Skocz do zawartości

Polecane posty

Opinie o o12.pl / prothost

 

Witam, jako że to mój pierwszy post chciałbym wszystkich serdecznie przywitać ;)

 

Ostatnio szukam jakiegoś dobrego i niedrogiego hostingu na kilka moich stron, poczytałem troche opinii i w zasadzie byłem już zdecydowany na Futuro, ale teraz zmienili oferte i podstawowe konto kosztuje 200zł, a to już nie na moją kieszeń ;)

 

Zainteresowałem się ofertą o12.pl

 

Pojemność konta - 500 MB

Roczny transfer - 72 GB

Miesięczny transfer - 6 GB

Własna domena - tak

Ilość domen - dowolna

Ilość subdomen - dowolna

Ilość kont email - dowolna

Obsługa PHP4 i PHP5 - tak

Bazy MySQL / PostgreSQL - 5

Panel administracyjny cPanel - tak

Programy OpenOffice i inne... - tak

Bezpłatny okres próbny 7 dni - tak

Abonament roczny (netto) - 49 zł

 

Czy ktoś korzysta z ich usług? Ciekawi mnie tez o co chodzi z Programy OpenOffice i inne... ktoś wie o co chodzi czy może po prostu napisać e-mail Nich?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam;

 

Poszukaj opini o firmie 'prothost.pl' ponieważ o12.pl jest 'ich dzieckiem' ;]

 

Pozdrawiam;

Szczepanik Adrian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety musze przestrzec, mam ten hosting od 3 lat ale ostatnio po przejściu na wyższą półkę (Da-Klasyk) dostałem konto na serwerze w OVH (pingi ~70ms) szkoda bo poprzednie konta byly na serwerach zlokalizowanych w Polsce..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niestety musze przestrzec, mam ten hosting od 3 lat ale ostatnio po przejściu na wyższą półkę (Da-Klasyk) dostałem konto na serwerze w OVH (pingi ~70ms) szkoda bo poprzednie konta byly na serwerach zlokalizowanych w Polsce..

 

Przed czym przestrzegasz ? Przed pingiem w usłudze webhostingowej? Rzeczywiście MASAKRA!

 

PS ja mam ping 31ms do OVH.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przed czym przestrzegasz ? Przed pingiem w usłudze webhostingowej? Rzeczywiście MASAKRA!

 

PS ja mam ping 31ms do OVH.

O to że zamawiając usługę zlokalizowaną w polsce, został wywalony do francji bez swojej wiedzy. A tego nie każdy sobie życzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
O to że zamawiając usługę zlokalizowaną w polsce, został wywalony do francji bez swojej wiedzy. A tego nie każdy sobie życzy.

 

Czy zamawiajac dedyka wyraznie zastrzegles, ze serwer musi fizycznie byc zainstalowany w Polsce?

To naprawde wazne, aby wszystkie najwazniejsze i oczekiwane parametry przyszlego serwera wypunktowac skladajac zamowienie.

 

Jezeli tego nie zrobiles to trudno miec do administratorow retensje, ze cos zostalo niedopowiedziane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski

Pretensje wydają się być zrozumiałe, niestety na stronie nigdzie nie widzę informacji gdzie zlokalizowane są serwery firmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pretensje wydają się być zrozumiałe, niestety na stronie nigdzie nie widzę informacji gdzie zlokalizowane są serwery firmy.

 

No nie zgodze sie z Panska opinia. Malo ktora firma podaje takie dane, a jezeli juz to podaje je w sposob ogolnikowy. Takich informacji nie widzialem rowniez na stronach liderow rynku - Home.pl oraz Nazwa.pl

 

Tak wiec jezeli klient nie napisal tego skladajac zamowienie, albo nie wynikalo to z wczesniejszych ustalen to trudno obwiniac za to firme hostingowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Takich informacji nie widzialem rowniez na stronach liderow rynku - Home.pl oraz Nazwa.pl

 

Serwery home.pl utrzymywane są w największym polskim Data Center firmy GTS Energis. Data Center zapewnia nam łączność z największymi sieciami w Polsce, Europie i na całym świecie. Z siecią szkieletową GTS Energis połączeni jesteśmy dwoma niezależnymi łączami o przepustowości 10Gbit/s. Posiadamy również łącza 1Gbit/s do punktów wymiany ruchu WIX (Warszawski Punkt Wymiany Ruchu), GIX i PLIX. Wymieniamy ruch z takimi sieciami jak: Netia, Plus GSM, Era GSM, Futuro, ATMAN, Crowley Data Poland, ICP, Aster, UPC oraz wiele innych.

 

Serwery NetArt umieszczone są we własnym Data Center, zlokalizowanym w Krakowie, zapewniającym optymalny standard środowiska pracy oraz wysoki poziom bezpieczeństwa danych. Usługi hostingowe świadczone są w oparciu o najnowszej generacji serwery firmy Dell oparte o architekturę Intel. Serwery pracują w 19” szafach kolokacyjnych gwarantujących odpowiednią organizację tras kablowych oraz wyposażenia pomocniczego.

 

Zlokalizowane w Krakowie Data Center firmy NetArt to nowoczesny kompleks pozwalający na stabilną i bezpieczną pracę urządzeń telekomunikacyjnych i serwerów. Wśród najważniejszych cech wyróżniających Data Center jest fakt, iż służy ono wyłącznie obsłudze platform serwerowych NetArt, a dostęp do infrastruktury zgromadzonej w Data Center mają tylko upoważnieni pracownicy NetArt, co stanowi unikalne rozwiązanie w skali firm hostingowych w Polsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
http://home.pl/firma/datacenter

Dwa kliknięcia na stronie ;/

 

Macie Panowie racje, ze faktycznie jest. W tym, ze nie ma tej informacji tam gdzie moim zdaniem powinna byc. Prosze zerknac tutaj:

http://home.pl/serwery/dedykowane oraz tutaj: https://home.pl/serwery/dedykowane/zamowienie

 

Postawmy sie w sytuacji klienta, ktory chce kupic konkretna rzecz. Czy sadzicie Panowie, ze wiekszosc klientow naprawde klika po wszystkich podstronach serwisu? Mysle, ze naprawde tylko niewielka ich czesc tak robi.

 

Panowie patrzycie na witryny hostingodawcow jako waszych konkurentow. Zwykly uzytkownik, ktory jest zainteresowany tym by jego witryna "chodzila" patrzy raczej na ceny i co w tej cenie otrzyma. A to co otrzyma zazwyczaj jest lub powinno byc napisane w ofercie, a konkretnie przed lub po kliknieciu w link "Zamow".

W tej przykladowej ofercie ta informacja jest gdzies ukryta. I tu latwo o nieporozumienie.

 

Reasumujac - informacje o miejscach instalacji serwerow dedykowanych zazwyczaj albo sa ukrywane "gdzies na stronie" albo nie ma ich wcale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

softnet: miło że bronisz swoich racji, ale jej nie masz. Jak kupuję dedyka za pareset złotych to decyzji nie podejmuję do tak. Stronę firmy gdzie chce kupić przeczytam praktycznie całą a dopiero potem zamówię. Mało kto patrzy na parametry i bierze w ciemno. MAŁO kto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
softnet: miło że bronisz swoich racji, ale jej nie masz. Jak kupuję dedyka za pareset złotych to decyzji nie podejmuję do tak. Stronę firmy gdzie chce kupić przeczytam praktycznie całą a dopiero potem zamówię. Mało kto patrzy na parametry i bierze w ciemno. MAŁO kto.

 

Sadzac po ilosciach postow jestes doswiadczonym interneuta. Zapewne tematyka hostingu jest Ci bardzo dobrze znana. Byc moze wiesz na co zwracac uwage, uwaznie czytasz oferty i wiesz o co pytac. Slowem - przypuszczam, ze jestes specjalista w tej dziedzinie. Jednak nie kazdy jest tak doswiadczony jak Ty :)

Nie mozesz zakladac, ze kazdy jest tak zaznajomiony z tematyka hostingu jak Ty.

 

Powiem stara marketingowa prawde: Ludzie (zwlaszcza Ci nieznajacy rynku towaru lub uslugi) kupuja emocjami. I zapewne tak postapil kolega Joszu. Tzn. kupil dedyka kierujac sie emocjami i nie wglebiajac sie w jego specyfikacje techniczna. Wielu ludzi tak postepuje a pozniej zaluje :/

 

Ale to nie znaczy, ze wina lezy po stronie sprzedawcy. Sprzedawca zaoferowal produkt, kupujacy przeczytal oferte i ja zaakceptowal. Byc moze kupujacy przy zawieraniu umowy powinien byl zwrocic uwage na pewne istotne elementy, ale tego nie zrobil. Tak wiec obarczanie sprzedawcy wina, ze serwer jest we Francji a nie w Polsce jest niezrozumiale.

 

Zrozumiale byloby wtedy i tylko wtedy, gdyby serwer roznil sie od tego co bylo napisane w ofercie. Poniewaz byc moze nie bylo w ofercie slowa o lokalizacji serwera to nie ma podstaw do reklamacji. Nawet gdyby sprawa trafila do sadu, to ten oddalilby powodztwo klienta. Dur(n)a lex sed lex ;)

 

Inna sprawa to taka, ze uczciwy hostingodawca powinien pomoc klientowi wyjsc z niekorzystnej dla niego sytuacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski

Moja uwaga odnosiła się do odczuć klienta, nie do tego czy tak powinno być. Nikt nie wymaga aby masowa usługa była dokładnie opisana ale zaawansowany użytkownik może poczuć się oszukany. Dlatego warto precyzować swoją ofertę albo przynajmniej zrobić podstronę dla tzw. "power users".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dlatego warto precyzować swoją ofertę albo przynajmniej zrobić podstronę dla tzw. "power users".

 

Zgadzam sie z calej rozciaglosci. Mysle, ze jest to bardzo dobry sposob aby uniknac wiekszosci nieporozumien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Powiem stara marketingowa prawde: Ludzie (zwlaszcza Ci nieznajacy rynku towaru lub uslugi) kupuja emocjami. I zapewne tak postapil kolega Joszu. Tzn. kupil dedyka kierujac sie emocjami i nie wglebiajac sie w jego specyfikacje techniczna. Wielu ludzi tak postepuje a pozniej zaluje :/

Tripix, tak gwoli sprostowania ;)

 

Skłaniałbym się bardziej do kupowania wg. opinii znajomych zwłaszcza znających się na rzeczy, aniżeli emocjami.

Hostingu nie kupuje się po ładnej obudowie czy ślicznym dizajnie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tripix, tak gwoli sprostowania ;)

 

Skłaniałbym się bardziej do kupowania wg. opinii znajomych zwłaszcza znających się na rzeczy, aniżeli emocjami.

Hostingu nie kupuje się po ładnej obudowie czy ślicznym dizajnie ;)

 

Nie zmienia to faktu, ze ktos - najprawdopodobniej nieswiadomie i nie majac zlych intencji - doradzil Panu blednie.

Na Panskim miejscu probowalbym pertraktacji z hostingodawca i aby ten pomogl Panu wyjsc z niekorzystnej dla Pana sytuacji. Nic Pan w ten sposob nie straci a moze Pan wiele zyskac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ostatnimi czasy natchnąłem się na bardzo ciekawą ofertę - nie wspomnianą jeszcze dotychczas na tym forum - firmy o12. Prezentuje ona naprawdę szeroki wachlarz zastosowań obsługując wszystkie najpotrzebniejsze instrumenty kreowania stron internetowych. Cenowo również prezentuje się naprawdę okazale. Roczny abonament 1 gigowego hostingu, wraz z kreatorem stron internetowych i domeną (za darmo) kosztuje jedyne 29.89 zł

Poniżej przestawiam 2 cenniki dla "mniej i bardziej" wymagających klientów: (jezeli można tak powiedzieć, bo obydwie oferty spełniają wysokie wymagania i znajdują swoich zwolenników)

http://o12.pl/hosting_z_kreatorem_stron.php

http://o12.pl/hosting_direct_admin.php

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Na jednym serwerze mieli serverload około 40-60 pewnego dnia od rana, zadzwoniłem na helpdesk w południe i dowiedziałem się, że 'technicy pracują nad tym'. I to w sumie tyle, co się dowiedziałem.

Na drugi dzień problemu nie było, ponoć chodziło o 'obciążającego klienta'.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Grunt że wszystke problemy rozwiązali. A własnie to się ceni u takich usługodawców ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Grunt że wszystke problemy rozwiązali. A własnie to się ceni u takich usługodawców :)

Niestety, ale nie.

 

W sobotę przenieśli oficjalny serwis mojej Gminy, którym zarządzam, na 'nową maszynę', co sprawiło jak na razie brak dostępu do maila i niedziałające niestandardowe wpisy DNS. Raz już 'naprawili', niestety dla mnie przynajmniej z efektem równym zero.

 

Tak więc można powiedzieć, że nasza Gmina jest odcięta od maili i strona Gminy jest niedostępna z zewnątrz.

 

Podsumowanie ostatnich 2 dni niedziałania/działania w kratkę www/maili:

 

29.03 w godzinach wieczornych był problem z dostępem do www/maili. Jako, że jest to serwis urzędowy, takie przerwy powinny być krótkotrwałe i jasne. Na wysłany mail do supportu przyszła odpowiedź, że jest to z winy przeciążenia [?] i że pracują nad tym. Mogliby to robić w godzinach nocnych, ale maszyna by nie dotrzymała do tamtej pory. Ok, późną nocą działało, uznałem problem za rozwiązany.

30.03 - w dzień strona www chodziła w kratkę. Około 14 dostaję telefon od pracownicy urzędu, że nie działa mail. Lecę, sprawdzam - pop3 zatrzymuje sie na "Trwa autoryzacja", wchodzę na webmaila, po wpisaniu poprawnego loginu i hasła czekanie w nieskończoność. DZWONIĘ. Pomijam już menu supportu nagrane standardowym damskim głosem Ivony (profesjonalnie?). Dodzwoniłem się do konsultanta, od którego dowiedziałem się, że jest przeciążenie blablabla i że nie zna żadnego ETA. Zapytałem o ew. rekompensatę za niedziałanie, dowiedziałem się, że mam pisać na bok i że jest to rozpatrywane indywidualnie. Napisałem i dostałem dziwną i niejasną dla mnie odpowiedź:

 

Informacje o planowanych i podjętych działaniach jak zawsze są publikowane pod adresem http://prace.o12.pl

 

Dziw w nocy przeniesiemy kilku użytkowników którzy najmocniej dają się we znaki maszynie co powinno poprawić stabilność maszyny, natomiast w przyszłym tygodniu będziemy zmieniać cały serwer na nowy sporo wydajniejszy co definitywnie temat zamknie.

 

Odnośnie rekompensat to kwestie te są regulowane przez dokument SLA: http://o12.pl/sla.php

 

Przepraszam za utrudnienia.

 

Czasem mam wrażenie, że "prot - profesjonalne technologie" to tylko nazwa. Tak czy inaczej, zaraz idę się zorientować czy mail u tej osoby, u której wczoraj nie działał, już działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Połączone. Jednak przy scalaniu postów przypadkowo wybrałem datę starego posta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

I przez przypadek scaliłeś mi chyba post, Miłoszu :)

 

Tak więc, mój powyższy post od

Podsumowanie ostatnich 2 dni niedziałania/działania w kratkę www/maili:

dotyczy BIEŻĄCEJ sytuacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×