Skocz do zawartości

Polecane posty

Właśnie dostaliśmy wyjaśnienie od ATM:

 

Informujemy ze przyczyna problemu w funkcjonowaniu uslug, ktory wystapil w dniu 18.06.2012 w godzinach 18:21 - 18:40 bylo niestabilne dzialanie jednej z trzech kart Control Board w urzadzeniu szkieletowym. Problem zostal rozwiazany poprzez restart karty. Po przeprowadzonej przez serwis producenta dokladnej analizie problemu, zalecana jest wymiana problematycznej karty. W celu minimalizacji ryzyka wystapienia niestabilnosci uslug podjeta zostala decyzja o wykonaniu tej wymiany w trybie awaryjnych prac planowych, ktore zostana przeprowadzone w dniu 22.06.2012 w godzinach 5:00-6:00. W okresie tym przewidywana jest krotkotrwala (kilkusekundowa) degradacja ruchu w momencie przelaczania ruchu pomiedzy kartami. Jest to jednoczesnie okres podwyzszonego ryzyka wystapienia niedostepnosci uslug.

 

Przepraszamy za niedogodności. Dla przypomnienia: wszystkie komunikaty techniczne są zawsze na naszym profilu w serwisie Twitter:

 

https://twitter.com/progresopl

 

Jeżeli jesteś naszym klientem dodanie tej strony do ulubionych będzie dobrym pomysłem, a subskrypcja naszego profilu - jeszcze lepszym:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To niekoniecznie HOST IS DOWN, ale dostaliśmy informację o problemie z dostępem do jednej z podstron extranetu. Trafiła na forum, więc i tutaj odniesiemy się do niej, ale w nieco bardziej odpowiednim wątku:)

 

 

 

Robiliśmy dzisiaj zmianę jezykową:

 

https://extranet.progreso.pl/doc/CHANGELOG

 

Jedno z przekierowań nie działa.Przygotowaliśmy już informację dla programistów - do 12h problem będzie usunięty. Rano błąd będzie poprawiony. Strony klientów działają, błąd dotyczy jedynie niemożności wejścia na stronę opcji w extranecie. Przepraszamy za niedogodności i dziękujemy za czujność Aimer:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedno z przekierowań nie działa.Przygotowaliśmy już informację dla programistów - do 12h problem będzie usunięty. Rano błąd będzie poprawiony. Strony klientów działają, błąd dotyczy jedynie niemożności wejścia na stronę opcji w extranecie. Przepraszamy za niedogodności i dziękujemy za czujność Aimer:)

 

O 8:50 problem został usunięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ech i to progresoo... Coś im szfankuje ostatnio all

po czym to stwierdzasz bo tej małej awari ? w dodatku nie dotyczącej stron klienta ?

ja od 3 miechód jak się przeniosłem zapomniałem co to awaria

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ech i to progresoo... Coś im szfankuje ostatnio all

 

Przez 9 w nocy nie można było uaktualnić z poziomu extranetu swojego numeru telefonu etc., nadal mogłeś zarządzać normalnie serwerem. Wystarczyło zadzwonić i konsultant uaktualniłby Twój numer telefonu. Jeszcze raz: numer telefonu, który nie ma absolutnie wpływu na działanie serwera i stron.

 

Nie wszystko poszło jak należy - jeżeli faktycznie miałeś z tego tytułu problemy wczoraj to pamiętaj o tym, że usługę możesz reklamować. Daj nam w extranecie znać - jesteś klientem (bo jesteś, tak?) i masz prawo do należycie wykonanej usługi. Odezwij się - zrekompensujemy Ci to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ech i to progresoo... Coś im szfankuje ostatnio all

Tobie chyba umiejętność pisania.

 

Konkretnie, co? Czy napisanie tego to już zbyt wielki wysiłek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od północy leży i kwiczy jedna z maszyn progreso po czterominutowych pracach serwisowych. Na stronach klientów taki komunikat:

 

 

Trwaja nieplanowane, acz konieczne prace serwisowe.
Planowany powrot online - godzina 12:00, przepraszamy za problem!

 

 

Czyli min. przez jakieś 12h strony nie działają/nie będą działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Adam Szendzielorz

Od północy leży i kwiczy jedna z maszyn progreso po czterominutowych pracach serwisowych. Na stronach klientów taki komunikat:

 

 

Czyli min. przez jakieś 12h strony nie działają/nie będą działać.

 

Owszem - awaria macierzy na jednej z końcówek klienckich (maszyna p25). Nie działają usługi WWW + MYSQL. Udało się pozostawić usługę poczty i ftp przy życiu. Maszyna p25 od pewnego już czasu sprawiała niespodzianki, dziś w nocy ostatecznie zostanie wymieniona na nowy sprzęt.

 

Dodam jeszcze iż problem dotyczy około 3,5% utrzymywanych przez nas stron i żaden plik / mail / baza nie został utracony - odtworzyliśmy 100% danych z momentu awarii. Po uruchomieniu usług dokonamy rekompensaty o której zostaną poinformowani dotknięci awarią klienci. Wszystkich przepraszamy za kłopot!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ten p25 to od kilku lat jakieś tupety się dzieją, może wyrzućcie w cholerę ten serwer, przekopiujcie ludzi na pxx kolejny i już nigdy nie róbcie p25, heh - może jakiś gimbus nałożył na ten serwer klątwę ; )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nasz oficjalny komunikat w w/w sprawie:

 

W dniu 15.05.2013 o godzinie 00:00 rozpoczęliśmy aktualizację kernela (jądra systemowego) z powodu pojawienia się możliwego zagrożenia bezpieczeństwa (szczegóły: http://web.nvd.nist.gov/view/vuln/detail?vulnId=CVE-2013-2094).

 

Operacja przebiegła pomyślnie dla wszystkich końcówek klienckich oprócz p25. Odbudowy wymagała macierz raid10. Ponieważ jest to duża macierz - jej rebuilding (synchronizacja) wykonuje się w tempie ok. 6% / h. Można go pominąć jednak nie zdecydowaliśmy się na taki krok - bezpieczeństwo danych jest dla nas w tym momencie ważniejsze.

 

Usługi WWW + SQL nie działały od 00:30 do 14:55. Jest nam bardzo przykro - chcielibyśmy zrekompensować Wam ten czas: dodaliśmy 2 miesiące abonamentu do każdego serwera, który jest utrzymywany na feralnej maszynie.

 

Reasumując: strony były niedostępne, serwery są bezpieczne, dane są aktualne, a rekompensata to 2 miesiące dla każdego poszkodowanego klienta. Przepraszamy i dziękujemy za zrozumienie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

muszę powiedzieć, że nowy roundcube jest gicior :) , w dodatku nowy skin jest bardzo przejrzysty ogólnie jeszcze nie widziałem lepszego, tak więc plus dla was

 

Dziwi mnie tylko, że tyle lat jesteście na rynku a nie macie partnerstwa z NASK'iem

Edytowano przez krk (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ten czarny, czy inny?

Bo ten czarny jest tak o 3 lata spóźniony pod względem dizajnu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm

 

 

Dziwi mnie tylko, że tyle lat jesteście na rynku a nie macie partnerstwa z NASK'iem

 

To jakiś wymóg? Od ilu lat trzeba mieć? ;)

Mnie tam to w ogóle nie dziwi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

To jakiś wymóg? Od ilu lat trzeba mieć? ;)

Mnie tam to w ogóle nie dziwi.

 

żaden wymóg, po prostu przekłada się to na cenę odnowienia domeny. Obecny rejestrator u którego mam domenę regionalną przedłuża ją za 15zł netto a w progreso 25zł netto. Niby tylko 10zł ale zawsze coś :P

 

szkoda bo chciałem wszystko trzymać w jednym miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm

hehe skąd założenie, że firma tym samym ma obniżyć ceny? :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hehe skąd założenie, że firma tym samym ma obniżyć ceny? :D

 

 

domyślam się, że jak ktoś jest ich partnerem to dostaję niższą cenę na rejestrację/[rzedłuzenie.

Tym samym może obniżyć ceny.

 

p.s do końca nie wiem jak to wygląda ale na helpdesku z zapytaniem o cenę dostałem takie info" Do końca roku powinniśmy zostać bezpośrednim partnerem NASKu, wtedy na pewno ceny domen spadną."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm

No zgadza się, MOŻE, MOŻE ale nie MUSI ;) Z twojej wypowiedzi zrozumiałem, że to jest jednoznacznie zależny warunek ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No zgadza się, MOŻE, MOŻE ale nie MUSI ;) Z twojej wypowiedzi zrozumiałem, że to jest jednoznacznie zależny warunek ;)

 

no dokładnie :P

 

dodatkowo ciekawi mnie jedna rzecz skoro ktoś oferuje rejestrację domen (progreso.pl) to czemu nie trzyma swojej domeny u "siebie" tylko płaci konkurencji ;p REJESTRATOR: Agnat Sp. z o.o domena.pl

 

ale to już tak na marginesie :D

 

edit: dopiero wbiłem na stronę domeny.pl pewnie są ich partnerami dlatego, też mają tam swoją domenę.

Edytowano przez krk (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Adam Szendzielorz

muszę powiedzieć, że nowy roundcube jest gicior :) , w dodatku nowy skin jest bardzo przejrzysty ogólnie jeszcze nie widziałem lepszego, tak więc plus dla was

 

Dziwi mnie tylko, że tyle lat jesteście na rynku a nie macie partnerstwa z NASK'iem

 

Wstrzymywaliśmy się z tą decyzją ale ostatecznie - na pewno jak już później napisałeś - w tym roku zostaniemy w końcu partnerem NASKu. Być może ceny domen lekko wtedy spadną :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Wstrzymywaliśmy się z tą decyzją ale ostatecznie - na pewno jak już później napisałeś - w tym roku zostaniemy w końcu partnerem NASKu. Być może ceny domen lekko wtedy spadną :)

 

dobra jest plus dla was przeniosę i tak domenę do was, bo jestem bardzo zadowolony z hostingu, od początku roku zjadłem już 6TB transferu i nikt na mnie nie krzyczy :) tak więc oby tak dalej.

Edytowano przez krk (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

działa wam progreso ?

 

traceroute to progreso.pl (77.79.244.249), 30 hops max, 60 byte packets
2 217.153.235.185 (217.153.235.185) 0.538 ms 10.624 ms 10.625 ms
3 taro-dbp2-so-0-0-0-0.net.ipartners.pl (157.25.4.246) 0.683 ms 0.688 ms taro-dbp1-so-0-0-0-0.net.ipartners.pl (157.25.4.237) 0.540 ms
4 157.25.248.122 (157.25.248.122) 0.393 ms 0.403 ms 157.25.248.94 (157.25.248.94) 0.399 ms
5 z-atman.gts.pl (212.91.10.101) 1.640 ms 1.615 ms 1.625 ms
6 ae1-3985.r5.isp-r7.isp.atman.pl (217.17.33.157) 1.619 ms 1.615 ms 1.608 ms
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
16 * * *
17 * * *
18 77.79.244.249 (77.79.244.249) 13.005 ms 13.026 ms 13.022 ms

 

uhuh: http://stats.pingdom.com/263r5pzlib1f/395442

 

 

Tracing route to progreso.pl [77.79.244.249]
over a maximum of 30 hops:
1 1 ms 1 ms 1 ms Patrys.lan [192.168.1.1]
2 15 ms 7 ms 8 ms 10.188.0.1
3 * * * Request timed out.
4 25 ms 20 ms 21 ms 10.44.44.185
5 * * * Request timed out.
6 24 ms 28 ms 22 ms war-cx1.tpix.pl [195.149.232.5]
7 37 ms 61 ms 33 ms xe-2-0-0-48.r5.isp-rs.thinx.atman.pl [212.91.0.1
3]
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 37 ms * * p0.progreso.pl [77.79.244.249]
13 83 ms * * p0.progreso.pl [77.79.244.249]
14 * * 36 ms p0.progreso.pl [77.79.244.249]
Trace complete.
Edytowano przez krk (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

strona progreso.pl i wszystkie moje od 17tej leżą...

|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| unknown - 0 | 413 | 413 | 0 | 0 | 7 | 0 |
| No response from host - 100 | 83 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 172.31.0.29 - 1 | 406 | 404 | 7 | 14 | 178 | 12 |
| 85.219.206.177 - 23 | 221 | 172 | 16 | 21 | 45 | 20 |
| 157.25.216.45 - 0 | 413 | 413 | 14 | 19 | 87 | 18 |
| 157.25.248.94 - 0 | 413 | 413 | 13 | 20 | 101 | 18 |
| z-atman.gts.pl - 0 | 413 | 413 | 15 | 25 | 145 | 19 |
| ae1-3985.r5.isp-r7.isp.atman.pl - 0 | 413 | 413 | 16 | 24 | 148 | 21 |
| host78.atman.pl - 87 | 94 | 13 | 0 | 33 | 38 | 28 |
| p30.progreso.pl - 96 | 86 | 4 | 0 | 31 | 33 | 30 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider


|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| unknown - 78 | 88 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 72 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 172.31.0.29 - 1 | 352 | 350 | 7 | 14 | 178 | 11 |
| 85.219.206.177 - 23 | 188 | 145 | 15 | 22 | 49 | 24 |
| 157.25.216.65 - 0 | 360 | 360 | 14 | 20 | 53 | 18 |
| 157.25.248.122 - 0 | 360 | 360 | 13 | 20 | 53 | 18 |
| z-atman.gts.pl - 0 | 360 | 360 | 15 | 24 | 83 | 20 |
| ae1-3985.r5.isp-r7.isp.atman.pl - 0 | 360 | 360 | 16 | 25 | 103 | 21 |
| p0.progreso.pl - 88 | 80 | 10 | 0 | 33 | 50 | 31 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider

Edytowano przez kori (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×