Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Wrzesień 8, 2005 Zdaję sobie sprawę, że jeden da sobie radę, ale wtedy brak supportu 24h/dobę... Nawet home.pl nie ma 24/h. Pozatym jezeli administrator jest jednym z wlascicieli (i znowu analogia do home.pl i stivena - oczywiscie to juz nie te czasy pewnie aale.. ;-) to jest nawet sam w stanie czuwac przez jakies 15h / dobe nad serwerem Technologie mamy taka, a nie inna - dokladny monitoring wszystkich serwerow / uslug etc z informowaniem o ew. problemach admina smsem to zaden problem. Do tego jakas nokia 9300 i nawet wypoczywajac na jachcie na mazurach mozesz odpisywac na tickety, czy robic cos po ssh na serwerze ;-) Nawet infolinie nie ma problemu po normalnych godzinach pracy przekierowac do jednej czy kilku osob na komorki (co wiecej - za darmo ;-) Generalnie - support 24/h jest totalnie zbedny, a dbajacy o interes wlasciciel (najlepiej kilku) moga zdzialac cuda (zreszta chyba w kazdej branzy wlasciciel nie pracuje 8h - nawet jak spi to mysli o swoim interesie (biznesie! bez podtekstow ;-) A co do cen łącz... 2 godziny temu dostałem ofertę z Firma1 - 888 zł netto za Mbit + 587 netto za 3U miejca. Wczoraj dostałem z Firma2 - 900 zł netto za 1Mbit. Gdzie te 230 zł za MBit?!? 230pln / 1Mbit to dostep operatorski - dla tych co biora tego w ilosciach po kilkadziesiat / set Mbit. *Strasznie* slabo sie postarales albo nie masz zdolnosci negocjacyjnych ) pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cyberluk 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 8, 2005 Nawet home.pl nie ma 24/h.Pozatym jezeli administrator jest jednym z wlascicieli (i znowu analogia do home.pl i stivena - oczywiscie to juz nie te czasy pewnie aale.. ;-) to jest nawet sam w stanie czuwac przez jakies 15h / dobe nad serwerem Czytając forum odniosłem wrażenie, że taka usługa jest potrzebna i dlatego założyłem 24h/dobę monitoring/support. Samemu można czuwać, ale do ilu userów? 300? Niech wszyscy napiszą po jednym mailu z problemem Technologie mamy taka, a nie inna - dokladny monitoring wszystkich serwerow / uslug etc z informowaniem o ew. problemach admina smsem to zaden problem. Do tego jakas nokia 9300 i nawet wypoczywajac na jachcie na mazurach mozesz odpisywac na tickety, czy robic cos po ssh na serwerze ;-) Oczywiście. Tak się składa, że kiedyś robiłem support/helpedsk/administrację i to nie jest najlepsze rozwiązanie. Zawsze którąś cześć się zawali. "Jak coś jest uniwersalne, to jest do niczego" - warto się tego trzymać. Odpoczywając na jachcie nie chciałoby mi się odpisywać na tickety - uwierz mi... Nawet infolinie nie ma problemu po normalnych godzinach pracy przekierowac do jednej czy kilku osob na komorki (co wiecej - za darmo ;-) Generalnie - support 24/h jest totalnie zbedny, a dbajacy o interes wlasciciel (najlepiej kilku) moga zdzialac cuda (zreszta chyba w kazdej branzy wlasciciel nie pracuje 8h - nawet jak spi to mysli o swoim interesie (biznesie! bez podtekstow ;-) Tak jak napisałem wcześniej - odniosłem wrażenie po czytaniu forum, że jest konieczny - testy typu wysyłam maila o 3 nad ranem i dostaję odpowiedź po 5 minutach, później komentarz - tak to jest to Znam takie, w których pracuje Zresztą sam teraz w takiej pracuję. 230pln / 1Mbit to dostep operatorski - dla tych co biora tego w ilosciach po kilkadziesiat / set Mbit. *Strasznie* slabo sie postarales albo nie masz zdolnosci negocjacyjnych )pozdr. No właśnie, a tutaj w większości wypadków będzie kolokacja - w końcu stawiając nawet porządny serwer udział kosztów kilku łącz + BGP będzie ogromny, więc odpada. Chyba, że ktoś ma jeszcze sprzedaż łącz Negocjować nie negocjowałem przynajmniej w firmie 2 W firmie1 jak ruszyłem temat, to stwierdzili, że mogą mi co najwyżej dorzucić za free "zdalny palec" do restartów. Jakby mi zależało na takiej kolokacji, to bym pewnie coś uszczypnął, albo wysłał żone, która zajmuje się tym na codzień Nie zmienia to faktu, że przy paśmie do 10Mbit nie sądze, żeby udało się urwać więcej niż 15-18%... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Wrzesień 8, 2005 Nie zmienia to faktu, że przy paśmie do 10Mbit nie sądze, żeby udało się urwać więcej niż 15-18%... To co powiesz np na 540 pln / 1Mbit, kolokacja - za kazdy 1U 100 pln. Cena od pierwszego mbita. Przy 10Mbit cena spada ponizej 500 pln. ATMAN. Jakosci i profesjonalizmu chyba nie da sie podwazyc ? ;-) Podobnie w GTS. Powyzej 30mbit moze udaloby sie zejsc do 320? 350?. pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cyberluk 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 8, 2005 To co powiesz np na 540 pln / 1Mbit, kolokacja - za kazdy 1U 100 pln. Cena od pierwszego mbita. Przy 10Mbit cena spada ponizej 500 pln.ATMAN. Jakosci i profesjonalizmu chyba nie da sie podwazyc ? ;-) Podobnie w GTS. Powyzej 30mbit moze udaloby sie zejsc do 320? 350?. pozdr. A jesteś ograniczony do tego pasma? Bo ja dostaje port 10/100Mbit i mogę mieć piki do 100% pasma. Dopiero jeżeli przez ponad 3 godziny dziennie, przez 5 kolejnych dni przekrocze wykupione pasmo o więcej niż 1Mbit, to zaczynają się rozmowy o podniesienie pasma Inna sprawa, że za 1U masz całkiem przyzwoitą cenę. Jutro napiszę do ATMANa i GTSa i zobaczymy co mi zaproponują Co do profesjonalizmu - zgodzę się, ale są sieci nowocześniejsze od ATMANa i GTS Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Wrzesień 8, 2005 A jesteś ograniczony do tego pasma? Naturalnie. Tu sie kupuje na Mbity, nie na limity transferu Bo ja dostaje port 10/100Mbit i mogę mieć piki do 100% pasma. Nie chce mi sie wnikac gdzie takie warunki znalazles ale mam wrazenie ze to jakas podrzedna firma ktora Ci chce wcisnac cos brzydkiego Ja tam wole zaplacic za 10Mbit i miec 10Mbit i kropka. Zadnych kombinacji, ktore potem ciezko zinterpretowac, czy udowodnic. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
radh_ 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 8, 2005 Czytając forum odniosłem wrażenie, że taka usługa jest potrzebna i dlatego założyłem 24h/dobę monitoring/support. Samemu można czuwać, ale do ilu userów? 300? Niech wszyscy napiszą po jednym mailu z problemem ... 24h na dobe? Tylko po to by uzytkownikowi odpisac o 3 nad ranem bo mu sie cos wlasnie przypomnialo? Bez przesady... Przy liczbie kilku tysiecy aktywnych kont wystarczy jeden czlowiek, ktory pracuje miedzy 8 a 16. Gdyby ten czas wydluzyc o kolejne 6-8 co w praktyce oznaczaloby zatrudnienie kolejnego czlowieka to w zasadzie mozna by powiedziec, ze support jest 24h/dobe. Pytania miedzy polnoca a 8rano nie zdarzaja sie az tak czesto, chodz nie mozna powiedziec ze ich w ogole nie ma... Generalnie liczba pytan gwaltownie maleje jesli pomoc techniczna jest wspierana po przez jakies prezentacje lub dobrze napisanego helpa. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Qra 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 8, 2005 Bez przesady...Przy liczbie kilku tysiecy aktywnych kont wystarczy jeden czlowiek, ktory pracuje miedzy 8 a 16. Jeden człowiek? wyobraź sobie, że jedna osoba dzwoni... i gada z 2-3 minuty... bo chce o coś zapytać... a kolejne czekają na połączenie.... to ten 10 klient prędzej zrezygnuje nim się dodzwoni do firmy.... kolejna sprawa... nie wiem jak Wy... ale wydaje mi się że jeśli admin zaczyna coś robić czyt. programować i co jakiś czas ma się odrywać od tego, bo ktoś chce to i tamto, czy owamto, to zrobi wielkie G. Ani jednego ani drugiego nie będzie... Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Wrzesień 8, 2005 kolejna sprawa... nie wiem jak Wy... ale wydaje mi się że jeśli admin zaczyna coś robić czyt. programować i co jakiś czas ma się odrywać od tego, bo ktoś chce to i tamto, czy owamto, to zrobi wielkie G. Ani jednego ani drugiego nie będzie... Dobry admin jest jak jego system - wielozadaniowy 8) pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cyberluk 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 8, 2005 Naturalnie. Tu sie kupuje na Mbity, nie na limity transferu Też nie mam limitu danych - limitem jest przepustowość portu. Nie chce mi sie wnikac gdzie takie warunki znalazles ale mam wrazenie ze to jakas podrzedna firma ktora Ci chce wcisnac cos brzydkiego Ja tam wole zaplacic za 10Mbit i miec 10Mbit i kropka. Zadnych kombinacji, ktore potem ciezko zinterpretowac, czy udowodnic. Podrzędna to ona nie jest - mają ładne DataCenter koło Piaseczna o powierzchni 5000m2 o ile dobrze pamiętam. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Wrzesień 8, 2005 Też nie mam limitu danych - limitem jest przepustowość portu. Tak czy inaczej masz drogie lacze z dziwnymi ograniczeniami Podrzędna to ona nie jest - mają ładne DataCenter koło Piaseczna o powierzchni 5000m2 o ile dobrze pamiętam. Energis pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cyberluk 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 8, 2005 Tak czy inaczej masz drogie lacze z dziwnymi ograniczeniami Nie mam - tzn właściwie na swoje potrzeby mam - i to tak tanio, że hoh Energis pozdr. Ehh ty to powiedziałeś ;P Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
radh_ 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 8, 2005 Bez przesady...Przy liczbie kilku tysiecy aktywnych kont wystarczy jeden czlowiek, ktory pracuje miedzy 8 a 16. Jeden człowiek? wyobraź sobie, że jedna osoba dzwoni... i gada z 2-3 minuty... bo chce o coś zapytać... a kolejne czekają na połączenie.... to ten 10 klient prędzej zrezygnuje nim się dodzwoni do firmy.... kolejna sprawa... nie wiem jak Wy... ale wydaje mi się że jeśli admin zaczyna coś robić czyt. programować i co jakiś czas ma się odrywać od tego, bo ktoś chce to i tamto, czy owamto, to zrobi wielkie G. Ani jednego ani drugiego nie będzie... Pozdrawiam Wystarczy jeen czlowiek do odpowiadania + administrator. Przy czym osoba odpowiadajaca moze wspomagac prace admina bo nie ma az tyle pytan w panelu czy prze telefon by ta osoba byla zajeta przez cale 8h tylko praca z klientem... Acha powinna byc jeszcze druga osoba wylacznie od ksiegowosci i pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem. Czyli reasumujac wydaje mi sie, ze dobrze zorganizowany zespol w tanim hostingu to 3-4 osoby - admin (ktory, moze byc wlascicelem biznesu), + 1-2 osoby od pomocy technicznej + osoba od ksiegowosci. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
guci0 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 9, 2005 Bez przesady...Przy liczbie kilku tysiecy aktywnych kont wystarczy jeden czlowiek, ktory pracuje miedzy 8 a 16. Jeden człowiek? wyobraź sobie, że jedna osoba dzwoni... i gada z 2-3 minuty... bo chce o coś zapytać... a kolejne czekają na połączenie.... to ten 10 klient prędzej zrezygnuje nim się dodzwoni do firmy.... kolejna sprawa... nie wiem jak Wy... ale wydaje mi się że jeśli admin zaczyna coś robić czyt. programować i co jakiś czas ma się odrywać od tego, bo ktoś chce to i tamto, czy owamto, to zrobi wielkie G. Ani jednego ani drugiego nie będzie... Pozdrawiam + osoba od ksiegowosci. Hehe z ta ksiegowa to mnie rozbawiles, ja place 150 PLN miesiecznie i ksiegowa obsluguje mnie zdalnie ;o) wiec po co zatrudniac ksiegowa? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Wrzesień 9, 2005 Hehe z ta ksiegowa to mnie rozbawiles, ja place 150 PLN miesiecznie i ksiegowa obsluguje mnie zdalnie ;o) wiec po co zatrudniac ksiegowa? A kto wystawi faktury ? A kto je wysle ? A kto wystawi duplikaty ? A kto wystawi faktury / noty korygujace ? Ksiegowa nie tylko robi miesieczne rozliczenia pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
patryk 451 Zgłoś post Napisano Wrzesień 9, 2005 Wszystko mozna rozegrac na dwa sposoby - zrobic molocha w "urzedniczym polskim stylu" albo wykorzystac outsourcing i oszczedzic na wielu rzeczach, jednoczesnie korzystajac z czyjegos doswiadczenia. Kto co lubi, Panowie (ja wole to drugie ;-)). Adam: www.ifirma.pl - polecam . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
guci0 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 9, 2005 Hehe z ta ksiegowa to mnie rozbawiles, ja place 150 PLN miesiecznie i ksiegowa obsluguje mnie zdalnie ;o) wiec po co zatrudniac ksiegowa? A kto wystawi faktury ? A kto je wysle ? A kto wystawi duplikaty ? A kto wystawi faktury / noty korygujace ? Ksiegowa nie tylko robi miesieczne rozliczenia pozdr. napisalem sobie programik webowy ktory robi wszystko, a wysylam normlanie poczta ;o) drukuje fakture i tyle, noty korygujacej jeszcze nie wystawialem ))) a z ksiegowa czesto rozmawiam i sugeruje pewne rozwiazania ;o) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Wrzesień 9, 2005 Adam: www.ifirma.pl - polecam . Ja akurat sam napisalem system do tego wszystkiego (pro formy, vat, noty/faktury korygujace) - obslugiwac moze pierwsza lepsza osoba z ulicy bo wystarczy tylko raz dziennie kliknac w "drukuj" i sie ciurkiem wszystko co trzeba wydrukuje ;-) A ksiegowosc prowadzi mi jedno z lepszych biur rachunkowych w mojej okolicy - wszystko z pracownikami, zusami, rozliczeniami rocznymi. Pozatym ifirma: "wystawiasz faktury i wprowadzasz informacje o kosztach" - tzn. ze kazda wystawiona fakture, tudziez fakture kosztowa musisz recznie tam wklepac ? No wlasnie po to sie zatrudnia ksiegowa czy zleca to firmie zew... pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
patryk 451 Zgłoś post Napisano Wrzesień 9, 2005 Adam: Tak, tak - tyle, ze tutaj znajdujesz najpierw ksiegowa, ktora jest "zintegrowana" z iFirma i masz gratis duze komedium wiedzy + cala historie ksiegowa + faktury w PDFach. Przydatne. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
radh_ 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 9, 2005 Hehe z ta ksiegowa to mnie rozbawiles, ja place 150 PLN miesiecznie i ksiegowa obsluguje mnie zdalnie ;o) wiec po co zatrudniac ksiegowa? Faktury same sie nie wystawia i nie wysla, telefon sam sie nie odbierze, maile z ofertami itp same sie nie odpisza... - raczej mialem na mysli taka unwiersalna Pania sekretarke z wiedza o produkcie. Poza tym ktos musi pilnowac do kiedy konto jest wazne i kto zaplacil a przeciez nie bedzie tego robil ktos od pomocy techniczej bo to nie jego rola... Zewnetrzna ksiegowa to odzielna sprawa ale jej nie ma sensu wliczac do zespolu hostingowego bo to tak samo jakby wliczac na poczet firmy kierowce autobusu, ktorym ktos dojezdza do pracy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
patryk 451 Zgłoś post Napisano Wrzesień 9, 2005 Poza tym ktos musi pilnowac do kiedy konto jest wazne i kto zaplacil a przeciez nie bedzie tego robil ktos od pomocy techniczej bo to nie jego rola... No tutaj to juz rola systemu billingowego. Nie wyobrazam sobie szczerze mowiac wysylania do tysiaca osob, ktore w danym miesiacu musza zaplacic informacji recznie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Wrzesień 9, 2005 Poza tym ktos musi pilnowac do kiedy konto jest wazne i kto zaplacil a przeciez nie bedzie tego robil ktos od pomocy techniczej bo to nie jego rola... Nie wyobrazam sobie recznego pilnowania komu sie kiedy konto konczy.. Od tego sa systemy billingowe (ja oczywiscie, jak zwykle mam swoj napisany;)) Informuje o platnosciach, wystawia pro formy, wlasciwie jedyne czego nie robi to nie parzy kawy Zewnetrzna ksiegowa to odzielna sprawa ale jej nie ma sensu wliczac do zespolu hostingowego bo to tak samo jakby wliczac na pcozet firmy kierowce autobusu, ktorym ktos dojezdza do pracy. Dlaczego? Ta ksiegowa wie wiecej o firmie niz zwykly pracownik pozdr. Wysłany 2005-09-09, 13:43: Adam: Tak, tak - tyle, ze tutaj znajdujesz najpierw ksiegowa, ktora jest "zintegrowana" z iFirma i masz gratis duze komedium wiedzy + cala historie ksiegowa + faktury w PDFach. Przydatne. Dalej nie widze zalet - ja z kolei mam pod reka zespol ~50 pracownikow z roznych dzialow z ktorych *kazdy* moze mi udzielic odpowiedzi na dowolne pytanie, a pracuja tam sami fachowcy Historie + faktury w pdfach mam w swoim systemie Pozatym czasem zdarzaja sie nietypowe sytuacje w ktorych brak zywej ksiegowej to duza wada, ktora moze kosztowac wiecej niz oszczednosci na jej "kupienie" pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
patryk 451 Zgłoś post Napisano Wrzesień 9, 2005 Adam: ja jestem z kolei typem czlowieka ograniczajacym formalnosci do minimum. Moze dlatego iFirma.. . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Wrzesień 9, 2005 Adam: ja jestem z kolei typem czlowieka ograniczajacym formalnosci do minimum. Moze dlatego iFirma.. . No nie wiem czy wklepywanie 500 faktur kosztowych miesiecznie to ograniczanie formalnosci! Ja poprostu zanosze wszystkie papiery i odbieram gotowe formularze przelewow pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
patryk 451 Zgłoś post Napisano Wrzesień 9, 2005 Ja sciagam pdfy.. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
radh_ 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 9, 2005 Dlaczego? Ta ksiegowa wie wiecej o firmie niz zwykly pracownik Taka ksiegowa zna firme tylko od strony cyferek i nie jest wstanie pomoc klientowi danego hostingu. Raczej mowiac o 3-4 osobach mialem na mysli osoby, ktore fizycznie sa dostepne dla klientow danego hostingu. Nie ma znaczenia kto jeszcze zewnetrznie obsluguje ow hosting, bo rownie dobrze idac tym tropem, ktory wlasnie wyznaczyles mozna zaliczyc obsluge serwerowni, z ktorej hosting korzysta... Przeciez oni tez duzo wiedza o tej firmie - ilosc serwerow, pozerany transfer itp. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach