Skocz do zawartości

Gligamesh

Użytkownicy
  • Zawartość

    92
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Posty napisane przez Gligamesh


  1. im gorszy support w ogólnym rozumowaniu (czyli większa awaryjność) tym Ci najmniej płacący i mający najbardziej bezsensowne strony o natężeniu 10 wizyt dżinnie zawsze "tracą miliony" na każde 5 minut nie chodzenia strony.

     

    Każdy taki niezadowolony klient po utraceniu miliardów prędzej czy później buduje opinie, niestety negatywną.

     

    Z resztą... nawet w tym wątku mam lidera w "marudzeniu" i "płaceniu", lepiej mieć wyższą cenę i unikać takich "wszystkowiedzących" egzemplarzy.

     

     

     

     


  2.  

    konkurencja polegająca na:

    - dawaniu unikalnych funkcji, których inni nie dają lub dają w wyższej cenie (linuxpl+ssh)

    - sprawnym suporcie (linuxpl, sax) lub braku suportu przy niskiej cenie (hopsi)

    - unikalnych zasad rozliczania (zenbox)

    - daniu użytkownikowi wyboru za co chce płacić (podobnie jak z ubezpieczeniami)

     

    Konkurencja jak sama nazwa mówi polega na konkurowaniu a jedynym celem jest korzyść (np finansowa).

     

    nie wysiliłeś się, podajesz cechy które można spotkać u wielu usługodawców a nawet "unikalny" system rozliczenia nie jest taki unikalny, dalej występują limity jak u wszystkich.

     

    wolny rynek w ogólnym pojęciu według mnie nie istnieje, tak samo walka cenowa nie zawsze ma sens. Ktoś kto szuka usługi za 5 zł no nie czarujmy się ale jest klientem idealnym tylko dla gimnazjalisty w okresie wakacyjnym.


  3.  

    Granica pomiędzy ochroną konsumenta przed oszustwami, a zezwoleniem na to żeby nie musiał korzystać w ogóle z mózgu została przekroczona już kilka lat temu. Obecnie praktycznie każdy usługodawca musi korzystać z usług prawnika (i to w opcji abonamentowej - przez ciągle zmieniające się prawo, w tym klauzule niedozwolone), bo inaczej konsument zrobi z nim dosłownie wszystko.

     

    Uważam że nie bez powodu, zauważ że duże firmy w tym markety zwłaszcza z branży elektronicznej na tym nie cierpią, wręcz przeciwnie potrafią zarobić. Cierpi jak zwykle, średni mały i uczciwy. w IT już mamy monopol, liczy się kilku graczy z czego 90% to jedna kieszeń.

     

     

    Ciekawe jest że produkty takie jak opony lub meble trudno jest nawet zareklamować, o rękojmi czy odstąpieniu z powodu niezgodności Towaru z umową można jedynie pomarzyć i szukać frajera.


  4. Co z domenami ?

     

    Klient kupuje domenę, po 5 dniach się rozmyślił i co w takiej sytuacji ma zrobić pośrednik / rejestrator ?

     

    uokik i przepisy powinno się wysadzić w kosmos, weźmy sobie pkt 7 czyli kupujemy produkt, wyrzucamy oryginalne opakowanie i oddajemy produkt. My jako sprzedawca nie możemy odmówić zwrotu i nie możemy zadąć opakowania ponieważ nie jest przedmiotem sprzedaży.

     

    Nie rozumiem dlaczego konsument może być przysłowiową "świętą krową" a sprzedawca musi za wszystko odpowiadać i wszystko brać na klatę. Konsument może zwrócić towar, sprzedawca nie, konsument ma rękojmie 2 lata nawet gdy producent ogranicza gwarancję do roku. Producenci przeciągają gwarancję do 3-4 miesiećy i im nic nie zrobisz, sprzedawca musi ponieść konsekwencje.

     

    Każdy kto kupuje w sieci ma możliwość zapoznania się z dokładną specyfikacją, testami, zdjęciami, materiałami wideo, ma dużo większe możliwości weryfikacji niż w domu handlowym.


  5. Wszystkim dziękuje za złożenie ofert. Niestety tylko 5 firm spełnia kryteria, wiele ofert nie pasowało do moich wymagań i nie rozumiem dlaczego takie oferty w ogóle zostały przysłane (tyczy się to zwłaszcza dużych firm).

     

    Postanowiłem wybrać firmę Sys-com, która jako jedyna zwróciła uwagę na pewne detale i nawiązała pozytywną relację. W późniejszych rozmowach wykazała się dość sporą elastycznością na czym mi bardzo zależało, nie usłyszałem Nie, nie da się tylko „zrobimy wieczorem”.

     

    Po tygodniu wystawiam dużego plusa, kontakt dobry czy to w dzień czy w nocy (czasem się zastanawiam czy właściciel w ogóle sypia), migracja przeprowadzona praktycznie wzorowo. Konfiguracja wszystkich podstawowych usług również bardzo pozytywnie, miałem nawet sytuacje że kilku starych klientów zadzwoniło się zapytać co się stało że tak szybko chodzi.

     

    Myślę że jeśli ktoś szuka czegoś więcej niż tylko dedyk'a, to warto się zastanowić nad sys-com.

     

    Na dzień dzisiejszy polecam.


  6. Wielki dzięki za zaproszenia do odwiedzenia stron ale nie o to mi chodziło, wymagania zostały przedstawione z bardzo dużym wachlarzem możliwości (chyba zbyt dużym) dlatego nie powinno być problemu ze sporządzeniem oferty. Pytania na zasadzie „napisz co potrzebujesz” (głównie na PW) są bez sensu, przecież wszystko jest napisane. Za to tylko jedna osoba chyba przeczytała całość i pofatygowała się o pytania uzupełniające.

     

    Wpisy typu „napisz na/do” będą ignorowane bo również nie o to chodzi, skoro ktoś reprezentuje daną firmę na forum to niech poważnie podejdzie do tematu.

     

    Proszę też nie przysyłać pytań „jaki budżet”, to nie jest przetarg ani skok na kasę każda firma ma się wycenić sama (chyba wie jaki sprzęt i za ile jest w stanie zaoferować). Jeśli chodzi o cenę to wiadomo że im taniej tym lepiej jednak cena to powiedzmy 60% kryterium wyboru.

     

    Proszę o przysyłanie konkretnych ofert, bądź pytań uzupełniających. Wiadomo że oferta jest szacunkowa i finalna cena zostanie ustalona po uzgodnieniu wszystkich szczegółów.

     

    O przysłanie oferty proszę:

    www.ionic.pl

    www.mzone-net.eu

    www.biznes-host.pl

     

    Dziękuję osobom niezwiązanymi z firmami (teoretycznie) za sugestie i polecenia.


  7. Z praktyki wiem że w kraju jest lepszy support jeśli chodzi o awarie sprzętowe, jeżeli jednak jesteś w stanie zaoferować poza granicami kraju podobne warunki (bądź wirtualizację) to oczywiście nad wszystkim można pomyśleć. Martwią mnie tylko problemy z TP które kiedyś występowały (nie wiem jak teraz). Najlepiej przedstaw obie propozycje.

     

    Kopia nie musi być rozwiązaniem lokalnym, jednak należy pamiętać o tym że parę GB trzeba mimo wszystko przerzucić.


  8. Jeśli chodzi o ceny to taniej niż w chwili obecnej smile.png a na poważnie to proszę składać oferty, jestem świadomy że nikt nie podejmie się administracji za „100zł”.(chociaż nie pogardzę)

     

    W chwili obecnej wszystko siedzi na chmurce i przyznam że to rozwiązanie (bądź podobne) jest bardzo wygodne ze względu na brak awarii sprzętu (szkoda tylko że czasem brakuje internetu...), dlatego proszę w szczególności zwrócić uwagę na pkt 2 „Pozostałe / SLA”.

     

    Tu są wysokie wymagania dotyczące administracji, 600 złotych za serwer i administracja w Polsce może być mało.

     

    Z tymi wymaganiami też tak nie przesadzajmy, jeśli system jest dobrze skonfigurowany to w 90% przypadków praca administratora ogranicza się aktualizacji i rutyny. Pozostałe 10% to przeważnie walka z błędami DA.

    Nawet jeśli jest coś do zrobienia to przeważnie nie jest to na wczoraj, obecnie nie mogę się doprosić prostych zmian (3 miesiące!), priorytetem jest utrzymanie funkcjonalności.

     

    Ale 600 zł to faktycznie próg nie do przeszkoczenia, na szczęście jest on wyższy.


  9. Witajcie , nie układa mi się współpraca z obecnym usługodawcą dlatego poszukuję firmy która kompleksowo zajmie się prowadzeniem serwera. Interesują mnie tylko oferty z serwerami w kraju, pod uwagę będę brał tylko firmy które już jakiś czas istnieją na rynku.

     

    Moje wymagania przedstawiają się następująco:

     

    Łącze:

    1. zbitka z podstawowych operatorów (mile widziane TP)
    2. utrzymanie DNS
    3. minimalnie 2000 GB transferu miesięcznie
    4. informacja o gwarantowanej przepustowości
    5. informacja o kosztach rozbudowy łącza
    6. minimalnie 32 adresy IP (mogą być kolejno z tej samej samej klasy)
    7. koszt dokupienia adresów IP

     

     

    Serwer:

    Tutaj może być to zarówno oferta serwera dedykowanego jak i chmurki bądź systemu wirtualizacji, prosiłbym o podanie chociaż 2 propozycji, wymagania:

    1. Procesor: minimalnie 4 rdzeniowa jednostka o zegarze nie mniejszym niż 2 ghz, preferowane xeony ale wersji desktop'owych i AMD nie skreślam.
    2. Ram: minimum 4GB (sugerowane 8GB)
    3. Dyski twarde minimalnie 500GB przestrzeni (zalecane 1TB) w przypadku serwera dedykowanego koniecznością jest sprzętowy RAID 1

     

    Administracja:

    1. Miesięczny przydział czasu na prace dodatkowe związane z pracami na serwerze np. zmiana konfiguracji, pomoc w wgraniu dużych baz etc.
    2. kompleksowa opieka nad systemem (konfiguracja, aktualizacja, reakcja na zagrożenia, zabezpieczanie itd.)
    3. Znajomość panelu DirectAdmin (Cpanel mile widziany) oraz CloudLinux z LVE (bądź podobnego rozwiązania)

     

    Pozostałe / SLA:

    1. Maksymalnie szybkiej reakcji działania zarówno w przypadku problemów związanych ze sprzętem jak i oprogramowaniem. Tu proszę o określenie realnych czasów nie „papierowych”
    2. W przypadku poważniejszej awarii serwera np. płyty głównej nie wchodzi w grę dłuższa przerwa, mile widziane serwer zastępczy lub inne rozwiązanie eliminujące ten problem.
    3. W przypadku awarii oczekuje odebrania telefonu i informacji „wiem, pracuje” (szczegóły potem).
    4. Informacja o odszkodowaniach w przypadku dłuższych przerw technicznych (o ile występują).
    5. Możliwość skonsultowania rozwiązań, możliwości rozbudowy, co jak zrobić etc.
    6. Normalnej i zdrowej relacji / kontaktu

     

    Dodatki (mile widziane):

    1. zewnętrzna kopia zapasowa
    2. pomoc w przeniesieniu od starego usługodawcy
    3. przejęcie na siebie obowiązku wykupywania i zarządzania licencjami.
    4. przydział opiekuna / administratora z numerem telefonu z którym będzie można pogadać czasem o pogodzie czasem o tym co można by zmienić (czyli ktoś na długie zimowe wieczory).

    Prosiłbym zarówno o polencie firm jaki i o składnie ofert, z góry dziękuję za zainteresowanie.


  10. Witam

     

    troszkę odkopie temat, planowałem zakup atmaila wychodziło wtedy ~1700 zł, dziś patrzę nowa wersja która nie koniecznie musi sie podobać bez największej zalety czyli języka PL za jedyne ~3000 złotyszy. Czy naprawdę nie ma jakiegoś alternatywnego oprogramowania ?


  11. Ceny są ok, tylko zależy oczywiście przy jakiej ilości domen.
    ceny akurat są zadowalające, nie widzę sensu szarpania sie o 4 zł.

     

    racja, mail w tej firmie praktycznie działa po interwencji telefonicznej.
    nio tylko że w ciągu ostatniego tygodnia się dodzwonić nie mogę.. ;)

     

    Faktury VAT do samodzielnego wydruku dostaje na drugi dzień po terminie płatności.
    nie... Kiedyś przysyłali papierowe za styczeń .. niestety dochodziły tak 20 lutego... Teraz jest że w okolicach 5 dnia następnego miesiąca przyślą mailem, i w tym samym czasie można ją sobie druknąć z systemu. Niestety ja już mam taki nawyk że wszytko oddaje 1st dnia miesiąca, i jak za cos płacę w styczniu to bym chciał mieć fakturę w styczniu :D Ale wszystko to są moje "grymasy" :D

     

    Nigdy z tym nie miałem problemu.
    to sprobuj teraz, wiem że ogólnie są z tym problemy ale dokonując te same czynności np w AZ trwały 2 dni i zostały wykonane... a tu ? ile "lat" mam czekać. A jak zadzwonię to pewno będzie jak ostatnio "nie rozumiem o co chodzi".

     

    update

    AZ uwinął się w 10h.

    HDR- jeszcze nie działa.


  12. Jak dla mnie HRD to kicha. Na dzień dzisiejszy mam ponad 60 domen (wszystkich 80% to PL) współpracuje z nimi ponad rok i co mogę powiedzieć:

    - panel... lepiej przemilczę bo zbyt wiele łaciny pcha mi sie "w palce"

    - ceny, nie są złe ale są i tańsi

    - obsługa klienta, jak wiatr powieje. Maile nie dochodzą a jak dojdą to odpowiedz jest po 2dniach albo i wcale (np. na pytania kiedy w panelu będzie można zobaczyć podstawowe funkcje). tel ? rano spią, wieczorem oglądają TV więc przy odrobinie szczęścia w porze obiadowej.

    - sposób rozliczeń, raporty super sprawa. -> jedna rzecz która mi sie podoba.

    - spóźnianie się z fakturami.

    - DNSy... czekam już 6 dzień na zmianę... i nic

    - panel i delegacja domeny, "host który jest skonfigurowany" dostał czerwona kartę zaś jak sprawdziłem z innego serwera gdzie "host nie jest skonfigurowany" to ba działa... ciekawe.

    - ostatnio robie dns1 dns2 i dns3.... ok fajnie dns1 dziala reszta ma status offline ;] usuwam dns2 i 3 po 4 dniach "istnieje w bazie NASK" ok ;]

     

    mówiąc krótko.. szukam czegoś rozsądnego, jak znajdę to uciekam. I raczej odradzam tą firmę.


  13. tak dokładnie ioncube

     

    Większość klientów podchodzi do tego jest jak chciałem działa ? jest ok, strona techniczna ... panie ja się na tym nie znam. Problem pojawi się pewno przy przeniesieniu na inny hosting (nie każdy przecież to obsługuje) lub gdy się ktoś jednak o to zapyta. W specyfikacji opisane jest tylko to co ma być zrobione czyli np koszyk o takich i takich polach etc. sprawa czy używam php czy asp z mod_rewrite czy innymi gadżetami nigdzie nie jest opisana. Więc chyba o kodowanie nikt nie powinien się "przywalić".. Na końcu daję tylko krótki opis co jest wymagane do działania stronki.


  14. Tak jest, niemniej jednak jeżeli odbędziesz dobrą rozmowę z klientem, uświadomisz go za co tak naprawdę płaci etc
    lub pokażesz co robi okoliczna konkurencja :)

     

     

    Dobry kontakt z klientem Ci niczego nie gwarantuje, prosty przykład znajdzie się ktoś jak sam powiedziałeś co zrobi jakąś poprawkę taniej lub sprzeda lepszy kit i już masz po zabawie. U mnie sie ludzie przenieśli bo owa firma "stronę zintegrowała z portalem". To znaczy przenieśli do siebie hosting, bo inaczej nie byli w stanie tego zintegrować.. albo po prostu nie umieli. Kontakt z klientem miałem dobry pierdoły robiłem za darmo i często biegałem jak się coś działo (kobieta nie umiała obsługiwać programu pocztowego) też nic za to nie kasując i co z tego mam ? coraz bardziej zmodyfikowana stronę.... masz jeszcze jakieś "korzystne" pomysły ? ;] po za tym jak masz 10 no 20 klientów ok. A 50 i więcej ? strony staram się robić tak że większość rzeczy które mogą ulec zmianie są albo w panelu albo w jakimś pliku więc klient może sobie ważne dane zmieniać bez mojej pomocy.

     

     

    i jeszcze jedno jeśli obsługujesz jakąś większą firmę to dobry kontakt jak wszędzie nigdzie nie zaszkodzi ale to nic nie da, wystarczy inna lepsza oferta lub znajomy znajomego itd i też masz po ptakach. takie podejście już kiedyś przerabiałem. A usuwanie infa o autorze o którym pisałeś też jest raczej nie za ciekawe.

     

    Powtarzam pytanie czy info o szyfrowaniu powinno być w jakiś sposób zawarte w umowie ? (inaczej problemu chyba nie da się rozwiązać). Jeśli komuś się warunki nie spodobają jest rzeczą logiczną i normalną że można je negocjować.


  15. ogólnie to masz racje.. tylko .. większą kase ? wielu ludzi patrzy się na ciebie jak na trepa gdy powiesz 500 zł za stronę..

     

    ok kontakt z klientem ok, ale on sobie np wykupi pozycjonowanie tam ludzie wklepuja jakieś śmieszne skrypty i nie dość że strona się miejscami rozpływa to w3c poszło się ... (z życia wzięte), oraz masę masę innych przykładów... projekt grafikę itd też zawsze osobno na cd daję razem ze wszystkimi materiałami jakie zgromadziłem. Większa jak nie nadmierna elastyczność raczej moim zdaniem nie jest zalecana, już nie raz zostałem zmuszony do tego że np nie mogę się pod tym podpisać. Takie niezabezpieczenie / zlekceważenie raczej nie wchodzi w rachubę.

     

    kupie sobie chyba ionCube PHP Encoder (www.ioncube.pl) w podstawowej wersji i to rozwiąże wiele problemów. Pytanie tylko czy w umowie powinienem tez zaznaczyć że strona będzie zaszyfrowana czy coś w tym stylu ?

×