Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Jason

Samemu szukać reklamobiorców czy iść na łatwizne?

Polecane posty

Witam.

 

Od pewnego czasu zastanawiam się nad umieszczeniem reklam na moim serwisie. To będzie pierwszy raz kiedy zostane reklamodawcą, natomiast niepokoi mnie trochę polski rynek. Z jednej strony chciałbym mieć zawsze dochód z reklam, z drugiej zaś dużą "kasę". Natomiast zdaję sobie sprawę ,że kiedy sam szukałbym reklamobiorców, nie znalazłbym ich tylu co za pośrednictwem, jednakże znając życie, za pośrednictwem dużą część z reklam zabierałby pośrednik, czyli np. jakaś firma typu http://www.arbonetwork.pl/. Teraz nasuwa się pytanie, co wybrać, czy na własną rękę szukać reklamobiorców, czy iść na łatwizne wybierając pośrednictwo? Pytanie drugie, otóż jeżeli wybrałbym pośrednika, to jakiego najlepiej, który ma najlepszą ofertę ze swojej strony?

 

Pozdrawiam

Jason

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny dylemat. Wszystko zależy od tego jaki masz serwis.

Jeżeli masz porządną stronę, dobry wortal, ze 2000 unikalnych userów dziennie to masz szansę znaleźć sam reklamodawców. Musisz tylko skonstruować dobrą ofertę reklamową, umieścić ją na stronie i porozsyłać do dużej liczby potencjalnie zainteresowanych (podkreślam to!) reklamodawców z branży, w której operuje serwis.

Potem technicznie sprawa jest prosta. Jak masz reklamy, które sam załatwiłeś to je wyświetlasz. Jak ich nie masz to wstawiasz jakiegoś adsensa albo coś innego.

Do tego oczywiście przyda się jakieś profesjonalne narzędzie do rotacji reklam i badania klikalności. Jakiś OpenAds, OpenX albo (tak jak w moim przypadku) coś własnego.

Tak naprawdę wszystko zależy od tego jak dobrą masz odwiedzalność i jaką jakość prezentuje sama strona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Natomiast ciekawi mnie teraz na jakiej zasadzie ustalać płatność reklamy, otóż na paru stronach (angielskich) widziałem różne metody międzyinnymi:

-reklama reklamobiorcy jest umieszczona stale w jednym miejscu, przez określony wcześniej termin, np. miesiąc, i jest opłacana z góry.

-reklama reklamobiorcy widnieje naprzemian z reklamami pozostałych reklamobiorców, a klient płaci za unikalne kliknięcia w jego reklamę.

 

Może znacie jeszcze inne metody umieszczania reklam? W razie czego która z powyższych metod Waszym zdaniem jest lepsza? Czy może lepiej iść na wolną rękę i podporządkowywać się kryteriom reklamobiorcy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Primo to reklamodawcy, a nie reklamobiorcy. Ja sprzedaje z góry ilość odsłon (zazwyczaj 50-200tys jednorazowo) i wyświetlam reklamy rotacyjnie, przy czym mam możliwość ustawienia proporcji pomiędzy poszczególnymi (np reklama firmy X będzie 4 razy częściej niż Y). Do tego mam jeszcze możliwość by wykupiona ilość odsłon była równomiernie rozłożona na określony czas- niektórym klientom na tym zależy. Kliknięcia w dużej mierze zależą od tego, czy reklama jest zachęcająca, a na to ja nie mam wpływu.

 

Aha, pamiętaj że zysk z reklam podlega opodatkowaniu i musisz się z tego rozliczyć. Poszukaj na tym forum szczegółów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może znacie jeszcze inne metody umieszczania reklam? W razie czego która z powyższych metod Waszym zdaniem jest lepsza? Czy może lepiej iść na wolną rękę i podporządkowywać się kryteriom reklamobiorcy?

 

Może to mało ładne tak od konkurencji (chcoiaż dla onetu pewnie nie jesteś zaną konkurencją :-) ) ściągać ale pod względem rozszerzenia światopoglądu może to być ciekawa lektura: http://reklama.onet.pl/pobierz/reklama2/_i...u_Onet_pl_e.pdf

 

Ja w swoim systemie zaprogramowałem możliwość planowania całych kampanii. Każda kampania może zawierać wiele emitowanych reklam. Reklamodawca ma możliwość wyboru miejsc, w których reklama będzie emitowana, maksymalnej liczby odsłon, maksymalnej liczby odsłon dla numeru IP w danym dniu, zakresu dat kiedy kampania jest wyświetlana. Można definiować animacje flash lub linki tekstowe.

Można też definiować kampanie, które są emitowane tylko gdy nie ma niczego innego do wyświetlenia. To właśnie na wypadek gdybym nie miał niczego do pokazywania, wtedy można puścić adsense albo coś innego.

Będę jeszcze robił możliwość limitowania ilości emisji kampanii dla sesji użytkownika bo ograniczenie co do numeru IP może być dość brutalne bo ostatecznie ktoś może chcieć żeby dany użytkownik mógł zobaczyć reklamę 5 razy rano i 5 razy wieczorem, a ograniczenie na IP spowoduje że zobaczy ją 10 razy rano, a wieczorem już nie.

Ale się rozpisałem, mała autoreklama z tego wyszła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Primo to reklamodawcy, a nie reklamobiorcy. Ja sprzedaje z góry ilość odsłon (zazwyczaj 50-200tys jednorazowo) i wyświetlam reklamy rotacyjnie, przy czym mam możliwość ustawienia proporcji pomiędzy poszczególnymi (np reklama firmy X będzie 4 razy częściej niż Y). Do tego mam jeszcze możliwość by wykupiona ilość odsłon była równomiernie rozłożona na określony czas- niektórym klientom na tym zależy. Kliknięcia w dużej mierze zależą od tego, czy reklama jest zachęcająca, a na to ja nie mam wpływu.

 

Aha, pamiętaj że zysk z reklam podlega opodatkowaniu i musisz się z tego rozliczyć. Poszukaj na tym forum szczegółów.

 

Rozumiem, ale możesz mi jeszcze powiedzieć na jakiej zasadzie udzielasz reklamę tzn. poprzez pośrednika czy sam? Jeżeli chodzi o podatek, nie ma sprawy - akurat z tym nie będzie problemu z racji iż posiadam działalność, ahh ten nasz kraj... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×