Niemożność rejestracji domen globalnych w dniu 29.05.2013 r. w godzinach wieczornych wynikała z błędu rejestru Directi. Problem został zgłoszony do Directi po zauważeniu awarii przez pracownika obsługi klienta jednak do tej pory Directi nie ustosunkowało się do zadanych pytań.
Zgodnie z pkt. V.8 regulaminu HRD.pl – HRD nie odpowiada za niemożność wykonywania usługi z przyczyn niezależnych i niezawinionych przez HRD, w szczególności za nieprawidłowe działanie dostawców usług , do których zalicza się dostawca Directi.
Tytuł postu „HRD, ich dni wolne i problemy” jest oderwany od rzeczywistości – dzień 30.05.2013 r. był dniem wolnym w całym kraju a nie dniem wolnym HRD.
Zamiast tracić czas na obsmarowywanie dostawcy sugeruję:
1. Przeczytanie regulaminu, gdzie wskazane są procedury zgłaszania awarii (pkt. X.3.) :
Wszelkie nieprawidłowości działania serwisu HRD.pl można zgłaszać telefonicznie, pod nr tel. 022 853 88 86 lub mailowo: info@hrd.pl, w godzinach roboczych, tj. od poniedziałku do piątku, od 8.00-16.00.
Takie zgłoszenie nie wpłynęło. Nie wpłynęło również zapytanie o przyczynę lub termin usunięcia awarii, więc trudno odpowiadać na pytania , które nie zostały zadane.
2. Sprawdzenie domeny bezpośrednio w Directi – skoro ma się ‘tysiące domen’ to chyba nie powinno się mieć problemu ze sprawdzeniem ,a jeśli nie da się sprawdzić to można wydedukować , że Directi nie działa i cierpliwie czekać na rozwiązanie problemu przez Directi, nie obwiniając przy tym solidnego sprzedawcy
3. Zmianę dostawcy na takiego, który działa i rejestruje domeny nawet wtedy gdy sam Rejestr np. NASK, EUrRd, Directi ich nie może zarejestrować .