c_tom 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 19, 2008 Witam, Mam takie pytanie do adminów-praktyków - jak często spotykacie się z awariami / padami całych dysków? Proszę jeszcze o info z jakimi dyskami najlepiej wybierać dedyki ? Pozdrawiam, Tomasz Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ednet 136 Zgłoś post Napisano Czerwiec 19, 2008 Mam takie pytanie do adminów-praktyków - jak często spotykacie się z awariami / padami całych dysków? Dobre pytanie, sam jestem ciekaw. I moje pytanie? Czy w wypadku awari 1 dysku w dedyku z Soft Raid w OVH ( http://www.ovh.pl/prywatne/produkty/superplan2008raid.xml ) wymiana dysku jest wg poniższego schematu? -system (chyba SMART) wykrywa awarię 1 dysku -idzie info do technika -w ciągu 4h technik wymienia wadliwy dysk -włączenie serwera i automatyczne przegranie danych ze sprawnego dysku -o całej operacji ja jako wlasciciel dedyka dowiaduję się po wszystkim Czy w OVH naprawdę może to odbyć się tak "bezboleśnie"? PS. Pytanie moje jest może trochę naiwne ale zastanawia mnie od dluzeszgo czasu. Ed Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
beliq 442 Zgłoś post Napisano Czerwiec 19, 2008 Czy w OVH naprawdę może to odbyć się tak "bezboleśnie"?Z tego co widzę po skryptach systemu monitoringu RTM, czyli tego, który OVHinstaluje per default na każdej maszynie - są pobierane informacjedt. stanu programowych macierzy RAID i przekazywane do nich.Pytanie tylko co oni z tymi informacjami robią i czy faktycznie te danesą jakoś parsowane automatycznie i przekazywane administratoromw przypadku awarii. Niestety na to nikt tu na forum nie odpowie.Zawsze istnieje możliwość monitorowania macierzy na własną rękęi podjęcie reakcji... polegającej na wysłaniu do OVH maila.Wpierw trzeba zobaczyć jakie mamy macierze,można to zrobić wydając polecenie mount lub cat /proc/mdstat.Potem należy dla każdej z nich z osobna wydać polecenie,tutaj przykład dla macierzy md1:mdadm --monitor --mail=ty@domena.pl --delay=1800 /dev/md1 W przypadku degradacji macierzy dostaniemy ładnego maila.( o ile na serwerze mamy jakiekolwiek działające MTA oczywiście ) jak często spotykacie się z awariami / padami całych dysków?niestety, nie ma na to algorytmu Proszę jeszcze o info z jakimi dyskami najlepiej wybierać dedyki ?SAS Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ednet 136 Zgłoś post Napisano Czerwiec 20, 2008 Z tego co widzę po skryptach systemu monitoringu RTM, czyli tego, który OVHinstaluje per default na każdej maszynie - są pobierane informacjedt. stanu programowych macierzy RAID i przekazywane do nich.Pytanie tylko co oni z tymi informacjami robią i czy faktycznie te danesą jakoś parsowane automatycznie i przekazywane administratoromw przypadku awarii. Niestety na to nikt tu na forum nie odpowie. Poczekam do pierwszej awarii i zobaczę na ile ich reakcja bedzie zgodna z zapewnieniami Ed Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
is_wm 287 Zgłoś post Napisano Czerwiec 20, 2008 Ja jak na kimsufi (zgodnie z ofertą - 8godz. do reakcji) wyłączyłem sobie pingowanie, to po chwili dostałem maila "technicy wykryli usterkę, zostanie usunięta w 30minut". Była to sobota... No jesli to prawda, to po prostu żyć nie umierać Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ednet 136 Zgłoś post Napisano Czerwiec 20, 2008 Ja jak na kimsufi (zgodnie z ofertą - 8godz. do reakcji) wyłączyłem sobie pingowanie, to po chwili dostałem maila "technicy wykryli usterkę, zostanie usunięta w 30minut". Była to sobota... No jesli to prawda, to po prostu żyć nie umierać na moim serwerze w czasie konfiguracji również dostawałem takie emaile, ale jestem ciekaw jak wygląda reakcja na nie. Czy faktycznie technicy się zabierają za naprawę w ciągu 4 godzin czy później? Ed Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
luc 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 21, 2008 test dysków by Google Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
vServ.pl 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 21, 2008 W przypadku naszych serwerów w OVH, gdy na samym początku były robione testowe firewalle i wyłączaliśmy pingi to przychodził mail a naprawa technika trwała max 40minut Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Prohost 345 Zgłoś post Napisano Czerwiec 24, 2008 Sas mi ani jeden nie padł, scsi 2 mi padły, sata padł jeden. W czasie kilku lat. Większość nie pada. To były sporadyczne przypadki. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ednet 136 Zgłoś post Napisano Czerwiec 24, 2008 W przypadku naszych serwerów w OVH, gdy na samym początku były robione testowe firewalle i wyłączaliśmy pingi to przychodził mail a naprawa technika trwała max 40minut co obejmowała interwencja technika? Ed Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach