Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
HDS

Kruczek na aukcji

Polecane posty

Witam!

Kupiłem na aukcji telefon, gdy dotarł okazało się że ma mocno zarysowany wyświetlacz. Sprawdziłem opis aukcji - faktycznie, była tam wzmianka o tym że jest zarysowany, ale małym i bladym druczkiem. Czy mogę skierować sprawę na drogę sądową? Mam szanse na odzyskanie pieniędzy? Jak się ma sprawa z czcionkami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co prawda próbować możesz, jeśli czcionka została specjalnie zmieniona na dość trudną do dostrzeżenia. Jednak z tego co mi wiadomo po zgłoszeniu na policji, pozostaje Tobie droga cywilno-prawa. Wbrew pozorom nie są to jakieś ogromne koszta. Polecam jednak poinformować sprzedawcę o takiej drodze postępowania, by w sądzie był dowód na wyczerpanie wszelkiej drogi uzyskania satysfakcjonującego kompromisu.

 

Jeśli telefon kupowałeś od konta firmowego, wtedy masz jeszcze możliwość rozmowy z rzecznikiem praw konsumenta.

Edytowano przez Raffuss (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można to chciałbym się podpiąć ;)

Otóż ostatnio sprzedałem telefon na allegro (sprawny), po 8 dniach od nadania paczki (priorytetowej, która idzie 24h)

otrzymałem wiadomość, że telefon jest uszkodzony i klient żąda zwrotu pieniędzy...

Nie wiem co zrobić z tym fantem. Czy telefon został uszkodzony z winy poczty, czy z winy 16-letniego chłopca.

Proponujecie coś ?;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Kupiłem na aukcji telefon, gdy dotarł okazało się że ma mocno zarysowany wyświetlacz. Sprawdziłem opis aukcji - faktycznie, była tam wzmianka o tym że jest zarysowany, ale małym i bladym druczkiem. Czy mogę skierować sprawę na drogę sądową? Mam szanse na odzyskanie pieniędzy? Jak się ma sprawa z czcionkami?

 

Tutaj niewiele wygrasz, wszakże opis był małoczytelny ale jednak był. Napisz do sprzedawcy skargę, że nie jesteś zadowolony i że zgłosisz sprawę do allegro. Zrób zrzut ekranu, tak na wszelki wypadek aukcji z tym opisem. No i jeśli nic to nie da, niestety pozostanie Ci negatyw dla owego kolegi.

 

Tak wiele firm "łapie" klienta, małym druczniem są opisane te nie za bardzo korzystne rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można to chciałbym się podpiąć ;)

Otóż ostatnio sprzedałem telefon na allegro (sprawny), po 8 dniach od nadania paczki (priorytetowej, która idzie 24h)

otrzymałem wiadomość, że telefon jest uszkodzony i klient żąda zwrotu pieniędzy...

Nie wiem co zrobić z tym fantem. Czy telefon został uszkodzony z winy poczty, czy z winy 16-letniego chłopca.

Proponujecie coś ?;)

Drobne sprostowanie: priorytet ma prawo iść do 14dni. Nie ma nigdzie zapewnienia ze strony poczty iż przesyłka priorytetowa dojdzie w 24h :) Co prawda priorytety idą sprawniej od kiedy podróżują drogą lotniczą, jednak wciąż może gdzieś się zapodziać. Spytałbym odbiorcy czy przesyłka była uszkodzona? Ponieważ za uszkodzenie mechaniczne przesyłłki odpowiada poczta do pewnej kwoty, z tym że przy odbiorze trzeba spisać protokół. Poza tym w ich regulaminie jest jeszcze jeden zapis mówiący o tym iż nadawca zobowiązany jest tak zapakować przesyłkę by nie została ona uszkodzona podczas transportu.

Żeby jednak nie dobijać Cię do końca, zawsze możesz sprawdzić dzień odbioru przesyłki przez delikwenta i sprawdzić czy aby nie kłamie.

 

Tutaj niewiele wygrasz, wszakże opis był małoczytelny ale jednak był. Napisz do sprzedawcy skargę, że nie jesteś zadowolony i że zgłosisz sprawę do allegro. Zrób zrzut ekranu, tak na wszelki wypadek aukcji z tym opisem. No i jeśli nic to nie da, niestety pozostanie Ci negatyw dla owego kolegi.

 

Tak wiele firm "łapie" klienta, małym druczniem są opisane te nie za bardzo korzystne rzeczy.

A przepraszam co daje zgłoszenie sprawy do allegro? Przecież oni jak już nie raz zaznaczali nie są stroną w sprawie i udostępniają wyłącznie narzędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drobne sprostowanie: priorytet ma prawo iść do 14dni. Nie ma nigdzie zapewnienia ze strony poczty iż przesyłka priorytetowa dojdzie w 24h ;) Co prawda priorytety idą sprawniej od kiedy podróżują drogą lotniczą, jednak wciąż może gdzieś się zapodziać. Spytałbym odbiorcy czy przesyłka była uszkodzona? Ponieważ za uszkodzenie mechaniczne przesyłłki odpowiada poczta do pewnej kwoty, z tym że przy odbiorze trzeba spisać protokół. Poza tym w ich regulaminie jest jeszcze jeden zapis mówiący o tym iż nadawca zobowiązany jest tak zapakować przesyłkę by nie została ona uszkodzona podczas transportu.

Żeby jednak nie dobijać Cię do końca, zawsze możesz sprawdzić dzień odbioru przesyłki przez delikwenta i sprawdzić czy aby nie kłamie.

 

 

A przepraszam co daje zgłoszenie sprawy do allegro? Przecież oni jak już nie raz zaznaczali nie są stroną w sprawie i udostępniają wyłącznie narzędzie.

 

Paczka pocztowa priorytetowa, która jest przewożona najszybszym środkiem transportu mając pierwszeństwo w procesie opracowywania i doręczania przed przesyłkami ekonomicznymi. Standardem jakościowym dla paczki pocztowej priorytetowej jest jej przebieg w terminie D+1. Paczka pocztowa priorytetowa będzie dostarczona następnego dnia roboczego po dniu nadania, jeśli zostanie nadana do godz. 15:00. Paczka pocztowa nadana jako priorytetowa po godz. 15:00 traktowana będzie jako nadana w dniu następnym (podany termin doręczenia nie jest terminem gwarantowanym tylko deklarowanym).

Paczkę pocztową priorytetową należy oznaczać poprzez naklejenie na niej nalepki w kolorze niebieskim z napisem PRIORYTET/PRIORITAIRE lub naniesienie napisu o treści PRIORYTET/PRIORITAIRE. Ponadto na adresie pomocniczym do paczki pocztowej w obrocie krajowym należy zaznaczyć rubrykę "PRIORYTETOWA".

 

Telefon i akcesoria były zabezpieczone folią bąbelkową. Cały kartonik był także w kopercie, która od środka miała ową folię. Według mnie dobrze był zabezpieczony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A przepraszam co daje zgłoszenie sprawy do allegro? Przecież oni jak już nie raz zaznaczali nie są stroną w sprawie i udostępniają wyłącznie narzędzie.

 

No może fakt, niewiele to da. Jednak na Ebayu można w ten sposób rozwiązać nie jeden problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Telefon i akcesoria były zabezpieczone folią bąbelkową. Cały kartonik był także w kopercie, która od środka miała ową folię. Według mnie dobrze był zabezpieczony.

Ten opis co do czasó doręczeń istnieje od chwili wprowadzenia przesyłek priorytetowych. Uwierz lub nie, nie pilnują się go :D Masz oczywiście prawo złożyć reklamację.. :)

 

A wracając do tematu jeśli elektronika działała w chwili odbioru, no to niestety kupujący ma problem. Mimo najszczerszych chęci nikt nie umie przewidzieć czy dany terminal będzie się chciał akurat za dwa czy trzy dni popsuć. Uroki kupowania sprzętu używanego, nie tylko na aukcjach..

 

No może fakt, niewiele to da. Jednak na Ebayu można w ten sposób rozwiązać nie jeden problem.

Ebay faktycznie reaguje, sam korzystałem z ich pomocy. Allegro zawsze umywa ręce. Ot taka drobna różnica Świat vs Poland :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×