Przez kilka lat korzystaliśmy z dotpay - bez większych problemów. Te zaczęły się w tym roku. Najpierw chaotyczna zmiana umów, potem niezapowiedzianie zmiany w oprogramowaniu, które zmusiły partnerów, do zmiany własnych procedur. Kolejnym problemem był nagły zanik możliwości rozliczania kart kredytowych - oczywiście bez ostrzeżenia. Serwis kompletnie bezradny, ale też niechętny. Sprawa nie została rozwiązana przez 6 tygodniu a różni pracownicy przesyłali różne (sprzeczne) informacje na temat możliwych powodów. Efekt:
- około 20 godzin roboczych poświęconych na korespondencję oraz poprawki
- straty obrotów przez niedziałający kanał oraz rozczarowanie wśród klientów
- nerwy spowodowane z obcowaniem ze skrajnie niekompetentnymi pracownikami
Nie chcieliśmy zmieniać partnera, bo to dodatkowa praca, ale po tylko wpadkach i braku perspektyw na poprawę, założyliśmy konto w plantosciach.pl
Oto porównanie
- Czas reakcji BOK: Platnosci.pl: godzina, dotpay.pl: 2 dni
- możliwości raportowania: platnosci.pl: bardzo dobre, dotpay.pl: przeciętne i raczej przestarzałe
- API: platnosci.pl tu też trochę przeważają, bo API jest bardziej komunikatywne
- Zapowiedzi prac konserwacyjnych: paltnosci.pl: tak, dotpay.pl: raczej brak
Namawiam gorąco do zastanowienia się na wyborem, bo słabe płatności to koszmar dla handlu elektronicznego. Najlepiej samemu przetestować tak ważne rzeczy jak:
- jakość i szybkość BOK
- możliwości API
- możliwości raportowania
- awarie i usterki
- informowanie klientów o planowanych pracach konserwacyjnych.
W mojej opinii wynik takiego porównania jest sromotną porażką serwisu dotpay.pl, z którego korzystania odradzam.