Skocz do zawartości
abe

Spf I Niedochodzące Listy

Polecane posty

Witam!

 

Korzystam z płatnego hostingu. Mam jednak jeden podstawowy problem. Posiadam konto na PayPal. Niestety żadne maile wysyłane przez ów PayPal nie docierają na żadną skrzynkę którą mam skonfigurowaną w ramach tego hostingu. Zaznaczam że maile z PayPal na np.: konto w o2.pl dochodzą bez problemu.

Zanim napisałem do administratorów posprawdzałem wszelkie ustawienia anty-spamowe (u siebie w kliencie mail jak również w panelu admin.). Bez rezultatu.

Kontakt z adminem zaowocował stwierdzeniem:

 

"Problem nie leży po naszej konfiguracji serwerów tylko po stronie serwisów które nie posiadają wpisów SPF w rekordach DNS."

 

I tutaj już moja wiedza się kończy. Jutro zadzwonię do PayPal ale jakoś mam przeczucie że to niewiele zmieni.

Pytanie natomiast do Was jako osób obeznanych: z czego wynika taka sytuacja? w czym jest problem? zbyt restrykcyjne "reguły" w konfiguracji serwera, czy może PayPal kompletnie olewa zabezpieczenia antyspamowe? czy istnieje jakiś sposób na rozwiązanie problemu?

 

Na koniec dodam jeszcze, że właśnie robiłem zakupy w "hamerykańskim" sklepie online i też nie dostałem mail z b.ważnymi informacjami dot. temat transakcji.

Sam już nie wiem co mam robić. W tej chwili porostu nie mogę polegać na skrzynce za która płacę i która z założenia miała być tą niezawodną...

 

 

pozdrawiam

i z góry dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czego wynika taka sytuacja? (...) zbyt restrykcyjne "reguły" w konfiguracji serwera? (...)

tak. w przypadku braku jakiegokolwiek rekordu SPF w strefie danej domeny list winien być zaakceptowany, a nie odrzucony...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie te dwie odpowiedzi (za które b. dziękuje) potwierdzają moje przypuszczenia, że niestety provider mógłby coś z tym zrobić ale nie robi.

Szkoda, bo jestem naprawdę b. zadowolony z jakości usług z tym jednym wyjątkiem, który niestety jest dla mnie b. dużą uciążliwością.

 

 

dzięki raz jeszcze

 

UPDATE:

Nie wiem czy to ma znaczenie ale samą domene (jej utrzymanie) mam w innej firmie niz serwer. Ale z tego co się znam (nie za wiele) to ich rola sprowadza się tylko i wylaczenie do zmiany delegacji serwerów DNS. Czy może to wlasnie firma ktora obsługuje domene może też coś mieć "nie tak"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, tutaj problem lezy po sprawie dostawcy hostingu - to on konfiguruje Twoj serwer poczty.

 

Przylaczam sie do opinii, ze mail z domeny bez wpisow SPF powinien byc akceptowany. SPF nie jest obowiazujacym standardem, dlatego odrzucanie maili od dostawcow nie stosujacych SPF wydaje sie byc wrecz naruszeniem standardow RFC w zakresie poczty elektronicznej.

 

Radze jak najszybciej cos z tym zrobic, bo bardzo wielu dostawcow hostingu nie wprowadza rekordow SPF (z uwagi na rozmaite problemy zwiazane z SPF nie kazdy ten mechanizm akceptuje). U nas na przyklad respektujemy na serwerze mailowym wpisy SPF na domenach nadawcow, ale nie wprowadzamy wpisow na domenach naszych klientow (bez wyraznego zyczenia). Nie wyobrazam sobie, aby moglo to byc powodem odrzucania naszych maili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Portale na poczatku wprowadzania SPF bardzo mocno szalaly w tym kierunku i istotnie wtedy zdarzaly sie takie kwiatki. Obecnie z ich strony jest juz na szczescie spokoj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

abe zrób sobie test, wyślij do siebie wiadomość z onetu (oni nie mają spf), jak dojdzie to paypal ma coś źle ustawione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie wstydź się. Jaki dostawca?

 

:) Nie wstydzę się, nie mam czego... chodzi o netarteria.pl na która złego słowa nie mogę powiedzieć poza poruszoną tutaj kwestią (konto mam prawie rok).

Zresztą skrzynka cały czas działa - przychodzą mi tam wiadomości z innych źródel. Niestety wczoraj nie doszły do mnie z PayPal (po raz kolejny) jak również ze sklepu internetowego (bede do nich dzisiaj pisał, bo może wina leży po ich stronie?)

 

Co gorsze zrobiłem przed chwilą znowu test - wysyłając sobie z konta paypal mail autoryzacyjny...i po 10sek. doszedł :)

To teraz już nie wiem co o tym myśleć. Będę monitował zachowanie się skrzynki ale uczucie niepewności dot. otrzymywania ważnych maili pozostaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze problemem nie jest SPF tylko graylisting? Z poczatku nawet allegro wymiekalo na graylistingu. Jesli maja jakis wlasny wymyslny automat rozsylajacy wiadomosci, moze tak byc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Elementarna uczciwość wymaga abym napisał, że wczoraj wieczorem dotarł do mnie mail ze sklepu z którego dotrzeć miał po 30 min. od transakcji. Mając na uwadze również to że popołudniu doszedł mail z PayPal wydaję się że wszystko działa.

Chyba zbyt szybko marudziłem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam juz prawie pewnosc, ze chodzi o graylisting.

 

Niektore serwery ponawiaja wysylki nawet po kilku dniach, mimo ze nawet domyslne ustawienia wiekszosci serwerow poczty to ponowienie po kilku-kilkunastu minutach. Tak skonfigurowane sa nie tylko "dedykowane" systemy sklepow, ale takze niektorzy dostawcy hostingowi. Niestety na takich wlasnie serwerach wyklada sie idea graylistingu :-(.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niektore serwery ponawiaja wysylki nawet po kilku dniach, mimo ze nawet domyslne ustawienia wiekszosci serwerow poczty to ponowienie po kilku-kilkunastu minutach.

 

Zgadzam się z poprzednikiem, ale usystematyzuje sprawę i dodam jeszcze trochę od siebie.

Włączona obsługa greylist dla konkretnej skrzynki pocztowej może powodować:

 

1. Opóźnienia w dotarciu wiadomości wywołane przez:

- błędne ustawienia czasu ponownej wysyłki (za długie czasy, np. ponowienie wysyłki po 2-5h),

skutek: wiadomość dotrze z opóźnieniem,

- realizację kolejnych wysyłek z różnych IP (np. GMail wysyłający z różnych IP),

skutek: wiadomość dotrze z opóźnieniem w przypadku gdy nastąpi wysyłka z adresu o IP znajdującym się już na greylist,

 

2. Nie docieranie wiadomości wywołane przez:

- błędne ustawienia czasu ponownej wysyłki (za krótkie czasy, serwer odbiorcy wiadomości odrzuca wiadomości jeśli nie został przekroczony minimalny czas po którym powinna nastąpić ponowna próba),

skutek: nie docieranie wiadomości, zdarza się bardzo rzadko,

- błędne ustawienia czasu ponownej wysyłki (za długie czasy, np. ponowienie wysyłki po 48h kiedy już adres nadawcy został usunięty z greylist),

skutek: nie docieranie wiadomości, zdarza się bardzo rzadko,

 

 

--

Tanie serwery

Rejestracja domen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2. Nie docieranie wiadomości wywołane przez:

- błędne ustawienia czasu ponownej wysyłki (za krótkie czasy, serwer odbiorcy wiadomości odrzuca wiadomości jeśli nie został przekroczony minimalny czas po którym powinna nastąpić ponowna próba),

skutek: nie docieranie wiadomości, zdarza się bardzo rzadko,

Bzdura. Wiadomosci sa odrzucane przez greylisting z kodem tymczasowego bledu (4xx) zatem nadawca jest zobligowany (poprzez RFC) do ponownej proby dostarczenia wiadomosci po jakims czasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzdura. Wiadomosci sa odrzucane przez greylisting z kodem tymczasowego bledu (4xx) zatem nadawca jest zobligowany (poprzez RFC) do ponownej proby dostarczenia wiadomosci po jakims czasie.

 

Nie napisałem że greylist nie odrzuca wiadomości (zgadza się, odrzuca również w tym przypadku) lub nie następuje kolejna próba wysyłki (może wystąpić, a nawet powinna). Nie rozumie Twojego komentarza, bo sens obu wypowiedzi jest ten sam.

 

Rozwijając:

Sytuacja pojawia się w przypadku, gdy greylist po stronie serwera odbiorcy odbija kolejne próby wysyłki wiadomości z serwera nadawcy, na którym czasy ponownej wysyłki są niższe niż minimalne czasy w konfiguracji greylist serwera odbiorcy.

 

 

--

 

Tani hosting

Tanie domeny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie napisałem że greylist nie odrzuca wiadomości (zgadza się, odrzuca również w tym przypadku) lub nie następuje kolejna próba wysyłki (może wystąpić, a nawet powinna). Nie rozumie Twojego komentarza, bo sens obu wypowiedzi jest ten sam.
Moze uzylem zbyt duzego skrotu myslowego... Nadawca jest zobligowany do ponownej proby dostarczenia wiadomosci, w zwiazku z czym zbyt krotki czas ponawiania proby nie moze byc powodem, przez ktory wiadomosc nie zostanie ostatecznie dostarczona do odbiorcy.

 

Rozwijając:

Sytuacja pojawia się w przypadku, gdy greylist po stronie serwera odbiorcy odbija kolejne próby wysyłki wiadomości z serwera nadawcy, na którym czasy ponownej wysyłki są niższe niż minimalne czasy w konfiguracji greylist serwera odbiorcy.

To o czym mowisz nie ma nic wspolnego z greylisting'iem (zanim zaczniesz sie klocic - odsylam do oryginalnego dokumentu, ktory go opisuje) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moze uzylem zbyt duzego skrotu myslowego... Nadawca jest zobligowany do ponownej proby dostarczenia wiadomosci, w zwiazku z czym zbyt krotki czas ponawiania proby nie moze byc powodem, przez ktory wiadomosc nie zostanie ostatecznie dostarczona do odbiorcy.

 

Myśle że powinniśmy temat zakończyć, kontynuacja nic nie wnosi do sprawy. Jeśli trzeba, w wolnej chwili podeśle Ci na PW logi serwera smtp obrazujące sytuację o której pisze. I będziemy w stanie wymienić poglądy, nie ma sensu robić tego na forum.

 

To o czym mowisz nie ma nic wspolnego z greylisting'iem (zanim zaczniesz sie klocic - odsylam do oryginalnego dokumentu, ktory go opisuje) :)

 

Często implementacja konkretnej metody na serwerze może być odrębna od dokumentacji. Chyba że korzystamy z gotowych rozwiązań nie dokonując żadnych modyfikacji. Nie mam zamiaru się z nikim kłócić, nie do tego służy forum, dlatego jest to ostatnia moja wypowiedź w tym temacie.

 

Zgadzam się z wypowiedzią Adriana, jeśli na wszystkich serwerach byłby ustawiony czas ponowienia wysyłki wiadomości co 30 minut to nigdy nie było problemu.

 

 

--

Dobre serwery

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Myśle że powinniśmy temat zakończyć, kontynuacja nic nie wnosi do sprawy. Jeśli trzeba, w wolnej chwili podeśle Ci na PW logi serwera smtp obrazujące sytuację o której pisze. I będziemy w stanie wymienić poglądy, nie ma sensu robić tego na forum.
Nie twierdze, ze taka sytuacja jest niemozliwa. Twierdze jedynie, ze jezeli ma miejsce to nalezy zmienic oprogramowanie :)

 

Często implementacja konkretnej metody na serwerze może być odrębna od dokumentacji.
Moze. Jednak nie swiadczy to o niczym dobrym.

 

Chyba że korzystamy z gotowych rozwiązań nie dokonując żadnych modyfikacji.
Jezeli dokonujemy zmian, to nie psujmy algorytmu, w oparciu o ktory dziala caly mechanizm greylisting'u :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×