makosgsi 3 Zgłoś post Napisano Wrzesień 15, 2009 Witam Mam taki problem... kopiłem domenę jakiś czas temu od innego klienta Nazwa.pl, została przeniesiona do mojego panelu w Nazwa.pl. Problemy zaczynają sie dopiero jak próbuje przenieść domenę do innego operatora. Właścicielem domeny nadal jest osoba która pierwsza ja wykupiła, jeśli chciałbym zgłosić cesje czyli zmianę danych, potrzebuje podpisu osoby od ktorej ja kupilem. Powszechnie wiadomo ze takie transakcje zazwyczaj zalatwiane sa przez mail i podobne srodki internetowe, nie mam obecnie kontaktu z ta osoba. Nazwa.pl na pytanie co w takim przypadku zrobic odpowiedzialo: "Ja: co w takim razie zrobic, jesli jest to nie wykonalne ? NetArt: Cesję można wykonać jedynie po przez podpis na wniosku poprzednio Abonenta, jak i nowego Abonenta" Mysle ze Nazwa.pl wprowadza blad klientow takim przenoszeniem pomiedzy panelami, oczywiscie zawsze chodzi o kase poniewaz schody sie zaczely gdy poprosilem o kod AuthInfo, gdyz chcialem przeniesc domene do innego uslugodawcy. Stwierdzili takze, żebym sprawdził dane Abonenta, poniewaz kod jest wysyłany na adres abonenta. Co w takiej sytuacji zrobic ? Oczywiscie poza probami skontaktowania sie z poprzednim wlascicielem, co probuje uczynic, jednak bez skutku. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
MasterNETpl 100 Zgłoś post Napisano Wrzesień 15, 2009 Założyć tzw. "opcję" na domenę i czekać aż domena wygaśnie co spowoduje iż zostanie automatycznie zarezerowana na Twoją osobę. Musisz liczyć się z 14-sto dniowym okresem przez który domena nie będzie funkcjonować. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość xtd Zgłoś post Napisano Wrzesień 15, 2009 Możesz założyć opcje na swoją domenę (jeśli nikt jej wcześniej nie załozył) i czekać aż wygaśnie. Oczywiście to rozwiązanie ma wady w postaci nieaktywnej domeny kilka tygodni. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
wygodad 31 Zgłoś post Napisano Wrzesień 15, 2009 WitamMam taki problem... kopiłem domenę jakiś czas temu od innego klienta Nazwa.pl, została przeniesiona do mojego panelu w Nazwa.pl. Problemy zaczynają sie dopiero jak próbuje przenieść domenę do innego operatora. Właścicielem domeny nadal jest osoba która pierwsza ja wykupiła, jeśli chciałbym zgłosić cesje czyli zmianę danych, potrzebuje podpisu osoby od ktorej ja kupilem.[...] przeniesienie domeny miedzy panelami systemu w netart.pl nie zmienia wlasciciela domeny do tego wymagana jest cesja jak pisesz powyzej [...]Mysle ze Nazwa.pl wprowadza blad klientow takim przenoszeniem pomiedzy panelami, oczywiscie zawsze chodzi o kase poniewaz schody sie zaczely gdy poprosilem o kod AuthInfo, gdyz chcialem przeniesc domene do innego uslugodawcy. Stwierdzili takze, żebym sprawdził dane Abonenta, poniewaz kod jest wysyłany na adres abonenta.[...] a w jaki sposob wprowadza wblad? - cesja to jedyna znana mi forma przeniesienia praw do domeny - a ta wymaga 'zgody' obecnego i przyszlego wlasciciela domeny Co w takiej sytuacji zrobic ? Oczywiscie poza probami skontaktowania sie z poprzednim wlascicielem, co probuje uczynic, jednak bez skutku. @Adrian i @xtd podali ci jedno rozwiazanie, w miedzy czasie probuj sie skontaktowac z obecnym wlascicielem, nic wiecej nie zrobisz. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
makosgsi 3 Zgłoś post Napisano Wrzesień 15, 2009 przeniesienie domeny miedzy panelami systemu w netart.pl nie zmienia wlasciciela domeny do tego wymagana jest cesja jak pisesz powyzej a w jaki sposob wprowadza wblad? - cesja to jedyna znana mi forma przeniesienia praw do domeny - a ta wymaga 'zgody' obecnego i przyszlego wlasciciela domeny Nie wszyscy musza byc ekspertami od wszystkiego, dla mnie jednoznacznie przekazanie domeny do panelu w moje uzytkowanie uczynilo mnie wlascicielem jej, jak sie okazuje tak nie jest. Dziekuje za pomoc, sprobuje zalozyc "opcje" Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
BlueMan 69 Zgłoś post Napisano Wrzesień 15, 2009 Pamiętajcie, że nie można zakładać opcji na własne domeny Nie wiem jak jest prawnie to rozwiązanie, ale taki jest regulamin. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kafi 2425 Zgłoś post Napisano Wrzesień 15, 2009 Nie wszyscy musza byc ekspertami od wszystkiego, dla mnie jednoznacznie przekazanie domeny do panelu w moje uzytkowanie uczynilo mnie wlascicielem jej, jak sie okazuje tak nie jest. Uczyniło cię kontaktem technicznym i administracyjnym, ale nie właścicielem. Z resztą - w NASKu nie ma pojęcia WŁAŚCICIEL, jest tylko ABONENT. A zmiana abonenta wg NASK to może być tylko i wyłącznie pisemna cesja. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kriss 3 Zgłoś post Napisano Wrzesień 15, 2009 Pamiętajcie, że nie można zakładać opcji na własne domeny Nie wiem jak jest prawnie to rozwiązanie, ale taki jest regulamin. no costy, ja xx razy zakladalem opcje na swoje Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
2BE.PL 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 16, 2009 Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zrobienie cesji - jest bezpłatne. I nauczka na przyszłość, kupując domenę na rynku wtórnym dopiero po wykonaniu cesji stajesz się jej właścicielem. Rozumiem, że w tym przypadku kontakt z abonentem jest utrudniony, jednak warto spróbować. Osoba ta sprzedając domenę nie przekazała Ci do niej praw i należy to uregulować. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Chlorofil 0 Zgłoś post Napisano Grudzień 29, 2009 Kontynuując wątek transferu domen w NetArt: Poprosiłem na próbę o przesłanie kodów authinfo do moich domen i jestem pod wrażeniem obsługi. Sprawa załatwiona bardzo szybko i profesjonalnie (wniosek poprzez Sieć) z zachowaniem środków bezpieczeństwa (wysyłka z NetArt listem poleconym na adres podany w panelu). Wystawiam więc plus. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
~tylda 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 1, 2010 Nie wiem, jak Wy ale ja właśnie od jakiegoś czasu (może z pół roku) zauważyłem wzrost przyjazności nazwa.pl dla klientów. Zachwyciła mnie możliwość wydania dyspozycji przez czata - proszę o przypisanie domeny do serwera i zamiast wysyłać maila proszą mnie o podanie kodu bezpieczeństwa z panelu, podaję i sprawa załatwiona w kilka min. Nie muszę jak dawniej wysyłać maili i czekać, aż się adminom będzie chciało. No i nagrywanie rozmów wprowadzili, to znaczy że się przejmują tym co my tu piszemy od czasu do czasu o ich konsultantach i ich mocniej kontrolują. A co do listów poleconych, to tak też takie od czasu do czasu dostaję od nazwy z kodami i czuję się bezpieczny - wydaje mi się, że inne firmy sknerzą na wysłaniu listu za 4 zł i dorabiają do tego ideologię. A tak na prawdę dla mnie i dla wielu innych osób liczy się bezpieczeństwo, które z polskich firm domenowych tylko nazwa.pl ma na odpowiednim poziomie. Co mnie tylko wkurza w nazwa.pl, to to że nie mogę sam sobie zaawansowanych ustawień domen zmieniać, ale trudno - skoro nie mogę sam tego robić to niech ich admini zasuwają za mnie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
nonsens 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 5, 2010 Przed chwilą dostałem od nich authinfo i również mogę potwierdzić, że zachowują się w pełni profesjonalnie. Błyskawiczna odpowiedź maila, przesłanie wniosku o wydanie kodu, przyjęcie go (mail, faks, list) i wysłanie listem poleconym na drugi dzień. Zostawiają po sobie miłe wspomnienia i lekki strach, czy nowy operator również tak dba o klienta i nie wysyła authinfo na prośbę byle kogo. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach