Skocz do zawartości
BlueMan

Kontakt z NASK

Polecane posty

Z tego co wiem, to jeśli domena (PL) nie była zakupiona w promocji i nie jest objęta "regulaminem promocyjnym na specjalnych warunkach" to rejestrator ma obowiązek wydać kod authinfo - nie zależnie w jakim terminie od wygaśnięcia, czy do wygaśnięcia tego zarządam.

 

Prawda?

 

Przez jaki formularz/email mogę zgłosić taką sprawę do NASK, że jeden z rejestratorów łamie to prawo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Możesz napisać o którego rejestratora chodzi? By inni nie pakowali się w kłopoty wink.gif

Również jestem tym zainteresowany...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cal.pl

 

który zasłania się zapisem w regulaminie

6.12. Administrator może odmówić wydania kodu autoryzacyjnego domeny ( kod AuthInfo ) w przypadku domen wygasających w przeciągu 30 dni od daty otrzymania wniosku oraz do 30 dni po wykonaniu odnowienia domeny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@BlueMan myślę, że tutaj otrzymasz niezbędne informacje :D:

 

Centrum Obsługi Klienta DNS, Dział Domen

Biuro: pon. - pt., w godzinach 8:00 - 16:00

Telefon: +48 22 380 83 00, pon. - pt., w godzinach 8:00 - 17:00

Faks: +48 22 380 83 01, 24h

Email: info@dns.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O ile sie nie myle jeszcze nikt z CAL nie zajol zadnego stanowiska w tej sprawie na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

11 września kończy się ważność tej mojej domeny PL, więc jeszcze trochę mam czasu :]

Narazie wysłałem email do NASK, potem polecony pójdzie jak będą chcieli.

 

 

BTW - to nawet te promocje domen PL z wymuszeniem przedłużenia domeny są bezprawne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kilku prawników wypowiadało się na temat wymuszania przedłużania abonamentów - chodziło o to, co robili goście z domeny.pl. Nikt nie może zmusić klienta do przedłużania umowy, która wygasła, a tak jest w przypadku domen - wykupiłeś np. domenę na rok i nie chcesz przedłużać, to nie ma opcji, żeby Cię zmusili do tego, albo nakładali kary za nieprzedłużenie, bo jest to najzwyczajniej łamanie obowiązującego w Polsce prawa i żaden regulamin promocji ani inne bzdury tego nie zmienią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawnie wygląda to mniej wiecej tak (.pl):

- rejestrator wydaje authinfo na żądanie w każdej chwili bez względu na warunki promocyjne

- jeżeli klient dokona transferu, rejestrator obciąża klienta fakturą VAT (regulaminowy koszt pierwszego przedłużenia).

W końcu samo wydanie authinfo nie oznacza automatycznie, iż klient dokona transferu.

Natomiast to w jaki sposób rejestrator będzie ściągał należność od klient to już jest tylko jego sprawa skoro organizuje takie promocje.

 

Swoją drogą od pewnego czasu trochę zmieniają się regulaminy takich promocji (pod faktyczne wywiązywanie się z regulaminu Partner - NASK).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W ogóle dzwoniłem dzisiaj do NASK i co Pani za słuchawką powiedziała? "Skoro rejestrator ma taki regulamin i pan go podobno przeczytał, a przede wszystkim zaakceptował. To teraz rejestrator ma prawo go przestrzegać względem klienta"

 

 

Trochę to bez sensu, bo w takim razie po cholere jest ten punkt nr 3 na stronie dns.pl ?

Możesz przenieść obsługę nazwy domeny od Partnera X do Partnera Y. Na Twoje żądanie Partner zobowiązany jest niezwłocznie wydać kod "authinfo", który umożliwi przeniesienie obsługi.

Partner nie może uzależniać wydania kodu od dodatkowych warunków.

skoro i tak nie ma on najmniejszego znaczenia, bo rejestrator sobie wprowadzi punkt w regulaminie, że "wydawanie kodów authinfo odbywa się tylko w dniach 20 - 23 września (3 dni w roku)" i nikt nic na to nie może zrobić :|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Rejestrator ma obowiązek wydać kod authinfo bez żadnej opłaty i spełnienia dodatkowych warunków. Jeśli jednak regulamin promocji mówił o warunku przedłużenia domeny lub karze za przeniesienie domeny do innego usługodawcy, rejestrator po dokonanym transferze zapewne wystawi fakturę i będzie dochodził zapłaty w inny sposób.

Pani w NASK odpowiedziała prawidłowo, jeśli zaakceptowałeś regulamin to rejestrator ma prawo wyciągnąć konsekwencje jeśli go nie przestrzegasz. Jednak kod authinfo nie może tu być kartą przetargową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - domena kupiona poza promocją, na normalnych warunkach. I wszystko opiera się, że nie mogę uzyskać authinfo.

 

Dzisiaj polecony do NASK wysłałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawa zamknięta, pozytywnie zakończona.

 

 

Wysłałem polecony do NASK, odpowiedzieli mi w przeciągu tygodnia z informacją że moja domena nie należy do Info-Cal, a do Consultin-Service ( http://www.rejestracjadomen.pl/ ). To napisałem do nich normalnie krótko na email w sprawie wydania authinfo dla mojej domeny, bo ich partner nie chce tego zrobić. I było tak 2 dni ciszy. A dzisiaj dostaję email z cal.pl, że "zgadzają się na wydanie kodów authinfo" lub mogą obniżyć do 43zł netto cenę odnowienia domeny PL ;) Wziąłem authinfo jednak.

 

Wszystko dobrze się skończyło na szczęście.

I narazie pozostawiam 1 domenę w cal.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×