Ja pracuję w firmie, w której od niedawna używamy zoho crm, mamy darmową wersję trzyosobową. Ogólnie podoba mi się ta usługa, bo nie trzeba nic instalować, a wystarczy odpalić przeglądarkę i się zalogować. Jeżeli chodzi o zarządzanie klientami to jest naprawdę w porządku, da się zaobserwować usprawnienie naszych działań. Można sobie robić notatki, nadawać zadania, poszczególnym użytkownikom dla określonych klientów, ustawiać spotkania (w tym coś takiego jak zoho meeting czyli e-konferencje). Różne funkcje CRM-u takie jak określanie stopnia kontaktu z danym klientem i prawdopodobieństwa zakupu przez niego naszego produktu, pomagają w oszacowaniu naszych miesięcznych dochodów. Są jeszcze wersje abonamentowe do 15-stu i ponad 15 osób, mają poszerzoną funkcjonalność m.in. o magazyn albo nadawanie poziomów użytkownikom, w tym określanie dostępności dla nich niektórych modułów. Jeżeli chodzi o mnie to jestem pozytywnie zaskoczony pracą z crm, bardzo zaciekawiła mnie ta tematyka. Myślę nad otwarciem niedługo własnej działalności (może jakiś sklep internetowy) i na pewno coś takiego wykorzystam. Bardzo ciekawy temat, cieszę się, że mogłem od siebie coś dorzucić i uważam, że ten rynek ma olbrzymi potencjał rozwoju, firmy stają się coraz bardziej ufne takim innowacjom.