Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam,

mam taki problem z którym nie wiem jak walczyć bo człowiek w życiu na wszystkim się nie zna :) Ludzie, którzy chcą do mnie napisać e-mail z takich protali jak onet.pl czy o2.pl narzekają, że otrzymują zwrtokę iż nie można wysłać wiadomości ponieważ dostarczenie uniemożliwia lista BRL. Czy da się z tym jakoś walczyć bo BOK dwóch portali pisze, że zna problem ale nic z tym nie robią. Co polecacie w takiej sytuacji zmienić usługodawcę hostingowego do którego nie dochodzą wiadomości e-mail czy jak ? Z tego co się dowiedziałem to nie jest wina serwera, który obsługuje mój e-mail.

Jeśli ktoś zna się na tym i wie jak pomóc piszcie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak może i się zdarza, ale jak ma się wykupiony hosting na serwerze firmy hostingowej i ma się świadomość, że nie otrzyma się ważnego e-maila od osoby, która posiada konto na popularnym portalu to szlak człowieka trafia i zastanawia się jak rozwiązać ten problem, który istnieje a wszyscy mówią "piszą", że jest ok i to normalka. A nikt nie potrafi tego rozwiązać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Polecić kontrahentom, żeby założyli sobie przyzwoite skrzynki mailowe :)

 

A tak na serio - problemem jest zapewne RBL Uceprotect, którego wyróżniający się szczególik jest taki, że trzeba 50euro zapłacić za natychmiastowy delisting jednego adresu IP (w przeciwnym razie wpis wygasa dopiero po kilku tygodniach)

Więc duzi darmowohostowicze olewają sprawę, bo z czego mają pokryć tę opłatę?

Wolą po prostu przeczekać, a nuż widelec adres sam zniknie po miesiącu z listy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak może i się zdarza, ale jak ma się wykupiony hosting na serwerze firmy hostingowej i ma się świadomość, że nie otrzyma się ważnego e-maila od osoby, która posiada konto na popularnym portalu to szlak człowieka trafia .

 

ale to nie jest problem Twojego usługodawcy hostingowego, który stosuje RBL-e po to abyś min. TY nie dostawał

furmanki spamów dziennie, nie możesz mieć o to do niego pretensji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale to nie jest problem Twojego usługodawcy hostingowego, który stosuje RBL-e po to abyś min. TY nie dostawał

furmanki spamów dziennie, nie możesz mieć o to do niego pretensji

Na jednym serwerze mam greylisting. Koniec, nic więcej. Spam praktycznie nie przychodzi, raz na 2 msc zdarza się. I odbieram maile od wszystkich darmowych providerów :)

 

Więc od strony usługodawcy hostingowego - można dac możliwość użytkownikowi wyboru - rbl, policyd czy też greylisting. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na jednym serwerze mam greylisting.

... i obgryzam palce, bo czekam na pilnego ważnego maila, a on po czasie ~pół godziny przychodzi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli co ? Pozostaje mi czekać i liczyć na to, że po jakimś czasie mój adres IP serwera mailowego zniknie z tych list RBL i tak w kółko bo krąg się zapętla co 2-3 miesiące i jest to samo ;/ jeden miesiąc na liście RBL, dwa miesiące bez problemu i znów miesiąc na RBL czyli w ciągu roku utrapienie co jakiś czas na nowo ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje mi czekać i liczyć na to, że po jakimś czasie mój adres IP serwera mailowego zniknie z tych list RBL

Nie Twój tylko darmowych serwerów..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam taki problem z którym nie wiem jak walczyć bo człowiek w życiu na wszystkim się nie zna ;) Ludzie, którzy chcą do mnie napisać e-mail z takich protali jak onet.pl czy o2.pl narzekają, że otrzymują zwrtokę iż nie można wysłać wiadomości ponieważ dostarczenie uniemożliwia lista BRL. Czy da się z tym jakoś walczyć bo BOK dwóch portali pisze, że zna problem ale nic z tym nie robią. Co polecacie w takiej sytuacji zmienić usługodawcę hostingowego do którego nie dochodzą wiadomości e-mail czy jak ? Z tego co się dowiedziałem to nie jest wina serwera, który obsługuje mój e-mail.

Jeśli ktoś zna się na tym i wie jak pomóc piszcie :)

 

 

Witam,

 

Proponuje Ci sprawdzić maniksie, czy mozesz edytowac biala liste z poziomu serwera. Moze Twoj provider umozliwia Ci edycje i wpis np. *@o2.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że w moim przypadku czy zostaję w swojej dotychczasowej firmie hostingowej lub też zmienie ją na inną to sytuacja się nie zmieni bo gdziekolwiek bym posiadał konto hostingowe to czeka mnie ta sama sytuacja co teraz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli znajdziesz firmę, która nie korzysta z RBL-i to nie będziesz miał tego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A są takowe na rynku, które nie korzystają z RBL-i ?

 

http://www.group5.pl - korzystamy z list RBL ale tylko do oznaczania wiadomości z serwerów znajdujących się na liście jako [sPAM] nie blokujemy wiadomości z tych serwerów. Wiadomości docierają oznaczone jako [sPAM].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... i obgryzam palce, bo czekam na pilnego ważnego maila, a on po czasie ~pół godziny przychodzi ;)

 

Do 10 minut, nie zauważyłem, by któryś przychodził dłużej. A jeśli coś ważnego/pilnego - jest whitelisting.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pajer u jakiego usługodawcy hostingowego masz konto ?

 

U siebie, dedyk na potrzeby kilku znajomych ;-)

Nie kojarzę by jakaś firma coś takiego oferowała, ale możesz pogooglać za "hosting greylisting" i/lub "hosting postgrey".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I ciąg dalszy problemu .... mimo szczerych chęci usługodawcy hostingowego, który udostępnił konfigurace spamassasina problem nie zniknął wciąż nie otrzymuję wiadomości e-mail. Teraz to już sam nie wiem. Piszecie, że jak będe miał dostęp do białej listy spamassassina to problem powinien zniknąć, dostęp dostałem listę zapełniłem wszystkimi możliwymi sposobami aby wiadomości e-mail do mnie dochodziły i nic nie pomogło. Zły jestem bo człowiek wykupuje serwer domeny myśląc, że ma coś co jest lepsze od kont darmowych (jeśli chodzi o e-mail) a tutaj się okazuje że jest problem i to nie byle jaki, bo przecież 3/4 narodu używa darmowych kont e-mail z Polskich portali, a jak z takiego darmowego konta ktoś wyśle wiadomość do kogoś kto ma wykupiony serwer i domeny prywatnie to tej wiadomości nie otrzyma bo blokuje to jakaś lista RBL.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż, filtry RBL i SPF są analizowane na bieżąco podczas sesji SMTP, właśnie po to, żeby nie obciążać SpamAssassina nadmiarem automatycznie zbędnych wiadomości ;) więc na nie lista RBL nie zadziała raczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie jak inaczej się przed tym bronić ?

Albo nakłonić swojego dostawcę do implementacji whitelisty RBL, albo zmienić dostawcę hostingu na takiego, który umożliwia wyłączenie rblfilter (ale takich ficzerów raczej nie ma w hostingach cPanelowych i DirectAdminowych), albo przedelegować obsługę poczty do Gmail/MSN/Prokonto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do 10 minut, nie zauważyłem, by któryś przychodził dłużej. A jeśli coś ważnego/pilnego - jest whitelisting.

 

Co do Greylist,

w przypadku wiadomości wysyłanych np. z Gmail, czas dostarczenia na serwer z aktywnym Greylist może się znacznie wydłużyć z powodu realizacji wysyłki z różnych IP przy kolejnych próbach.

 

 

To w takim razie jak inaczej się przed tym bronić ?

 

Odnośnie RBL,

najwygodniej wyłączyć RBL dla swojej skrzynki lub całej domeny pocztowej (wszystkie skrzynki w domenie). Taką opcję oferujemy w ramach każdego pakietu. Zmianę dokonuje się poprzez panel administracyjny. Jak Fiercio pisał, takich rozwiązań raczej nie znajdziesz w hostingach cPanelowych i DirectAdminowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie RBL,

najwygodniej wyłączyć RBL dla swojej skrzynki lub całej domeny pocztowej (wszystkie skrzynki w domenie). Taką opcję oferujemy w ramach każdego pakietu. Zmianę dokonuje się poprzez panel administracyjny. Jak Fiercio pisał, takich rozwiązań raczej nie znajdziesz w hostingach cPanelowych i DirectAdminowych.

 

Czyli mam rozumieć, że w swoim DirectAdminie tego nie wykonam. Może to zrobić tylko usługodawca w swoim panelu administracyjnym ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć, że w swoim DirectAdminie tego nie wykonam. Może to zrobić tylko usługodawca w swoim panelu administracyjnym ?

Nie.

Może on to zrobić edytując ręcznie pliki konfiguracyjne Exima.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdybym to wiedział 5 minut wcześniej jak rozmawiałem z właścicielem firmy hostingowej gdzie mam wykupione usługi to zapewne podpowiedziałbym mu o tej "konfiguracji exima" bo firma staje ponad wysokość zadania próbując walczyć z listami RBL i naprawić problem z którym klient się boryka mimo iż to do nich nie należy bo to nie ich wina, że ktoś wylądował na liście RBL :) Walka w ciąż trwa, rozmowy z firmą hostingową są na dobrym poziomie więc czas pokaże jakie będzie tego rozwiązanie i finał. Zapewne wypowiem się jeszcze na ten temat, bo nie tylko ja z takim problemem list RBL mam problem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×