Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
BlueMan

Postfix nie wysyła emaili

Polecane posty

Problem zaczął się od tego, że główną domenę serwerową nie chciałem przedłużyć, bo koszt był zbyt "duży", a służyła ona jedynie do serwera.

Chodzi o domenę "ania.li", która 14 kwietnia straciła ważność. Jak coś trzeba było konfigurować w serwerze to zawsze nią podawałem. Miałem także na niej własne NS (ns1.ania.li, ns2.ania.li)

 

Zamówiłem nową domenę "bluma.net", która będzie służyć także jako moje portofolio i dobry adres na skrzynkę.

I 11 kwietnia usunąłem ania.li z binda (pdns właściwie mam).

 

Domenę bluma.net ustawiłem na ns1.vipower.pl i ns2.vipower.pl tam ustawiłem * IN A mój_ip. Ustawiłem także ns1 i ns2.

U siebie w PDNS dodałem odpowiednie wpisy.

 

Przekonfigurowałem postfix

dpkg-reconfigure postfix

 

I od 11 kwietnia mój serwer nie potrafi wysyłać żadnej poczty :/ co jest nie tak? jak to zmienić?

Przekierować bluma.net na jej własne ns1.bluma.net i mój_ip ? Akurat u siebie na serwerze niby mam wirtualne skrzynki, ale jakoś im nie ufam, bo nie ja to robiłem ;) Dlatego chciałem skorzystać z zewnętrznego providera skrzynki/przekierowań email :P

 

 

/etc/postfix/main.cf

smtpd_banner = $myhostname ESMTP $mail_name (Debian/GNU)
biff = no

# appending .domain is the MUA's job.
append_dot_mydomain = no

# Uncomment the next line to generate "delayed mail" warnings
#delay_warning_time = 4h

readme_directory = /usr/share/doc/postfix

# TLS parameters
smtpd_tls_cert_file = /etc/postfix/smtpd.cert
smtpd_tls_key_file = /etc/postfix/smtpd.key
smtpd_use_tls = yes
smtpd_tls_session_cache_database = btree:${data_directory}/smtpd_scache
smtp_tls_session_cache_database = btree:${data_directory}/smtp_scache

# See /usr/share/doc/postfix/TLS_README.gz in the postfix-doc package for
# information on enabling SSL in the smtp client.

myhostname = bluma.net
alias_maps = hash:/etc/aliases
alias_database = hash:/etc/aliases
myorigin = /etc/mailname
mydestination = bluma.net, mail.bluma.net, localhost.bluma.net, localhost
relayhost =
mynetworks = 127.0.0.0/8 [::ffff:127.0.0.0]/104 [::1]/128
mailbox_command = procmail -a "$EXTENSION"
#mailbox_size_limit = 0
recipient_delimiter = +
inet_interfaces = all
html_directory = /usr/share/doc/postfix/html

virtual_mailbox_base = /home/vmail
virtual_mailbox_domains = proxy:mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_domains.cf
virtual_mailbox_maps = proxy:mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_mailboxes.cf
virtual_uid_maps = static:5000
virtual_gid_maps = static:5000
virtual_alias_maps = proxy:mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_forwardings.cf, mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_email2email.cf
#relay_domains = proxy:mysql:/etc/postfix/mysql/relay-domains.cf
local_transport = virtual local_recipient_maps = $virtual_mailbox_maps

smtpd_sasl_authenticated_header = yes
smtpd_sasl_auth_enable = yes
smtpd_sasl_security_options = noanonymous
broken_sasl_auth_clients = yes
content_filter = amavis:[127.0.0.1]:10024
receive_override_options = no_address_mappings
virtual_create_maildirsize = yes
virtual_maildir_extended = yes
virtual_mailbox_limit_override = yes
virtual_maildir_limit_message = "The user you are trying to reach is over quota."
virtual_overquota_bounce = yes
virtual_mailbox_limit_maps = proxy:mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_mailbox_limit_maps.cf
#transport_maps = proxy:mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_transports.cf
virtual_create_maildirsize = yes
virtual_maildir_extended = yesmailbox_size_limit = 0
inet_protocols = all
mailbox_size_limit = 0

 

 

 

Gdzie są logi postfixa? /var/log/mail.* ?

Co zrobić?

 

 

 

Potrzebuję naprawdę szybko to zrobić :P już 2 tyg serwer jest bez email :/

Piszcie na GG(908968) jeśli chcecie pomóc "od zaraz"! Mogę zapłacić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od poprawnego ustawienia rekordu SPF ;)

Potem sprawdź, jaki masz swój hostname - czy nie w starej domenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/etc/hosts i inne pliki - przeszukałem i zmieniłem gdzie się da ania.li na bluma.net

 

 

Na 95% problemem jest to że mój ISP zaczął blokować port 25 :|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×