Dzień dobry!
Mam prosty program w Javie który ma za zadanie połączyć się z serwerem i wysyłać z terminala liczby.
Chciałbym przerobić program by liczba była wysyłana po wciśnięciu przycisku.
Tutaj obsługa przycisku który po wciśnięciu wywołuje metodę wyslijLiczbe
/* tworze przycisk */
JButton b1;
b1 = new JButton("Wyslij");
b1.addActionListener(this);
/* obsługa ActionListenera */
public void actionPerformed(ActionEvent zdarzenie)
{
Object zrodlo = zdarzenie.getSource();
if (zrodlo == b1){
wyslijLiczbe(jakasliczba)
}
}
Tutaj pozostały kod, do niego potrzebuje dopisać metodę wyslijLiczbe
import java.io.*;
import java.net.*;
import java.util.*;
public class Client
{
private Socket socket;
/* Konstruktor próbuje połączyć się z serwerem */
Client()
{
try {
socket = new Socket("localhost", 2020);
System.out.println("Klient dziala");
}
catch(IOException e) {
System.out.println("Uruchom serwer");
System.exit(1);
}
}
void uruchom() throws Exception
{
PrintWriter out = new PrintWriter(
new OutputStreamWriter(
socket.getOutputStream()),true);
BufferedReader in = new BufferedReader(
new InputStreamReader(
socket.getInputStream()));
Scanner czytacz = new Scanner(System.in);
/* 2. Działanie klienta */
String liczba, odSerwera;
while(true) {
System.out.println("Podaj zgadywaną liczbę: ");
liczba = czytacz.nextLine();
out.println(liczba);
odSerwera = in.readLine();
System.out.println(odSerwera);
if(odSerwera.equals("Zgadłeś")) break;
}
/* 3. Czynności po zakończeniu współpracy z serwerem */
socket.close();
}//koniec funkcji uruchom()
public static void main(String args[]) throws Exception
{
Client client = new Client();
client.uruchom();
}
}
Próbowałem tak:
void wyslijLiczbe(String zmienna)
{
out.println(zmienna);
}
Niestety nie działa.Wie ktoś jak to wykonać?
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam!