Skocz do zawartości
cyberluk

Koszty prowadzenia hostingu

Polecane posty

No dobra podsumowując:

 

W miarę tani hosting:

- support pod telefonem od 9-17

- mailowo/ticketowy od 8-20, z wyjątkiem niedzieli i soboty (chyba, że właściciel sam będzie odpisywał)

- dobra paczka faq'ów

- dobry panel

 

I teraz propozycje - pojemność/transfer/cena oraz dostępność serwera

 

Średni cenowo hosting (ja to widzę tak):

- support pod telefonem od 8-20

- tickety od 8 do 22, włączając sobotę i np niedzielę od 9 do 14

- faq'i

- panel

- całkiem możliwe numer 0801 czy coś z opłatą za jeden impuls

 

Propozycje - pojemność/trasnfer/cena oraz dostępność serwera

 

Of course jak ktoś nie chce popływać w obłokach, to niech nie pisze. Propozycje mają być czysto teoretyczne - to czego oczekuje użytkownik. Oczywiście bierzemy pod uwagę koszty, które zostały powyżej przedyskutowane :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No dobra podsumowując:

W miarę tani hosting:

I teraz propozycje - pojemność/transfer/cena oraz dostępność serwera

 

Za okolo 3-6 PLN/mies mozna dostac juz 100mb/3gb/~100% - wiele jest takich ofert w internecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Za okolo 3-6 PLN/mies mozna dostac juz 100mb/3gb/~100% - wiele jest takich ofert w internecie.

 

~100%? przy 99.999% rocznie usługa może być niedostępna przez 4.3 minuty miesięcznie. To wymaga sporych nakładów finansowo/sprzętowych i podpisania umowy SLA z dostawcą usługi, co (przy takiej dostępności) podwaja, a nawet potraja jej wartość (w Polsce).

Chyba że ~100% to coś bliżej ~95% :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz
Ja sciagam pdfy.. :)

 

Nie bardzo rozumiem - przeciez skas te dane musza sie u nich wczesniej znalezc prawda ? :) Dostajesz rachunki za telefon, biuro etc -> jakos te dane (nr faktury, data wystawienia, adres wystawcy i tak dalej) musisz do ifirmy przekazac ? Przeciez sie same nie teleportuja? :)

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W wielu pro datacenter mamy:

 

- klasyczny support via email

(kilka z naszych dedykow w [niskiej!] cenie ma support email 24/7; co ciekawe sprawdzone i dziala, odpowiedzi to 5-15 minut)

- ewentualna infolinia

- platnych adminow (gdy cos zepsujemy, cos sie dzieje z systemem itp). w tym przypadku np. na wspomnianym DC jest 59$ za 15 minut. To skutecznie filtruje desperatow z problemami, ktore docelowo i tak sami rozwiaza, googlujac :X.

 

I takie cos np. mi bardzo odpowiada. Dobra cena (79$ za 3ghz,1GB ram, 160gb dysk, 1GB transfer, 1gb/100mbit lan). Szybki support - zawsze odpowiadaja 5-15 minut, 9 rano, 22 wieczorem. W kryzysowej sytuacji platnych adminow. DARMOWE instalacje (takze na nowo!) systemu. I tak to powinno wygladac.

 

W takiej firmie 2-3 osoby odpowiadaja na mejle, admini (lol starczy 1-2 na wiele maszyn, wzsystko zunifikowane) robia co do nich nalezy, jezeli jest wzmozony ruch na platny support - za taka cene jaka maja, biora kolejnych adminow. Instalacja 10 redhatow w porzadnej serwerowni, to (zakladajac ze maszyny stoja w szafach) kilka klikniec z wyborem obrazu plyty. Wszystko zalezy od tego, jaka logistyke pracy i model biznesu ktos stworzy. Mozna wydawac 20k lub 5k tworzac DOKLADNIE ta sama jakosc. Oczywiscie w granicach rozsadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
(...)DARMOWE instalacje (takze na nowo!) systemu. I tak to powinno wygladac. (...)

 

Pytanie podstawowe - system, który ja chcę mieć zainstalowany, czy jakaś domyślna instalkę czegoś w stylu Debian, RedHat, SuSE? Bo tak się składa, że jeżeli już bym miał stawiać to na swojej, przerobionej od podstaw dystrybucji NetBSD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koszty początkowe zależą od wielu czynników i podanie wszystkiego tutaj na tacy jest raczej nie na miejscu. Zakładając firmę samemu robi sie takie wyliczenia bo przecież to nie my będziemy prowadzić taka działalność. Panowie nie przesadzajmy !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i Panie) - może trochę z innej strony ... Primo - podejście do businessu powinno zależeć od tego czy jesteś "technicznych" czy nie. Jeśli jesteś "techniczny" i jesteś dobry w tym co robisz masz szansę, jeśli nie jesteś "techniczny" i nie dysponujesz dużą kwotą daj sobie spokój. Secundo - przemyśl jakie usługi chcesz świadczyć - zwykły hosting, VPS'y a może jakaś nisza jak streaming czy serwery gier. Tertio - załóż, że przez pierwszy rok może półtora będziesz musiał dokładać do interesu (niestety) - oblicz jaką kwotę masz do dyspozycji (sorry ale w realiach PL nie odważyłbym się na założenie działalności) i zacznij pytać (WHT.PL, WHT.COM, LET/LEB), zbierz oferty. Generalnie o BGP w tej chwili można pomarzyć (w kontekście puli PI - RIPE ma ostatnie /8 i nie ma szans na alokację), no chyba, że masz gdzieś tam wolną /24 albo i /23 :), pozostaje ci PA od dostawcy. Support, faktury itp to sprawa drugorzędna (jak masz dobrej jakości usługę i dobrą dokumentację online wystarczy support via email). Dobierz sprzęt pod usługę, budżet i grupę docelową klientów (to też musisz przemyśleć, w zależności od typu usługi więcej pieniędzy możesz "zgarnąć" od zagranicznych klientów).

Jest jeszcze jedna ważna rzecz, o której zapominają młodzi dostawcy - bardzo często na różnych forach pojawiają się "ataki" czy inne próby podważenia jakości świadczonych usług - nie daj się ponieść, bądź rzeczowy, podpieraj się dowodami - po prostu bądź profesjonalny - społeczność Internetu patrzy i ocenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co więcej - czasem nawet jak klient nie ma racji w przypadku jakiegoś problemu to lepiej mu ją przyznać żeby go udobruchać i dać coś na przeprosiny. Jeden niezadowolony klient potrafi zrobić na forum więcej szkody niż kilkunastu zadowolonych pożytku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie hdmagc masz rację, jak klient nie rozumie czegoś to niestety twardo trzeba mu to wbić,

zwykle wychodzi to na dobre każdej ze stron, a niereformowalni idą truć du..ę komuś innemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×