Gardner 0 Zgłoś post Napisano Luty 2, 2009 Witam, chcę wyznaczyć optymalną ścieżkę rozwoju strategii internetowej dla pewnej firmy. Opracowałem różne warianty. Mam jednak mętlik w głowie jeśli chodzi o ceny poszczególnych składowych. Prosiłbym o pomoc w określeniu kosztów dla paru rozwiązań dla średniej wielkości przedsiębiorstwa handlowego. 1.Kupno CMS, 2.Dzierżawa CMS + hosting 3.Kupno sklepu internetowego (wersja podstawowa) 4.Dzierżawa sklepu internetowego + hosting 5.Kupno modułu CRM 6.Dzierżawa CRM 7.Kupno aplikacji SCM 8.Dzierżawa SCM 9.Sklep internetowy z obsługą elektronicznych płatności 10.Dzierżawa sklepu internetowego +elektroniczne płatności 11.Integracja sklepu internetowego z systemami wew. sprzedaży 12.Integracja CRM z wew. systemem sprzedaży 13.Integracja SCM z wew, systemem magazynowym 14.Kupno kompleksowego rozwiązania dla firmy działającej w Internecie (sprzęt, aplikacje, integracja) 15.Dzierżawa kompleksowego rozwiązania heheh, to paręnaście opcji a nie kilka Mam nadzieję że wspomożecie fachową opinią Z tego co widziałem to jest na forum sporo użytkowników, którzy mogliby pomóc. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Edart 239 Zgłoś post Napisano Luty 2, 2009 każda z tych pozycji ma dość spory rozrzut między min a max, zbyt ogólne te pytania Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
dusker 0 Zgłoś post Napisano Luty 2, 2009 podpisze sie pod zdaniem edart. w sumie to na wiekszosc z Twoich punktow mozna odpowiedziec zakresem darmowy-kilkadziesiat tysiecy pln. na przyklad CRM - sa aplikacje typu salesforce.com ktore sa dosyc kosztowne, a jest rowniez sugarcrm ktory moim zdaniem jest naprawde swietnym crm'em i jest dostepny na licencji opensource. do odpowiedzi na Twoje pytania nalezy zdefiniowac zarowno potrzeby jak i budzet, najlepiej dla kazdego podpunktu. pozdr pt Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gardner 0 Zgłoś post Napisano Luty 3, 2009 Nie wiem za bardzo jak mam sprecyzować. Jestem bardziej matematykiem niż informatykiem Jeśli chodzi o koszty to mam ustawione ograniczenia na warianty ogólnie (70 000), nie na pojedyncze składowe. Wiadomo, firmy wydają na jakieś rozwiązanie krocie tylko wtedy, kiedy naprawdę tego potrzebują. Rzecz w tym, że decydent nie lubi rozwiązań, które w jego firmie nie będą wykorzystywane w dalszym, bardziej zaawansowanym modelu biznesowym, co oznaczałoby wyrzucenie pewnych rozwiązań do kosza. Czyli to co jest teraz wykorzystywane powinno znaleźć zastosowanie również w następnej fazie e-businessu.Załóżmy ograniczenie na poziomie 15 tys. dla pojedynczego rozwiązania. Punkty 14 i 15 to oczywiście cały budżet jest dostępny. Koszty mam podzielone na inwestycyjne i roczne koszty utrzymania. W przypadku zakupu oprogramowania dominują koszty inwestycyjne zaś w przypadku dzierżawy roczne koszty utrzymania. Symulacje robię dla średniej wielkości przedsiębiorstwa handlowego. Supermarket, który wyraził życzenie sprzedaży towarów przez Internet dla lokalnej społeczności.Miasto i okolice, ogólnie jakieś 350 tysięcy luda. Baza produktów będzie dość rozbudowana. Coś jak Clerk w Wawie. Free nie może być, bo muszę coś do modelu wpisać Do kosztów zaliczam również aktualizacje, szkolenia, wdrożenie. Najbardziej zależy mi na punktach 7-10 i 13-15.Nie mam zielonego pojęcia o SCM. W tych całościowych rozwiązaniach też się gubię i nie potrafię sklecić nic sensownego. Mam nadzieję,że trochę wyjasniłem o co mi chodzi i będziecie w stanie pomóc. Jakieś propozycje rozwiązań i orientacyjne koszty. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach