Witam,
mam problem z wysyłaniem maili, część maili mam odbijanych z zewnętrznego serwera z komunikatem:
"Helo command rejected: HELO_DYNAMIC_SPLIT_IP Dynamic/residential IP; spam source (dial-up or DSL line). Please use your ISP's SMTP"
"wydaje mi się", że to jest problem w reverse IP serwera ns2222222.ip-22-22-22.eu
Reguła postfixa na serwerze zewnętrznym, która odrzuca to: /\d+\.\S+\d+[^\d\s]\d+[^\d\s]\d+[^\d\s]/
w pewnej części dopasowuje ona "ns2222222.ip-22-22-22.eu", jednak nie w całej (być może wystarczy to na załapanie się na próg filtra - reguła znaleziona na: http://www.lemat.priv.pl/index.php?m=page&pg_id=90 )
Jednak nie wiem czy na pewno jest to źródło problemu, oraz czy można bezpiecznie zmienić reverse IP w panelu OVH.
Jeśli moje przypuszczenia okażą się prawidłowe,
1) Proszę o informację jakie następstwa/niebezpieczeństwa niesie za sobą zmiana reverse w panelu OVH, na taki który nie będzie powodował takich problemów ?
2) W jaki sposób dobrać wybrać taki Revers ?
3) Czy taką zmianę można wykonać bezpiecznie na serwerze produkcyjnym, aby nie zakłócić pracy serwera i usług ?
4) Czy wystarczy zmiana revers wyłącznie w panelu w polu revers, (revers pojawia się także w wielu miejscach na serwerze, dodam że jest to serwer dedykowany) ?
Pozdrawiam.