redhot 0 Zgłoś post Napisano Luty 27, 2013 (edytowany) Witam, Od paru miesięcy mam wielki problem z firmą cal.pl. Zacznę od tego, że po jednym z przedłużeń domena przestała działać - została poprawnie opłacona, płatność była zatwierdzona przez cal.pl, jednak po 15 dniach od przedłużenia domena nagle zniknęła z sieci. Konfiguracja DNS była poprawna, rozpoczęła się kilkudniowa walka z konsultantami cal.pl, jeden z ich administratorów potrafił mi nawet naubliżać przez telefon twierdząc, że "jestem ułomny i mam sobie zadzwonić se do ICANa". Ostatecznie po wymianie kolejnych mejli i groźbą o złożenie skargi do UOKiK z powodu niewywiązywania się z umowy o dostarczenie usługi, domena nagle magicznie zaczęła działać - dostałem jedynie tajemniczego mejla "Domena już działa. Przepraszamy." Po tamtej sytuacji od razu na mojej liście to-do pojawił się punkt "zabrać domeny z cal.pl". I tu przechodzimy do kolejnego punktu mojej przygody: Żeby spokojnie przenieść sobie domeny do normalnej firmy zacząłem proces uzyskiwania kodów auth-info kilka miesięcy przed ich wygaśnięciem. Oczywiście zaczęły się schody. Jak wiadomo z wielu wpisów w internecie: http://www.webhostingtalk.pl/topic/21062-uwaga-calpl-nie-wydaje-kodow-wystawia-nienalezne-faktury-i-odmawia-wyjasnien/ http://blog.heintze.pl/2010/08/10/jak-wydobyc-kod-authinfo-domeny-od-rejestratora/ http://www.nowaker.net/devblog/world-wide-web/prawa-wlasciciela-domeny-transfer-i-wydanie-kodu-authinfo cal.pl uniemożliwia swoim klientom uzyskiwanie kodów, łamiąc przy tym regulaminy partnerstwa z NASK. Na podstawie informacji, które zebrałem w internecie udało mi się przenieść dwie domeny, ponieważ były zarejestrowane zanim cal.pl uzyskał partnerstwo, więc po jednym mejlu do Consulting Service uzyskałem kody. Jednak pozostało kilka domen .pl za których przedłużenie cal.pl liczy sobie bagatela, 100zł każda. Rozpoczął się żmudny proces wysyłania wniosków do cal.pl. Pierwszy wniosek został wysłany przeze mnie bez potwierdzenia odbioru - także cal.pl cały czas twierdził, że nic nie dostał Drugi raz wysłałem pocztą wszystkie skany dokumentów z potwierdzeniem odbioru, otrzymałem potwierdzenie, jednak dostałem mejla od cal.pl, że wnioski wysłane pocztą są rozpatrywane do 21 dni roboczych. Cała sytuacja ciągnie się już tyle czasu, że dochodzimy do kolejnego punktu tej groteski: "6.12. Administrator może odmówić wydania kodu autoryzacyjnego domeny (kod AuthInfo) w przypadku domen wygasających w przeciągu 30 dni od daty otrzymania wniosku oraz do 30 dni po wykonaniu odnowienia domeny." Czekam na uzyskanie kodów prawie 21 dni, ale oczywiście już domyślam się jaką odpowiedź dostanę - właśnie jest już mniej niż 30 dni do daty wygaśnięcia domen. Już mam dość całej tej sytuacji i nie zamierzam płacić kilkuset złotych za przedłużenia domen - tyle pieniędzy wystarczy na zatrudnienie prawnika. Pozwoli mi dodatkowo z łatwością zgłosić firmę cal.pl do UOKiK na podstawie takiej, że firma "Info-Cal" świadomie wprowadziła mnie w błąd i zbywa mnie w celu uzyskania korzyści materialnych, nie przestrzega regulaminów NASK, którego jest już na chwilę obecną pełnoprawnym partnerem. Ktoś w końcu musi zakończyć działanie pseudo firm hostingowych - w tym celu jestem skłonny zapłacić więcej niż kilkaset złotych, jeśli ktoś ma podobny problem to proszę o kontakt Jeśli komuś udało się jakiś sposobem uzyskać kody auth-info od cal.pl i chciałby się podzielić informacjami to proszę bardzo o odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie, Konrad Edytowano Luty 27, 2013 przez redhot (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
konar 6 Zgłoś post Napisano Luty 28, 2013 Zgadza się, strasznie dupna firma. O przedłużeniu domeny przypominają 3 dni przed jej wygaśnięciem. Wiedzą, że przy swoich cenach większość będzie chciała uciec do tańszego rejestratora, dlatego informują wtedy gdy jest już za późno. Ja już uciekłem, ale też nie bez przeszkód (ponoć nieczytelne faksy). NIE POLECAM Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mmmm21 98 Zgłoś post Napisano Luty 28, 2013 Wyjaśnij z Partnerem czy i w jaki sposób zostaniesz poinformowany o końcu okresu rozliczeniowego dla nazwy domeny, której jesteś abonentem. W przypadku, gdy spotkasz się z działaniami sprzecznymi z w/w punktami a przede wszystkim z Regulaminem nazw domeny .PL, poinformuj nas o tym pisemnie. Pismo powinno zawierać: nazwę/nazwy domeny, nazwę Partnera, dokładny opis sytuacji, dokumenty potwierdzające opisaną sytuację (np. korespondencje e-mail lub pisemną), Twój podpis. Pismo prosimy kierować na adres: NASK Dział Domen ul. Wąwozowa 18 02-796 Warszawa Kieruj sprawe bezposrednio do NASK, oni ci pomoga. Zrodlo: http://dns.pl/porozumienie/prawab.html Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
grzecho 0 Zgłoś post Napisano Luty 28, 2013 Mam podobne wspomniania z tą "firmą", ale ciężko nazwać ich firmą. Próśb o wydanie kodu było wiele, po każdej proponowano mi niższą kwotę odnowienia nic nie wspominając o kodzie. Spełniłem wszystkie ich formalności związane z wydaniem kodu, otrzymałem zapewnienie, że kod otrzymam do 24h. Później 24h konsultant zmienił na 3 dni. Po 3 dniach nic się nie wydarzyło. Na transfer miałem około 2 tygodnie, więc grali na czas. Ostatecznie nie otrzymałem nigdy od nich kodu. O kod zwróciłem się na 2 dni przed wygaśnięciem domeny do firmy od której mieli domenę (Consulting Service). Firma kod wydała tego samego dnia w którym o niego poprosiłem. Z cal.pl nie mam już nic wspólnego. Teraz żałuję, że sprawy nie zgłosiłem do NASK. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
maniks 39 Zgłoś post Napisano Marzec 2, 2013 Może wkońcu uda się ukarać jakoś tą firmę albo wogóle zamknąć. Ja też kilka lat temu nie miałem miłych doświadczeń z nimi i szybciutko uciekałem ... mnie się udało chociaż też bez przeszkód się nie odbyło. Również NIE POLECAM. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
konar 6 Zgłoś post Napisano Marzec 6, 2013 Wczoraj wysłałem FAX o wydanie kodu do jednej z moich domen, po 24h zero odzewu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mmmm21 98 Zgłoś post Napisano Marzec 6, 2013 7.14. Administrator wyda Abonentowi kod autoryzacyjny domeny (kod AuthInfo) do 72 godzin roboczych po uzyskaniu pisemnego wniosku o kod wysłanego wraz z wymaganymi załącznikami na adres firmy Administratora, numer faksu lub drogą elektroniczną (e-mail). 7.15. Administrator wyda Abonentowi kod autoryzacyjny domeny (kod AuthInfo) do 21 dni roboczych po uzyskaniu pisemnego wniosku o kod wysłanego wraz z wymaganymi załącznikami na adres siedziby Administratora przesyłką pocztową. 7.16. Administrator może odmówić wydania kodu autoryzacyjnego domeny ( kod AuthInfo ) w przypadku domen wygasających w przeciągu 30 dni od daty otrzymania wniosku oraz do 30 dni po wykonaniu odnowienia domeny. http://www.cal.pl/regulamin Minimum wysilku i wyczytalbys w regulaminie, ile czasu powinno zajac wydanie kodu authinfo. Dobrym pytaniem jest czy firma sie z tego terminu wywiaze?? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Piotr GRD 608 Zgłoś post Napisano Marzec 7, 2013 I jak to wszystko się ma do (nadrzędnych, jeśli mówimy o domenach .pl) zasad określonych przez NASK i zawierających pogrubioną czcionką słowo "niezwłocznie"?... Proponowałbym masowe wysyłanie skarg do NASKu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
konar 6 Zgłoś post Napisano Marzec 7, 2013 Czekam dalej. Pewnie po 72h dowiem się, że np. faks nieczytelny. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kolopik 222 Zgłoś post Napisano Marzec 7, 2013 (edytowany) del. (post się zdublował) Edytowano Marzec 8, 2013 przez Kolopik (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kolopik 222 Zgłoś post Napisano Marzec 7, 2013 (edytowany) Marudzeniem na forum nic nie zdzialacie. Ruszcie tylki i piszcie bezposrednio do NASK moze reszta firm hostingowych wezmie to do siebie. Prawda jest taka, ze 80% polskich firm niechetnie wydaje kody authinfo, kombinuja w regulaminach byle klient zostal skazany na korzystanie z uslug danej firmy. Trzeba mowic o tym glosno, a przede wszystkim dzialac. Wszystkie brudny powinno sie upubluczniac na forum, bo wiekszosc firm robi z klientow idiotow. Sam mialem kilka takich sytuacji, a dzisiaj kilka fir boi sie wspolpracy ze mna, bo obsmarowuje ich dzialania na publicznym forum, twierdzac, ze to pomowienia, ale jeszcze nikt nie zlozyl wniosku do sadu, dlaczego? Powodzenia! Edytowano Marzec 7, 2013 przez Kolopik (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
elcct 159 Zgłoś post Napisano Marzec 8, 2013 Ta firma jeszcze istnieje? ... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Infinity Tech 8 Zgłoś post Napisano Marzec 8, 2013 Istnieje bo ludzie zamiast grupowo się zebrać i coś z oszustami zrobić to wylewają płacze na forach itp. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kafi 2425 Zgłoś post Napisano Marzec 8, 2013 Sam mialem kilka takich sytuacji, a dzisiaj kilka fir boi sie wspolpracy ze mna, bo obsmarowuje ich dzialania na publicznym forum, twierdzac, ze to pomowienia, ale jeszcze nikt nie zlozyl wniosku do sadu, dlaczego? Bo olanie wrzeszczącego dzieciaka jest tańsze Proponowałbym masowe wysyłanie skarg do NASKu. Piotrze, a zgłaszałeś kiedyś takie coś do NASK? Obawiam się, patrząc po swoich kontaktach z nimi, że będą to mieli w dupie kolokwialnie mówiąc. I jak to wszystko się ma do (nadrzędnych, jeśli mówimy o domenach .pl) zasad określonych przez NASK i zawierających pogrubioną czcionką słowo "niezwłocznie"? Owy regulamin określa maksymalne ramy czasowe, więc zawsze mogą się wymigiwać, że to oznacza niezwłocznie, nie później niż. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość nrm Zgłoś post Napisano Marzec 8, 2013 80% polskich firm niechetnie wydaje kody authinfo, kombinuja w regulaminach Jakieś potwierdzenie naukowe, badania tych "rewelacji" czy tak sobie wymyśliłeś na poczekaniu? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kolopik 222 Zgłoś post Napisano Marzec 8, 2013 Bo olanie wrzeszczącego dzieciaka jest tańsze Piotrze, a zgłaszałeś kiedyś takie coś do NASK? Obawiam się, patrząc po swoich kontaktach z nimi, że będą to mieli w dupie kolokwialnie mówiąc. Owy regulamin określa maksymalne ramy czasowe, więc zawsze mogą się wymigiwać, że to oznacza niezwłocznie, nie później niż. Bo kafi wie najlepiej, zna każdą sytuację nrm, niee, strzeliłem, a jest inaczej? Dlaczego większość firm ma więcej info o ofercie w regulaminie niż na podstronie "Oferta"? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kafi 2425 Zgłoś post Napisano Marzec 8, 2013 Bo kafi wie najlepiej, zna każdą sytuację Cóż Kolopiku, prawda w oczy kole najwidoczniej... Napisałem wyraźnie - ze swoich doświadczeń. Kiedyś próbowałem wymusić interwencję właśnie w sprawie wydania kodu authinfo przez pewną firmę (co prawda nie cal, ale inszą zasłaniającą się promocją). No i odpowiedź była mniej więcej taka, że skoro jestem na warunkach promocyjnych, to mój wybór i mam wypełnić promocyjne zobowiązania a supportowi nask dać święty spokój Także niestety. Teoria teorią, a w praktyce life is brutal A co do pozwu - to sam przyznaj. Co będzie miała z tego firma, poza kosztami, zmarnowanym czasem pracowników no i może ewentualnie satysfakcją? Ano nic. Niby sąd orzeka zwrot kosztów, ale jak wyegzekwować je od osoby nie mającej stałych dochodów? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kolopik 222 Zgłoś post Napisano Marzec 8, 2013 Cóż Kolopiku, prawda w oczy kole najwidoczniej... Napisałem wyraźnie - ze swoich doświadczeń. Kiedyś próbowałem wymusić interwencję właśnie w sprawie wydania kodu authinfo przez pewną firmę (co prawda nie cal, ale inszą zasłaniającą się promocją). No i odpowiedź była mniej więcej taka, że skoro jestem na warunkach promocyjnych, to mój wybór i mam wypełnić promocyjne zobowiązania a supportowi nask dać święty spokój Także niestety. Teoria teorią, a w praktyce life is brutal A co do pozwu - to sam przyznaj. Co będzie miała z tego firma, poza kosztami, zmarnowanym czasem pracowników no i może ewentualnie satysfakcją? Ano nic. Niby sąd orzeka zwrot kosztów, ale jak wyegzekwować je od osoby nie mającej stałych dochodów? Jaka prawda ? O czym ty w ogóle mówisz? Co do twojej sytuacji, to akurat wygrałem kiedyś authinfo z podobnego powodu, ponieważ właściciel firmy nie raczej poinformować, iż cena za domenę jest promocyjną. Co do pozwu, nawet mnie to nie interesuje, ale skoro firma twierdzi, iż to są pomówienia to w czym problem uspokoić Kolopika? Zauważ, że wszystkie moje opinie o firmach są podparte dowodami, a i tak większość osób z tego forum, np Ty nie bierzecie tego pod uwagę, bo są to marki wyrobione. Naprawdę nie jestem tu od dziś, często przeglądam forum (więcej czytam niż piszę) i widzę, jacy są tu hipokryci. Nie będę teraz rzucał konkretnymi przykładami, bo nie chcę wywołać niepotrzebnych dyskusji. Młodsi użytkownicy znają tylko firmy z modułu opinii, a nie z tego, jak było kiedyś, bo właśnie tam było najwięcej cennych informacji. Dlaczego to piszę? a no dlatego, że akurat ty lubisz się mnie czepiać, kafi - zawsze masz inne zdanie, ale co ty możesz wiedzieć o danej sytuacji skoro w niej nie uczestniczyłeś, jak wiele osób z tego forum, a niepotrzebnie to oceniacie. Nie jest tak? Moja opinia nie powinna podlegać ocenie, a firmom brakuje asertywności. Zamiast brać każdą opinię na klatę to wolą się wykłócać na forum i czekają, aż użytkownicy będę je bronić PS posiadam stały dochód, więc mogą próbować. Pozdrawiam, Kacper Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kafi 2425 Zgłoś post Napisano Marzec 8, 2013 (edytowany) Co do pozwu, nawet mnie to nie interesuje, ale skoro firma twierdzi, iż to są pomówienia to w czym problem uspokoić Kolopika? No to też napisałem ci, może w troszkę brutalnych słowach, że koszt uspokojenia Kolopika (rachunek mamony + straconego czasu) jest niewspółmierny do efektów owego uspokojenia Kolopika. Znacznie prościej jest przedstawić własny PoV, niech sobie czytający określi to, a energię przeznaczoną na spory wykorzystać na jakieś pożyteczniejsze rzeczy. Dlaczego to piszę? a no dlatego, że akurat ty lubisz się mnie czepiać, kafi - zawsze masz inne zdanie Nie zawsze. Problem tylko taki, że jeśli jest podobne, to nie wypowiadam się, bo po co zaśmiecać wątek postami 100%Tak. A wracając do NASK i jego partnerów - to teraz rzadko komu chce się bawić w więzienia transferowe. Bo przecież niezwłoczne wydanie kodu authinfo wcale nie oznacza niezwłocznego bezpłatnego wydania kodu. Tzn. kod dostaniesz ale na fakturce vat za wydanie kodu z terminem płatności 2 dni od daty wysyłki. Edytowano Marzec 8, 2013 przez kafi (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Dami 0 Zgłoś post Napisano Marzec 9, 2013 (edytowany) Miałem ten sam problem z przeniesieniem domen z cal.pl same problemy robili mi.Tyle ze miałem domeny z rejestracja serwera a żebym mógł przenieść to muszę przedłużać.To było jakiś czas temu i nie polecam trzymania domen w cal.pl Są lepsze firmy z domenami które bez problemu wydają kody authinfo np. dropped.pl premium.pl itp ja obecnie korzystam z dropped.pl Edytowano Marzec 9, 2013 przez Dami (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
konar 6 Zgłoś post Napisano Marzec 14, 2013 Dostałem kod 12 marca czyli po 5 dniach czekania i pisania maili. Oczywiście przeciągnęli to tak, że było już za późno na transfer. W przyszłym tygodniu zabieram tą jak i pozostałe domeny do innego rejestratora. Moje wpisy to nie żalenie się na nich tylko ślad dla innych aby trzymali się z dala od tej "firmy". Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Alwaro 4 Zgłoś post Napisano Marzec 15, 2013 A myślałem że to tylko ja miałem problemy z Cal. Proponuje takie małe rozwiązanie:Napisać konkretny mail / wniosek i wysłać do CAL, NASK oraz UOKiK.z dopiskiem w stopce iż ta wiadomość została wysłana do następujących Podmiotów CAL, NASK oraz UOKiK. Jeśli zrobi to kilka ludków, to rozpęta się masakra Może jeszcze TVN do tego? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tgx 575 Zgłoś post Napisano Marzec 15, 2013 A Może jeszcze TVN do tego? Jasne, do uwagi i reportaż jak to kilku userów nie może uzyskać kodu by uciec do innej firmy w celu zaoszczędzenia kilkunastu PLN - cała polska będzie poruszona Ludzie nie przesadzajcie, myślicie że kogoś oprócz Was to poruszy? Żadna z powyżej wymienionych instytucji nie zrobi NIC Nie podoba się Wam polityka tej firmy nie kupujcie tam i po sprawie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Hejtuję Cal.pl 0 Zgłoś post Napisano Marzec 1, 2015 Witam - jestem jedną z, wielu najwyraźniej, niezadowolonych osób. Jak ktoś chce się przyłączyć to zapraszam na: https://www.facebook.com/hejtuj.cal Proponuje zebrać trochę osób do kupy, a potem złożyć coś na wykopie. Nie boję się reakcji ze strony Cal.pl - jeśli będą chcieli walczyć, to ja bardzo chętnie spotkam się w sądzie (do pewnego stopnia na to liczę). To co chciałbym uzyskać, to by firma Cal.pl stała się synonimem tego co prezentuje - absolutnego dna świadczeń hostingowych (ewentualni co-admini mile widziani). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
janD 0 Zgłoś post Napisano Marzec 16, 2015 Żeby teraz nie móc się doprosić o kod authinfo to już skandal.... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach