Maq 73 Zgłoś post Napisano Wrzesień 11, 2011 (edytowany) To już przynajmniej wiem że HostEurope jest pod tym względem lepsze, bo serwer stawiają nawet w weekend w kilka godzin (jak już jest się ich klientem) no i potrafią odpowiadać wtedy na zapytania zarówno ofertowe jak i techniczne. Ale u nich najtańszy VPS jest kosztuje nawet minimalnie więcej niż ten najdroższy w Alvotech Co nie zmienia faktu że opłacając serwer w Piątek z samego rana (zanim jeszcze oficjalnie zaczynają pracę powinni mi jeszcze tego samego dnia go postawić. Ech... weekend był to człowiek myślał że dostanie nową zabawkę w ręce i trochę się nią pobawi... Edytowano Wrzesień 11, 2011 przez Maq (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kori 29 Zgłoś post Napisano Wrzesień 11, 2011 iptables nie działa u nich kumpel miał przez to włam i straty środków na kontach na zainstalowanej tam centralce pbx Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Maq 73 Zgłoś post Napisano Wrzesień 12, 2011 (edytowany) Dobra dostałem pół godziny temu dane do serwera, aktualnie jest tam Debian Lenny 3 Minimal 64 bit, niby w mailu jest informacja że mogę z panelu przeinstalować na coś innego, ale jak klikam "Instalation/rescue" to wywala mi Sie haben noch keine MAC-Adresse(n) fuer Ihre(n) Server hinterlegt. Czyli nie wprowadzili mojego mac'a, pisać do nich czy za chwile to się jakoś odświeży, dodam że dostęp do konsoli mam, ale chcę inne distro -edit- Heh, dziwny panel, okazało się że klikałem na reinstalacje serwera dedykowanego a nie VPS, natomiast opcja do VPS jest trochę zakamuflowana. Edytowano Wrzesień 12, 2011 przez Maq (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Maq 73 Zgłoś post Napisano Wrzesień 12, 2011 Dobra przeinstalowałem sobie dwa razy system i całkiem sprawnie to działa, bo po jakiś 3-4 minutach już był dostęp do nowego systemu. Zainstalowałem już nginxz php i mysql. Porobiłem pierwsze testy. Ping pomiędzy moją maszyną w HostEurope (Niemcy), AlvoTech (NL) to jakieś 5.5ms, z domu (neo vdsl) mam do HE jakieś 54ms, do Alvotech 45ms. Transfer plików, przy ściąganiu pliku po http z HE transfer na VPS w AT był średnio na poziomie 39MB/s, natomiast w odwrotnej sytuacji było tylko 11.5MB/s, co wskazuje raczej na słaby upload w AT. Ściągając ten sam plik do domu w HE miałem 3,1MB/s, w AT 2,7MB/s. noc.gts.pl - HE 1,7MB/s, AT 2,1MB/s (plik 500mb) ftp.atman.pl - HE 44MB/s, AT 74,1 MB/s (plik 256mb) W HE widoczny jest jeden rdzeń (VPS 4.0 L), w AT aż 4 (VPS L). cat /proc/cpuinfoprocessor : 0 vendor_id : GenuineIntel cpu family : 6 model : 23 model name : Intel® Xeon® CPU X3330 @ 2.66GHz stepping : 10 cpu MHz : 2667.017 cache size : 3072 KB physical id : 0 siblings : 4 core id : 0 cpu cores : 4 apicid : 0 initial apicid : 0 fpu : yes fpu_exception : yes cpuid level : 13 wp : yes flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe syscall nx lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts rep_good aperfmperf pni dtes64 monitor ds_cpl vmx smx est tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm sse4_1 xsave lahf_lm dts tpr_shadow vnmi flexpriority bogomips : 5334.03 clflush size : 64 cache_alignment : 64 address sizes : 36 bits physical, 48 bits virtual power management: Wrzuciłem tylko pierwszy rdzeń żeby nie zaśmiecać, w HE siedzi E5520 @ 2.27GHz jak ktoś chce sprawdzić transfery to HE: http://83.169.22.29/500mb.gts AT: http://91.203.212.125/500mb.gts Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
slasar 7 Zgłoś post Napisano Wrzesień 12, 2011 a co z iptables ? wszystko ok ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Maq 73 Zgłoś post Napisano Wrzesień 12, 2011 (edytowany) Jeśli chodzi o iptables to jadę na domyślnych ustawieniach, nie miałem czasu się tym zająć, może później, bo teraz mam inną robotę. A co konkretnie mam sprawdzić z iptables? Zresztą ten serwer traktuję raczej jako poligon doświadczalny, ew. backup, bo wszystkie serwisy którymi się opiekują leżą na VPS HostEurope albo na shared IQ.pl (choć na dniach migruję z resztą na HE). Aktualnie zajętość ramu na OpenSUSE 11.3 64bit, z odpalonym nginx, php, mysql jest na poziomie 29MB, nie za mało przypadkiem? Na jałowym biegu, ale to wydaje mi się mało, zajetość ramu jest stała, natomiast obciążenie procka cały czas skacze od kilku % do nawet 40-paru % na pierwszym rdzeniu, na drugim są mniejsze wachania (do 20%), na trzecim utrzymuje się w okolicach 3-4%, a czwarty ma 0%. Edytowano Wrzesień 12, 2011 przez Maq (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Maq 73 Zgłoś post Napisano Wrzesień 12, 2011 Heh, iptables nie miałem nawet zainstalowane, a teraz mam problemy z jego odpaleniem FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.36.1-vs2.3.0.36.38.build1-cti/modules.dep: No such file or directoryiptables v1.4.8: can't initialize iptables table `filter': Permission denied (you must be root) Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded. Także nici z tego. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Maq 73 Zgłoś post Napisano Wrzesień 18, 2011 (edytowany) Nie chwal dnia przed zachodem słońca, serwera zaczyna dostawać czkawki... Mimo że ram jest zajęty w 1/4, to obciążenie procka strasznie skacze, mimo że procesy działają na jałowym biegu, zresztą nie widzę w TOP aby którykolwiek procek mógłby odpowiadać za to, jednak przy wczorajsza instalacja zypperem samego proftpd zajęła mu dobre kilkanaście minut (przy czym nginx czy webmin przestały odpowiadać)! Dzisiaj też łapie zadyszki. Heh, w trakcie pisania tego postu zwiesił się chyba na amen I coś restart z panelu nic nie chce pomóc. Chyba podziękuję im i za zaoszczędzoną kasę akurat będzie mnie stać na podwyższenie pakietu w HostEurope -edit- Klikam w STOP czy Restart w panelu Alvotech, a on ciągle myśli i myśli..., nawet nie chce się przeładować Edytowano Wrzesień 18, 2011 przez Maq (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
d.v 1409 Zgłoś post Napisano Wrzesień 18, 2011 No patrz, a u mnie leci już 119. dzień uptime-u bez jakichkolwiek problemów. Napisz do nich, w końcu po to masz support, żeby naprawiał. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Maq 73 Zgłoś post Napisano Wrzesień 18, 2011 Wysłałem już wcześniej maila do nich, w ogóle wcześniej wywalało mi w panelu Alvotech po dłuższej chwili namysłu przy próbie restartu/stopu serwera "Internal Server Error". A teraz to w ogóle wywala w ich panelu (przy próbie resetu): Warning: ssh2_connect() [function.ssh2-connect]: Error starting up SSH connection(-2): Timeout waiting for banner in /home/www/web1/html/www.alvotech.de/ftwCMS/libs/lib_kcVPSLVS.inc on line 334 Warning: ssh2_connect() [function.ssh2-connect]: Unable to connect to 195.5.120.109 in /home/www/web1/html/www.alvotech.de/ftwCMS/libs/lib_kcVPSLVS.inc on line 334 DOdam że te IP to nie jest moje, także chyba wywaliło im się coś jeszcze Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
malu 460 Zgłoś post Napisano Wrzesień 18, 2011 Wysłałem już wcześniej maila do nich, w ogóle wcześniej wywalało mi w panelu Alvotech po dłuższej chwili namysłu przy próbie restartu/stopu serwera "Internal Server Error". A teraz to w ogóle wywala w ich panelu (przy próbie resetu): DOdam że te IP to nie jest moje, także chyba wywaliło im się coś jeszcze IP, pewnie do komunikacji z serwerem matką. (Dziwne, że nie blokują wyświetlania błędów) W każdym razie, może po prostu jednorazowa wpadka, tudzież awaria serwera, atak na serwer. Nie ma co ich od razu skreślać. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Maq 73 Zgłoś post Napisano Wrzesień 19, 2011 (edytowany) Z 20 min temu dostałem takiego maila: Hello Pawel, due to a hardware malfunction your VPS was not available. The hardware was replaced, all services are running normally again. Mit freundlichen Grüßen Alvotech Support-Team A serwer nadal wisi Próbowałem go restartować, czy tam dawać STOP, potem START, ale bez skutku, przynajmniej jednak nie wywala w panelu błędów W panelu przez cały czas mam "Status: an", nawet jak serwer oficjalnie leżał Odpowiadziałem im że nadal nie mam dostępu do serwera Co ciekawe w cytowanym w mailu zgłoszeniu uraczyli mnie takim czymś: Ticket-Details=================== Ticket-ID: CTX-131193 Abteilung: Alvotech Priorität: Low Status: Open Fajnie wiedzieć że padnięty VPS to dla nich niski priorytet , tymbardziej taki który leży z winy sprzętowej @malu - bynajmniej te IP jest z zupełnie innej puli niż moje, tamte jest na 195, moje zaczyna się od 91. Edytowano Wrzesień 19, 2011 przez Maq (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
d.v 1409 Zgłoś post Napisano Wrzesień 19, 2011 Czyli wychodzi na to, że holenderska serwerownia to był zły pomysł dla Alvotech. W niemczech działa jak powinno (pod auspicjami Clantopii), ale dobrze wiedzieć, że Holandii z TeleCity lepiej unikać. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Maq 73 Zgłoś post Napisano Wrzesień 19, 2011 (edytowany) Próbując pingować mój serwer wywala mi takie coś: ping 91.203.212.125 Badanie 91.203.212.125 z 32 bajtami danych: Odpowiedź z 77.67.65.22: Host docelowy jest nieosiągalny. Odpowiedź z 77.67.65.22: Host docelowy jest nieosiągalny. Statystyka badania ping dla 91.203.212.125: Pakiety: Wysłane = 2, Odebrane = 2, Utracone = 0 (0% straty), Czemu przekierowuje mnie na jakieś inne niedostępne IP? Z HE nie mam czegoś takiego: ping 91.203.212.125PING 91.203.212.125 (91.203.212.125) 56(84) bytes of data. --- 91.203.212.125 ping statistics --- 295 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 294009ms Miałem tam sobie zrobić backup, ale aktualnie zdecydowałem się skorzystać z Managed Storage FTP w Host Europe (za dodatkową opłatą- 3,5EUR/miesiąc także cena prawie jak za VPS w Alvotech) jako przestrzeń na kopię zapasową. Może ta sama serwerownia co backupowanego serwera, ale przynajmniej inna maszyna a chyba HE nie nawiedzi jakaś klęska żywiołowa żeby nagle wszystkie maszyny padły zobaczę czy coś jutro wykombinują, jak awaria się jeszcze przedłuży, bądź w niedługim czasie znów spotka mnie tak jakaś niespodzianka, to zwijam manatki stamtąd. @d.v - zmień sobie stopkę, wykreśl Holandię z niej -edit- Look! It's moving. It's alive. It's alive... It's alive, it's moving, it's alive, it's alive, it's alive, it's alive, IT'S ALIVE! Edytowano Wrzesień 19, 2011 przez Gość (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
d.v 1409 Zgłoś post Napisano Wrzesień 19, 2011 Widzisz, a już chciałeś ich skreślać. Nie oszukujmy się, to jest platforma budżetowa, więc na support 24/7 i reakcję w kwadrans nie liczmy. A będąc nastawionym realistycznie trzeba przyznać, że się Niemcy starają - ja nigdzie za podobną cenę nie znalazłem jak do tej pory równie dobrego hosta. 120-dniowy uptime (i zegar ciągle tyka), wolne min. 50% zasobów CPU i niezapchane łącze 1Gbit za kilka euro miesięcznie? Takie rzeczy podobno tylko w Erze... Ale Era to teraz niemiecki T-Mobile, więc może to nie takie dziwne - w sumie skądś się wzięła przysłowiowa się niemiecka solidność Daj znać jak w dłuższej perspektywie będzie się ten holenderski serwer spisywał, sam zastanawiałem się nad kolejnym VPSem i właśnie ta oferta mnie kusiła, może jak nie będzie kolejnych fuckupów to też wykupię. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Maq 73 Zgłoś post Napisano Kwiecień 18, 2012 Zamówiłem ponad pół roku temu serwer u nich na pół roku (zapłaciłem przez PayPal z góry), miesiąc temu przyszła faktura na kolejny okres, jako że nie byłem zainteresowany nie opłaciłem go dalej, po terminie zaraz serwer został zablokowany. Dzisiaj po miesiącu czasu przychodzi do mnie z Niemiec list z wezwaniem do zapłaty, 23,40 EUR + 41 EUR kosztów dodatkowych. Oczywiście w liście wspominaja że już monitowali w mailu że faktura nie jest zapłacona, ale tam było tylko informacja: Please note that we are only able to provide our services at our low prices when accounts are paid on time. Should we not receive payment, your VPS will automatically expire for non-payment after the deadline and will be unavailable until payment is received. Automatically expire dla mnie oznacza że samo wygaśnie, także umowa tym samym nie zostanie przedłużona. A teraz mnie straszą że przekaża sprawę do jakiegoś polskiego partnera (AVS Polska Sp. z o.o.) w celu windykacji długu, masakra. Ktoś wie jak to z nimi załatwić, tym bardziej dziwi że przez miesiąc naliczyli dużo większe koszty, aniżeli wartość VPSa przez pół roku. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
www.mzone.uk 1200 Zgłoś post Napisano Kwiecień 18, 2012 Ktoś wie jak to z nimi załatwić, tym bardziej dziwi że przez miesiąc naliczyli dużo większe koszty, aniżeli wartość VPSa przez pół roku. Na drugi raz czytaj dokładnie regulamin i nie kuś się na tanie oferty gdzie jest haczyk. Zapłać to i będziesz miał spokój, a zdarzenie potraktuj jako nauczkę na przyszłość. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Maq 73 Zgłoś post Napisano Kwiecień 18, 2012 Tak zwykłym, na koperta bez żadnych danych zwrotnych itp., jedynie okienko gdzie były moje dane adresowe z informacją że przesyłka opłacona i wysłana przez Deutsche Post. Na razie napisałem maila na podany adres do tej firmy windykacyjnej jakieś 3 godziny temu, czekam na odpowiedź. Ogólnie ciekawe to, faktura z zeszłego miesiąca i już sprzedali dług do windykacji A w poprzedniej wiadomości pomyliłem się koszt serwera to tak jak pisałem 23,4EUR na pół roku, ale doliczyli jeszcze 51, a nie 41 EUR w ramach kosztów dodatkowych w zwiazku z brakiem wpłaty głównie to są koszty wezwań przed sądowych Wezwanie przyszło z Mediafinanz, a na dole jest info że list wygenerowany automatycznie. Na razie napisałem im że nie zamierzałem przedłużać usługi (na pół roku, do 12 września konkretnie) i według mojej interpretacji wcześniejszej korespondencji w przypadku nie wpłacenia umowa zwyczajnie wygasa. Nie wiem czy nie przyjąć linii obrony na zasadzie próby wyłudzenia. Większość firm windykacyjnych opiera się na niewiedzy klientów i żerują na tym że klient przestraszy się i zapłaci, mam znajomego w podobnej firmie muszę go podpytać. Bo najśmieszniejsze jest to że same dodatkowe koszty to ponad 2 krotność spornej kwoty tutaj list co od nich teraz dostałem Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matthewk 30 Zgłoś post Napisano Kwiecień 18, 2012 Maq a czytałeś chociaż regulamin ? Czy wymagają wymówienia na dane usługi ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
TomaszG 6 Zgłoś post Napisano Kwiecień 18, 2012 Maq a czytałeś chociaż regulamin ? Czy wymagają wymówienia na dane usługi ? Oj wymagają, na 14 dni przed odnowieniem należy wysłać im informacje o rezygnacji. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
www.mzone.uk 1200 Zgłoś post Napisano Kwiecień 18, 2012 The contract period is 1 month and extended for 1 month, if not terminated at least 14 days before the end of the term. Billing is collected 6 months in advance for the vServer L, and 3 months in advance for the vServer XL, XXL & XXXL. The one-time setup for a new vServer is EUR 9.90. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Marek607 655 Zgłoś post Napisano Kwiecień 18, 2012 (edytowany) @juwenito, pewnie że moze zaginąć, ale skoro wezwali to lepiej chyba zaplacić te 4 zl i mieć spokoj, niż sie później bawić w pisma. Widzę że niektórzy mają ciekawe podejście do regulaminów - kupuje bo tanio, regulaminu nie czytam, bo to przecież szkoda moich 30 minut czasu a później zdziwienie bo każą płacić za coś o czym nie wiedziałem. I firma jest zawsze najgorsza, bo przecież to jej wina! Akurat w tym przypadku to jest zdzierstwo , ale zmienia to faktu że maja to w regulaminie ( niedawno było podobnie z pobieraczek.pl, który też chciał kase wyciągać). Dlatego prośba, by przed zakupem czegokolwiek czytać regulaminy/warunki umowy - nieważne czy to BH, Mzone czy jakaś mniej znana na tym forum firma - regulamin rzecz święta i trzeba go znać, by nie obudzić sie z reką w nocniku. Niestety wiele firm żeruje na niewiedzy - np. ostatnio dostaje sms-y, gdzie jest zaproszenie do wysłania darmowego sms-a , kilka pustych linijek i na dole "koszt 4,92zł/dzień" @Maq, może napisz do nich czy nie możesz przedłużyć teraz usługi, by nie płacic kary - sądze że normalna firma pójdzie na rękę, bo będą mieli dalej klienta ( i wtedy możesz 2 tygodnie wczesniej wysłać wypowiedzenie). Edytowano Kwiecień 18, 2012 przez Marek607 (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach