Skocz do zawartości

Polecane posty

Problem nie powinien już występować.

 

Proszę jednak o zgłaszanie problemów do nas, a nie na forum. Naprawdę nie siedzimy tutaj aby sprawdzać, czy któryś z klientów zgłasza jakiś problem...

 

Tak patrząc na ten temat.... to są te plusy przejścia do 3SF? ; )

 

Tak patrząc na ten temat... nie widzę związku z przejściem do 3SF a powyższymi postami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ogołnie to coraz częsciej są te pady

Czy to stwierdzenie jest czymś konkretnym popartym? Bo ja, mając dostęp do wszystkich statystyk nie mogę się z tym zgodzić.

 

Wczorajsza przerwa (około 30 minut) dotyczyła jednego serwera - k2. Była to awaria sprzętowa, nie dało się przewidzieć a czas usunięcia usterki myślę, że nie mógł już być szybszy.

 

Co ciekawe - pierwsze zgłoszenie od klienta pojawiło się na forum tutaj zamiast u nas, co jest kolejnym potwierdzeniem jak bardzo bezsensowna jest idea istnienia tego działu na forum. Coraz więcej osób zaczyna zgłaszać problem tutaj BEZ KONTAKTU z nami, a to nie jest oficjalny kanał wsparcia technicznego.

 

Aktualnie wszystkie serwery utrzymują za sporym zapasem uptime powyżej gwarantowanego 99,80%. W Twoim przypadku jest to nawet prawie 99,9%...

 

Ja wiem, że niektóre osoby potrafią tylko pisać negatywnie, ale chyba też są pewne granice...

Edytowano przez UnixStorm.org (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... Co ciekawe - pierwsze zgłoszenie od klienta pojawiło się na forum tutaj zamiast u nas, co jest kolejnym potwierdzeniem jak bardzo bezsensowna jest idea istnienia tego działu na forum. ...

 

Piszę ogólnie o tym dziale forum, nie tylko o wątku dotyczącym tego hostingu.

 

 

Ja widzę sens istnienia takiego działu forum.

Moim zdaniem (obecni) klienci (każdego) hostingu powinni podobne zdarzenia zgłaszać za pośrednictwem oficjalnego kanału wsparcia oferowanym przez dany hosting (support ticket system, email, telefon itp.) dla samych siebie, po to by hosting mógł jak najszybciej awarię naprawić, a na publicznie dostępnych forach dla innych osób nie będących (jeszcze) klientami danego hostingu, po to by mogli oni sobie wyrobić opinię o hostingach na podstawie częstotliwości występowania awarii oraz prędkości z jaką są usuwane.

 

Oczywiście aby to miało praktycznie użyteczny sens informacje takie musiałyby być pełne - czas, częstotliwość trwania awarii, prędkość odpowiedzi od wsparcia technicznego, prędkość naprawy - i dotyczyć wszystkich istniejących hostingów. To niestety nie ma miejsca, odnośnie niektórych hostingów pojawiają się informacje nawet o kilku minutowej awarii, odnośnie innych hostingów próżno szukać informacji o znacznie poważniejszych problemach. Dlatego przy tak dużej wybiórczości pojawiających się informacji faktycznie traci to swój użyteczny sens, a wręcz czasem zafałszowuje rzeczywisty obraz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę sens istnienia takiego działu forum.

Moim zdaniem (obecni) klienci (każdego) hostingu powinni podobne zdarzenia zgłaszać za pośrednictwem oficjalnego kanału wsparcia oferowanym przez dany hosting (support ticket system, email, telefon itp.) dla samych siebie, po to by hosting mógł jak najszybciej awarię naprawić

Dokładnie tak, ale to już jest któraś z rzędu sytuacja, kiedy użytkownik (jak teraz) wysyła post tutaj na forum, a w ogóle nie kontaktuje się z nami. Z tego też powodu nie będę w przyszłości więcej odpowiadał na zgłoszenia w tym dziale bo powoduje to bardzo zły skutek. W ciągu tych 30 minut awarii problem zgłosiły 3-4 osoby oficjalnie - o ile wiem nikt z tego forum...

 

Oczywiście aby to miało praktycznie użyteczny sens informacje takie musiałyby być pełne - czas, częstotliwość trwania awarii, prędkość odpowiedzi od wsparcia technicznego, prędkość naprawy - i dotyczyć wszystkich istniejących hostingów. To niestety nie ma miejsca, odnośnie niektórych hostingów pojawiają się informacje nawet o kilku minutowej awarii, odnośnie innych hostingów próżno szukać informacji o znacznie poważniejszych problemach. Dlatego przy tak dużej wybiórczości pojawiających się informacji faktycznie traci to swój użyteczny sens, a wręcz czasem zafałszowuje rzeczywisty obraz.

Dokładnie o to chodzi. Ponad połowa postów w tym dziale jest napisana niezgodnie z jego regulaminem, bez żadnych konkretnych informacji albo w ogóle nie na temat, nie mówiąc o postach, kiedy żadnego problemu w rzeczywistości nie było.

 

To, jak będzie dana firma wygląda w tym dziale zależy nie od jej faktycznej "awaryjności", tylko ilości i rodzaju klientów, którzy przesiadują na tym forum. Dla przykładu - o home.pl i podobnych firmach będzie tutaj zawsze cisza i nie wynika to z braku problemów, tylko braku użytkowników tych firm chętnych do zgłaszania każdego, nawet kilku-minutowego problemu z 1 sekundę po jego zauważeniu.

 

Analogicznie, mając np. 10x więcej klientów na WHT niż inna firma możemy mieć 10x więcej takich zgłoszeń tutaj niż firma, która faktycznie ma 10x więcej/dłuższych awarii.

 

Z tego co wiem to nie jest tylko moja opinia i pewnie nikt z administracji tutaj niczego nie zmieni, ale prawda jest taka, że ten dział od dłuższego czasu nie jest w żaden sposób wyznacznikiem awaryjności polskich firm hostingowych, a jedynie miejscem, w którym część użytkowników WHT może swobodnie ponarzekać na swojego usługodawcę w dowolny sposób i bez jakichkolwiek szerszych argumentów.

 

Sytuacja podobna jak z ocenami w rankingu, gdzie firma mająca jedną opinię może być wyżej niż firma mająca ich kilkadziesiąt, ale w średniej wychodząc o 0.1 gorzej...

 

Miałem jedynie nadzieję, że użytkownicy będą przynajmniej zgłaszać problem do nas i na forum, a nie tylko na forum. W takim wypadku ciężko mi doszukać się pozytywów w sensie istnienia tego działu.

 

PS. Piotrze - Twój monitoring jest nieporównywalnie lepszym wyznaczniem niż cały ten dział bo pokazuje REALNE działanie, a nie zależy od szczęścia i tego, czy jakaś firma obsługuje klienta, który jest autorem połowy postów dziale "host is down"... Szkoda, że na nim nie opiera się ten dział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że wklejasz wszystkie przerwy, włącznie z tymi, które były PLANOWANYMI pracami technicznymi i o których informowaliśmy mailowo? Połowa tych przerw, które pokazałeś były w godzinach nocnych i bardzo krótko. Jedno nawet trwające około 2 minut.

 

To z "serwer k8 - panel" to był problem tylko z portem 2222. Połączenia na SSL działały w tym czasie i pewnie nawet nie wiedziałeś, że na porcie 2222 przestał działać panel bo wtedy NIKT nawet tego nie zgłosił...

 

Co więcej, nie pytałem, kiedy mieliśmy przerwy, tylko czym argumentujesz, że są "coraz częstsze pady". Jak dla mnie jest ich mniej zwłaszcza, że klientów i serwerów ciągu ostatniego roku zrobiło się kilka razy więcej...

 

Powtórzę też po raz kolejny. Gwarantujemy uptime 99,80% w skali roku. Jest to jasno określone w ofercie i tego się trzymamy. Mało tego - prawie wszystkie serwery mają obecnie uptime powyżej 99,9%. Jeśli chcesz nam wytykać kilkuminutowe przerwy w dostępie na usługach współdzielonych to nie wydaje mi się, aby ta dyskusja miała sens. Uptime'u 100% nie oferuje ŻADNA firma hostingowa, a i znaczna część nie osiąga nawet tych 99,80%, nie mówiąc już o gwarancji czegokolwiek.

 

Naprawdę nie rozumiem takiego czepiania się "dla zasady". Narzekałeś na nas rok albo dwa lata temu, przeszedłeś do innej firmy (albo innych firm?), po czym wróciłeś do nas z tą samą stroną. Musisz więc sam zdecydować, czy nasze usługi Ci odpowiadają, czy nie zamiast żalić się na awarie, które nawet Ciebie nie dotyczyły.

Edytowano przez UnixStorm.org (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że wklejasz wszystkie przerwy, włącznie z tymi, które były PLANOWANYMI pracami technicznymi i o których informowaliśmy mailowo? Połowa tych przerw, które pokazałeś były w godzinach nocnych i bardzo krótko. Jedno nawet trwające około 2 minut.

 

To z "serwer k8 - panel" to był problem tylko z portem 2222. Połączenia na SSL działały w tym czasie i pewnie nawet nie wiedziałeś, że na porcie 2222 przestał działać panel bo wtedy NIKT nawet tego nie zgłosił...

 

Co więcej, nie pytałem, kiedy mieliśmy przerwy, tylko czym argumentujesz, że są "coraz częstsze pady". Jak dla mnie jest ich mniej zwłaszcza, że klientów i serwerów ciągu ostatniego roku zrobiło się kilka razy więcej...

 

Powtórzę też po raz kolejny. Gwarantujemy uptime 99,80% w skali roku. Jest to jasno określone w ofercie i tego się trzymamy. Mało tego - prawie wszystkie serwery mają obecnie uptime powyżej 99,9%. Jeśli chcesz nam wytykać kilkuminutowe przerwy w dostępie na usługach współdzielonych to nie wydaje mi się, aby ta dyskusja miała sens. Uptime'u 100% nie oferuje ŻADNA firma hostingowa, a i znaczna część nie osiąga nawet tych 99,80%, nie mówiąc już o gwarancji czegokolwiek.

 

Naprawdę nie rozumiem takiego czepiania się "dla zasady". Narzekałeś na nas rok albo dwa lata temu, przeszedłeś do innej firmy (albo innych firm?), po czym wróciłeś do nas z tą samą stroną. Musisz więc sam zdecydować, czy nasze usługi Ci odpowiadają, czy nie zamiast żalić się na awarie, które nawet Ciebie nie dotyczyły.

 

Ja zacząłem jakoś wczoraj/przed wczoraj monitorować K2 i od tej awarii były krótkominutowe (1-2) pady które zostały wyłapane przez monitoring. Od tamtej pory nic się nie działo...

 

http://s1.serwerstatus.pl/panel/logs/91.227.122.13_80/log-04-2012.txt (na porcie 80).

 

(jeżeli firma sobie nie życzy mogę usunąć monitorowanie oczywiście), dane tak dla wglądu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no, na pewno przy io waicie 93% wszystko dziala super szybko.. Swoja droga, 8 GB RAM na maszyne hostignowa to chyba troche malo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po upublicznieniu screena dostęp do "top" został zablokowany smile.png

I bardzo dobrze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie jest narzędzie wymagane i przeznaczone dla klienta i nie jest mu niezbedne do korzystania z hostingu współdzielonego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Adam Szendzielorz

takiego Load Average jeszcze nie widziałem, serwer k7

 

la5.jpg

 

Mielismy (i jeszcze czesciowo dalej mamy choc udalo sie go zniwelowac) podobny problem -> winowajca jest reiserfs w *kazdym* kernelu po 2.6.32.59. Nie ma na to latki. LA rosnie dlatego ze caly dostep do IO danej partycji "lezy". W efekcie procesy czekaja na dostep - mimo ze nic nie robia to sa wliczane w load average'u. Choc tutaj widac system wytrzymal 169 dni uptime'u wiec to moze byc inny problem.. :) Zmieniamy powoli na ext4, pan Reiser ktory siedzi w wiezieniu za morderstwo swojej zony nie robi nam dobrego PR, ha ha ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Mielismy (i jeszcze czesciowo dalej mamy choc udalo sie go zniwelowac) podobny problem -> winowajca jest reiserfs w *kazdym* kernelu po 2.6.32.59. Nie ma na to latki. LA rosnie dlatego ze caly dostep do IO danej partycji "lezy". W efekcie procesy czekaja na dostep - mimo ze nic nie robia to sa wliczane w load average'u. Choc tutaj widac system wytrzymal 169 dni uptime'u wiec to moze byc inny problem.. smile.png Zmieniamy powoli na ext4, pan Reiser ktory siedzi w wiezieniu za morderstwo swojej zony nie robi nam dobrego PR, ha ha ! smile.png

 

Każdy ma jakiegoś trupa w szafie. Ja kupowałem kiedyś BRAVO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mielismy (i jeszcze czesciowo dalej mamy choc udalo sie go zniwelowac) podobny problem -> winowajca jest reiserfs w *kazdym* kernelu po 2.6.32.59. Nie ma na to latki. LA rosnie dlatego ze caly dostep do IO danej partycji "lezy". W efekcie procesy czekaja na dostep - mimo ze nic nie robia to sa wliczane w load average'u. Choc tutaj widac system wytrzymal 169 dni uptime'u wiec to moze byc inny problem.. smile.png Zmieniamy powoli na ext4

Ja już dość dawno wykonałem takie posunięcie. Reiser chodził dobrze, jeśli nie dawało mu się za dużego obciążenia na IO. W pewnym momencie po prostu wymiękał.

 

Myślę, że Unixstorm sobie poradzi z tymi problemami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×