nie bo nie" (w kwestii zmian), a my widząc słuszność zgłaszanych propozycji dopasowujemy się do klientów (jak pisałem wcześniej, jest to niemal ciągła developerka), po trzecie: jest to pełna integracja ze stroną, a nie coś osobnego, po czwarte: nie ma rzeczy niemożliwych To też sposób zdobycia bardzo dużego doświadczenia. W tym momencie robimy system hostingowy dla dużej firmy hostingowej z 10letnią historią na rynku. Trzeba wiedzieć co i jak, żeby obrobić tyle danych porządnie Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
smoko 9 Zgłoś post Napisano Styczeń 9, 2011 chyba musiałem napisać coś sensownego Choć oczywiście dostałem minusa od jednego z forumowych mastahów powinienem się wykłócać? To do mnie pytanie? Miałem okazję korzystać z AdminPanel i WHCMS, w tym widzieć kod AdmnPanel, który mnie przyprawił niemal o zawał serca. Tego pierwszego nie wziąłbym za darmo, ten drugi jest już tak długo produkowanym softem, że zawiera całkiem sporo dobrze przetestowanych funkcjonalności. Nie mniej my jesteśmy agencja software'ową, mamy dosyć specyficzne spojrzenie na świat oprogramowania więc po pierwsze: to by było dziwne, że korzystamy z WHCMS , po drugie: mamy pełną kontrolę, dopisujemy co chcemy, robimy jak chcemy, dopasowujemy jak chcemy. W innych miejscach można usłyszeć co najwyżej "nie bo nie" (w kwestii zmian), a my widząc słuszność zgłaszanych propozycji dopasowujemy się do klientów (jak pisałem wcześniej, jest to niemal ciągła developerka), po trzecie: jest to pełna integracja ze stroną, a nie coś osobnego, po czwarte: nie ma rzeczy niemożliwych To też sposób zdobycia bardzo dużego doświadczenia. W tym momencie robimy system hostingowy dla dużej firmy hostingowej z 10letnią historią na rynku. Trzeba wiedzieć co i jak, żeby obrobić tyle danych porządnie Podpisuje się pazurem pod tym Adminpanel z własnego doświadczenia mógłbym conieco napisać o tym ,ale szanuje autora tego skryptu i zostawiamy ten temat Dodam tylko ,że już szkielet nowego systemu mamy postawiony - przewiduje około 2 miesięcy na wdrożenie go i zastąpienie AdminPanel. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś post Napisano Styczeń 9, 2011 nrm no, kolejny odważny, który wygarnia firemkom ich "firemkowość", ode mnie też poleciało : ) zaraz... czegoś nie rozumiem, nrm masz od cholery i ciut ciut plusów za ten post, a w rankingu nie jesteś... hę? czy w jakiś chory sposób to jest dzielone, że z niektórych działów tylko zbiera? jaa... ja już nic nie kumam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Miłosz 2311 Zgłoś post Napisano Styczeń 9, 2011 Adminpanel z własnego doświadczenia mógłbym conieco napisać o tym ,ale szanuje autora tego skryptu i zostawiamy ten temat Zabezpieczenie licencji do złamania w 10 sekund. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
smoko 9 Zgłoś post Napisano Styczeń 9, 2011 Zabezpieczenie licencji do złamania w 10 sekund. Miłosz, naprawdę nie ma tutaj nic do pisania / tak jak mówię , szanuje autora i przy tym zostanmy kiedys byl inny czas, teraz zebralo sie troszke doswiadczenia i potrzeby sa wyzsze wiec pewien dzial w zyciu firmy sie zamyka, otwiera sie nastepny pod nazwa Spółka Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość nrm Zgłoś post Napisano Styczeń 9, 2011 Aha i zapomniałem: ja nikomu nic nie wygarniam. Pamięta wół jak cielęciem był! Działalność zakładałem w 2006 właśnie na swoje mieszkanie, dopiero 2 lata później wynajęliśmy biuro. W nomenklaturze ekonomicznej chyba jesteśmy mikro firmą (do 10 pracowników)?!? Ja tylko chciałem podkreślić, że nie ma co się dziwić kosztom profesjonalnej roboty skoro z samych zusów, srusów, biur, wypłat etc wychodzą dużo większe kwoty. Innymi słowy chciałem podkreślić skalę problemu. I niech teraz szanowny interlokutor zapyta się takiej firmy dlaczego zatrudnia inną firmę do zrobienia im systemu za grube tysiące zamiast freelancera, który zrobi to za kilka zeta. Czyżby chcieli przepłacać za nic? Przecież tutaj są inne reguły gry Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
smoko 9 Zgłoś post Napisano Styczeń 9, 2011 Aha i zapomniałem: ja nikomu nic nie wygarniam. Pamięta wół jak cielęciem był! Działalność zakładałem w 2006 właśnie na swoje mieszkanie, dopiero 2 lata później wynajęliśmy biuro. W nomenklaturze ekonomicznej chyba jesteśmy mikro firmą (do 10 pracowników)?!? Ja tylko chciałem podkreślić, że nie ma co się dziwić kosztom profesjonalnej roboty skoro z samych zusów, srusów, biur, wypłat etc wychodzą dużo większe kwoty. Innymi słowy chciałem podkreślić skalę problemu. I niech teraz szanowny interlokutor zapyta się takiej firmy dlaczego zatrudnia inną firmę do zrobienia im systemu za grube tysiące zamiast freelancera, który zrobi to za kilka zeta. Czyżby chcieli przepłacać za nic? Przecież tutaj są inne reguły gry dokładnie, zus 800 zl koszty biura - np centrum zg - okolo 1500 - 3000 zl miesiecznie za kilkadziesiat metrow kwadratowych media, woda, prad, gaz - jakis tam podatek ~400 zl artykuly biurowe - 400 zl pani sekretarka - 1600 zl - 2000 zl - jedna z najwazniejszych osob prezesa z tego Pani dostaje do reki 1300 -1500 bo reszta to zusy - ehhh ksiegowa/kadrowa - 2500 zl nie ma sprzetu uwzglednionego prawnik - 700 zl / mc - porady, umowy itp grafik - 3000 zl i wiadomo zusy od tego programista 3500 zl administrator 4000 zl to sa ceny w przyblizeniu, a jeszcze jak spolka to wiadomo ze min 2 osobistosci - znaczy zarzad - Pan Prezes 1 i Pan Prezes 2 a im wyplaty i analogicznie idzie wzywz caly miesiac potem jeszcze podatek dochodowy, samochod albo kilka, i tak w skrocie sie to rozwija w przypadku malej agencji reklamowej a im bym jeszcze zapomnial o najwazniejszej osobie w firmie - Pani sprzataczce tez cos okolo 1200 zl z podatkami choc tutaj lepiej tez nie ograbiac Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś post Napisano Styczeń 9, 2011 smoko aleś pojechał : ) tu chyba nawet firma w Delaware nie pomoże ; ) ale co racja, to racja... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Hekko.pl 239 Zgłoś post Napisano Styczeń 9, 2011 Posiadamy własną aplikację pisaną od podstaw. Obecnie piszemy nową wersję. Daje to nam bardzo duże pole do zmian i ulepszeń. Nie musimy liczyć się z autorami i czekać aż oprogramują przesłane sugestie. Smoko, naprawdę przesadnie to policzyłeś. Co ta sprzątaczka by tam robiła przez tyle czasu na etacie ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
smoko 9 Zgłoś post Napisano Styczeń 9, 2011 smoko aleś pojechał : ) tu chyba nawet firma w Delaware nie pomoże ; ) ale co racja, to racja... Sponsi - ale zblizone do realiow szczegolnie naszego kraju:) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Miłosz 2311 Zgłoś post Napisano Styczeń 9, 2011 Czy ja wiem czy przesadnie.. Chyba, że tyrasz sam i robisz za kilka osób (sprzątaczka, prawnik, księgowa, itp) Ale tak jak Smoko napisał, niestety trzeba się liczyć z kosztami. Tym bardziej jak ma się autorskie rozwiązania, trzeba mieć programistę pod ręką. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć Zgłoś post Napisano Styczeń 9, 2011 Ale ceny podane przez Smoko dotyczą prowadzenia większej agencji, przy hostingu ceny wyglądają zgoła inaczej. P.S - Sugeruję wydzielenie tematu, będzie lepiej się prowadzić dyskusje. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
smoko 9 Zgłoś post Napisano Styczeń 10, 2011 Czy ja wiem czy przesadnie.. Chyba, że tyrasz sam i robisz za kilka osób (sprzątaczka, prawnik, księgowa, itp) Ale tak jak Smoko napisał, niestety trzeba się liczyć z kosztami. Tym bardziej jak ma się autorskie rozwiązania, trzeba mieć programistę pod ręką. Miłosz powiem CI ,że ja od dłuższego czasu stwierdzam ,że trzeba mieć dobrą księgową i prawnika i nie mówie tutaj o jakiś złych rzeczach , ale choćby umowy serwisowe z firmami. Wszystko trzeba prawnie ująć bo potem zamiast zarobić to się napracujesz i jeszcze dołożysz do interesu Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Miłosz 2311 Zgłoś post Napisano Styczeń 10, 2011 Temat wydzieliłem można dyskutować dalej. No ceny owszem większego biznesu.. Jednak przy małym biznesie też się trochę kosztów nazbiera. Widomo, że jak masz małą firmę, to nie zatrudnisz odrazu administratora na pełen etat. Co do prawnika i księgowej, to się w pełni zgadzam. Ale prawnik prawnikowi nie równy Znam takich co można powiedzieć, że za zrobienie nic biorą kupę kasy, jak sie ich zapytasz o coś to kręci, albo że musi sprawdzić. A są też tacy, co przy dajmy na to przy poradzie powie Ci dokładnie o co chodzi i nakieruje na odpowiednie artykuły. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
smoko 9 Zgłoś post Napisano Styczeń 10, 2011 Temat wydzieliłem można dyskutować dalej. No ceny owszem większego biznesu.. Jednak przy małym biznesie też się trochę kosztów nazbiera. Widomo, że jak masz małą firmę, to nie zatrudnisz odrazu administratora na pełen etat. Co do prawnika i księgowej, to się w pełni zgadzam. Ale prawnik prawnikowi nie równy Znam takich co można powiedzieć, że za zrobienie nic biorą kupę kasy, jak sie ich zapytasz o coś to kręci, albo że musi sprawdzić. A są też tacy, co przy dajmy na to przy poradzie powie Ci dokładnie o co chodzi i nakieruje na odpowiednie artykuły. Zgadzam się, najdroższe tzw porady to te pisemne do sądów, do klientów itp gdzie różne wnioski i odpowiedzi na pisma trzeba poprzeć odpowiednimi artykułami, ustawami itp. ale to tak jak w życiu raz się trafi na rzetelną osobę, a czasami na kogoś kto nie jest już taki rzetelny w kwestii usługi tylko w kwestii płatności. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Hekko.pl 239 Zgłoś post Napisano Styczeń 10, 2011 Ale ceny podane przez Smoko dotyczą prowadzenia większej agencji, przy hostingu ceny wyglądają zgoła inaczej. Ale przecież on nie podał żadnych informacji które miałyby być inne w agencji i firmie hostingowej.. To wygląda na taką "wymarzoną" przez smoko ekipę Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
smoko 9 Zgłoś post Napisano Styczeń 10, 2011 Ale przecież on nie podał żadnych informacji które miałyby być inne w agencji i firmie hostingowej.. To wygląda na taką "wymarzoną" przez smoko ekipę No właśnie , Damian, jak sami wiemy tutaj jeszcze wchodzi czynnik polskich realiów który wypacza troche tą "wymarzoną" ekipe i firme. Powiedzmy taki maly margines bledu nie chce juz mowic o handlowcu - bo sam grafik i programista i admin to nic bez klientow - a klienci zdobywani sa przez handlowcow ktorzy tak pieknie przedstawia uslugi firmy ze klient jest w niebie i tak ma byc ///EDIT moge jeszcze od siebie dodac ,ze najprzyjemniej wspolpracuje sie z urzedami i szkolami. Wymagania sa wyznaczone zazwyczaj, ewentualnie przetargi ale to juz inny etap firmy. Prostujac w wiekszosci przypadkow budzetowka placi na czas a to w tym wszystkim chodzi... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość nrm Zgłoś post Napisano Styczeń 10, 2011 Bartek nieco przekolorował stan zatrudnienia ale zapewniam was, że kosztowo niewiele odbiegł. Samego ZUSu na wszystkich w firmie jest grube kilka tysięcy Dorzucamy 2,5k na biuro, vat, pit, srit, fudusz pracy, sracy, i już przekroczyliśmy dychę, a jeszcze trzeba wypłaty porobić, zliczyć setkę drobniutkich kosztów, które w sumie dają już konkretne tysiące. No i nazbiera się już konkretna kasa niestety ;( A to przecież mini firma. Gdzie tam do kosztów tych większych. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
smoko 9 Zgłoś post Napisano Styczeń 10, 2011 Bartek nieco przekolorował stan zatrudnienia ale zapewniam was, że kosztowo niewiele odbiegł. Samego ZUSu na wszystkich w firmie jest grube kilka tysięcy Dorzucamy 2,5k na biuro, vat, pit, srit, fudusz pracy, sracy, i już przekroczyliśmy dychę, a jeszcze trzeba wypłaty porobić, zliczyć setkę drobniutkich kosztów, które w sumie dają już konkretne tysiące. No i nazbiera się już konkretna kasa niestety ;( A to przecież mini firma. Gdzie tam do kosztów tych większych. potem z zycia wziete motywacja, szkolenia marketingowe i ciagly rozwoj - etap pracoholizmu a dalej nie wiem jak jest , napisze na wht po 50tce ... zrobimy takie spotkanie - 50lecie wht jak zjazd absolwentow to tu zrobimy zjazd hostero i obgadamy calosc odnosnie wyplaty to zblizylem sie do takich ciekawych warunkow finansowych , ale ogolnie robi sie wszystko zeby byla maksymalizacja zyskow a minimalizacja kosztow - czyli Pani sekretarka 1200 zl i jak najwiecej do zrobienia. Czyli ciezko zarobione zlotowki Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach