Skocz do zawartości

MaciekPaluch

Użytkownicy
  • Zawartość

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Wszystko napisane przez MaciekPaluch

  1. Dzień dobry! Mam prosty program w Javie który ma za zadanie połączyć się z serwerem i wysyłać z terminala liczby. Chciałbym przerobić program by liczba była wysyłana po wciśnięciu przycisku. Tutaj obsługa przycisku który po wciśnięciu wywołuje metodę wyslijLiczbe /* tworze przycisk */ JButton b1; b1 = new JButton("Wyslij"); b1.addActionListener(this); /* obsługa ActionListenera */ public void actionPerformed(ActionEvent zdarzenie) { Object zrodlo = zdarzenie.getSource(); if (zrodlo == b1){ wyslijLiczbe(jakasliczba) } } Tutaj pozostały kod, do niego potrzebuje dopisać metodę wyslijLiczbe import java.io.*; import java.net.*; import java.util.*; public class Client { private Socket socket; /* Konstruktor próbuje połączyć się z serwerem */ Client() { try { socket = new Socket("localhost", 2020); System.out.println("Klient dziala"); } catch(IOException e) { System.out.println("Uruchom serwer"); System.exit(1); } } void uruchom() throws Exception { PrintWriter out = new PrintWriter( new OutputStreamWriter( socket.getOutputStream()),true); BufferedReader in = new BufferedReader( new InputStreamReader( socket.getInputStream())); Scanner czytacz = new Scanner(System.in); /* 2. Działanie klienta */ String liczba, odSerwera; while(true) { System.out.println("Podaj zgadywaną liczbę: "); liczba = czytacz.nextLine(); out.println(liczba); odSerwera = in.readLine(); System.out.println(odSerwera); if(odSerwera.equals("Zgadłeś")) break; } /* 3. Czynności po zakończeniu współpracy z serwerem */ socket.close(); }//koniec funkcji uruchom() public static void main(String args[]) throws Exception { Client client = new Client(); client.uruchom(); } } Próbowałem tak: void wyslijLiczbe(String zmienna) { out.println(zmienna); } Niestety nie działa.Wie ktoś jak to wykonać? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam!
×