Skocz do zawartości

brsc

Użytkownicy
  • Zawartość

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Wszystko napisane przez brsc

  1. Witam, Czy zetknął się ktoś może z firmą www.dih.pl? Chodzi mi głównie o VPSy ale wszelkie informacje na temat wspomnianej firmy będą przydatne. Pozdrawiam.
  2. Ostatnio napisałem dość wyważoną opinię licząc na to, że jakość w tej firmie się poprawi ale tracę już cierpliwość... Zdecydowanie odradzam korzystanie z usług biznes-host! Znów mam problemy z VPSem. Znowu zrestartowali serwer, nie załadowali do kernela modułów odpowiedzialnych za iptables i twierdzą, że problem leży w konfiguracji mojego firewalla (chociaż wcześniej wszystko było w porządku a ja nic na VPSie nie zmieniałem a test wprowadzenia najprostszej reguły iptables dowodzi ewidentnie, że problem leży po ich stronie). Na dodatek nie mogę teraz nawet zrestartować maszyny (ani przez SSH ani z panelu klienta). Tragedia. Ta firma to totalna amatorka i olewanie klienta. Odradzam zdecydowanie. Ja na 100% się od nich wynoszę.
  3. Ja mam ostatnio biznes-host.pl trochę dość. Mam u nich najtańszego VPSa (bo taki mi wystarcza) od półtorej roku i początkowo byłem bardzo zadowolony. Poleciłem ich nawet kliku swoim klientom (robię stronki, piszę aplikacje webowe) - większość wykupiła oczywiście hosting www ale jest też jeden droższy VPS (którym administruję). Tak jak pisałem początkowo wszystko było fajnie ale później zaczęły się problemy. Problemy z hostingiem: Zmienili IP serwera, na którym klientka miała hostowaną stronę nie informując jej o tym. Oczywiście ja musiałem szukać problemu, tłumaczyć jej co się stało, konfigurować domenę. Poleciłem ich kolejnej klientce, ta zamówiła u nich hosting i przekazała mi dane abym wszystko skonfigurował i zainstalował stronę. Konfiguracja zaczęła się dziwnie sypać, hasła do DirectAdmina przestawały działać, działy się dziwne rzeczy. Co się okazało? Przesłali te same dane od konta hostingowego dwóm różnym klientom!!! Jednocześnie ja i ktoś jeszcze mieliśmy dostęp do tego samego konta! Napisałem im, że tak to wygląda i wtedy założyli drugie konto i podesłali nowe dane. Problem z punktu pierwszego zdarzył się ostatnio kolejnym dwóm moim klientom. Problemy z VPSami: Raz padł im serwer i po przywróceniu mojego VPSa (po całej dobie) z ich backupu okazało się, że przepadły wszystkie ustawienia uprawnień dla plików. Wszystko (poza katalogami domowymi) należało do roota (przez co nie startował na przykład MySQL), zginęły ustawienia bitów suid (przez co nie dało się na przykład korzystać z komendy su). Musiałem "reinstalować" system i konfigurować wszystkie usługi na nowo. Fakt, że dali mi w ramach rekompensaty 1 miesiąc gratis. O ile dobrze pamiętam to po powyższej awarii nie mogłem skonfigurować firewalla bo nie załadowali do kernela odpowiednich modułów. Miałem od początku dostęp do konfiguracji VPSa poprzez HyperVM. Po którymś restarcie (ich serwera nie VPSa) dostęp straciłem. Napisałem ticket i dostałem odpowiedź, że ten serwer VPS nigdy nie był dostępny z panelu HyperVM!!! Widać mam omamy Dostępu nie odzyskałem do tej pory. Podczas przenosin do Łodzi napisali mojemu klientowi, że przez jakiś czas VPS będzie działał na dwóch IP (starym i nowym). Przenieśli serwer i nie podpięli starego IP. Trzeba było szybko przekonfigurować kilka domen. Przez jakiś czas część stron klienta nie była oczywiście dostępna. Tu muszę dodać, że przy przenosinach mojego serwera nie popełnili już tego błędu. Ostatnio niemal po każdym restarcie maszyny, na której jest VPS mojego klienta muszę pisać do nich aby ustawili właściwy czas na tej maszynie bo znów jest przestawiony (w OpenVZ na samym VPSie czasu zmienić się nie da). To już trzeci raz a ostatnio zapewniali, że to się więcej nie powtórzy. Dziś po jakimś większym padzie ich serwerów (wszystko chyba leżało, nawet ich strona) z mojego VPSa nie mogę dostać się na żadną domenę w sieci. Okazało się, że serwery DNS wpisane w /etc/resolv.conf nie są dostępne dla mojego VPSa (nie odpowiadają w ogóle na pingi). Problem czeka na rozwiązanie... Dobra, ponarzekałem trochę to teraz też trochę pochwalę: Jak dotąd bardzo szybko odpowiadają na wszystkie moje tickety (wysłane nawet późno w nocy). Z drugiej strony moja klientka próbowała się z nimi kiedyś kontaktować i nie dostała żadnej odpowiedzi na 3 maile. Dodzwoniła się też dopiero za którymś tam razem. Mi się w każdym bądź razie nic takiego nie przydarzyło i z kontaktu jestem ogólnie zadowolony. Mają czasem fajne promocje (np.: zapłać za 3 miesiące to 3 dostaniesz gratis). Mają fajny program lojalnościowy (poleć ich komuś to dostaniesz ileśtam procent z każdej jego faktury). W moim przypadku jest to bardzo korzystne rozwiązanie. Niskie ceny (choć znalazłem ostatnio u konkurencji VPSa w lepszej konfiguracji za niższą cenę). Podsumowując: Było bardzo fajnie, ostatnio jakość usług zdecydowanie spadła. Mam nadzieję, że to okres przejściowy (przenosiny) i że znów będzie OK. Póki co VPSy wymagają czujności i monitorowania. Nie jest to w tej chwili firma, w której można skonfigurować VPSa i na pół roku zapomnieć hasło roota Jak się coś psuje to trzeba umieć samemu zdiagnozować problem i napisać im ticketa wyraźnie wskazując palcem co jest nie tak, wtedy problem rozwiążą szybko. Jeśli nie wiadomo co jest problemem to odpiszą prawdopodobnie, że ich obowiązkiem jest tylko umożliwienie dostępu do powłoki SSH i to tylko zapewnią. Na razie przestałem ich polecać swoim klientom bo za często zdarzają się problemy i jest mi później głupio przed klientami. Mam u nich serwer opłacony na najbliższe pół roku, jeśli w tym czasie jakość się poprawi to zostaję. Jeśli będzie tak jak jest teraz to zmykam do konkurencji (pewnie z częścią klientów). Mam nadzieję, że powyższe wypociny komuś się przydadzą
×