adamos22 0 Zgłoś post Napisano Październik 30, 2009 Witam, od paru tygodni bezskutecznie próbuję wyegzekwować kody Auth-info dla trzech domen utrzymywanych w firmie cal.pl. Co więcej firma wysłała mi nienależną moim zdaniem fakturę pro-forma na kwotę 152 zł, a wszelkie próby wyjaśnienia kończą się fiaskiem, firma udaje że e-maile do nich nie dochodzą (ani z wp.pl, ani z gmaila, ani przez formularz na stronie - chyba jakiś potwór je pożera po drodze), a przez telefon odmawiają udzielania żadnych wyjaśnień, na wyraźne żądanie rozłączają się. Najpierw wysłałem wnioski drogą faksową, zgodnie z informacjami zawartymi na stronie, niestety kodów nie otrzymałem, po kilku dniach napisałem e-mail, otrzymałem odpowiedź że nic nie dostali, choć na faksie jest informacja, że fax został wysłany. Wysłałem więc wniosek pocztą listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Otrzymałem potwierdzenie że odebrano je 20.10.2009. Nie otrzymałem do dziś żadnych kodów dla żadnej domeny (dwie .pl, jedna .net) Dostałem za to 27.10 fakturę pro-forma za "Prolongata na domeny: [tu nazwy trzech domen]" Nie wiem za co jest ta faktura, bowiem w regulaminie podczas gdy rejestrowałem jedną domenę (pozostałe były transferowane z innej firmy do cal.pl) w regulaminie nie było żadnego zapisu o opłatach za wydanie kodów ani przejście do innej firmy. Za domenę którą rejestrowałem płaciłem pełną kwotę zgodnie z cennikiem, bez korzystania z żadnej promocji, płaciłem za nią 29 zł (24.00 zł + vat) - domena .net Firma nie chce udzielić żadnych wyjaśnień - na moje zapytania otrzymałem od nich 2 e-maile, w stylu "Oplata jest zgodnie z regulaminem promocji", "wszystko jest w regulaminie" Na moją informację że nie brałem domeny w promocji, i że w regulaminie nic o opłatach nie było, a nawet w obecnym regulaminie nie ma żadnego zapisu umożliwiającego im roszczenie takiej kwoty, nie dostaję już żadnych odpowiedzi. Jedyny zapis, który widnieje obecnie w regulaminie, który mówi o opłatach za przeniesienie domeny, to punkt 6.10, który mówi: "W przypadku cesji lub transferu domeny zarejestrowanej w ramach regulaminu do innego usługodawcy przed upływem rocznego abonamentu, Abonent domeny zobowiązuje się do dokonania dopłaty pokrywającej różnicę między ceną rejestracji domeny, a ceną odnowienia domeny,zgodną z obowiązującym cennikiem domen." Czyli jeżeli rejestrowałem domenę płacąc za to kwotę 29 zł z Vat, a obecnie cena odnowienia wynosi 40 zł +Vat, to dopłata wyniosła by niecałe 20 zł. Niestety firma zaczęła udawać greka, nie odpisują na maile, przez telefon rozmowy prowadzić nie chcą, tylko proszą o przesłanie maili, twierdzą że nic do nich nie doszło, a jelśi doszło to odpowiedzieli, odmawiają składania wyjaśnień przez telefon. Pod żadnym e-mailem nie podpisują się, w rozmowie też się nie przedstawiają. Zaczynam pisać wniosek do NASK, odwiedzę też UoKiK, bo innej drogi szczerze mówiąc nie widzę. Chyba że ktoś z was widzi jakąś możliwość. Najgorsze jest to, że o ile liczę że NASK odda mi kody dla domen .pl, to z .net może być problem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kafi 2425 Zgłoś post Napisano Październik 30, 2009 Zaczynam pisać wniosek do NASK, odwiedzę też UoKiK, bo innej drogi szczerze mówiąc nie widzę. Chyba że ktoś z was widzi jakąś możliwość. Najgorsze jest to, że o ile liczę że NASK odda mi kody dla domen .pl, to z .net może być problem. Żebyś się tu nie przeliczył, że nask ci pomoże w interwencji... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
adamos22 0 Zgłoś post Napisano Październik 30, 2009 Żebyś się tu nie przeliczył, że nask ci pomoże w interwencji... W końcu po coś powstała ta strona http://www.dns.pl/porozumienie/prawab.html chyba. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kafi 2425 Zgłoś post Napisano Październik 30, 2009 Spróbuj, może Tobie uda się coś z tą `przemiłą` Panią z obsługi abonenta zdziałać. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
adamos22 0 Zgłoś post Napisano Październik 30, 2009 Spróbuj, może Tobie uda się coś z tą `przemiłą` Panią z obsługi abonenta zdziałać. To moja jedyna szansa, po tym co dziś usłyszałem od cal.pl nie liczę już na nic z ich strony - po prostu się rozłączyli. Nie sądziłem kiedykolwiek że coś takiego mnie spotka, po tym co się nacztałem o firmie domeny.pl zawsze dokładnie czytam regulamin przed zakupem domen i hostingu, ale z tego co widać to już nie wystarcza. Przy ich podejściu równie dobrze za tydzień mogą mi wystawić fakturę na 200 000. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Krystian 17 Zgłoś post Napisano Październik 30, 2009 Jeżeli domeny są w HRD, zgłoś się do nich z prośbą o wydanie kodów. Sprawdz whois domeny, jeżeli Rejestratorem jest Consulting Service, napisz na info@hrd.pl podając nazwę domen. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
regdos 1848 Zgłoś post Napisano Październik 30, 2009 Jeżeli domeny są w HRD, zgłoś się do nich z prośbą o wydanie kodów. Sprawdz whois domeny, jeżeli Rejestratorem jest Consulting Service, napisz na info@hrd.pl podając nazwę domen. A dlaczego myślisz, że Cal.pl rejestruje domeny przez hrd jeżeli sam jest bezpośrednim partnerem NASK-u ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
MasterNETpl 100 Zgłoś post Napisano Październik 30, 2009 @regdos a dlatego że kiedyś rejestrował więc pewnie jeszcze jakieś domeny tam wiszą. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
adamos22 0 Zgłoś post Napisano Listopad 2, 2009 Witam, przed chwilą otrzymałem authinfo dla jednej z domen .pl od Consulting Service, swoją drogą bardzo miła obsługa, dzis napisałem również do NASK, wierzę, że tu również sprawa zakończy się pozytywnie, natomiast z domeną .net chyba jedynym wyjściem będzie zakup nowej i 301 póki jeszcze się da. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
BlueMan 69 Zgłoś post Napisano Listopad 3, 2009 Była już ta sprawa omawiana http://www.webhostingtalk.pl/topic/20097-kontakt-z-nask/ - przeczytaj post nr 16 BTW. Kody authinfo dla domen (m.in. NET) mają jakąś ważność? Po wydaniu ma się miesiąc na skorzystanie z nich, bo potem ulegają przedawneniu. Czy mogę teraz poprosić o wydanie kodu, a wykorzystać go za 10 miesięcy... . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Wojciech Małota 0 Zgłoś post Napisano Listopad 4, 2009 Może wreszcie dożylim czasów kiedy tandetne firmy hostingowe padną. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
adamos22 0 Zgłoś post Napisano Listopad 4, 2009 Była już ta sprawa omawiana http://www.webhostin...kontakt-z-nask/ - przeczytaj post nr 16 Czytałem to już wcześniej, z tym że u Ciebie cal.pl powoływało się na istniejący zapis w regulaminie, natomiast u mnie nie mają żadnego punktu na który mogli by się powoływać, i zapewne dlatego nie chcą odpisywać na e-maile, ani odpowiedzieć przez tel. BTW, w ostatnim poście jest cytat: "zgadzają się na wydanie kodów authinfo" - u mnie nigdy nie napisali, że się nie zgadzają - po prostu ich nie wydają. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
adamos22 0 Zgłoś post Napisano Listopad 13, 2009 Wygląda na to, że cal.pl nie odda mi reszty domen. Kilka dni po przesłaniu listu do NASK wydali co prawda authinfo dla domeny .pl i zaczęli odpisywać na e-maile, ale transfer domeny jest dalej niemożliwy, ponieważ cal.pl zmienił w danych abonenta mój adres e-mail na prywatny adres e-mail pracownika cal.pl (ksynon@gmail.com - można łatwo to zweryfikować). Na prośbę o zmianę adresu najpierw domagali się wysłania formularza cesji, jak to zrobiłem stwierdzili że nie mogą dokonać cesji, bo wydając authinfo usunęli domenę z systemu i chcą żebym użył otrzymany od nich kod authinfo do ponownego transferu domeny do cal.pl, wtedy mam jeszcze raz przesłać formularz cesji, i jeszcze raz wniosek o authinfo. Pomijając bezzasadność takich żądań - wszak domena cały czas znajduje się u cal.pl, a domenę do systemu mogą dodać jednym kliknięciem (bo tak właśnie ją usunęli), to jeżeli bym się zastosował do tej procedury, to nowego kodu by mi już nie wydali, bo zasłonili by się 30-dniowym okresem regulaminowym, innymi słowy robią dosłownie wszystko co mogą i nawet czego nie mogą, żeby tylko nie oddać mi domeny. Założyłem opcję na tę polską domenę, a domenę globalną odpuściłem (dałem przekierowanie na nową), ale nie specjalnie uśmiecha mi się 15 dni offline, dlatego będę pisał kolejny wniosek do NASK. Opłacać przedłużenia u o.. wróć - nierzetelnych partnerów nie zamierzam. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Malas 0 Zgłoś post Napisano Listopad 13, 2009 Nie możesz gdzieś tego zgłosić?Przecież to jest niepoważne. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
guziec 109 Zgłoś post Napisano Listopad 13, 2009 Założyłem opcję na tę polską domenę, a domenę globalną odpuściłem (dałem przekierowanie na nową), ale nie specjalnie uśmiecha mi się 15 dni offline, dlatego będę pisał kolejny wniosek do NASK. Opłacać przedłużenia u o.. wróć - nierzetelnych partnerów nie zamierzam. Jest w Polsce taka instytucja która załatwia tego typu sprawy - nazywa się "SĄD". Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
adamos22 0 Zgłoś post Napisano Listopad 13, 2009 Do sądu zawsze mogę iść, z tym że na samych kosztach dojazdu i straconego czasu pewnie stracę więcej niż na tych domenach. Ale jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
guziec 109 Zgłoś post Napisano Listopad 13, 2009 Do sądu zawsze mogę iść, z tym że na samych kosztach dojazdu i straconego czasu pewnie stracę więcej niż na tych domenach. Ale jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji. W 90 procentach takich przypadków po doręczeniu wezwania pozwana strona automagicznie staje się wyjątkowo elastyczna i nagle okazuje się że sprawę jednak da się rozwiazać bez większych problemów. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
adamos22 0 Zgłoś post Napisano Listopad 13, 2009 Niecałe 2 godziny od napisania poprzedniego posta w cudowny sposób otrzymałem informację z dns.pl, z której wynikało że cal.pl pomimo wcześniejszych deklaracji jednak poprawił moje dane zgodnie z przesłanym formularzem cesji. Natychmiast ponownie zainicjowałem próbę transferu, tym razem zakończyła się pomyślnie. To chyba tyle w tym temacie, choć wciąż jestem w szoku wobec poczynań tej firmy wobec mojej skromnej osoby i wydawać by się mogło zwykłych domen. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Wojciech Małota 0 Zgłoś post Napisano Listopad 14, 2009 Pan właściciel CALu mimo, że schował głowę w piasek, to pewnie dalej czyta to forum i zauważył pojawiające się słowo "sąd". Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach