Trans 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 12, 2008 Mam takie pytanie, posiadam gre MMORPG i baze o pojemości 140mb i 3 272 165 rekordów. Przy każdym zapisie nadpisuje się około 2 500 000 rekordów więc jest ogromny lag w grze co bardzo przeszkadza. Dodatkowo rzadko ale zdarza sie ze przy opusczeniu przez gracza jego postac jest zapisywana do bazy i gdy jego dane wysylane do bazy sa duze nawet 50 000 rekordów to cpu skacze odrazu do 99% i innym graczom uniemozliwia to komfortowa gre. Wiec mam pytania czy da sie cos na to poradzic? Jakoś zoptymalizować baze aby tak nie muliła kompa? Server dedykowany jest taki - http://www.ovh.pl/produkty/superplan2008.xml Dane z Phpmyadmin: Ruch: Otrzymane na godzinę 31 MB Wysłane na godzinę 22 MB Sumarycznie na godzinę 53 MB Sumarycznie 3 441 k ø na godzinę 47,08 k ø na minutę 784,66 ø na sekundę 13,08 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ksk 67 Zgłoś post Napisano Czerwiec 13, 2008 Zmienić skrypt Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Trans 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 13, 2008 Ale to nie jest gra via www i nie moge zmienic za bardzo :] Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
netu 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 13, 2008 jak baza na mysql to na 99% tibia ew world of warcraft Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matt 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 13, 2008 Ja jestem na 99.99% ze to OTS, wedlug mnie przydala by sie optymalizacja kodu silnika. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Trans 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 15, 2008 Czyli nie mam wyjścia tylko kupić jeszcze lepszego dedyka z jeszcze lepszym CPU aby nie było takich lagów, bo zmiana configu nie pomoże? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matt 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 15, 2008 Ja tak naparwde nie wiem Ja jestem weteranem XML Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
lazy 33 Zgłoś post Napisano Czerwiec 15, 2008 Mam takie pytanie, posiadam gre MMORPG i baze o pojemości 140mb i 3 272 165 rekordów. Przy każdym zapisie nadpisuje się około 2 500 000 rekordów więc jest ogromny lag w grze co bardzo przeszkadza. Dodatkowo rzadko ale zdarza sie ze przy opusczeniu przez gracza jego postac jest zapisywana do bazy i gdy jego dane wysylane do bazy sa duze nawet 50 000 rekordów to cpu skacze odrazu do 99% i innym graczom uniemozliwia to komfortowa gre. Wiec mam pytania czy da sie cos na to poradzic? Jakoś zoptymalizować baze aby tak nie muliła kompa? Server dedykowany jest taki - http://www.ovh.pl/produkty/superplan2008.xml przy tak masakrycznej liczbie zapisow zgaduje ze pierwszy wymieka dysk, wyłączenie binloga powinno go nieco odciazyc moze delay-key-write ustawic na ALL, moze warto zwiekszyc bufor na indeksy (key_buffer) wynik mysqladmin -i10 -r extended-status 30 sek mogl by powiedziec cos wiecej o tym co boli tamta baze tak samo jak 30 sek iostat -kx 1 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
netu 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 15, 2008 moze jak to jakis wielki bardzo popularny serwer zainwestuj w dyski SAS 10k w RAID napewno będzie szybciej Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matt 0 Zgłoś post Napisano Czerwiec 17, 2008 Moze baza na osobnej maszynie? Z tego co ja wiem same silniki w sobie tez potrafia obciazyc dysk Moze to jest wyjscie? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Trans 0 Zgłoś post Napisano Lipiec 30, 2008 Witam ponownie, teraz to już wogóle masakra. Na dzień dzisiejszy baza ma 300mb i 8mil rekordów ... chyba już nic nie moge zrobić tylko zakończyć ten serwer bo poprostu wszystkiego już probowałem aby przyśpieszyć tą baze. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matt 0 Zgłoś post Napisano Lipiec 30, 2008 Trans odezwij sie na PW do mnie powinienem pomoc Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość AceDude Zgłoś post Napisano Lipiec 30, 2008 JAK można generować taką ilość zapytań?! Tu na prawdę jedyną sensowną drogą jest optymalizacja silnika, uwierz mi. Kumpel ma OTSa, leciał na gotowym projekcie, ale go całego przepisał od nowa. CPU spadło z 90% do 1-10%, z bazą żadnych problemów też nie ma. Średnio 200 graczy online. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matt 0 Zgłoś post Napisano Lipiec 30, 2008 @AceDude uwazasz ze przepisanie kodu silnika gry i zoptymalizowanie go to mozna zrobic z instrukcja? A teraz do tematu jedyne wyjscie jakie widze to albo dyski SAS moze one cos pomoga, a jak nie to zlecic komus optymalizacje kodu, jednak z doswiadczenia wiem ze jest w nim masakryczny balagan. PS. ja mam 250 online, mam XML i zyje Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach