Bartosz Zięba 2 Zgłoś post Napisano Listopad 1, 2012 (edytowany) Ludzie ogarnijcie się... mamy święto przydarzyła się awaria, pracują rozwiązują ją. Jeżeli wyobrażasz sobie że będą informować, wysyłać e-maile, oddzwaniać itp to nie przy takich usługach. Jak masz awarię prądu, telefonu, kablówki itp to też oczekujesz że usługodawca będzie Cię powiadamiał? Z drugiej strony jakby dzwonili do klientów że awaria to pewnie byłoby że "właśnie jestem na cmentarzu a tu dzwonią i przeszkadzają bo jakąś awarię mają". Czy ty obdzwoniłeś i poinformowałeś już swoich wszystkich klientów o awarii, czy liczysz że część nie zauważy? Jak mam problem z łączem internetowym jestem na bierząco informowany o każdej awari. Mam konto w biznes-host.pl i również jestem informowany. Nie do pomyślenia jest, że awaria trwa tyle godzin. Pioklo jeżeli klienci się skarżą to chyba coś jest nie tak, przynajmniej jak tak wnioskuje na podstawie swojej działalności. I coś z tym trzeba zrobić. I tłumaczenie, że klient się czepia, nie jest tłumaczeniem. Oferujesz usługę, to pilnuj tego, aby ta usługa działała należycie. tgx nikt nie mówił, że ma dzwonić po klientach, wystarczy wsyłać e-maila. Przecież ma liste meilingową. Spam umieją wysyłać a powiadomień zwyczajnych już nie? Tak moi wszyscy klienci zostali poinformowani o awarii, po tym jak dowiedziałem się o tym od konsultanta. Większość z nich dzowniła już wcześniej do mnie co się dzieje, że ich strona nie działa. redgos nie mówimy tu o milonach, ale w tych czasach każda złotówka się liczy, a Ty jako moderator tego forum powinieneś o tym wiedzieć najlepiej. Edytowano Listopad 1, 2012 przez Bartosz Zięba (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kafi 2425 Zgłoś post Napisano Listopad 1, 2012 Nie do pomyślenia jest, że awaria trwa tyle godzin. Nie do pomyślenia powiadasz... Spójrz więc do regulaminu swojej usługi. Znajdź tam parametr określający gwarantowaną dostępność. Następnie policz, czy został on przekroczony. Jeśli tak, to składaj reklamację. Jeśli nie, to przestań biadolić i skoro wymagasz niewspółmiernie do oferowanych parametrów, to przenieś się gdzieś indziej, gdzie sztab adminów będzie warował w dzień ustawowo wolny od pracy przy twoim koncie, czy przypadkiem się nie stało coś gdzieś, a jeśli, to rozpoczną procedurę awaryjną. SĄ takie usługi. Ale nijak w takiej budżetowej cenie . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kori 29 Zgłoś post Napisano Listopad 1, 2012 ich odpowiedzi chyba jednak gra na zwłokę i naprawią dopiero jutro kiedy tylko spytać: za godzinę, za dwie Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bartosz Zięba 2 Zgłoś post Napisano Listopad 1, 2012 (edytowany) Nie do pomyślenia powiadasz... Spójrz więc do regulaminu swojej usługi. 5 ZOBOWIĄZANIA SERVERADMIN.PL S.C. 1. Serwery dostępne są do użytku abonenta przez całą dobę. Serveradmin.pl s.c. zastrzega sobie prawo do krótkich przerw w działaniu usługi wynikających z okresowych konserwacji (aktualizacji) systemu lub spowodowanych sytuacjami nieprzewidywalnymi (klęski żywiołowe, awarie łącz międzynarodowych itp). 2. W przypadku planowanej przerwy w działaniu usług, usługodawca zobowiązuje się do poinformowania wszystkich abonentów o tym fakcie z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym. 3. Usługodawca nie ma ponosi odpowiedzialności prawnej za materiały umieszczone na koncie klienta. 4. Usługodawca może wypowiedzieć usługe abonentowi przy nagminnym łamaniu regulaminu. 5. W przypadku braku dostępu do usługi z winy usługodawcy dłużej jak 24h w trybie ciągłym, usługodawca zobowiązuje się do wydłużenie o 1 miesiac abonamentu za każde rozpoczęte 24h przerwy. kafi to twoim zdaniem są krótkie przerwy? No wybacz kolego, jestem klientem płacę i wymagam. Po za tym nie rozumiem dlaczego na tym forum uważa się ze hosting www, może zawierać nie wiamdomo ile godziny przerwy w dostępie? A czy on jest gorszy od vpsa czy serwera dedykowanego? A gdy np. jakaś wielka korporacja wykupi hosting www w Linuxpl.com i ma przerwę klilkunastu godzin przez co traci swoich klientów? Dajmy na to, że z jej strony www korzysta dziennie 100 klientów którzy płacą przez paypal średnio po 500 zł za daną usługę. Czyli logicznie myślać linuxpl.com swoimi usługami taką korporację narażają na 50 000 zł straty. Nikt nie każe robić takich budżetowych cen. Albo robi się niskie cenny, albo stawia się na jakość świadczonych usług. Jeżeli korzystam z ich usług mam prawo biadolić. jest godzina 21:20, o 11:10 konsultant powiedział mi, że naprawa potrwa maksymalnie 6 godzin. Do tej pory strona nie działa. Nijak ma się taki pad do zapewnień, że serwery działają 99,9 % w skali miesiąca. Tłumaczenie się, że dzisiejszy dzień jest wolnym ustawowo, też nie ma żadnego sensu. Jeżeli komuś zależy na klientach i płynności finansowej firmy, to dba o sowich klientów nawet w dni wolne. Edytowano Listopad 1, 2012 przez Bartosz Zięba (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość pioklo Zgłoś post Napisano Listopad 1, 2012 Tłumaczenie się, że dzisiejszy dzień jest wolnym ustawowo, też nie ma żadnego sensu. Jeżeli komuś zależy na klientach i płynności finansowej firmy, to dba o sowich klientów nawet w dni wolne. Przeciez my nie siedzimy i nie czekamy na dzien pracy tylko awarie naprawiamy caly czas Wymagala ona wymianu sprzetu fizycznego a teraz sa naprawiane bledy logiczne na macierzy plus sprawdzanie czy wszystkie bazy danych sa ok i wlaczamy za chwile wszystko online pozdrawiam Piotr Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
regdos 1848 Zgłoś post Napisano Listopad 1, 2012 kafi to twoim zdaniem są krótkie przerwy? No wybacz kolego, jestem klientem płacę i wymagam. Po za tym nie rozumiem dlaczego na tym forum uważa się ze hosting www, może zawierać nie wiamdomo ile godziny przerwy w dostępie? Są awarie, które można naprawić w 10 minut i takie w kilkanaście godzin tez istnieją. Przypomnij sobie ile trwała awaria e24cloud.com. 5. W przypadku braku dostępu do usługi z winy usługodawcy dłużej jak 24h w trybie ciągłym, usługodawca zobowiązuje się do wydłużenie o 1 miesiac abonamentu za każde rozpoczęte 24h przerwy. Awaria będzie trwała ponad 24h to dostaniesz miesiąc gratis. Dajmy na to, że z jej strony www korzysta dziennie 100 klientów którzy płacą przez paypal średnio po 500 zł za daną usługę. Czyli logicznie myślać linuxpl.com swoimi usługami taką korporację narażają na 50 000 zł straty. http://stratakazika.pl/ Nikt nie każe robić takich budżetowych cen. Albo robi się niskie cenny, albo stawia się na jakość świadczonych usług. Przypomnę Ci też e24cloud.com gdzie nie można było powiedzieć, ze to usługa budżetowa. Do tej pory strona nie działa. Nijak ma się taki pad do zapewnień, że serwery działają 99,9 % w skali miesiąca. Nie ma tego 99,9% w regulaminie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bartosz Zięba 2 Zgłoś post Napisano Listopad 1, 2012 (edytowany) Nie ma tego 99,9% w regulaminie. Ale tak zapewniają konsultanci. regdos a co ty tak zawzięcie bronisz linuxpl.com. Czyżbyś miał jakieś udziały w tej firmie? Co robisz gdy na tyle godzin wyłączą Ci telefon, przez co tracisz swoich kluczowych klientów? Zadowalasz się tym, że dostaniesz po 24 godzinach miesiąc gratis? Edytowano Listopad 1, 2012 przez Bartosz Zięba (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość nrm Zgłoś post Napisano Listopad 1, 2012 regdos a co ty tak zawzięcie bronisz linuxpl.com. To się nazywa zdrowy rozsądek. Gdyby za to płacili udziałami to ja chętnie... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
regdos 1848 Zgłoś post Napisano Listopad 1, 2012 Ale tak zapewniają konsultanci. regdos a co ty tak zawzięcie bronisz linuxpl.com. Czyżbyś miał jakieś udziały w tej firmie? Co robisz gdy na tyle godzin wyłączą Ci telefon, przez co tracisz swoich kluczowych klientów? Zadowalasz się tym, że dostaniesz po 24 godzinach miesiąc gratis? Nie bronię. To, że coś mówią konsultanci lub jest na stronie a nie ma w regulaminie to po prostu bajka. Nie odsiałeś bajki od konkretów (na taki regulamin się zgodziłeś) i masz teraz pretensje. Dodatkowo jak by nawet regulamin zapewniał te 99,9% to i tak najczęściej odpowiedzialność finansowa jest do wysokości opłaconego abonamentu. A jak mi wyłączą telefon to będę robił to samo co ty czyli się burzył ale nic z tego nie będzie wynikać. Jak naprawdę prowadzisz taki poważny biznes i tyle kasy Ci ucieka to zainwestuj w odpowiednia usługę, która nie będzie podatna na takie awarie np. https://www.cloudflare.com/plans Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bartosz Zięba 2 Zgłoś post Napisano Listopad 1, 2012 A jak mi wyłączą telefon to będę robił to samo co ty czyli się burzył ale nic z tego nie będzie wynikać. Czyli się rozumiemy. A jeśli chodzi o usługę, to mogę zapewnić, że po takiej awarii na pewno wszystko przeniose, mam nadzieję, w odpowiednie miejsce. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kafi 2425 Zgłoś post Napisano Listopad 2, 2012 Co robisz gdy na tyle godzin wyłączą Ci telefon, przez co tracisz swoich kluczowych klientów? Zadowalasz się tym, że dostaniesz po 24 godzinach miesiąc gratis? A to w sumie zależy. Jeśli na owy telefon zawarłem umowę z precyzyjnym SLA, to mam prawo oczekiwać, że dostawca się z niego wywiąże, a jak nie no to... tzw. KARY UMOWNE? Ale jeśli swoją komunikację opieram na jakimś niezarejestrowanym budżetowym prepaidzie, to cudów nie mam co oczekiwać Ale nawet jeśli mam to super-hiper-SLA (a szczególnie jeśli nie!), to mam wdrożone procedury awaryjne - chociażby jakiś zapasowy numer telefonu podawany równolegle na wizytówkach. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Miłosz 2311 Zgłoś post Napisano Listopad 2, 2012 A gdy np. jakaś wielka korporacja wykupi hosting www w Linuxpl.com i ma przerwę klilkunastu godzin przez co traci swoich klientów? Dajmy na to, że z jej strony www korzysta dziennie 100 klientów którzy płacą przez paypal średnio po 500 zł za daną usługę. Czyli logicznie myślać linuxpl.com swoimi usługami taką korporację narażają na 50 000 zł straty. Zabawny jesteś Coś Ci nie wyszło. Bo jeśli firma miałaby tracić przez kilkugodzinny pad 50k plnów, to zainwestowałaby w rozwiązanie, które będzie realizowało możliwie jak najwyższą dostępność usługi. A jeśli Ty oczekujesz dostepności bliskiej 100%, no to wyłóż na to odpowiednią kase, a nie pitol na forum, że miljony tracisz. Nikt nie każe robić takich budżetowych cen. Albo robi się niskie cenny, albo stawia się na jakość świadczonych usług. Nikt też nie kazał kupować Ci budżetowych usług skoro Twoje stron są tak ważne, że krótka przerwa zabiera Ci środki do życia na cały miesiąc. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Igorek 26 Zgłoś post Napisano Listopad 2, 2012 Ja miałem w tej firmie hosting. Support pomsta do nieba oraz jakość ich usług to już ostatni schodek do piekła Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bartosz Zięba 2 Zgłoś post Napisano Listopad 2, 2012 Nikt też nie kazał kupować Ci budżetowych usług skoro Twoje stron są tak ważne, że krótka przerwa zabiera Ci środki do życia na cały miesiąc. Nie rozumiesz sensu mojego przekazu. Gdy wejdziesz na stronę linuxpl.com w szczegółową ofertę serwerów www, znajdziesz tam: "Gwarancja jakości i dostępności serwera w skali miesiąca - 99,9%". To pytam się gdzie jest ta gwarancja? Według mnie jest to perfidny chwyt marketingowy. Bo skoro się coś gwarantuje, to tak powinno być. Czyż nie? I to już nie chodzi o to czy jest to serwer nisko czy wysoko budżetowy. Wykupując konto, patrzę na jego parametry. Jeżeli jest gwarancja łącza 99,9 % w skali miesiąca, i inne parametry, które odpowiadają moim oczekiwaniom - to logiczne, że takie konto kupuje. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kori 29 Zgłoś post Napisano Listopad 2, 2012 internetseer.com: Time: Thu Nov 01 19:05:56 EDT 2012 Total Time on Error: 14 hours, 9 minutes, 19 seconds Gwarancja jakości i dostępności serwera w skali miesiąca - 99,9% (1-14/(31*24))*100 ~98,12%<>99.9% - dobrze liczę? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Miłosz 2311 Zgłoś post Napisano Listopad 3, 2012 Nie rozumiesz sensu mojego przekazu. Gdy wejdziesz na stronę linuxpl.com w szczegółową ofertę serwerów www, znajdziesz tam: "Gwarancja jakości i dostępności serwera w skali miesiąca - 99,9%". To pytam się gdzie jest ta gwarancja? Według mnie jest to perfidny chwyt marketingowy. A ja się pytam czy przeczytałeś regulamin? Jak nie ma tam określonych zasad SLA, to sorry... wiedziałeś co kupujesz... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kori 29 Zgłoś post Napisano Listopad 4, 2012 | 10.0.0.20 - 0 | 6 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | | 195.39.208.221 - 0 | 6 | 6 | 33 | 36 | 39 | 38 | | decix-gw.hetzner.de - 0 | 6 | 6 | 37 | 41 | 52 | 40 | | hos-bb1.juniper1.rz12.hetzner.de - 0 | 6 | 6 | 39 | 41 | 47 | 40 | | hos-tr1.ex3k1.rz12.hetzner.de - 0 | 6 | 6 | 39 | 42 | 47 | 40 | | s69.linuxpl.com - 0 | 6 | 6 | 39 | 40 | 42 | 40 | coraz gorzej się dzieje, dziś wielokrotne pady kilkuminutowe niby serwer odpowiada ale strony przestają się ładować Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bartosz Zięba 2 Zgłoś post Napisano Listopad 21, 2012 (edytowany) A ja się pytam czy przeczytałeś regulamin? Jak nie ma tam określonych zasad SLA, to sorry... wiedziałeś co kupujesz... Jeżeli ktoś zapewnia na stronie, że tak jest - to tak ma być. Przypomnij sobię sprawę pobieraczka. Tymczasem dzisiaj kolejny pad serwera. Od 11.29 do tej pory serwer nie działa. Twierdzą, że to atak z zewnątrz. Edytowano Listopad 21, 2012 przez Bartosz Zięba (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
adifpll 0 Zgłoś post Napisano Listopad 21, 2012 Mialem kupowac www lecz chyba poczekam bo te pady to dziwna sprawa jest Sent from my iPhone using Tapatalk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość pioklo Zgłoś post Napisano Listopad 21, 2012 Obecnie wystapil problem ponownie z tym samym serwerem s69. W nocy byly wymieniane dyski SATA z macierzy na nowe Enterprise jednak odbudowa macierzy ze starych uszkodzonych dyskow jest tak wolna ,ze po wlaczeniu serwera www uzycie IO jest bardzo wysokie musimy poczekac na zakonczenie resyncu i przepiac to wszystko na nowa macierz gdzie problemu z przeciazeniami juz nie bedzie.Oczywiscie jako gratyfikacje przydzielimy odpowiednie przedluzenia kont. Poczta,ftp panele bazy danych i pozostale uslugi dzialaja poprawnie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość IStreamPL Zgłoś post Napisano Listopad 22, 2012 Znowu pad znowu znowu znowu co kilkanascie minut o 22;52 padł Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bartosz Zięba 2 Zgłoś post Napisano Styczeń 25, 2013 I kolejny pad od godziny 15:58. Standardowa odpowiedź BOK - problem z dyskiem, sytuacji nie dało się przewidzieć. Dziwna sprawa, że zawsze dyski im padają. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Tobi 0 Zgłoś post Napisano Maj 26, 2014 (edytowany) Serwer pro5 leży. Edit: server up. Edytowano Maj 26, 2014 przez Tobi (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
domelek 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 25, 2014 Shared s86.linuxpl.com. Działało sprawnie trochę czasu, aż do dziś. Od 18-19 pad do tej pory. Support nie potrafi podać kiedy upora się z awarią, a w dodatku nie jest skłonny do wydania backupu konta. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kori 29 Zgłoś post Napisano Listopad 23, 2014 coś się ostatnio przytyka http, w tym samym czasie pingi ok interwał sprawdzania http 40s, średnio przytyka się 3-4x dziennie po 2-4m wyszczegolnione najdluzsze 23/11/2014 14:23/14m18/11/2014 10:51 /31m, 11:50/8m 16/11/2014 12:08/83m, 10:04/26m Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach