Skocz do zawartości

sebol

Użytkownicy
  • Zawartość

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Wszystko napisane przez sebol

  1. EXIM - szaleje przy polskich znakach.

    No to proponuję zamknąć temat
  2. EXIM - szaleje przy polskich znakach.

    Miałem ten sam problem z directadminem i debianem. W moim przypadku pomogło takie rozwiązanie: Rozwiązanie to rekompilacja Exima. Najpierw - instalacja bibliotek developerskich apt-get install libdb4.6-dev libperl-dev Potem źródełka - w tym przypadku z serwera DA wget http://files.directadmin.com/services/all/exim/exim-4.69.tar.gz tar xvzf exim-4.69.tar.gz cd exim-4.69/Local wget http://www.directadmin.com/Makefile perl -pi -e 's/^EXTRALIBS/#EXTRALIBS/' Makefile Mała modyfikacja Makefile HAVE_ICONV=no Potem właściwa kompilacja cd .. make make install Na koniec skopiowanie nowo skompilowanej binarki we właściwe miejsce cp -f /usr/sbin/exim-4.69-2 /usr/sbin/exim chmod 4755 /usr/sbin/exim I restart Exima /etc/init.d/exim restart
  3. Dziwny problem

    Witam Wszystkich!!! Na początku opiszę swoją sytuację, a mianowicie. Jest to mój pierwszy post na tym forum. Jestem początkującym adminem, choć raczej lepszym określeniem będzie zielonym posiadaczem VPS'a. Zacznę od tego iż posiadam VPS'a w firmie serwerydlaciebie.pl: Linux VPS Pro X4 z systemem Debian 4.0 32bit z panelem DirectAdmin 1.36.2. Mam tam powieszone na razie trzy domeny: jedną jako resaller i dwie jako użytkownik tego resallera - domeny zarejestrowane w ovh, od początku rejestracji powieszone na tym serwerze tj. od jakiś 2 tygodni. jest wszystko OK strony działają subdomeny konta ftp, serwer sql - wszystko śmiga jak złoto. Ostatnio tzn. przedwczoraj powiesiłem domenę kolegi, który do tej pory miał hosting na IQ.pl. Czyli dokładnie zrobiłem to tak: założyłem jako resaller konto użytkownika w systemie, w panelu klienta serwerydlaciebie.pl dodałem domenę w nazwa.pl zmieniłem konfiguracje, czyli zmieniłem dns'y z ns1.iq.pl i ns2.iq.pl na ns4.host1.eu oraz ns5.host1.eu. No i czekałem na zmiany. Trwało to strasznie długo ale w końcu przeskoczyła na nowy serwer, chyba jakoś na drugi dzień. Było to wieczorem ustawiłem konto pocztowe w systemie takie jak miał do tej pory aby mógł odbierać pocztę od rana wysłałem mu smsem nowe ustawienia dla skrzynki i poszedłem spać. Rano do niego pojechałem a On mi mówi że przychodzą do niego co jakiś czas te same maile, myślałem że to coś z programem pocztowym ale tu było wszystko OK. Za to na serwerze po zalogowaniu jako admin kolejka maili na ten adres była strasznie długa i tylko od czasu do czasu serwer coś przepuszczał dalej a tak w ogóle to zaczął się niesamowicie mulić. Chciałem wykonać restart serwera przez konsolę ale serwer się nie zgłaszał tj. konsola się otwierała ale nie prosił nawet o login. Pingi były na poziomie 47ms więc OK. Poprosiłem o restart obsługę - no i zrestartowali ale wyglądało jakby serwer nie wstał - brak pingów. Kolega potrzebował tego maila więc zmieniłem dnsy i o ile wcześniej trwało to bardzo długo to wracając na dns'y ns1.iq.pl i ns2.... przeskoczyło w jakieś 15 min. Przywróciłem mu ustawienia poczty i wszystko wróciło do normy. Mój serwer nie odpowiadał nadal więc napisałem do obsługi przekazali sprawę administratorom. Pojechałem coś załatwić wróciłem do domu i sprawdziłem raz jeszcze - napisali że serwer zaczął odpowiadać i temat zamykają. Wieczorem usunąłem konto kolegi utworzyłem jeszcze raz podpiąłem domenę w ten sam sposób jak wcześniej i jak poprzednie trzy które już działają. Czekałem całą noc - dnsy wskazywały na nowy serwer a strona "chodziła" ze starego. Rano zmieniłem dnsy na IQ co by kolega miał pocztę no i piszę właśnie tego posta Wie może ktoś o co chodzi z tym wszystkim. Jeśli napisałem trochę niezrozumiale to przepraszam ale właściwie dokładnie nie wiem jak to napisać.
  4. Dziwny problem

    Nie spodziewałem się takiego wysypu odpowiedzi dzięki chłopaki. TTL przy rekordach A mam ustawiony na na poziomie 86400 a przy rekordach NS 3600. Moim dostawcą jest TP, może rzeczywiście tu też leży problem,gdyż jak przepinałem dns'y, to robiłem to u siebie. Sprawdzałem też u siebie i kiedy przeskoczyło (ok 20godz.), było coś nie tak z odbiorem i wysyłką maili to przepiąłem na te pierwotne, tyle że u kolegi, który ma innego dostawcę (MultiMedia) tam przeskoczyło w 15 do 20 min. Wracając do moich problemów z pocztą i zamuleniem serwera (między innymi: bardzo duża liczba maili w kolejce) może to być spowodowane włączoną Usługą catch-All e-mail?
×