ednet 136 Zgłoś post Napisano Luty 26, 2009 Witam Załóżmy że jeden z moich klientów, którzy są na moim serwerze wyślę newsletter do osob jakie sobie tego nie życzą. Mozna trafić na różne czarne listy. Jaka jest procedura usunięcia z takich list? Trzeba indywidualnie usuwać się z każdej listy? Jak to faktycznie wygląda? Co jest potrzebne aby zostać z takiej listy wypisanym? Czy procedurę usunięcia musi wykonać ktoś z firmy gdzie mam dedyka (OVH)? Zauważyłem że ostatnio moi klienci wysyłają dość dużo ofert, nie jest to masowa wysyłka ale wolę być przygotowanym na różne ewentualności. Ed Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
www.ionic.pl 535 Zgłoś post Napisano Luty 26, 2009 Sam musisz wykonać takową procedurę na każdej z blcaklist czy rbl osobno. Dodatkowo jak tafi do onet/wp/interia to przegwizdane, walczy się miesiącami i zawsze potwierdają że "teraz wszystko powinno być ok". Potrzebna jest informacja z Twojej strony, że problem zostal rozwiązany mail lub formularz na stronie. Pewnie ktoś powie, lepiej zmienić IP, ale w firmach takich jak OVH nie zmieni Ci nikt IP tylko zaproponuje przenosiny na inną maszynke. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ednet 136 Zgłoś post Napisano Luty 26, 2009 Sam musisz wykonać takową procedurę na każdej z blcaklist czy rbl osobno. Dodatkowo jak tafi do onet/wp/interia to przegwizdane, walczy się miesiącami i zawsze potwierdają że "teraz wszystko powinno być ok". Potrzebna jest informacja z Twojej strony, że problem zostal rozwiązany mail lub formularz na stronie. Pewnie ktoś powie, lepiej zmienić IP, ale w firmach takich jak OVH nie zmieni Ci nikt IP tylko zaproponuje przenosiny na inną maszynke. W OVH mam 2 IP wolne więc jakby co to bedzie mozna zmienic na nowe i potem na spokojnie usuwac z RBL. Czy jak IP trafi na takie listy to czy mozna od admina tej listy dostac naglowki wiadomosci uznanych jako SPAM? Bedzie to konieczne do namierzenia winnego wsrod moich klientów. Ed Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
www.ionic.pl 535 Zgłoś post Napisano Luty 26, 2009 W OVH mam 2 IP wolne więc jakby co to bedzie mozna zmienic na nowe i potem na spokojnie usuwac z RBL.Czy jak IP trafi na takie listy to czy mozna od admina tej listy dostac naglowki wiadomosci uznanych jako SPAM? Bedzie to konieczne do namierzenia winnego wsrod moich klientów. Ed Można, przeważnie e-mail zgłoszony jako spam jest umieszczony na www podmiotu listującego. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Konrad.K 0 Zgłoś post Napisano Luty 26, 2009 Kiedyś jak miałem jeszcze serwer w Hetzner to przez dziurawy skrypt znajomego, IP maszyny poleciało na wiele list spamerskich. Nie wiem jak teraz, ale wtedy było strasznie trudno im wytłumaczyć że już wszystko jest załatane, nie pomagały prośby, przeprosiny etc. Po pewnym czasie się poddałem, korzystając z momentu i zmieniając wtedy DC na inne. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
lukaschemp 27 Zgłoś post Napisano Luty 26, 2009 Niestety nie ze wszystkich list można swobodnie usunąć adres IP, są takie jak uceprotect.net gdzie Twój adres IP będzie wisiał przez 7 dni od daty zarejestrowania ostatniego SPAM'u lub płacisz im 50 EURO wtedy w kilka godzin zostaniesz usunięty. Niektóre blacklist'y usuwają Cie automatycznie w ciągu 24h, na innych musisz to zrobić sam tak jak już @najdmen wspomniał. Co do sprawdzania adresów IP czy są na liście polecam tę stronę -> klik Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach