Skocz do zawartości
masteron

firehost.pl 09.09.2008 11:54

Polecane posty

Uwazam ze nie masz racji, oszczedzaja nawet najwieksze firmy. Dla przykladu samochody sluzbowe sa albo na gaz albo diesle, a czemu nie benzyna najlepiej 3,2l. I szybciej i sprawniej sie by mozna przemieszczac. To nie jest praktyka jednej czy dwoch firm. Tak sie dzieje w naszym kraju...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kaczy zapewne dust ma 100 % uptime :)? nie ma hostingu bez awarii mozna je tylko oganiczac stosujac dyski hot swap itp.. ktos tutaj napisal "Ja bym zmienil takiego admina" A co tu admin moze ma kupic zasilacz w komputroniku i do niemczech zawiesc ? zaraz wykupujemy dodakowy SLA aby zrobili to szybciej. Nie wykraczamy za umowne uptime, jest to pierwsza awaria od ponad 100 dni. Miejmy nadzieje ze nic sie nie stalo z dyskami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uwazam ze nie masz racji, oszczedzaja nawet najwieksze firmy. Dla przykladu samochody sluzbowe sa albo na gaz albo diesle, a czemu nie benzyna najlepiej 3,2l. I szybciej i sprawniej sie by mozna przemieszczac. To nie jest praktyka jednej czy dwoch firm. Tak sie dzieje w naszym kraju...

Ty chyba nie rozumiesz problemu. Pan nvu zapewne nawet nie wie, że gdyby serwer stracił zasilanie, to ping przestałby działać. Czyli pewnie żaden zasilacz, tylko DNS, zwiecha oslt - czyli on nawet takich podstaw działania serwerów nie zna. Hosting nie ma nawet swojej firmy, tylko jest podpięty pod wulkanizację brata. Kłamstw było już nieskończona ilość. Do czego chcesz to porównać? No bo skoro to jest diesel, to czym jest benzyna? Ja bym to raczej porównał do oleju... opałowego - na nim też da się jechać, pytanie: jak długo? :) Chęci nvu absolutnie nie odbieram, bo jednak chciał zatrudnać xx adminów, rzeczników, marketingowców. Kupił DELL'a. Tylko jednak zawsze "czegoś" w tym wszystkim brakuje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

NVU, nie rozumiesz że gdy zasilacz wysiądzie zatem serwer również usiądzie, a więc nie będzie odpowiadał na ping?

Po nitce do kłębka, może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie niemcy przesłali mi bubla ? napisali że do 6 of the morning czyli do 6 rana ma wszystko działać. Boss jest to coś z sewerem, nie da się wejść na KVM ani na zdalna konsolete DELLA ( karta zdalna). Twardy reboot nie pomógł. Coś w środku musiało pójść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niemcy napisali że serwer jest sprawdzany, niestety nie mogę określić dokładniej daty naprawy, nie jest to zależne od nas tylko od HostEurope.

 

Mamy wykupiony pakiet max 15 minut odpowiedz wiec zaraz powinnienem miec jakies informacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uwazam ze nie masz racji, oszczedzaja nawet najwieksze firmy. Dla przykladu samochody sluzbowe sa albo na gaz albo diesle, a czemu nie benzyna najlepiej 3,2l. I szybciej i sprawniej sie by mozna przemieszczac. To nie jest praktyka jednej czy dwoch firm. Tak sie dzieje w naszym kraju...

Nie widziałem jeszcze firmy, która oszczędzając na wynajmie biura w centrum miasta lokowałaby swoją siedzibę w Gąskach Małych u rolnika w stodole, choć miałem już i swoim życiu "szczęście" pracować w takiej, gdzie oszczędzało się nie tylko na sprzęcie, ale też na papierze toaletowym w łazience (dobrze było mieć własny w razie potrzeby). Strona firmy to jej wizytówka i takie właśnie "wirtualne biuro" do kontaktu z klientem. Jeśli od działania danej usługi zależy wizerunek danej firmy (np. sklepu internetowego) to czy dalej uważasz, że warto na takiej usłudze "oszczędzać"?

 

Kaczy zapewne dust ma 100 % uptime :) ? nie ma hostingu bez awarii mozna je tylko oganiczac stosujac dyski hot swap itp.. ktos tutaj napisal "Ja bym zmienil takiego admina" A co tu admin moze ma kupic zasilacz w komputroniku i do niemczech zawiesc ?

Warto zauważyć (jeśli ktoś tego jeszcze nie zrozumiał), że nie piszę tego w kontekście porównywania mojej firmy do firmy której dotyczy główny wątek (żeby cokolwiek ze sobą porównywać musi to być przynajmniej do siebie podobne). Nie wiem co powinien zrobić Twój administrator, gdyż nie ja jestem jego pracodawcą i nie mnie o tym decydować. Jeśli już robisz sobie "wycieczki personalne" w stosunku do mojej osoby i oferty mojej firmy i zadajesz tego typu pytania to odpowiem, że moja firma nie gwarantuje uptime'u rzędu 100%, bo nie jesteśmy szaleńcami. Nawet mimo redudancji zasilania i 2 redundantnych zasilaczy w serwerze głównym, czy 3 w serwerze bazodanowym. Mimo wszystko uważam, że całodobowy- realny kontakt z technikami w serwerowni w języku ojczystym, oraz całodobowy dostęp do własnego sprzętu (z łatwym dojazdem administratora na miejsce) bywa bardzo pomocny.

 

 

W kwestii moich wypowiedzi (aby zakończyć mój udział w tym wątku). Jeśli ktoś prowadząc swój biznes online szuka oszczędności na usługach od działania których zależy funkcjonowanie jego biznesu (sklep internetowy, oferta firmy) to przy tego typu "oszczędnościach" powinien mieć pretensje wyłącznie do samego siebie, a nie do usługodawcy. To raczej nie jest wina usługodawcy, że klient wybiera usługi nieadekwatnie do swoich potrzeb.

 

Boss jest to coś z sewerem, nie da się wejść na KVM ani na zdalna konsolete DELLA ( karta zdalna). Twardy reboot nie pomógł. Coś w środku musiało pójść.

Gratuluję naprawdę niesamowitej odwagi... bo ja bym się nie odważył na tego typu wypowiedzi na forum publicznym i nigdy w życiu nie powiedziałbym klientowi, że coś się popsuło, lecz nikt jeszcze nie jest w stanie tego naprawić i nie wiadomo kiedy problem zostanie rozwiązany. W kwestii "konsolety", czy dysków twardych nie bardzo rozumiem co ma hot-swap do zabezpieczania się przed ewentualnymi awariami, ale proponuję się zapoznać z pojęciami typu raid, mirroring, czy failover. Dobrze jest też wtedy, jeśli pracujący w danej firmie administratorzy nie tylko znają te pojęcia, ale przede wszystkim stosują tego typu rozwiązania w praktyce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

nvu - masz serwer w HE, tak ? Jakie jest jego IP ? Ja dostałem dziś maila z którego zrozumiałem tyle że w jakiś dzień od 23 do bodajże 6 serwer będzie miał jakieś konserwecje czy coś tam ale konfiguracja nie zostanie zmieniona (Google Translate coś o zegarze wspominało...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zadzwonić do HostEurope i dowiedzieć się więcej informacji, jednak pracują tylko do 18. Na mailu odpowiada chyba bot :) same wiadomości "Tak zajmiemy się tym" albo "Nadal nie wiemy co jest przyczyną" Czas zmienić serwerownie :) już dawno temu do było planowanie, jednakże będzie to Polska ( i tutaj się z kaczym zgodze :).

 

Paweł bardzo możliwe bo napisali mi w jednym mailu że do 6 nad ranem wszystko będzie działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam taką nadzieje, nic mi innego nie zostaje jak czekać.

 

 

Dla wszystkich klientów będzie rekompesata, 7 dni gratis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Tyle że mi wszystko działa :) Napisali także że może być konieczne zrestartowanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nvu... pomijam. Ale ludzie - przesadzacie! Nikt wam nie gwarantuje 100% uptime. Ekstremalne wypadki zawsze i każdemu mogą się zdarzyć. Nie wymagajcie za tę cenę Bóg wie czego, bo ekonomii oszukać się po prostu nie da. IMHO decyzja o przenoszeniu jest zbyt pochopna, szczególnie że na razie nie wiadomo, co się stało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tam tylko wyrażam smutek - nie czepiam się Nvu za tą sytuację. To normalne, że coś się może zwalić. Inny hosting mam w Netii (dawniej Pro Futuro) i tam jest gorzej - pady co miesiąc gwarantowane.

 

U Nvu postawiłem zaplecze do pozycjonowania i tak się właśnie zastanawiam, jak taki wielogodzinny pad serwera wpłynie na pozycję w Google...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość N3T5kY

IMHO , W ramach tego SLA 15 (widząc że awaria poważna) nie mogli by po prostu przełożyć dysków :) ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nawet mimo redudancji zasilania i 2 redundantnych zasilaczy w serwerze głównym,

 

czy 3 w serwerze bazodanowym.

 

3 PSU w starym Dell 1/2U dual PIII... ehkm... cos sciemniasz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

HostEurope usuwa awarie w kilka godzin sprzętowe.

kiedyś miałem tam dedyka ale poleciałem za transfer to jak było coś nie tak z serwerem to dawali nowy i wymieniali dyski więc to jakaś awaria konfiguracyjna pewnie w końcu hosteurope to sprawdzona firma która dba o klientów i szybko reaguje na awarie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

×