Skocz do zawartości
Debian

Jak To Z Tymi Hostingami Jest... ;)

Polecane posty

Można i 3000-4000 kont po 10 zł ;)

 

A zawsze jak firma nie wypali, można ja sprzedać, jak to miało już nie raz miejsce...

 

Można mieć duży zarobek zarówno sprzedając dużo, a tanio, jak i mało, a drogo. Tak naprawdę wszystko zależy od dobrego biznesplanu i umiejętności trafienia do odbiorcy.

 

Jeśli chodzi o koszty, to wcale nie muszą być aż takie wysokie. Bez sensu jest brać na start ekstra serwer za 600-700 zł, jak i tak będzie on stał przez dłuższy czas pusty. Dużo lepszym rozwiązaniem jest zaczęcie od słabszej maszyny, a z czasem jak biznes się rozkręci przejście na lepszy serwer(nie jest przecież to wielce skomplikowane, a oszczędzamy dość dużą kasę).

 

W opłacie 1000 zł miesięcznie spokojnie można zamknąć koszty funkcjonowania firmy w fazie początkowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przecież można sprzedać 100 kont za 300-400 zl dla firm

 

Można mieć duży zarobek zarówno sprzedając dużo, a tanio, jak i mało, a drogo. Tak naprawdę wszystko zależy od dobrego biznesplanu i umiejętności trafienia do odbiorcy.

 

No właśnie i tu pojawia się kolejne pytanie. Czy lepiej postawić na szerszy wachlarz pakietów (od małych 1-2GB do większych 30-50GB), którym trafimy w większą grupę docelową (dzięki dużej rozpiętości parametrów i cen) czy raczej zdecydować się na usługę dla firm, biznesu z kontami o średnich parametrach z wyższymi cenami. W sumie lepiej hostować mniejszą liczbę klientów za lepsze pieniądze niż męczyć się z dziesiątkami gimnazjalistów i ich przemasami i qlwebami za mniejsze stawki. Ale z drugiej strony łatwiej wstrzelić się w tą szerszą grupę docelową niż w hosting dla firm. Ale to tylko moje skromne zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie można mieć zbyt dużej ilości pakietów, bo to też wprowadza zbyt duże zamieszanie. Pomijam już fakt, iż do klientów biznesowych nie przemawiają tak parametry konta, jak dobrze zaprezentowana oferta(marketing). Oni i tak używają konta w niewielkim stopniu, oraz nie stwarzają problemów z źle zoptymalizowanymi skryptami(przeważnie, albo nie w takim stopniu jak przy hostingu tańszym).

 

Tylko tutaj pojawia się dość duży problem, na rynku jest już dość dużo firm oferujących pakiety przeznaczone dla firm oraz klient biznesowego. Oferujących bardzo dobrą jakość, przy atrakcyjnej cenie. Dlatego dużo łatwiej jest "wstrzelić się" w tani hosting, tutaj takiej dużej konkurencji nie ma, a firmy które są dość borykają się z różnorakimi problemami, bardzo często nie zależnymi od nich. Wiadomo, że niska cena wymaga też użycia tańszych rozwiązań, które są bardziej zawodne niż ma to miejsce przy hostingach klasy biznesowej.

 

Jeśli chodzi o "dziesiątkami gimnazjalistów", to wystarczy ustalić pewne zasady tego co należy do naszych obowiązków, a co nie, oraz nie dać sobie wejść na głowę i bez problemu można hostować takich klientów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie można mieć zbyt dużej ilości pakietów, bo to też wprowadza zbyt duże zamieszanie. Pomijam już fakt, iż do klientów biznesowych nie przemawiają tak parametry konta, jak dobrze zaprezentowana oferta(marketing). Oni i tak używają konta w niewielkim stopniu, oraz nie stwarzają problemów z źle zoptymalizowanymi skryptami(przeważnie, albo nie w takim stopniu jak przy hostingu tańszym).

 

No i właśnie raczej bardziej byłbym skłonny ku hostingowi dla biznesu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zauważyć jeszcze jedną sprawę z klientem biznesowym. Taki klient ma bardzo mała skłonność do zmiany usługodawcy jeśli wszystko chodzi w miarę dobierze. Praktycznie nie namówicie kogoś komu nic nie przeszkadza u obecnego usługodawcy na migrację nawet gdyby były to 5 razy większy pakiet z wyśrubowanymi parametrami. Dla firmy migracja dla samej migracji i kilkuset złotych rocznie to niepotrzebna zabawa.

Jedynym momentem kiedy można przeprowadzić taką migrację jest np niewystarczająca ilość zasobów, co jest żadkie bo pakiety biznesowe są zazwyczaj bardzo duże (Quota 10, 20 GB / transfer 0,5-1 TB), albo w trakcie tworzenia nowej strony lub przebudowywania obecnej. I dlatego ja uważam że najlepiej jest połączyć świadczenie usługi tworzenia serwisów z obsługą informatyczną firmy oraz hostingu biznesowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chciałem zauważyć jeszcze jedną sprawę z klientem biznesowym. Taki klient ma bardzo mała skłonność do zmiany usługodawcy jeśli wszystko chodzi w miarę dobierze. Praktycznie nie namówicie kogoś komu nic nie przeszkadza u obecnego usługodawcy na migrację nawet gdyby były to 5 razy większy pakiet z wyśrubowanymi parametrami. Dla firmy migracja dla samej migracji i kilkuset złotych rocznie to niepotrzebna zabawa.

 

Rozumiem doskonale. Do tego klienci biznesowi raczej stawiają na znane, sprawdzone marki typu home.pl czy kei.pl. Jednak myślę, że jakąś część tego tortu można zawsze ugryźć. Ciągle też pojawiają się nowe firmy i w nich także można szukać potencjalnego klienta.

 

pakiety biznesowe są zazwyczaj bardzo duże (Quota 10, 20 GB / transfer 0,5-1 TB)

 

Nie przesadzasz? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To pakiety ze średniej półki. Zasada jest taka Dać dużo i drogo i modlić się zeby tego nie wykorzystywali.

correct! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tomi, to teraz się zgadza, ja myślałem, że te parametry napisałeś jako limit miesięczny a nie roczny i stąd to moje zdziwienie :)

 

To pakiety ze średniej półki. Zasada jest taka Dać dużo i drogo i modlić się zeby tego nie wykorzystywali.

 

No i właśnie tu jest ta cała tajemnica zarabiania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze biznes plan i to nie jest jakies glupie gadanie, wystarczy jakis e-book czy ksiazka z biblioteki - prawdopodobnie gdyby wszyscy robili biznes plan to nie byloby tyle zamykanych firm w pierwszym roku dzialalnosci (statystyki sa nieublagane)

do biznes planu troche kosztow ....

 

moim skromnym zdaniem to jesli chodzi o koszty firmy to mozna to podzielic na kilka czesci:

1) urzedy

ZUS

-przy nowej firmie preferencyjny jest chyba tylko pierwszy rok, ale tego nie sprawdzalem dawno wiec nie bede sie zaglebial

-etat, jesli juz mamy gdzies etat to dochodzi tylko z ZUS zdrowotne, w pierwszym okresie moze to tez pomoc, gdy ma sie 8h etatu i ani minuty dluzej (jednak w tym czasie potrzebna jest osoba do obslugi)

-normalny ZUS od dzialalnosci dla pozostalych

US i 2 sprawy

- podatek dochodowy - liniowy 19% brak odliczen, brak kwoty wolnej, lub 3 progi podatkowe

- VAT - mozemy/ nie musimy wchodzi w VAT, lub zdecydowac czy wejsc w pozniejszym okresie

 

2) biuro - tutaj mozna na poczatek w domu operowac, wiec odpadnie nam czynsz w pierwszej kolejnosci

- koszt lacza internetowego i nie mowie tutaj do serwera, ale o koszcie za neostrade/dsl lub cos przez modem hsdpa - osobiscie jestem za polaczeniem obu bo cos na lini telefonicznej gwarantuje nam w miare stabilny transfer, a po modemie jestesmy bardziej mobilni w razie problemow

- telefon/fax - sadze ze mozemy rozwazyc VoIP, wiekszosc dostawcow zaoferuje nam nr za przyslowiowa zlotowke miesiecznie, nasze polaczenie sa na zasadzie pre-pay, ale placimy tylko za to co wydzwonimy, kilku moich klientow po przejsciu na VoIP ograniczylo znacznie koszty wlasnie przez operatorow wirtualnych (i to byly u nich koszty nawet w tys zlotych), do tego mozemy wybrac nr telefonu ze strefy numerycznej w ktorej mamy najwiecej klientow co tym samym ograniczamy koszt polaczen naszych klientow do nas, na chwile obecna odradzam 039 dla osob ktore maja kontakt z firmami za granica, wprawdzie nr 039 jest traktowany jak polaczenie lokalne w calej Polsce (tania wersja 0801), ale gdy dzwoni ktos do nas z zagranicy dostaje komunikat nie ma takiego numeru :)

- ksiegowy - jesli mamy w rodzinie jakiegos ksiegowego, to moze nam pomoc na poczatku, tym bardziej ze na pewno nie bada to jakies ogromne ilosci dokumentow, ale w pozniejszym etapie jak juz zaczniemy wychodzic na swoje sugeruje biuro rachunkowe, na poczatek z nizszej polki, koszty miesieczne naprawde nie bede duze a mamy czas na nasz biznes, wraz ze wzrostem dochodu warto pomyslec o dobrym ksiegowym, pamietajcie ze dobry ksiegowy pomaga Was oszczedzac pieniadze czyli tym samym zarabia dla nas

 

3) reklama - na poczatku zacznijmy od znajomych - jesli na 10 znajdzie sie jednej przez ktora trafimy do naszego klienta i tak sie oplaca, forum tematyczne tez mile widziane ale raczej ograniczenie sie do kwesti informacyjnej - w koncu to nie BOK, pozniej warto myslec o platnej reklamie wraz ze wzrostem firmy, dodatkowo jesli mamy wsrod znajomych osoby zwiazane z branza bedzie mile widziany dla nich program partnerski to zawsze dziala motywujaco

 

4) serwer / lacza

-z wyborem serwera - tanio nie znaczy dobrze/stabilnie ale ta kwestia jest omawiana w innych tematach wiec nie bede powielal, uwazam ze warto zaplacic za lepsze uslugi bo jesli my bedziemy z nich zadowoleni to nasi klienci tez a tym samym pozwoli nam to utrzymac stabilny dobry poziom uslug

-admin, jesli nie jestes adminem z duzym stazem to zatrudnij takiego - w poczatkowym okresie mozna rozwazyc kogos na stawke godzinowa, ale wraz z rozwojem firmy na pewno bedziemy potrzebowali kogos na pelny etat + dodatkowo w naglych przypadkach admina na zlecenie, zawsze wyznawalem zasade - lepiej dmuchac na zimne, a jak sie juz czyms oparzysz miej przygotowana bardzo dobrze wyposazona apteczke

-BOK - dzial sprzedazy wystarczy ze bedzie czynny w normalnych godzinach (oczywiscie odpowiednio do kraju w ktorym masz klientow), natomiast wparcie techniczne powinno byc obslugiwane 24h, mozna je rozbic na kilka osob, ktore maja dobre pojecie o hostingu (1 poziom supportu) a w razie problemow przekaza to do admina czyli 2 poziom, ponad 70% zapytan do supportu prawdopodobnie mozna rozwiazac nawet dobrze przygotowanymi szablonami pytan/odpowiedzi

 

nie podawalem stawek bo te zmieniaja sie co jakis czas

 

i pamietajcie na dobra opinie pracuje sie dlugo, a stracic ja mozna bardzo szybko, dlatego nie nalezy oszczedzac na sprzecie i ludziach bo to wlasnie z tego mam dobrze prosperujaca firme

 

// wszelka polemika do tekstu mile widziana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś oferuje usługi dla firma. A na pewno tak bo to jest najbardziej opłacalne to wejście w VAT musi być już na samym starcie. Firmy potrzebują f-ry VAT aby to rozliczyć w kosztach. Decyzję podejmuje się już na etapie zakładania działalności czyli na początku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×